Digit mix v strednej tiede
-
- Reklama
Re: Digit mix v strednej tiede
2 zvukar: prave pri rychlej zvukovke je vyhoda pretahovania kanalov a aj oznacenia ci organizacie podla farieb a dolezitosti - v sekundach. Pisat stitky a prelepovat uz by som nechcel. Nehovariac, ze po zvukovej skuske urobim SAVE Scene1, 2.... a potom na ostro to len Load scene1 ...
Jednym tlacitkom a vyuzitim napr. Folow to select mam vsetko prehladne na obrazovke, atd.
Ak chcem mat prehlad na vela kanalov a vidiet aktivitu Gate, Compresora ci Level kanalu,.... mam zapnuty iPad a tam vsetko pohromade svieti.
Myslim si, ze nestaci si zobrat mix na skusku a intuitivne sa hrat. U GLD prisli prave navody a videonavody mozno po cca pol roku, dovtedy to bolo LIGHT. S vyse rocnou skusenostou by som si dnes nechal radsej predviest digital podla svojho zadania (aj s riesenim kritickych situacii - na forach po svete je toho dnes uz dost) a vybral by som si podla dodavatela, ktory ma servis, nahradny kus a ma cloveka co rozumie tomu resp. vie zistit riesenia.
Jednym tlacitkom a vyuzitim napr. Folow to select mam vsetko prehladne na obrazovke, atd.
Ak chcem mat prehlad na vela kanalov a vidiet aktivitu Gate, Compresora ci Level kanalu,.... mam zapnuty iPad a tam vsetko pohromade svieti.
Myslim si, ze nestaci si zobrat mix na skusku a intuitivne sa hrat. U GLD prisli prave navody a videonavody mozno po cca pol roku, dovtedy to bolo LIGHT. S vyse rocnou skusenostou by som si dnes nechal radsej predviest digital podla svojho zadania (aj s riesenim kritickych situacii - na forach po svete je toho dnes uz dost) a vybral by som si podla dodavatela, ktory ma servis, nahradny kus a ma cloveka co rozumie tomu resp. vie zistit riesenia.
Re: Digit mix v strednej tiede
Vdaka za prispevky mne je ten soundracft expression predsa sympatickejsi ako ah-cko. V sobotu som hral konncert kde mal koncert kde mal zvukar tento mix. Mal pasivny system a pouzil iba analogovu vyhybku dbx. Zaujala ma to tak skm sa ho siel na to spytat. Odpovedal m tak ze mix ma na master bus parametricky a graficky eq tak nepotrebuje mat dspcko. Co si myslite o tom vy?
Re: Digit mix v strednej tiede
Mě v tom řetězci ještě schází třeba limiter, nebo nějaká jeho forma. Ta DBX vyhýbka to nemá?pepan09 píše:Vdaka za prispevky mne je ten soundracft expression predsa sympatickejsi ako ah-cko. V sobotu som hral konncert kde mal koncert kde mal zvukar tento mix. Mal pasivny system a pouzil iba analogovu vyhybku dbx. Zaujala ma to tak skm sa ho siel na to spytat. Odpovedal m tak ze mix ma na master bus parametricky a graficky eq tak nepotrebuje mat dspcko. Co si myslite o tom vy?
LTH
-
P.P.
Re: Digit mix v strednej tiede
Když používáte mezi mixem a SB LAN kabel jak řešíte ovládání světel? A jak je to s mechanickou odolností? Když se mi někdo patou dvakrát otočí na LAN kabelu, tak je (dá se říct) po něm - takový drátek asi nelze jen tak položit na zem, kde kdo by o něj zakop nebo ho rovnou přetrhnul a nebo ne? Navíc když si vezmu klubko s LAN + rack s SB vyjde mi to objemem i váhou na stejno s párákem. Ptám se proto, že dodnes používám digi mix + párák a do SB se mi z výše uvedených důvodů nechce, prostě v tom zatím nevidím výhody.
Výhodu bych viděl v tom, kdyby byl mix a SB spojen bezdrátově.
Výhodu bych viděl v tom, kdyby byl mix a SB spojen bezdrátově.
Re: Digit mix v strednej tiede
Pozdravujem,
ja používam na ochranu káblov http://www.adamhall.com/de/DEFENDER_Office.htm
káble premostujem len na prechodových miestach.
ja používam na ochranu káblov http://www.adamhall.com/de/DEFENDER_Office.htm
káble premostujem len na prechodových miestach.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Digit mix v strednej tiede
Ano, pokud máš všechno stále v jedné bedně, tak se opravdu výhoda digitálního páráku částečně ztrácí. Proto se mi koncepce např. Soundcraftu a Behringeru moc nelíbí, je to stále jednou nohou v nevýhodách analogu. Pokud bys měl mix, který má digitální párák "od narození", tak už bys dávno podobné otázky neřešil. Respektive řešil bys jen drobné technické detaily ochrany, způsobu vedení, zálohování atd. a ne jestli se něco "vyplatí".
Zřejmě nejsi úplně v obraze ani jinak, je mnohem snadnější přenést bezdrátově ten DMX, než mnoho desítek kanálů zvuku...
H.M.
Zřejmě nejsi úplně v obraze ani jinak, je mnohem snadnější přenést bezdrátově ten DMX, než mnoho desítek kanálů zvuku...
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Digit mix v strednej tiede
To PP
Jedna z nesporných výhod digitálu, je že když ti nějaký pitomec přejede analogový párák a a poškube ti jej, tak buď máš problém hned a nebo nemáš jistotu zda ti žíly jedou či ne a můžeš mít zaděláno na problém do budoucna. A k tomu, když máš plnej plán jako cca 12 kšeftů do měsíce, tak je to fakt průser, pač přijet ze kšeftu koupit sehnat kabel - párák, napájet dle tvých zvyklostí a potřebností.....to je minimálně na 4 dny.......když ti někdo přejede kabel Typu CAT E... a máš problém v přestávce odstavíš aparát rozstřihneš nakrimpuješ zalepíš gafou a kšeft odjedeš...za jeden den už 50m Cat e koupíš a nehledě k tomu, že je koupíš 6.000,- a ne za 60.000,- To je jedna z výhod, které vidím hned. Už jenom kvuli tomu má význam nad tím přemejšlet. Pak je tu hmotnost.... poctivý 50 metrový kabel minimálně 35 kg, s každým balením riziko zlomení žíly..... ano to riziko zlomení žíly je u CAT e ale pořád to není 800 kč na metr, Pak jsou tu konektory na obou koncích dát dát za poctivý harting multikonektor (cca 6000)a třepat se že ti nějaký stoura urazí špičku a nebo na obou stránach mít ethernet konektor po 100,- a s klidem ti může potom pomáhat balit párák i servírka pač kabel unese, kterou si stihl zbalit na baru..A teď ta krása digitálu. Začneš od piky.
Například u SoundCraftu to jde
1. Krok - Koupíš nový pult -použiješ svůj starý párák, ten Ti doslouží a ...
2. Krok - Dokoupíš MinistageBOX 32/8, ktomu dostaneš k tomu Si MADI kartu ... když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet In/Out
3. Krok - Dokoupíš Compact Stagebox 48/16 když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet kvalita
4. Krok - Dokoupiš Vi stagebox 80/16 když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet kvalita
5. Krok - Dokoupíš nový pult Vi 1 a máš prvoligové řešení.....nehledě k tomu, že jsi stále fungoval
No a to je třeba výhoda Digitálu od SoundCraftu.(Jako že má i své nevýhody) Můžeš se stále rozšiřovat, anebo taky nemusíš.
A máš to i s chybama
Jedna z nesporných výhod digitálu, je že když ti nějaký pitomec přejede analogový párák a a poškube ti jej, tak buď máš problém hned a nebo nemáš jistotu zda ti žíly jedou či ne a můžeš mít zaděláno na problém do budoucna. A k tomu, když máš plnej plán jako cca 12 kšeftů do měsíce, tak je to fakt průser, pač přijet ze kšeftu koupit sehnat kabel - párák, napájet dle tvých zvyklostí a potřebností.....to je minimálně na 4 dny.......když ti někdo přejede kabel Typu CAT E... a máš problém v přestávce odstavíš aparát rozstřihneš nakrimpuješ zalepíš gafou a kšeft odjedeš...za jeden den už 50m Cat e koupíš a nehledě k tomu, že je koupíš 6.000,- a ne za 60.000,- To je jedna z výhod, které vidím hned. Už jenom kvuli tomu má význam nad tím přemejšlet. Pak je tu hmotnost.... poctivý 50 metrový kabel minimálně 35 kg, s každým balením riziko zlomení žíly..... ano to riziko zlomení žíly je u CAT e ale pořád to není 800 kč na metr, Pak jsou tu konektory na obou koncích dát dát za poctivý harting multikonektor (cca 6000)a třepat se že ti nějaký stoura urazí špičku a nebo na obou stránach mít ethernet konektor po 100,- a s klidem ti může potom pomáhat balit párák i servírka pač kabel unese, kterou si stihl zbalit na baru..A teď ta krása digitálu. Začneš od piky.
Například u SoundCraftu to jde
1. Krok - Koupíš nový pult -použiješ svůj starý párák, ten Ti doslouží a ...
2. Krok - Dokoupíš MinistageBOX 32/8, ktomu dostaneš k tomu Si MADI kartu ... když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet In/Out
3. Krok - Dokoupíš Compact Stagebox 48/16 když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet kvalita
4. Krok - Dokoupiš Vi stagebox 80/16 když se Ti bude dařit a nebude Ti stačit počet kvalita
5. Krok - Dokoupíš nový pult Vi 1 a máš prvoligové řešení.....nehledě k tomu, že jsi stále fungoval
No a to je třeba výhoda Digitálu od SoundCraftu.(Jako že má i své nevýhody) Můžeš se stále rozšiřovat, anebo taky nemusíš.
A máš to i s chybama
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Digit mix v strednej tiede
Jenže celou tu dobu po 2. kroku s sebou taháš i úplně zbytečné duplicitní analogové vstupy (to nejsou jen konektory !) na mixu. Jako výhoda to vypadá jen na začátku, pro lidi, co stále vězí jednou nohou v analogu. Používat analogový párák jenom proto, že ho z minula mám, je opravdu masochistický nápad a nevěřím, že by to někdo myslel vážně, že ho "dojede" a až pak si půjde "dokupovat" to, co jiní mají třeba už roky, protože u jejich digitálu se to nedokupuje, nýbrž jen vybírá velikost a případně rozšiřuje (stejně jako u kroků 4+5).
Je jasné, že předestřený scénář je reálný, protože vlastně pro Soundcraft jediný možný, ale je otázka, jestli má nějakou skutečnou výhodu proti nákupu mixu, který s digitálním párákem počítá jako s integrální částí a NIC SE TAM ZA NĚJ TUDÍŽ NEPŘIPLÁCÍ. Podle mne ne, ale souhlas od majitelů Soundcraftů nečekám, jsem rád, že jsi aspoň ty výhody Cat5 dobře vysvětlil
H.M.
Je jasné, že předestřený scénář je reálný, protože vlastně pro Soundcraft jediný možný, ale je otázka, jestli má nějakou skutečnou výhodu proti nákupu mixu, který s digitálním párákem počítá jako s integrální částí a NIC SE TAM ZA NĚJ TUDÍŽ NEPŘIPLÁCÍ. Podle mne ne, ale souhlas od majitelů Soundcraftů nečekám, jsem rád, že jsi aspoň ty výhody Cat5 dobře vysvětlil
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digit mix v strednej tiede
Huberte já tvou politiku docelá chápu a v podstatě se s ní dá souhlasit, ale platí jen pokud nakupuješ od nuly, nebo máš dost peněz.
Bezesporu je digitální párák výhodou, ale.
Když budu uvažovat tu střední třídu 24-32 IN, 8 OUT, tak aby jsi hrál tak u SC i Behringera ti stačí nějakejch +-70tis. a původní analogový párák, u GLD je to ale nyní víc než dvojnásobek (asi 170 tis.), jinak máš smůlu.
A ten cenovej rozdíl je pro spoustu přecházejících zvukařů, kteří to dělají spíš, že je to baví a tak tak zvládnou splácet techniku aby si mohli koupit novou, dost zásadní údaj.
Jsou tam pak ještě dle mne další ale už drobné výhody řešení SC, nebo Behringera, které vidím, ale jako ne tak zásadní.
- pokud má někdo víc pultů a nechává si ještě analog, má k němu i párák
- na malé akce zvučené z pódia (+ třeba tablet) není potřeba SB tahat vůbec
- když se něco podělá na SB, stále se dá nějak odzvučit
- rozšíření vstupů, třeba Si Expression by měl umět až 66 IN, pak je 32 na pódiu + třeba porty se dají napíchat přímo do mixu aniž by těch 32 pódiových blokovaly, nebo to dopřitáhnout půjčeným, nebo původním vlastním analogem
A stávající analogový párák, přes jeho pořizovací cenu 20, nebo 50 tis. prostě za 70tis. neprodáš ani náhodou a bohužel to končívá tak, že ho přidáš skoro zdarma k prodávanému mixu aby jsi zatraktivnil nabídku prodeje.
A mimochodem, alespoň dle parametrů udávaných je Si Expression 2 o 0,5kg lehčí, než GLD-80, SB při osazení 32/16 vyjdou váhově na stejno.
A personální odposlechy koukám, že má taky (DBX PMC16).
Ale jak jsem psal, dnes a v této kategorii je to hodně o ceně a co za ní dostanu a s jakýmy minimálními náklady můžu fungovat.
Bezesporu je digitální párák výhodou, ale.
Když budu uvažovat tu střední třídu 24-32 IN, 8 OUT, tak aby jsi hrál tak u SC i Behringera ti stačí nějakejch +-70tis. a původní analogový párák, u GLD je to ale nyní víc než dvojnásobek (asi 170 tis.), jinak máš smůlu.
A ten cenovej rozdíl je pro spoustu přecházejících zvukařů, kteří to dělají spíš, že je to baví a tak tak zvládnou splácet techniku aby si mohli koupit novou, dost zásadní údaj.
Jsou tam pak ještě dle mne další ale už drobné výhody řešení SC, nebo Behringera, které vidím, ale jako ne tak zásadní.
- pokud má někdo víc pultů a nechává si ještě analog, má k němu i párák
- na malé akce zvučené z pódia (+ třeba tablet) není potřeba SB tahat vůbec
- když se něco podělá na SB, stále se dá nějak odzvučit
- rozšíření vstupů, třeba Si Expression by měl umět až 66 IN, pak je 32 na pódiu + třeba porty se dají napíchat přímo do mixu aniž by těch 32 pódiových blokovaly, nebo to dopřitáhnout půjčeným, nebo původním vlastním analogem
A stávající analogový párák, přes jeho pořizovací cenu 20, nebo 50 tis. prostě za 70tis. neprodáš ani náhodou a bohužel to končívá tak, že ho přidáš skoro zdarma k prodávanému mixu aby jsi zatraktivnil nabídku prodeje.
A mimochodem, alespoň dle parametrů udávaných je Si Expression 2 o 0,5kg lehčí, než GLD-80, SB při osazení 32/16 vyjdou váhově na stejno.
A personální odposlechy koukám, že má taky (DBX PMC16).
Ale jak jsem psal, dnes a v této kategorii je to hodně o ceně a co za ní dostanu a s jakýmy minimálními náklady můžu fungovat.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Digit mix v strednej tiede
Je to hlavně o tom, co kdo vidí nebo nevidí anebo chce vidět nebo vidět. Já můžu říct, ale to už se opakuju, že počty kanálů s digitalizací stouply, v analogu se prodávaly nejvíc "24", méně "32" a výjimečně větší, v iLive iDR naprosto vedou iDR48+T112 (jistě si umíš spočítat, kolik je to kanálů a to je obvykle první a nadlouho poslední nákup, žádné výměny za lepší a ještě lepší nejsou potřeba), v GLD je už teď (podle prodaných počtů) naprostý standard AR2412+84, opět si to sečti sám se vstupy a výstupy přímo na mixu. Podle mne je to přirozené a digitály nebudou už nikdy jen nějakou náhradou analogů 1:1, jak si ještě stále hodně lidí omylem myslí. Divit se, že je větší mix dražší (a ta velikost opravdu nekončí počtem konektorů) je nesmysl.
A nejde o žádnou "mou politiku". Já jsem moc malé kolečko, abych ji mohl mít, já můžu maximálně sledovat, co se děje a zkoušet tomu rozumět. Nepokoušel bych se mluvit ani za žádnou skupinu zvukařů, já do nich nevidím a jak moc chudí, skromní atd. jsou nebudu posuzovat. Moje zkušenost je, že se zde dají prodávat pulty A&H velmi dobře, od té doby, co jsme je převzali, stále lépe a s příchodem digitálu to ještě akcelerovalo. Možná se neprodávají lidem, co chtějí, aby všechno zůstalo, jak bývalo (nakonec i analogové A&H se stále ještě nějaké prodávají) a je jim ze všeho nejvíc líto páráku. Ovšem ten bude brzy na vyhození tak jako tak, což jaksi nebereš v úvahu. Dneska se možná dá prodat s analogovým mixem, jak budeš prodávat analogový mix, až k němu bude jen zničený párák a před nabyvatelem investice do nového ? Ono to chce myslet pár tahů napřed...
H.M.
A nejde o žádnou "mou politiku". Já jsem moc malé kolečko, abych ji mohl mít, já můžu maximálně sledovat, co se děje a zkoušet tomu rozumět. Nepokoušel bych se mluvit ani za žádnou skupinu zvukařů, já do nich nevidím a jak moc chudí, skromní atd. jsou nebudu posuzovat. Moje zkušenost je, že se zde dají prodávat pulty A&H velmi dobře, od té doby, co jsme je převzali, stále lépe a s příchodem digitálu to ještě akcelerovalo. Možná se neprodávají lidem, co chtějí, aby všechno zůstalo, jak bývalo (nakonec i analogové A&H se stále ještě nějaké prodávají) a je jim ze všeho nejvíc líto páráku. Ovšem ten bude brzy na vyhození tak jako tak, což jaksi nebereš v úvahu. Dneska se možná dá prodat s analogovým mixem, jak budeš prodávat analogový mix, až k němu bude jen zničený párák a před nabyvatelem investice do nového ? Ono to chce myslet pár tahů napřed...
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Digit mix v strednej tiede
Ať ten, nebo ten, s eternetem je VŽDY líp.
Taky si neschovávám zachovalý kola ze starý škodovky...
Obecně, i ten nejmenší digitál, se kterým jsem dělal (DL1608), je tak obrovský pokrok v možnostech a volnosti, že analog jsem vytáhnul za uplynulý rok jenom jednou (protože jiný digitál k dispozici nebyl).
Co se týká poškození eternetového kabelu, tak jednak není nijak nemožné koupit robustní verzi v Gumě (50m asi za 5000,- Kč) a nebo mít v kufru záložní kabel, pokuď používám ajťáckej kablík (kde je metr od 5,- Kč).
Nicméně i zde jsou docela odolné typy, většinou je v označení izolace PE (polyethylen).
Předpokládám, že nejen A&H umí reconect za provozu, takže výměnu nemusí nikdo ani zaznamenat.
Občas kabel "vyvěsím" a nechám na místě.
Třeba v Kolíně, ve Starých lázních, je ho třetím rokem asi 30m.
Stejně tak na venkovních akcích nechávám kabel položit do rýhy, zahrnout zeminou a už jej nevytahuju.
Ekologové asi nadšení nejsou, ale nemuset balit 30kg bago mi za to stojí.
Nevím, jestli oficiálně, ale hodněkrát jsem potkal iLive propojený se stageboxem jen WiFi a nic špatného se nedělo...
Jako ano, mít na mixu pár analogových vstupů neuškodí, ale vlastně si nepamatuju, kdy jsem to potřeboval.
Pro menší akce na pódiu, či za oponou, používám DL1608, který zatím vždy vyhověl.
Taky si neschovávám zachovalý kola ze starý škodovky...
Obecně, i ten nejmenší digitál, se kterým jsem dělal (DL1608), je tak obrovský pokrok v možnostech a volnosti, že analog jsem vytáhnul za uplynulý rok jenom jednou (protože jiný digitál k dispozici nebyl).
Co se týká poškození eternetového kabelu, tak jednak není nijak nemožné koupit robustní verzi v Gumě (50m asi za 5000,- Kč) a nebo mít v kufru záložní kabel, pokuď používám ajťáckej kablík (kde je metr od 5,- Kč).
Nicméně i zde jsou docela odolné typy, většinou je v označení izolace PE (polyethylen).
Předpokládám, že nejen A&H umí reconect za provozu, takže výměnu nemusí nikdo ani zaznamenat.
Občas kabel "vyvěsím" a nechám na místě.
Třeba v Kolíně, ve Starých lázních, je ho třetím rokem asi 30m.
Stejně tak na venkovních akcích nechávám kabel položit do rýhy, zahrnout zeminou a už jej nevytahuju.
Ekologové asi nadšení nejsou, ale nemuset balit 30kg bago mi za to stojí.
Nevím, jestli oficiálně, ale hodněkrát jsem potkal iLive propojený se stageboxem jen WiFi a nic špatného se nedělo...
Jako ano, mít na mixu pár analogových vstupů neuškodí, ale vlastně si nepamatuju, kdy jsem to potřeboval.
Pro menší akce na pódiu, či za oponou, používám DL1608, který zatím vždy vyhověl.
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
-
P.P.
Re: Digit mix v strednej tiede
To, že jsou na menších digi mixech xlr vstupy beru jako výhodu a ne retro. Už proto, že mikrofony mají tyto analogové výstupy a jsou akce který zvučím z pódia.
Takže zatím je úplně každej digitál jednou nohou v analogu, nehledě na to jestli připojím mikrofony do pultu přímo nebo přes SB. Jestli někdo tyto vstupy na pultu nikdy nevyužije je věc druhá. Každopádně tyto vstupy na velikost a hmotnost pultu nemají snad žádný vliv.
X32 je mix s interním SB za jednu cenu. Samozřejmě digi párák+externí SB lze pořídit taky. Kdyby to skutečně byla taková nevýhoda, zpátečnictví nebo snad krok na půl - což je nesmysl, tak na těch malejch-středních digitálech xlr vstupy prostě nebudou od žádnýho výrobce.
Jen nevím jak je to myšlený s tím příplatkem...za příplatek si ho musím koupit právě k těm pultům, který xlr vstupy nemají, protože samotný pult by mi byl k prdu. Ale tady se pořád tvrdí, že je to naopak - nechápu.
Takže zatím je úplně každej digitál jednou nohou v analogu, nehledě na to jestli připojím mikrofony do pultu přímo nebo přes SB. Jestli někdo tyto vstupy na pultu nikdy nevyužije je věc druhá. Každopádně tyto vstupy na velikost a hmotnost pultu nemají snad žádný vliv.
X32 je mix s interním SB za jednu cenu. Samozřejmě digi párák+externí SB lze pořídit taky. Kdyby to skutečně byla taková nevýhoda, zpátečnictví nebo snad krok na půl - což je nesmysl, tak na těch malejch-středních digitálech xlr vstupy prostě nebudou od žádnýho výrobce.
Jen nevím jak je to myšlený s tím příplatkem...za příplatek si ho musím koupit právě k těm pultům, který xlr vstupy nemají, protože samotný pult by mi byl k prdu. Ale tady se pořád tvrdí, že je to naopak - nechápu.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Digit mix v strednej tiede
Ano, na menších mixech (DL1608, Qu-16) jsou obvykle všechny analogové vstupy přímo, ale my tady jsme ve vláknu mixů středních. Což u digitálů už neznamená 24-32 CELKEM, jako to bývalo u analogů, ale víc. Tyto střední mixy mají u některých firem ještě stále hodně analogových vstupů na sobě (nedá se říkat všechny, viz předchozí příspěvky o rozšiřování a samozřejmě hlavně technické parametry) a u jiných už jen ty, které se zřejmě dají místně využívat (bezdráty, playback, talkback...), většina je fyzicky oddělena "digitálním párákem". Podobně je to s výstupy. To je všechno, první přístup je zaměřený na lidi konzervativní, žijící v domnění, že postupný přechod na digitál je nejlepší a že je to bude stát míň. Je vás dost na to, aby se to vyplácelo. Na druhou stranu je také dost lidí, kteří výhody razantnějšího přechodu pochopili a provedli ho. Možná by sis měl všimnout, že toho asi nikdo z nich nelituje a už ví a umí to, co se budou současní majitelé a uživatelé té přechodné techniky teprve ještě učit - viz dotazy a odpovědi na párák, vrstvy aj.
Na velikost, cenu a váhu mixu samozřejmě analogové vstupy vliv mají a značný. Že to není na první pohled vidět je dáno tím, že stále porovnáváte větší a lépe vybavený mix (GLD) se Soundcrafty menšími a hůře vybavenými. Jejich ekvivalent A&H ani nevyrábí, protože šli od začátku jinou cestou, podle mne mnohem lepší, já bych ji nazval zkratkou.
H.M.
Na velikost, cenu a váhu mixu samozřejmě analogové vstupy vliv mají a značný. Že to není na první pohled vidět je dáno tím, že stále porovnáváte větší a lépe vybavený mix (GLD) se Soundcrafty menšími a hůře vybavenými. Jejich ekvivalent A&H ani nevyrábí, protože šli od začátku jinou cestou, podle mne mnohem lepší, já bych ji nazval zkratkou.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digit mix v strednej tiede
Huberte, zkus prosím ještě tedy vyzdvihnout v čem je GLD lepší, co má navíc oproti Si Express, kdyžtak mě oprav.
Já to vidím, že v displejích nad šavlemi a větším hlavním displejem.
Jinak moje srovnání, co vím SiE 2 vs. GLD80, což si myslím jsou pulty stavěné proti sobě
- cena se SB zhruba stejná cca 170 tis.
- cena bez SB 77 vs. 109 tis.
- váha pultu 15,5kg vs. 16kg
- váha SB (32/16) stejná
- rozměry SiE zanedbatelně menší
- vstupy/výstupy XLR se SB 56/32 vs. 44/20
- vstupy/výstupy XLR bez SB 32/16 vs. 4/4
- počet sběrnic 35 vs. 30
- počet vrstev 4 stejný oba mají konfigurovatelné
- počet šavlí na vrstvu 22+2 vs. 20
- efekty 4 vs. 8
- možnost připojit dospělejší SB své značky OBA
- možnost personálního monitoru OBA
- možnost ovládání iPad OBA
- vybavení vstupů a výstupů (EQ, Delay, Comp/Gate) podobné
Nevím, ale pořád nějak je ta váha na straně SC a to i se SB.
Já to vidím, že v displejích nad šavlemi a větším hlavním displejem.
Jinak moje srovnání, co vím SiE 2 vs. GLD80, což si myslím jsou pulty stavěné proti sobě
- cena se SB zhruba stejná cca 170 tis.
- cena bez SB 77 vs. 109 tis.
- váha pultu 15,5kg vs. 16kg
- váha SB (32/16) stejná
- rozměry SiE zanedbatelně menší
- vstupy/výstupy XLR se SB 56/32 vs. 44/20
- vstupy/výstupy XLR bez SB 32/16 vs. 4/4
- počet sběrnic 35 vs. 30
- počet vrstev 4 stejný oba mají konfigurovatelné
- počet šavlí na vrstvu 22+2 vs. 20
- efekty 4 vs. 8
- možnost připojit dospělejší SB své značky OBA
- možnost personálního monitoru OBA
- možnost ovládání iPad OBA
- vybavení vstupů a výstupů (EQ, Delay, Comp/Gate) podobné
Nevím, ale pořád nějak je ta váha na straně SC a to i se SB.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Digit mix v strednej tiede
Tak já na to mám dokonce takovou porovnávací tabulku, kde je těch mixů podstatně víc, ale nemá cenu, abychom se jimi navzájem častovali a zkoušeli se každý ze svého úhlu pohledu dopočítat co nejvíc konektorů, těch už je dneska snad na každém středním digitálním mixu dost (opravdu je to úplně jiná situace, než s analogem). Protože pokud pro tebe ani dvojnásobek efektů vlastně neznamená nic, ani čtyřnásobná plocha dotykové obrazovky neznamená nic, desítky kanálových displejů neznamenají nic, existenci nějakých DCA group jsi ani nezaregistroval, tak to je zbytečná debata. Uvědomuješ si vůbec, jak moc budou chybět ty kanálové displeje, až tedy "rozšíříš na těch 56/32 kanálů ??? Někdy si k těm mixům stoupni a poctivě se pokoušej na Soundcraftu najít všechno to, co uvidíš na GLD. Já se musím dokonce přiznat, že mi právě tato konkurence přijde spíš k smíchu. Behringer ne, ten se snažil, protože věděl, že podobné ctitele nemá a jen na konto jména neprodá nic, musí za ním být hodnota odpovídající ceně (minimálně). Podívej se na tohle a musíš uznat, že kdyby to nějak barevněji potiskli a zlevnili (stejně jako musel nedávno zlevnit Soundcraft), tak by to snad mohlo stát vedle tvých favoritů a nevypadat skoro deset let staré, kdežto vedle A&H to prostě nejde:
http://eshop.prodance.cz/tt24/d-77840/
H.M.
http://eshop.prodance.cz/tt24/d-77840/
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz


























