Digit mix v strednej tiede

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Digit mix v strednej tiede

Re: Digit mix v strednej tiede

od Ferda » úte 20. srp 2013 23:34:47

Nerad bych zase rozvířil debatu, který pult je nejlepší, ale jako jeden z mála tu zmínil Petr V ten nejdůležitější parametr - kvalitu zvuku.
Z uvedených (Ilive, GLD-80, X32 a SiC) je na tom zvukově nejlíp SiCompact (Expres, Performer). V podstatě se zvukově blíží řadě Vi pultů - používají stejné stageboxy a preampy (zmiňuje to i výrobce).
Pro rýpaly dodám, že vyjmenované máme vyzkoušené a SiCompact, SiPerformer a ILive vlastníme.
Navíc po cca 2,5 letech s ILivem a 1,5 rokem s Si pulty už máme i nějaké zkušenosti z praktického provozu, poruchovosti a mechanické odolnosti.

Re: Digit mix v strednej tiede

od Petr V. » úte 20. srp 2013 18:26:20

Mixpult iLive je zcela typický představitel střední třídy, skoro bych ho považoval za jakýsi etalon v této úrovně.
Konzole co v počátku vyjmenoval Martin, je už vyšší třída, ani ne tak výbavou, ale hlavně zvukovou kvalitou a v mnoha případech i zpracováním.

Re: Digit mix v strednej tiede

od MADMAX » úte 20. srp 2013 17:56:48

- pokud není iLive střední třída, kam bys potom řadil Vi6, Digico SD5, SD7, innovason Eclipse, Midas XL8, Pro3 a podobně? Na druhou stranu si myslím, že Si Compact je spíš pod střední třídou (za kterou bych považoval Vi1) a jakýkoli Behringer taky není žádná střední třída, to je normální low-end.

Re: Digit mix v strednej tiede

od mazi » úte 20. srp 2013 8:16:02

Zaráží mě ogaři, že Ilive řešíte ve fóru "Digit mix v strednej tiede", to si myslím, že má sakra navíc. Pak k otázce, zdali umí SC spojení FOH k Monitor konzoli, umí, má k tomu přípoj na Madi kartách.

Re: Digit mix v strednej tiede

od TomasVv » pon 19. srp 2013 23:30:23

Petr V. píše:U ILIVE-112 jsem se nemohl vrchním středem dostat na basové pásmo, což pro mě znamenalo komplikace, protože jsem spodní středy měl použité jinde.

U iLive v menu " Mixer preferences", je možné zvolit nastavení PEQ tak, aby všechny 4 pokrývaly rozsah 20Hz-20kHz. Je to možné zapínat i selektivně, podle toho ,kde je PEQ k dispozici.
U starších verzí firmware tato funkce myslím nebyla a dost mi to chybělo. Ne, že bych běžně honil výškový parametr do basů, ale možnost shelf filtrů kdekoliv ocením hodně.
Výhody digitálního páráku jsou popsány výše, osobně mi to přijde jako maličkost. Párák roztahuji a stahuji jen jednou za akci a kolikrát si říkám, že ten tlustý analog je svou tíhou takový stabilnější a nevyskakuje z drážek přejezdů :)
Zato galvanické oddělení a imunita vůči rušení je velkou devizou CAT5 a digitálního přenosu.

Dále si nejsem jistý, jak umí pulty SC spojení FOH a MON konzole, spojení dvou racků nebo split režim, kdy jsou všechny vstupy rozdvojeny a FOH ovládá jedny a monitorák přes PC nebo iPad druhé. Tohle nám jde na iLive naprosto stabilně.

Re: Digit mix v strednej tiede

od vitek_cz » pon 19. srp 2013 22:42:19

"za poslednich 10let se digitaly od ddx neposunuly..."

Tim jsi trochu shodil vse, co jsi o tom DDX napsal pred tim. (:

Re: Digit mix v strednej tiede

od Martin » pon 19. srp 2013 11:21:46

ovšem téma je o "digimixech" střední třídy, a ať už si pod tímto pojmem každý představí něco jiného, nejlevnější kategorie letitých mixů DDX3216 snad do ní nepatří...

Re: Digit mix v strednej tiede

od Filip55 » pon 19. srp 2013 10:31:38

Mám s DDX3216 podobné zkušenosti jako Zbyněk.Používal jsem ho sice jen rok,ale za cenu za jakou jsem ho koupil bych těžko sehnal obdobně vybavený mix s 32 vstupy.Za celou dobu s ním nebyl jediný problém,jen mi tak úplně nesedlo ovládání,ale to mi nesedí u žádného staršího digitálu,tudíž jsem ho násladně vyměnil za GL-2200,ale s DDX jsem byl (až na ovládání,ale to je asi subjektivní pocit) nadmíru spokojený.Do budoucna je můj jasný favorit X32,pokud výrazně nezlevní GLD-80.U Behringera je pro mě jediný mínus renomé značky-i když zrovna X32-ka funguje bezvadně,vždycky se najde nějaký chytrolín,kterému X32 už jen díky jeho psychice bude hrát špatně :-)Tím nechci obhajovat Behringera,některé věci od něj stojí opravdu za vyliž pr***,ale zrovna DDX a X32 tam rozhodně nepatří a za tím si stojim.

Re: Digit mix v strednej tiede

od Petr V. » ned 18. srp 2013 22:21:28

U ILIVE-112 jsem se nemohl vrchním středem dostat na basové pásmo, což pro mě znamenalo komplikace, protože jsem spodní středy měl použité jinde.

U iLive v menu " Mixer preferences", je možné zvolit nastavení PEQ tak, aby všechny 4 pokrývaly rozsah 20Hz-20kHz. Je to možné zapínat i selektivně, podle toho ,kde je PEQ k dispozici.

Re: Digit mix v strednej tiede

od Zbyněk :-) » sob 17. srp 2013 19:44:24

M.S. píše:Zdravim,nevim jestli tento příšpěvek zapadá do této oblasti,ale mohu za zlomek ceny koupit DDX3216 od Behringeru. Využíván bude na akcích i známých českých kapel. Budu ho mít za směšnou cenu 10 000,- (majitel,příbuzný je při penězích a nemá pro něj využití).
Otázka zní, je použitelný co se týče výbavy,spolehlivosti atd.?Jako hlavní máme t112 ,tohle by měla být náhrada a pak při velkých festácích.
m.
DDX3216 od behringeru používám cca 4roky a nedám na něj dopustit.
Původně jsem si ho koupil na pokusy,používal jsem analog A.H. GL2200. Časem jsem A.H.GL2200 prodal a používám pouze DDX.

Odpovím na otázky ohledně ddx:
Výbava:
1)
EQ: laditelný High pass filtr+ 4pásmový plně parametrický, s šířkou Q na všech 4 pásmech EQ, s tím, že s parametrem na na výšky můžeme štelovat klidně 50Hz. U ILIVE-112 jsem se nemohl vrchním středem dostat na basové pásmo, což pro mě znamenalo komplikace, protože jsem spodní středy měl použité jinde. DDX má funkci, že si můžete porovnat změnu na EQ s předešlím nastavením bez jakéhokoliv ukládaní, což mi přijde zajímavé, nevím jestli to jiné digitály mají
2)
PHASE, DELAY (zpožděni v metrech, milisekundach....)
3)
GATE, COMPRESSOR- se všemi důležitými parametry, můžou být řízený i jiným kanálem (hodněkrát se mi to hodilo)
4)
AUX, má 8aux přepínatelné pre-post. z toho 4efekty. (pokud chcete 6 odposlechových cest, zbydou 2 efektové) Bez rozšiřujících adat karet dostanete z mixu 4 aux výstupy, s drobným omezením 6aux výstupů. a adat kartou dostanete všech 8 bez omezeni.
Efekty mi přijdou použitelné, ze začátku jsem k tomu vozil lexicona, pak jsem si dal práci s nastavením a používám efekty přímo z pultu a jsem spokojen.
-na auxech lze naroutovat stejná výbava jako na kanálech (hp,Eq,Gate, Comp........)
5)
Pěkně přehledné led ukazatele s hromadou led na každém vstupu, na festivalu člověk ocení, je krásně vidět, které klávesy hrajou.......
6)
displej : je pěkně vidět i na přímém slunku, nevím jak je to s novými pulty
7)
Jsou tam i užitečné funkce, např: když se pomele faderem, zvolí se aktuální kanál, není potřeba mačkat select (jde to vypnout).......................................
8)
spolehlivost: Nikdy mě nezklamal.Některé měli problém s naběhnutím v teplém stavu. Stačilo ho chvilku nechat, nebo na víckrát zapnout. Po drobné úpravě zdroje, vždy naběhne na první pokus .
9)
Zvuk: Podle mě to hraje stejně dobře jako současné digitální mixy. Nejdůležitější je, kdo za tím stojí.
Jak kapela hraje.

10)
nevýhody:-největší nevýhoda je značka behringer
-Nemá to uklédatelné gainy,

11)
Za těch 10let se digitální mixy od DDX moc neposunuly

Re: Digit mix v strednej tiede

od Zdeněk Prodance » pát 16. srp 2013 23:04:10

Baterky samozřejmě přímo s pásmem nesouvisí, ale já když jsem kontroloval, jak jsem na tom se Sennheisery (v kině, dostával jsem postupně spíš takové liché/odložené, kterých nikomu nebylo moc líto) a jaké návaly nasraných zákazníků, kterým jsme prodali dnes nelegální bezdrát, máme očekávat, jsem byl velmi příjemně překvapen. Já můžu nadále používat všechno a z toho, co jsem dohledal ve Variu jako prodané, je to tak snad u všeho (pár věcí v užším pásmu). A to mluvím o bezdrátech za spoustu milionů korun.Takže on asi nějaký ten bonus a malus existuje i jinde, než jen v digitálních mixech a může příjít z původně nečekaného směru. Anabáze s projekcí je typická - vyhozené prachy, viník neznámý.

H.M.

Re: Digit mix v strednej tiede

od blaha » pát 16. srp 2013 22:08:01

Torchu OT:

Tak tobě nemusím povídat jak to v těchto organizacích funguje, a člověk je šťastný, že urve alespoň něco.

Zrovna takhle to mám s kinem, vloni na jaře se rozhodlo, že se zkusí veřejné projekce, aby se ušetřilo, tak že se z města půjčí projektor (3500 ANSI, 400:1) a NB a 4m plátno, tak se odjeli asi 3 filmy (promítáme tak 2x za měsíc). Pak tedy, že se koupí větší plátno, no a aby to z toho projektoru za něco stálo, byla nutná zadní projekce, a ještě byl požadavek z města, které přispívalo, že musí být plátno mobilní (za rok se to plátno z tahu nesundalo), takže 6,5m plátno pro zpětnou projekci s cenou přes 100k.
Jenže na podzim se kupodivu zjistilo, že z toho projektoru to až zase takový terno není (mimochodem na to jsem upozorňoval už když se začínalo). A co s tím, tak možná příští rok (letos). Tak jsem z vlastní iniciativy zkusil vyjednat na jeden film na zápůjčku dospělej projektor NEC PA-500U (5000 ANSI, 2000:1, FullHD), na film se pozval i starosta a místostarosta a po filmu se ještě udělala srovnávací projekce obou projektorů vedle sebe, rozdíl výrazný. A najednou tak ho vezmem hned. Vyjednal jsem slevu a nechali jsme si ten zapůjčený kus (měl namotáno asi 50 hodin), k tomu se vešel ještě BD přehrávač (s analogovým 7.1 výstupem).
Jenže s novým projektorem už se dá promítat z kabiny, což je pohodlnější a praktičtější, ale je tu problém s plátnem, protože to už zase tak vhodné není, protože má zisk 0 a chtělo by to tak 1.5-2.0.
Kdyby se to řešilo hned celý, nebyl by tu teď problém "kam s ním" :D .

Ještě se vrátím k předchozímu příspěvku, nevím jak značka bezdrátů, počet a velikost baterií, souvisí s frekvenčním zařazením. S tím mají problém všechny značky v této cenové kategorii.

Re: Digit mix v strednej tiede

od Zdeněk Prodance » pát 16. srp 2013 17:46:21

Ano, tomu se obvykle říká "být chycen ve své vlastní pasti". Respektive v pasti sleviček a "dostupných řešení". A teď si představ, že tohle budeš opakovat po každém dalším přesvědčení sebe sama i vedení divadla, že jsi vybral dobře, protože jsi pár tisíc ušetřil. Asi jako s těmi AKG, co jsou děsně ekonomické, protože "chodí na jednu tužku" a teď je máš v zakázaném pásmu. Představ si, jak budeš za tři roky obhajovat, proč ten mix vypadá a chová se jako třináct let starý. Co řekneš - že v anketě dostal stejně hlasů jako jiný ? Že ty sám jsi tady za ně kopal mimořádně usilovně, že jsi přece nemohl "otočit" ? Já jsem v zásadě konzervativní, loyální člověk, takže se taky držím všeho, co už znám, s čím nebo kým dělám. Jenže ono to má svoje meze a je potřeba poznat, když se na ně narazí. Mimochodem já jsem se tak dlouho nechal zdržovat různými obstrukcemi od výměny GL+efekťáku v kině za iLive (vždycky to vypadalo, že bude potřeba něco "doplatit"), až jsme prošvihli i GLD a dneska tam mám DL1608 - tak rychle letěla cena a prodejnost analogu dolů.
Na druhou stranu je fakt, že si ho rychle všichni oblíbili a na všechny klubové věci stačí a na fesťák, bigband apod. se mix půjčí z demo v krámě.
Ovšem stejně si budu trvale připadat jako blbec, který dvakrát prošvihl příležitost, ačkoli o ní dobře věděl.

H.M.

Re: Digit mix v strednej tiede

od blaha » pát 16. srp 2013 16:57:33

Absenci DCA u SC jsem zaznamenal, to samé DirOut (ale to jde řešit už digitálně).

Teď záleží kam je ten pult směřovaný.

Nejsem vyloženě zastánce Soundcraftu, i když se spíš přikláním k němu. Ale už když jsem kdysi vybíral pult pro divadlo, tak jsem začínal s výběrem na ZEDu nebo LX7ii, pak se to zvedlo přes GLko a nakonec to vyhrál GB4-24, protože byl v akci do 60 tis. s DPH i kejsem. Ale výběr probíhal i u Allánů.

Takže když to vezmu (můj případ okresně krajského zvukaře při divadle), a to je to o co tu teď běží, pokud bych prodal stávající pult a efektovku mám šanci získat tak 50 tis. Pokud bych prodal párák tak víc jak 8 za něj nedostanu a to tam jsou za 3 tis. konektory. Doplatek na celé řešení digipult + SB by byl po slevách cca 100 tis. to mi nikdo nedá a nemělo by to nikdy šanci projít. Pokud si nechám párák a vezmu pult je doplatek 20 tis. a o tom už se dá jednat.
Takže opravdu mohu srovnávat jen to na co mám.
- GB4 má 24 vstupů + 2 stereovstupy, to má i SiE a max. obsazení pultu jsem využil asi 3x, i když si dovedu představit těch 32, víc asi ne, ale i 44 je stále jen ve dvou vrstvách (vč. efektů).
- používám 6x Comp/Gate a 4x Gate, 8 cest GEQ (6xAUX a LR) a 2 efekty, SiE má efekty 4 Comp/Gate na všech kanálech, GEQ na všech výstupních sběrnicích, takže pokrok
- GB4 má 8x AUX, ale společné pro AUX i EFX, 2 cesty využívám právě pro EFX, a 6 AUXů jsem použil dvakrát, SiE má 4 sběrnice pro EFX a 20x AUX BUS myslím, že bohatě stačí
- pravda GB4 má 4x Group (tak trochu ekvivalent DCA) to SiE nemá, ale dá se k tomu využít právě AUX BUS, a když si udělám 10 sběrnic jako Group, stále mi ještě zbývá 10 cest pro monitory
- displej, SiE ho má malý, ale GB4 nemá žádný a to mi ten cenový rozdíl nevyváží
- displeje nad kanály, asi jo, ale nedovedu si představit když mám na předrátování a nazvučení kapely 1/2 hodiny, jak si ještě hraju s popiskama a barvičkama, ano, žádné zvukové zkoušky dopředu před celou akcí se nedělají, rozhodně si umím představit se bez toho obejít
- GB4 má celkem 15 sběrnic, SiE 35, opravdu si myslím, že víc jich potřebovat nebudu
- a dejme tomu akce, kdy bych opravdu potřeboval přes těch 40 vstupů mi jednak nehrozí a i kdyby, tak tam už jsou směřovány jiné pulty.

Takže za mě je opravdu cena a co za ní dostanu za užitnou hodnotu důležitá.

A ano pokud bych měl kupovat celistvé řešení i se SB, opravdu si zkusím dát ty dva pulty k sobě a porovnat. Ale pokud to bude o penězích je GLD automaticky z kola venku.

Re: Digit mix v strednej tiede

od Zdeněk Prodance » pát 16. srp 2013 16:10:39

Tak já na to mám dokonce takovou porovnávací tabulku, kde je těch mixů podstatně víc, ale nemá cenu, abychom se jimi navzájem častovali a zkoušeli se každý ze svého úhlu pohledu dopočítat co nejvíc konektorů, těch už je dneska snad na každém středním digitálním mixu dost (opravdu je to úplně jiná situace, než s analogem). Protože pokud pro tebe ani dvojnásobek efektů vlastně neznamená nic, ani čtyřnásobná plocha dotykové obrazovky neznamená nic, desítky kanálových displejů neznamenají nic, existenci nějakých DCA group jsi ani nezaregistroval, tak to je zbytečná debata. Uvědomuješ si vůbec, jak moc budou chybět ty kanálové displeje, až tedy "rozšíříš na těch 56/32 kanálů ??? Někdy si k těm mixům stoupni a poctivě se pokoušej na Soundcraftu najít všechno to, co uvidíš na GLD. Já se musím dokonce přiznat, že mi právě tato konkurence přijde spíš k smíchu. Behringer ne, ten se snažil, protože věděl, že podobné ctitele nemá a jen na konto jména neprodá nic, musí za ním být hodnota odpovídající ceně (minimálně). Podívej se na tohle a musíš uznat, že kdyby to nějak barevněji potiskli a zlevnili (stejně jako musel nedávno zlevnit Soundcraft), tak by to snad mohlo stát vedle tvých favoritů a nevypadat skoro deset let staré, kdežto vedle A&H to prostě nejde:

http://eshop.prodance.cz/tt24/d-77840/

H.M.

Nahoru