![DEMO 15](/images/bannery/1711361821_demo15_banner_zvukarina_prodance.gif)
vystupny procesor/eqalizer
-
- Reklama
vystupny procesor/eqalizer
Co by ste doporucovali dat na výstupnu upravu signalu klasicky 2x31 eqalizer a za to compresor-limiter-gate napr. MDX2600. Alebo nieco take ako je Behringer DEQ2496. Maximalna investicia do 10000Sk. Co by ste doporucovali, alebo nejake prakticke skusenosti?
Z DEQ2496 jsem měl tu čest se potkat, pokud máš zbytek aparátu alespoň trochu slušný tak se jí velkým obloukem vyhni. Úpravu dynamiky na master výstupu buď nějakým vícepásmovým limitérem a nebo v aktivně dělených systémech limitéry jednotlivých pásem za crosoverem,což je koneckonců standardní výbava i těch nejlevnějších DSP zařízení.
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2684
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Ta cena je dost limitujici, IMHO ma-li to bejt digital tak nic lepsiho jak DEQ2496 nenajdes.
Jinak samozrejme skvelou praci urcite udela treba Kalrk-teknik Square One Graphic ...
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... aphic.html
![Obrázek](http://www.audiopro.cz/pictures/big/square%20one%20graphic_av.jpg)
Jinak samozrejme skvelou praci urcite udela treba Kalrk-teknik Square One Graphic ...
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... aphic.html
![Obrázek](http://www.audiopro.cz/pictures/big/square%20one%20graphic_av.jpg)
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
![Obrázek](http://www.soundman.cz/images/safa-miniicon.gif)
![Obrázek](http://zvukarskaskola.cz/Audiopro_black28pxt.gif)
![Obrázek](http://www.soundman.cz/images/zvukurz-logoc-24x28t.gif)
![Obrázek](https://www.zvukarina.cz/images/ostatni/fader-cz-icon-28.gif)
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2684
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Na master Klark-teknik DN500+ ... uznavam, je to luxusni reseni ale je skvely ![;-)](./images/smilies/002.gif)
![;-)](./images/smilies/002.gif)
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
![Obrázek](http://www.soundman.cz/images/safa-miniicon.gif)
![Obrázek](http://zvukarskaskola.cz/Audiopro_black28pxt.gif)
![Obrázek](http://www.soundman.cz/images/zvukurz-logoc-24x28t.gif)
![Obrázek](https://www.zvukarina.cz/images/ostatni/fader-cz-icon-28.gif)
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3592
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli nemám založit nové vlákno, ale asi to patří k tomuto příspěvku, tak to dávám sem.
Řeším totiž něco podobného, výstupní signálový procesor na občasné venkovní zvučení všech různých žánrů (od dechovky po rock a to i při jedný akci) s aparaturou tak 2,5kW. Něco co mi nahradí EQ, výhybku, limiter apod., stačí mi 2 na 4, s cenou tak do 10-15 tis.
Mám typy:
LEM DX 24 Plus - výhoda - možnost dálkového ovládání přes RS-485, nevýhoda - jen 5p par. EQ, nemá RCA vstup.
DBX Driverack PX - výhoda - možnost zapojení RCA mikrofonu a automatické nastavení EQ podle něj, 28p EQ, nevýhoda - nemá možnost ovládání z PC ani dálkově ani na přímo. Musel bych to řešit umístěním u sebe a signál táhnout už rozdělený.
A teď přemejšlím, kterej bude lepší (pro naši potřebu), cenově to vyjde na stejno, pokud nebudu počítat potřebu měřícího mikrofonu a na druhou stranu započítám rozhraní USB na RS-485 pro LEM, co se týká linek na páráku, tak je to 3X4 pro LEM, parametricky by na tom měly být jinak podobně. LEM se mi zamlouvá víc hlavně díky možnosti si na něm na dálku kdykoliv cokoliv upravit. Zajímá mne spíš jestli je nějaké ALE. Případně je potřeba po nastavení s tím nějak moc během akce hýbat? Je potřeba 28p EQ na FOH? Není v nabídce něco podobného co by mělo dobré vlastnosti od obou dvou, jako RCA, RS-485 nebo LAN, cenu do 15tis. apod? Těch 15 tis. je skutečně strop, takže doporučovat třeba DBX 260 je sice fajn, ale to je s cenou už někde jinde.
Řeším totiž něco podobného, výstupní signálový procesor na občasné venkovní zvučení všech různých žánrů (od dechovky po rock a to i při jedný akci) s aparaturou tak 2,5kW. Něco co mi nahradí EQ, výhybku, limiter apod., stačí mi 2 na 4, s cenou tak do 10-15 tis.
Mám typy:
LEM DX 24 Plus - výhoda - možnost dálkového ovládání přes RS-485, nevýhoda - jen 5p par. EQ, nemá RCA vstup.
DBX Driverack PX - výhoda - možnost zapojení RCA mikrofonu a automatické nastavení EQ podle něj, 28p EQ, nevýhoda - nemá možnost ovládání z PC ani dálkově ani na přímo. Musel bych to řešit umístěním u sebe a signál táhnout už rozdělený.
A teď přemejšlím, kterej bude lepší (pro naši potřebu), cenově to vyjde na stejno, pokud nebudu počítat potřebu měřícího mikrofonu a na druhou stranu započítám rozhraní USB na RS-485 pro LEM, co se týká linek na páráku, tak je to 3X4 pro LEM, parametricky by na tom měly být jinak podobně. LEM se mi zamlouvá víc hlavně díky možnosti si na něm na dálku kdykoliv cokoliv upravit. Zajímá mne spíš jestli je nějaké ALE. Případně je potřeba po nastavení s tím nějak moc během akce hýbat? Je potřeba 28p EQ na FOH? Není v nabídce něco podobného co by mělo dobré vlastnosti od obou dvou, jako RCA, RS-485 nebo LAN, cenu do 15tis. apod? Těch 15 tis. je skutečně strop, takže doporučovat třeba DBX 260 je sice fajn, ale to je s cenou už někde jinde.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
- Uživatel
- Příspěvky: 635
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: vystupny procesor/eqalizer
Mě se docela dobře osvědčil DBX1231 a popřípadě Alesis ME-Q230. špičky v signálu řeším jinak než limitery u konců. Nicméně ty equalizery mi přišly docela slušné oba. Jen u toho Alesise je nevýhoda symetrických I/O.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Re: vystupny procesor/eqalizer
LEM je relativně dost velká a stará sra*ka, i když pro nenáročné použití asi postačí. DriveRack sice taky není žádný high-end, ale proti LEMu o 100% lepší. Mimochodem, žádné podobné zařízení imho nedokáže nahradit kvalitní EQ na masteru (DN360 třeba nebo i nějaká alternativa od dbx jako 1231), nějak si nedovedu představit, jak se u LEMa proklikávám nabídkami menu k ekvalizéru, když rychle potřebuju sáhnout na nějakou konkrétní frekvenci.
The best sound comes from one source...
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3592
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: vystupny procesor/eqalizer
Právě, že v recenzi ten LEM docela prošel a jak jsem psal je to na aparát do 2,5kW tak na 3-4 akce/rok, na pevnou instalaci máme DBX 480tku, jinak na větší akce si budeme muset předky stejně půjčit a tam je to komplet vč. zesilovačů a procesoru. A to nás čeká asi teprve letos (Ewa).
Tak proto ten dotaz jestli je potřeba po úvodním nastavení předků ještě během akce vehementně dolaďovat za provozu a další skrytá otázka, je lepší táhnout signál stereo a dělit na 2 pásma na pódiu, nebo ho rozdělit už u mixu a táhnout to 4 linkama?
Tak proto ten dotaz jestli je potřeba po úvodním nastavení předků ještě během akce vehementně dolaďovat za provozu a další skrytá otázka, je lepší táhnout signál stereo a dělit na 2 pásma na pódiu, nebo ho rozdělit už u mixu a táhnout to 4 linkama?
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: vystupny procesor/eqalizer
Tak osobně si myslím, že je lepší od mixu táhnout jen levou a pravou a procesor mít v racku se zesilovači. Mimo jiné i proto, že pevným zadrátováním procesoru se podstatně snižuje riziko nesprávného zapojení (prohozená pásma) a taky proto, že obvykle nebývá v páráku volných návratů nazbyt. Nastavení procesoru bývá spíš neměnné, určitě nemá smysl těsně před akcí hýbat nastavením výhybek, snad jen doladit limitery podle typu dané akce a ekvalizaci podle prostoru stejně udělat slušným GEQ u mixu. Ale netvrdím, že je to jediné správné řešení, jen si myslím, že je nejobvyklejší.
The best sound comes from one source...