Pomoc se zvukem kopáku

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Pomoc se zvukem kopáku

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od patrik2 » čtv 27. úno 2014 8:21:10

jj plny souhlas bez zvukaře to nikdy naudelas ani to tkz. dobry.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od PeBe » stř 26. úno 2014 8:04:07

Když už jsi otevřel pár měsíců mrtvé téma, tak podpořím názor, že zvukař má smysl. Již více než patnáct let s pleskáme po okrese, sem tam i nějaké to zahraničí, nebo hlavní město s hraním na svatbách, narozeninových párty, nebo firemních večírcích. Sestava byla v začátcích kytara, basa, klávesy a logicky zpěvy. Poté, co kapelník a klávesák v jedné osobě přišel na to, že MIDI je přítel a basák je člověk, který zabírá moc místa, dělá kravál a užírá kus honoráře, smrskla se sestava na kytaru a klávesy plus zpěvy. Sestavička, která se vejde v pohodě i do malého koutku v hospodě. Přesto kapelník celá ta leta trvá na vlastním zvukaři. Mnohokrát musím mít mixák za "kapelou", protože jinam se nevejde (to se pak něco nalítám), ale určitě to má smysl. Muzikant má hrát a plně se na hru soustředit a ne se ještě nervovat, jestli má dost halu ve zpěvu, nebo není moc ostrá kytara. A to nemluvím o tom, že by měli mít muzikanti nad hlavou nějaká světla a chtěli s nima blikat... ;-)

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od vitek_cz » úte 25. úno 2014 16:47:35

Návštěvník píše:Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?
Delat zvuk z podia je proste kompromis. No ja si nemyslim, ze jde delat dobre zvuk z jineho mista nez normalne pred bednama. Mozna jeste v nejakem prostoru, kde uz mas zkusenosti a vis, ze treba tady to musim nakroutit vice ostreji, aby v sale to znelo normalne atd. Ale je to znouzecnost.

Ja jsem zazil hodne ruznych holiren, kde musel byt pult nekde ukryt a mne to nedalo a porad jsem cestoval na kontrolni poslech.

Asi Ti to nekdo uz rekl, ale proste zvukar pred bednama ma smysl a kdyby to bylo tak jednoduche delat dobry zvuk z podia, tak se to jinak delat nebude. Asi tak.

Mozna bych Ti doporucil koupit si digital, ktery umi ovladani pres iPad.

V.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Pavel Sedlák » úte 25. úno 2014 14:54:54

Asi bych kontaktoval zkušeného zvukaře a nechal si poradit přímo na místě...

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Návštěvník » úte 25. úno 2014 14:35:45

TomasVv píše:Hlavně se zaměř na celkový zvuk, samotný kopák může být ošklivý, když to bude fungovat dohromady s celou kapelou.
Přesně tak!!! U nás se zvučí tzv. z podia, aby se ušetřilo za zvukaře v sále a samozřejmě nejprve každej nástroj zvlášť, kopák zvlášť atd. Ten co mu patří mixpult, z neznámých důvodů nastavuje všelijak ekvalizaci na všechno možný, asi aby to samo o sobě znělo vždy optimálně. Přitom máme skutečně luxusní PA - mix AH s 2x param eq na šavli, velmi vyvážené, procesorem řízené bedny dB array kvality celkem 134dB woofery a 131dB vrchy, monitory také dB Technologies s procesorem, čistý, kvalitní zvuk, nyní abolutně nevíme co je to zpětná vazba nebo nějaké houkání nebo neustálé nahvízdávání apod jako když je použit nějaký horší aparát. Výsledkem ale přesto je, že potom v celkovém mixu je to taková hrůza, že např. celé bicí znějí jakoby puštěné přes phaser, kopák není slyšet vůbec, plechy jsou usyčené, rytmičák zní jako hluboký kotel. Nástroje a zpěvy pak to samý. Doprovodná kytara válcovala s ořezaným basostředovým pásmem hlasitostně i basu a zpěvy, zpěvy jsou slyšet pouze v basech a prezencích bez jakýchkoli nosných středů. Odmítají si přitom pustit do monitorů celek, aby to slyšeli stejně jako to leze z front beden, prý je na podiu jiná akustika než v sále, takže by to bylo pro nastavování zbytečný nebo by neslyšeli sebe a podobné výmluvy. Takže si do monitorů dávají pouze každý svou monitorovou cestu s poměrem nástrojů jak jim zrovna vyhovuje. Po posledním kšeftu, kde jsme před námi zvučili jinou kapelu jako hosta a byl to asi normální povedený, příjemný, prostě profesionální zvuk, nazvučený klasicky ze sálu přes párák, pak na tentýž aparát (pouze po přenastavení těch korekcí na mixu) při zvučení z podia bez zvukaře v sále (mixpult přenesen na podium) celkový mix vyzněl asi tak, jako kdyby si někdo do poslechové místnosti s high-end aparaturou donesl takovej ten velkej efektní čínskej magneťák se světýlkama, ten high-end vypnul a ten čínskej krám pustil na plný pecky... Tak nevím, co s tím :-( Ty dB Technologies boxy jsou moje, stálo to přes 130 tis... Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od bukowak » pát 01. lis 2013 22:47:57

Děkuju za další rady, na kompresor spolu z gatem se tepve chystám. Teť si zkouším kompresor v mixcraftu abych cca věděl jak se chová... trochu z toho mám hlavu jak pátrací balon ale to snad přejde :) ...nerad bych totiž až si ho pořídím na to koukal jak tele a nevěděl co s tím :mrgreen:

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Návštěvník » pát 25. říj 2013 12:59:30

znicení mikrofonu v díře na urovni blany neni povera.... spis dost neprijemna situace kdy u festu ze sedmi kapelama u pate odkracela D6. protoze proste male podium, zpevak poskakovac kopl a mikrak povytahl. co se tyce zvuku kopaku. gejtem ho zkonkretnis,m a jsi schopnej si nastavit jak dlouho chces aby znel, jak tady nekdo pise, mezi 170 a 250hz stahnout, podle toho co ti dovoli aparat muzes pridat na basech. Obcas pouzivam dvě špičky, spis jen k vuli tomu ze jednu mam nastavenou jako defaultne a s druhou vyšší hybu podle citu a toho co se vlastne hraje, bavime se o zabave, kde jedna kapela supluje 15 jiných... dost pomaha kompressor, ten kopak se tak jako nejak ucelí a vyleze ven.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Stan » stř 04. zář 2013 22:10:43

Mě se líbí skoro všechny dovedu si je představit do stylu hudby. Mám tu MD421 ale nikdy mě nenapadlo ji použít na kopák (ani se mi ten zvuk nelíbil) na ten mám D112. Minulý týden jsem koupil EV320 ale ještě jsem je neměl možnost vyzkoušet. Ta e602 zní zajímavě a si ho časem pořídím. D6 je v dobrá na rock ale e602 se mi líbí víc.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od bukowak » stř 04. zář 2013 21:48:13

Ten Sennheiser e602 taky nezní vůbec špatně :wink: taky zněj leze už takovej hotovější zvuk podobně jako z D6.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Stan » stř 04. zář 2013 21:22:15

OT: předevčírem jsem narazil na tohle video který porovnává mikrofony pro kopák. mrkni kde je má umístěný. :) Jinak zajímavý z pohledu rozdílů barvy snímaného signálu.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od mazi » stř 04. zář 2013 18:36:42

Jako že jsem typickej audixovej, ale líbí se mi zvuk od AUDIOTECHNIKA model AE 2500 :-) na rock a na metal užasnej.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od Jenda » stř 04. zář 2013 18:16:10

No kdyz uz se tu rozebiral zvuk kopaku, jak byste na styl "rock" doporucovali mikrofon?

Jan

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od bukowak » ned 11. srp 2013 16:13:50

MADMAX píše: No a samozřejmě je to také o výkonu v subech - podle mne jsou dva 18" na stranu vůbec minimum, aby to mohlo zahrát...
No já mám 4x15" na ven je mě jásné ,že to není uplně ono, ale na uzavřené prostory si myslím, že by to mělo stačt... je mi jasný,že od toho nemužu čěkat to že to bude kopat ještě 20m daleko :)... včera sem celý aparát vytáhl ven (pro radost sousedům :-D ) a polaboroval jsme jen pravda, že ta pozice 10 cm před blánou bere buben víc autenticky a nebyl to špatný zvuk. Pro moje potřeby bude asi lepší snímat kopák zevnitř, zvuk je potom vic basovej a vic tlačí. Musel jsme ještě dolatit dělící frekvenci crossoveru původně byla nastavená cca na 90hz což sem zjistil ,že je trochu málo na živej kopák (ze samplu to hrálo kopák pěkně...teď mám nastaveno něco kolem 120hz a je to omnoho lepší. Holt chybama se člověk učí.

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od MADMAX » ned 11. srp 2013 8:21:02

Sorry, ale nedá mi to, abych trochu nepolemizoval s některými moudry zde:

1/ i když membrána přesně v rovině blány asi není nejlepší recept na dobrý zvuk, nějaké "zničení mikrofonu ak. tlakem" je spíš pověra. S Metallica revivalem jsem pár let používal Sennheisery MD421, přestože mne mnozí zrazovali, že takových mikrofonů je škoda, že jsou na tohle extra háklivé a že si je zničím - houbeles.

2/ Gate je velmi užitečné zařízení, ale slouží především k omezení přeslechu a zabránění zpětné vazby z monitoru u bubeníka (kde je zpravidla kopák do plnejch). Na barvu zvuku má minimální vliv - některé gate, např moje BSS DPR504 sice zvuk trochu zabarvují, přidají šťavnatost, ale to není funkce gejtu.

3/ 10cm je podle mne moc, to jde u jazzu, ale ne v rockové hudbě

4/že kopák může znít ošklivě - a to bych se hádal: ve stylech, které jsou na kopáku postavené - všechny tvrdší žánry a metal speciálně - prostě musí šlapák "dejchnout" na basech,musí ho být cítit celým tělem, a zároveň musí mít tečku na vyšších středech, jinak to prostě není ono. Dokonce i v takovým bordelu, jako byly některé goremetalové partičky včera na Brutal Assaultu, musí bejt dobře nazvučenej kick a snare (i když z virblu je potom třeba jenom takové čačačača...)

myslím,že problém je nejčastěji v bubnu samotném, a potom v korekcích - vyřízni úplně spodní středy okolo 170 - 250 Hz, přidej troch basy a samozřejmě vypni HPF. U D6 je mlaskance většinou dost, pokud potřebuješ, přidej spíš ještě na výškách. No a samozřejmě je to také o výkonu v subech - podle mne jsou dva 18" na stranu vůbec minimum, aby to mohlo zahrát...

Re: Pomoc se zvukem kopáku

od TomasVv » sob 10. srp 2013 21:08:40

Hlavně se zaměř na celkový zvuk, samotný kopák může být ošklivý, když to bude fungovat dohromady s celou kapelou.

Nahoru