KamilV píše:V čem je jiné nabrat zpěv do -9, nebo ho nabrat do -3 a pak stáhnout např. na těch -9?
Tady jde o sílu signálu a jak jsem řekl o headroom. Vem si to takhle. Začnu s rutinou.
1-Na mixu máš fadery na Infinity
2-nastavení gainu na 100% L (vypnuto)
3-PFL/solo/Cue
3-Pomalu zvyšuješ Gain až se dostaneš na zhruba 0VU (-18dBfs)
4-vypneš PFL a použiješ fader na vmixování signálu většinou okolo unity gain (0) je to 1:1
OK sorry za tenhle popis.

Takže jakkoliv přidáváš či ubíráš na faderu nic se nemění na síle vstupního signálu. To je jasné.
Tak když budeš nahrávat do špiček pak fader ti pomůže maximálně snížit výstupní a ne vstupní signál. To je také jasné.
Pak jakýkoliv následný proces kterým balancuješ skladbu (signály) jako je třeba EQ či kompresor (ITB či OTB) které jsou zvětšiny prefader ovlivňuje vstupní signál, a tím ho většinou zesiluje. Proto je potřeba headroom a té není nikdy dostatek. Samozřejmě můžeš namítnout že si hlasitosti nastavíš na faderech, ano samozřejmě, ale jen hlasitost ale ne vstupní signál či wavku která je vysmahnutá na -3db. Další věc je dynamika, když nahraješ vše do špiček tak výsledná wavka skladby vypadá jak obdélník z tetrisu a i když stáhneš master fader o 3-6dB tak to bude stále tetris ale o něco hubenější. Když takovouhle wavku doneseš do masterinového studia tak ti řeknou že s tím nic neudělají jelikož tam není žádný prostor na vytunění. Souhlasím že SNR, je důležitý ale to neznamená že musím vše tlačit do špiček. Tím neříkám že zašuměný signál je akceptovatelný. To zcela určitě ne. Pokud je problém se šumem je třeba možnost podívat se jestli je preamp vhodný pro daný mikrofon aby ho nepřebuzoval, kolik šumu v případě nekompatibility přidává preamp do signálové cesty mikrofonu, vyměnit mikrofon adt. Tohle je však jen můj názor.
[quote="KamilV"]V čem je jiné nabrat zpěv do -9, nebo ho nabrat do -3 a pak stáhnout např. na těch -9?[/quote]
Tady jde o sílu signálu a jak jsem řekl o headroom. Vem si to takhle. Začnu s rutinou.
1-Na mixu máš fadery na Infinity
2-nastavení gainu na 100% L (vypnuto)
3-PFL/solo/Cue
3-Pomalu zvyšuješ Gain až se dostaneš na zhruba 0VU (-18dBfs)
4-vypneš PFL a použiješ fader na vmixování signálu většinou okolo unity gain (0) je to 1:1
OK sorry za tenhle popis. :)
Takže jakkoliv přidáváš či ubíráš na faderu nic se nemění na síle vstupního signálu. To je jasné.
Tak když budeš nahrávat do špiček pak fader ti pomůže maximálně snížit výstupní a ne vstupní signál. To je také jasné.
Pak jakýkoliv následný proces kterým balancuješ skladbu (signály) jako je třeba EQ či kompresor (ITB či OTB) které jsou zvětšiny prefader ovlivňuje vstupní signál, a tím ho většinou zesiluje. Proto je potřeba headroom a té není nikdy dostatek. Samozřejmě můžeš namítnout že si hlasitosti nastavíš na faderech, ano samozřejmě, ale jen hlasitost ale ne vstupní signál či wavku která je vysmahnutá na -3db. Další věc je dynamika, když nahraješ vše do špiček tak výsledná wavka skladby vypadá jak obdélník z tetrisu a i když stáhneš master fader o 3-6dB tak to bude stále tetris ale o něco hubenější. Když takovouhle wavku doneseš do masterinového studia tak ti řeknou že s tím nic neudělají jelikož tam není žádný prostor na vytunění. Souhlasím že SNR, je důležitý ale to neznamená že musím vše tlačit do špiček. Tím neříkám že zašuměný signál je akceptovatelný. To zcela určitě ne. Pokud je problém se šumem je třeba možnost podívat se jestli je preamp vhodný pro daný mikrofon aby ho nepřebuzoval, kolik šumu v případě nekompatibility přidává preamp do signálové cesty mikrofonu, vyměnit mikrofon adt. Tohle je však jen můj názor.