Jaký párák za rozumnou cenu?
-
- Reklama
Jaký párák za rozumnou cenu?
Dobrý den Kolegové. Jsem zvukažem jední malé kapelky (Futrál) a řešíme teď otázku páráku. Před dvěma lety jsem si zbouchali párák 14/4 tak nějak z toho co se kde našlo. Do posavad nám stačil ale jak se vyvýjela kapela tak i nám začal být malý. Tak řeším jaký koupit nový párák (24/8) za co nejlepší peníze. našel jsem od Adam Hall: nebo na stránkách Tomana, firma THE SSSNAKE : Vím oba patří ke kvalitativnímu dnu zvukařské techniky ale na nic lepšího bohužel nejsou peníze. Proto se ptám zkušenějších kolegů, který z nich by jste si vybrali vy, popřípadě mi doporučte něco jiného děkuji.
Kód: Vybrat vše
http://www.music-city.cz/adam-hall-multiparovy-kabel-30m-11466.htmlKód: Vybrat vše
http://www.thomann.de/cz/the_sssnake_mc_248_multicore.htm- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
jardatop
- Uživatel

- Příspěvky: 461
- Registrován: stř 26. bře 2008 23:39:44
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Kvalita tech dvou bude podle me stejna, tak bych vzal ten levnejsi - od Thomanna. Triletou zaruku mas u obou.
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
A kolik tak tomu páráku dáváte let? Jezdit by měl tak 10x za rok (přez plesovku), bydlet bude na bubnu, tahanej převážně jen někde pokraji teploučkáho sálu... Jde o to že když za rok umře tak mě asi z kapely sežerou za živa i s kabelem. A nasvědo mí mě mít určitě nechcete...
Blahovi zároveň děkuji za linky na vlákna a zároveň se omlouvám za další spamování webu. Našel jsem je taky ale oda jsou stařší 2 roky tak jsem se chtěl oprat na aktuální situaci na trhu jestli se něco výrazně nemluvilo navíc ani v jednom není zmíněný The Sssnake.
Blahovi zároveň děkuji za linky na vlákna a zároveň se omlouvám za další spamování webu. Našel jsem je taky ale oda jsou stařší 2 roky tak jsem se chtěl oprat na aktuální situaci na trhu jestli se něco výrazně nemluvilo navíc ani v jednom není zmíněný The Sssnake.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Jinak pro shrnutí, párák AH 24/8 na bubnu máme už 2 roky, má za sebou cca 30 akcí a kabelově v pohodě.
Krom již zmíněného vystříhání propojek mezi kostrou a pinem 1 u panelových XLR. Bylo za tu dobu potřeba vyměnit asi 5 konektorů panelových XLR samic (zaseklý a následnou "operací" rozebraný ana díly) a přeletovat 80% konektorů na rozpletu u pultu (otavené holé dráty, některé prošlusované).
Takže je to trochu dodik, ale po těchto úpravách funguje spolehlivě, a to má za sebou i přejetí traktorem s vlekem
, naštěstí na trávě. Kupodivu se to nedá říct o AH 8ch propojovákách, který maj větší průřez a kde jim chcípaj žíly.
Mimochodem tenhle kabel maj i v Pardubickým divadle a po stejných úpravách a opravách jim stále funguje a tam si troufám odhadnout, že si odehraje tak 5 akcí do měsíce na zájezdovkách.
Krom již zmíněného vystříhání propojek mezi kostrou a pinem 1 u panelových XLR. Bylo za tu dobu potřeba vyměnit asi 5 konektorů panelových XLR samic (zaseklý a následnou "operací" rozebraný ana díly) a přeletovat 80% konektorů na rozpletu u pultu (otavené holé dráty, některé prošlusované).
Takže je to trochu dodik, ale po těchto úpravách funguje spolehlivě, a to má za sebou i přejetí traktorem s vlekem
Mimochodem tenhle kabel maj i v Pardubickým divadle a po stejných úpravách a opravách jim stále funguje a tam si troufám odhadnout, že si odehraje tak 5 akcí do měsíce na zájezdovkách.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Stejnej AH používám taky - asi pátej rok.
První odcházely (hned na první akci) XLR ve stageboxu - povyměňoval jsem je průběžně za Neutrik Combo.
Někdy vloni jsem povyměňoval i kanony na rozpletu - opět Neutrik.
Odstříhání GND od kostry byl první tuning, přitom jsem otočil další čtyři linky.
Jako kabel nemá problémy ani v zimně - původně jsem ho pořizoval jako záložní, ale teď jej taháme skoro pořád.
A na větších akcích je stejně ethernet.
Zrovna včera jsem proměřoval jednotlivé páry (odpor a svody) - všechny páry naprosto bez závad
První odcházely (hned na první akci) XLR ve stageboxu - povyměňoval jsem je průběžně za Neutrik Combo.
Někdy vloni jsem povyměňoval i kanony na rozpletu - opět Neutrik.
Odstříhání GND od kostry byl první tuning, přitom jsem otočil další čtyři linky.
Jako kabel nemá problémy ani v zimně - původně jsem ho pořizoval jako záložní, ale teď jej taháme skoro pořád.
A na větších akcích je stejně ethernet.
Zrovna včera jsem proměřoval jednotlivé páry (odpor a svody) - všechny páry naprosto bez závad
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Lidi když už jsme u toho musím varovat před páráky od fy Warwick. Máme v klubu 8mi žilový k bicím a teď už fungují jen 3 linky a z toho jedna chrchlá po cca 30akcích. Za něco může přímo vada kabelu(udělají se na něm takové boule na rozpletu, a je přímo třeba zkratlé 1 a 2 piny), jinak stojí za velké prd konektory(stejný shit jako na těch jejich hotových kabelech).
Rozhodně nebrat
Pokud už jej máte tak hned při první závadě reklamovat a nechte si vrátit co nejrychleji prachy. 
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
- Tarquam
- Nováček fóra

- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 02. úno 2011 17:22:42
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
já teda s kabely warwick mám jenom dobrý zkušenosti, asi je to věc názoru, párák warwick sice neznám, ale to, že to nefunguje, není nic, co by se nedalo opravit (pokud to není v půlce kabelu, to už je potom průser
)
Multižánrový multiinstrumentalista | Recording studio is my life! | Poslouchatelné nahrávky již od 14ti let
VŠE S MINIMÁLNÍ TECHNOLOGIÍ
http://www.bandzone.cz/tarquam | http://www.bandzone.cz/whatrock
VŠE S MINIMÁLNÍ TECHNOLOGIÍ
http://www.bandzone.cz/tarquam | http://www.bandzone.cz/whatrock
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Tak to jsi vyjímečný exemplář
. Dyť ten krám se nedá ani pořádně smotat, a kvalita jejich XLR samic stojí vyližprdel, po dvou týdnech z nich sleze ta guma, a do dvou měsíců získají funkci brutal distortion.
A o jejich stojanech raděj nemluvit.
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
- Jose1
- Uživatel

- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Párák mám, nevím jaký typ a od koho. X let hraje v pohodě, ale proč píšu.....
Zasekl se mi nedávno konektor ve vidlici XLR, takže jsem byl nucen ho rozmontovat. No a když už jsem to měl otevřené, tak jsem si zkontroloval, jak jsou na tom letované spoje. No a nestačil jsem zírat. Spoje byly v pořádku, jakožto i vše ostatní, ale na dvou návratových cestách (odposlechy) jsem našel přefázované linky.
Jak to tu čtu, je to zřejmě nějaký sport výrobců.
Zasekl se mi nedávno konektor ve vidlici XLR, takže jsem byl nucen ho rozmontovat. No a když už jsem to měl otevřené, tak jsem si zkontroloval, jak jsou na tom letované spoje. No a nestačil jsem zírat. Spoje byly v pořádku, jakožto i vše ostatní, ale na dvou návratových cestách (odposlechy) jsem našel přefázované linky.
Jak to tu čtu, je to zřejmě nějaký sport výrobců.
-
Návštěvník
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Otočená fáze na návratech, to potěší...
Ale jestli je to otočený v obou konektorech, tak to jenom mate, ale na funkci rostlináře to vliv nemá.
Ale jestli je to otočený v obou konektorech, tak to jenom mate, ale na funkci rostlináře to vliv nemá.
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
To Jose : Nejsou fáze v monitorových cestách otočeny záměrně?
V ideálním případě je vhodné mít přepínač fází na monitorových cestách a při zvukovce, nebo při vazbě během koncertu to použít, nebo zkusit na odstranění vazby. Dle zdroje níže je to jedna z metod při potlačování vazby na pódiu. Já jsem to zatím nezkoušel. Používáte tuhle metodu někdo? Nebo na akcích s monitor mixem?
Zdroj: The sound reinforcement handbook - yamaha handbook Gary Davis & Ralplh Jones
(Phase)Reversal as a Tool to Fight Feedback
It is a common practice to ring out the monitor system before the performance. Ringing out is a method of tuning the equalization of each monitor channel to suppress resonances in the stage/monitor speaker system. The actual point at which feedback begins will change when performers are on stage, as mics are actually in use, and even with small changes in temperature and humidity (which can drastically affect the stage acoustics).
While graphic or parametric equalization is of greatvalue in reducing feedback, so is the simple technique of reversing the polarity of a particular monitor console output. Unlike a main house mixing console, where various busses may be combined, or where the sound image from multiple speaker channels relies upon a specific phase (polarity) relationship between the channels, monitor mixes are each unique and are not intended to blend or overlap much. The absolute polarity of a sound has a lot to do with the point at which feedback occurs, and flipping that polarity can provide increased gain before feedback. Therefore, it is desirable to have polarity (or phase) reversal switches on each monitor console output. If these are not provided, then polarity reversing adaptors can be plugged into the output channels as required. It is still a good idea to have polarity reversing switches on each input, too, since multiple mic inputs are often blended onto a single bus, and these electrical signals (when they carry portions of the same sound source) must have the proper phase relationship in order to add constructively.
V ideálním případě je vhodné mít přepínač fází na monitorových cestách a při zvukovce, nebo při vazbě během koncertu to použít, nebo zkusit na odstranění vazby. Dle zdroje níže je to jedna z metod při potlačování vazby na pódiu. Já jsem to zatím nezkoušel. Používáte tuhle metodu někdo? Nebo na akcích s monitor mixem?
Zdroj: The sound reinforcement handbook - yamaha handbook Gary Davis & Ralplh Jones
(Phase)Reversal as a Tool to Fight Feedback
It is a common practice to ring out the monitor system before the performance. Ringing out is a method of tuning the equalization of each monitor channel to suppress resonances in the stage/monitor speaker system. The actual point at which feedback begins will change when performers are on stage, as mics are actually in use, and even with small changes in temperature and humidity (which can drastically affect the stage acoustics).
While graphic or parametric equalization is of greatvalue in reducing feedback, so is the simple technique of reversing the polarity of a particular monitor console output. Unlike a main house mixing console, where various busses may be combined, or where the sound image from multiple speaker channels relies upon a specific phase (polarity) relationship between the channels, monitor mixes are each unique and are not intended to blend or overlap much. The absolute polarity of a sound has a lot to do with the point at which feedback occurs, and flipping that polarity can provide increased gain before feedback. Therefore, it is desirable to have polarity (or phase) reversal switches on each monitor console output. If these are not provided, then polarity reversing adaptors can be plugged into the output channels as required. It is still a good idea to have polarity reversing switches on each input, too, since multiple mic inputs are often blended onto a single bus, and these electrical signals (when they carry portions of the same sound source) must have the proper phase relationship in order to add constructively.
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
To asi neeeee ...
. Tuhle techniku muzes pouzit az na zaklade UVAHY a tedy pokud vis co delas a jake to bude mit dusledky. Nicmene, technika se aplikuje na kazdou cestu ZVLAST, mit tedy vsechny vracecky prefazovane v tenhle moment nic neresi.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Samozřejmě máš pravdu, ale možná ten Joseho párak někdo tak upravil. Tak nějak natrvdo!
Protože třeba neměl přepínače na mixu. Nebo to byl omyl. Já to přepínání fází na monitorových cestách
byť jen pomocí DI Boxu chci teď na akcích vyzkoušet. Používáte tuhle metodu někdo? Zkušenosti?
Protože třeba neměl přepínače na mixu. Nebo to byl omyl. Já to přepínání fází na monitorových cestách
byť jen pomocí DI Boxu chci teď na akcích vyzkoušet. Používáte tuhle metodu někdo? Zkušenosti?
- Jose1
- Uživatel

- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký párák za rozumnou cenu?
Já ho kupoval z kšeftu novej, takže nepředpokládám, že by to někdo udělal z výše zmiňovaných důvodů.
V každém případě by to mělo být sfázované a jedině až se uživatel rozhodne, že bude něco obracet, tak si to udělá sám, ne...?
Jo a s těma barvama.... to mě nenapadlo, že by to mohlo být otočené i v konektoru a pak by to bylo šumafuk.
Kouknu ještě na to.
O téhle metodě jsem nic neslyšel, tudíž ji nepoužívám. Navíc mě to připadá divné....
V každém případě by to mělo být sfázované a jedině až se uživatel rozhodne, že bude něco obracet, tak si to udělá sám, ne...?
Jo a s těma barvama.... to mě nenapadlo, že by to mohlo být otočené i v konektoru a pak by to bylo šumafuk.
Kouknu ještě na to.
O téhle metodě jsem nic neslyšel, tudíž ji nepoužívám. Navíc mě to připadá divné....

























