od Zdeněk Prodance » ned 22. pro 2013 16:27:40
Já si myslím, že nejde osobní měřítko ("kde pro mne začíná a končí studiový monitor") úplně nadřazovat, to člověk definuje spíš sebe (dejme tomu jako náročného profesionála...) než nějakou kategorii beden. Žebřiňák s volantem nebude autem, protože AUTO MOBIL je z definice jiný typ vozidla, je to třeba i žebřiňák nebo kočár, ale BEZ POTAHU, s vlastním MOTOREM.
Diskuze o tom, jestli je tam lepší mít kvazikomplement nebo třeba triodu už není potřeba vést, protože to nesouvisí s definicí, ale cenovou kategorií bedny. Naprostá většina "studií" dneska není ve státním rozhlasu a televizi (kde si klidně můžou tak zmanipulovat výběrko, že se ani žádný Genelec nechytne, jak se nedávno stalo), ale doma, v ložnici nebo garáži. To je jednoduchý fakt, způsobený tím, že zbytek nahrávací techniky, až snad na větší sady lepších mikrofonů, se stal dostupným prakticky každému. Potom logicky musí vzniknout poptávka i po dostupných monitorech, jelikož na sluchátka anebo ty "bedýnky k počítači" ani takovou práci (nebo hobby) dělat nelze trvale.
Sorry, ale já fakt nemůžu předstírat, že se ty bedny neprodávají nebo nehrají, to bych si dělal blbou srandu ze všech, co je mají. A jelikož mi jich dost prošlo rukama, tak rozdíl od typického hifi nebo PC příslušenství vidím jako poměrně markantní. Jsou to samozřejmě kategorie ležící vedle sebe, možná s určitým přesahem, ale to ty "pravé a nepravé" studiové monitory jsou taky.
Jen pro úplnost - důležitost elektroniky v aktivní bedně nepodceňuju, rozdíly jsou jasně slyšet, ale občas si prostě musíte vybrat, jestli to bude dražší, slabší nebo méně kvalitní, např. těch 20+20W je hodně málo a při zaručeně velmi nízké citlivosti malého středobasu nelze některé zvuky přirozeně reprodukovat vůbec. A to ani v blízkém poli.
H.M.
Já si myslím, že nejde osobní měřítko ("kde pro mne začíná a končí studiový monitor") úplně nadřazovat, to člověk definuje spíš sebe (dejme tomu jako náročného profesionála...) než nějakou kategorii beden. Žebřiňák s volantem nebude autem, protože AUTO MOBIL je z definice jiný typ vozidla, je to třeba i žebřiňák nebo kočár, ale BEZ POTAHU, s vlastním MOTOREM.
Diskuze o tom, jestli je tam lepší mít kvazikomplement nebo třeba triodu už není potřeba vést, protože to nesouvisí s definicí, ale cenovou kategorií bedny. Naprostá většina "studií" dneska není ve státním rozhlasu a televizi (kde si klidně můžou tak zmanipulovat výběrko, že se ani žádný Genelec nechytne, jak se nedávno stalo), ale doma, v ložnici nebo garáži. To je jednoduchý fakt, způsobený tím, že zbytek nahrávací techniky, až snad na větší sady lepších mikrofonů, se stal dostupným prakticky každému. Potom logicky musí vzniknout poptávka i po dostupných monitorech, jelikož na sluchátka anebo ty "bedýnky k počítači" ani takovou práci (nebo hobby) dělat nelze trvale.
Sorry, ale já fakt nemůžu předstírat, že se ty bedny neprodávají nebo nehrají, to bych si dělal blbou srandu ze všech, co je mají. A jelikož mi jich dost prošlo rukama, tak rozdíl od typického hifi nebo PC příslušenství vidím jako poměrně markantní. Jsou to samozřejmě kategorie ležící vedle sebe, možná s určitým přesahem, ale to ty "pravé a nepravé" studiové monitory jsou taky.
Jen pro úplnost - důležitost elektroniky v aktivní bedně nepodceňuju, rozdíly jsou jasně slyšet, ale občas si prostě musíte vybrat, jestli to bude dražší, slabší nebo méně kvalitní, např. těch 20+20W je hodně málo a při zaručeně velmi nízké citlivosti malého středobasu nelze některé zvuky přirozeně reprodukovat vůbec. A to ani v blízkém poli.
H.M.