Můj postup zvučení
-
- Reklama
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Můj postup zvučení
... efektu je nekolik ruznych typu. Nektere (dozvuk, opakovacka) se pouzivaji na vytvoreni umeleho prostoru tam kde si to produkce zaslouzi, pripadne pri vhodnem nastaveni jako "koreni" (tam je to na kreativite a vkusu zvukare a na tom co ti produkce dovoli). Modulacni efekty (mj, tebou zmineny chorus) se pouzivaji jako koreni na ztlusteni, rozmazani, nabarveni a podobne.Egestas píše:Jeste jeden off topic dotaz: jak je to obecne s efektama, pouzivat jen jako dokresleni zvuku nebo maji i nejakej praktickej vyznam? Typicke aplikace efektu a tak... Jedine co pouzivam je v nekterych skladbach Chorus a Stage a to protoze ostatni to chcou... Jinak v teto oblasti mam prazdno v hlave...
Nicmene tahle problematika je natolik siroka, ze to tezko rozebirat na foru
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Můj postup zvučení
Jo to je pravda, 30cm je moc, hrozí přeslechy a ty jsou vždy nežádoucí.Sam Jr. píše:myslím, že náběr komba dyn. mikrofonem z 30cm je už moc daleko. signál bude tenkej a se spoustou nabranýho bordelu. dávám SM57 tak 2 palce od plátna/mříže.
"Basu linkou" - myslím tím linkovým výstupem z bas. komba do mixu. Ne basu napřed do mixu, pak do odposlechu. Ale možná jsem tě jen špatně pochopil.
A co se týče efektů, to je vážně téma samo o sobě. Pokud je to možné, nějaký si vždy pujč a testuj, zkoušej, laboruj... Tady musíš dát na vlastní zkušenost. I když spoustu se dozvíš tady na fóru.
Můj postup zvučení
jasne takto ty efekty pouzivam jen jako "koreni" ale prave ze jsem zde cetl nejake pokusy s delay na odposlechach proti vaze a podobne proto se ptam jestly jsou nejake takove typycke aplikace ale samozdrejme idelane si to zkouset...
jasne ze do komba a pak linkou a kombo jen jako odposlech tak jsem to myslel...
jasne ze do komba a pak linkou a kombo jen jako odposlech tak jsem to myslel...
-
anon safa
Můj postup zvučení
... cece davam do odposlechu delay co to jde ale jsou tezky furt ;-( . Proti vaze to zjevne nepomahapokusy s delay na odposlechach proti vaze
Proti fazi... to mas tezky takhle rict... faze neni zradlo, faze je kamos
Můj postup zvučení
melo tam byt vazbe 
Můj postup zvučení
Některé věci jsou zřejmé, některé samozřejmé, ale zdřejmé není nicEgestas píše:...cetl nejake pokusy s delay na odposlechach proti vaze a podobne proto se ptam jestly jsou nejake takove typycke aplikace ale samozdrejme idelane si to zkouset...
Delay se dá použít jako efekt (s rozumně nastaveným feedbackem), nebo jako součást procesingu (buď není řešen jinak - komplexně). A tam se delay používá hojně - ať už na zpoždění odposlechů, nebo jednotlivých částí PA (pokud jsou např. vrchy hodně vzdáleny od subů), nebo na vyzpožďování vykrývacích beden.
-
šmakec
Můj postup zvučení
Zdravím Tě aVás všechny.
Doporučuji Ti domluvit se s nějakým profesionálním zvukařem, který jezdí s s nějakou kapelou jako jejich zvukař a odjet s nimi nějaké koncerty nebo festivali a dívat se mu a i dalším zvukařům pod ruce a poslouchat co dělají a jak to dělají a klidně se i zeptat. Je pravda že někteří jsou takový a jiní makový:-)
no a při hledání a vytváření koncertního zvuku by jsi měl mít přesnou představu o tom čeho chceš ve výsledku dosáhnout a makat na tom celý koncert. zvuková zkouška je jen 40% zvuku.
tak to jen tak do začátků.
musíš chtít, musíš slyšet, musíš vědět co chceš
Tak zatím
Šmakec
Doporučuji Ti domluvit se s nějakým profesionálním zvukařem, který jezdí s s nějakou kapelou jako jejich zvukař a odjet s nimi nějaké koncerty nebo festivali a dívat se mu a i dalším zvukařům pod ruce a poslouchat co dělají a jak to dělají a klidně se i zeptat. Je pravda že někteří jsou takový a jiní makový:-)
no a při hledání a vytváření koncertního zvuku by jsi měl mít přesnou představu o tom čeho chceš ve výsledku dosáhnout a makat na tom celý koncert. zvuková zkouška je jen 40% zvuku.
tak to jen tak do začátků.
musíš chtít, musíš slyšet, musíš vědět co chceš
Tak zatím
Šmakec
-
Návštěvník
Můj postup zvučení
S tim kopakem je to trosku milny... Bubenik, kterej neslysi svuj vlastni nastroj neumi hrat dynamicky a je to pakos. Na bici hraju pres 20 let, v zivote jsem nepotreboval kopak v odposlechu. To snad slysim ne? Mozna na velikych podiich, ale na venkovsky tancovacce vubec. Krom toho, primer s kytarou je kravina, protoze kytara je elektricka a tam je skutecne problem slyset to spodni Ecko. Kdezto kopak se prosadi sam jako akusticky nastroj.
Můj postup zvučení
Tak na bicí hraju ještě trošku dýl a nemyslím si, že bych neuměl hrát dynamicky (alespoň se o to snažím). Zároveň jsem popsal, jak to vyhovuje mně. A také jsem dodal, ať si to každý udělá tak, jak mu to vyhovuje. Proto ještě nemusím být pakoš ( to bych stejně tak mohl nazvat pakošem někoho, kdo napíše mylný s měkkým i). Podotýkám, že mně osobně, hlavně k závěru vystoupení, když už jsou tělo i uši unavené, mi kopák v monitoru pomáhá udržovat kontrolu nad hraním a souhru s baskytarou. Mám prostě větší jistotu. Nic víc. A navíc nejsou jen kytary elektrické.
- gabluk
- Uživatel

- Příspěvky: 246
- Registrován: stř 30. čer 2010 8:03:19
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Můj postup zvučení
Taky si myslim, ze kopak do odposlechu je docela fajn, kdyz se tu udela umirnene, do rozumnych beden nebo do sluchatek, tak je to pro bubednika urcite prinos. Minimalne ma daleko lepsi pocit pri hrani a prece o pohodu muzikantu jde taky. Do odposlechu podle mne patri vse, co tam chce mit muzikant, aby se mu dobre hralo. Vzdy vsak s ohledem na ostatni muzikanty a na pomer hlasitosti mezi podiem a PA.
-
Jiriczek
- Uživatel

- Příspěvky: 356
- Registrován: pon 28. dub 2008 16:42:41
- Bydliště: Tachov, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Můj postup zvučení
to gabluk: Kéž by to tak bylo v reálném světě
.
kopák dej všude.... ještě ,, ještě ... (v tuto chvíli už je odposlechová cesta téměř plná). jo dobrý a teď, kytaru, basu, zpěv ... a jsem spokojenej .. Takhle to často vypadá v reálném světě .. alespoň u naší okresní ligy.
kopák dej všude.... ještě ,, ještě ... (v tuto chvíli už je odposlechová cesta téměř plná). jo dobrý a teď, kytaru, basu, zpěv ... a jsem spokojenej .. Takhle to často vypadá v reálném světě .. alespoň u naší okresní ligy.
umělecko-produkční agentura ABEL - http://www.agenturaabel.cz | tel: 732 575 195
Můj postup zvučení
Inu, když si v restauraci poručíš krvavý steak, kuchař tě ho udělá krvavý jen do té míry, aby to bylo ještě trochu bezpečný na požití (ne každý maso se dá jíst úplně syrový).
Obdobně i zvukař by se měl snažit vyhovět muzikantům jen do té míry, do jaké je to pro ně "bezpečný" a výhodný. Sám jsem se na poslední akci vypekl: zpěvák se během zpěvu přesunul do vzdálenosti cca 3 m od mikrofonu. Samozřejmě následovalo vytažení mikrofonu, aby se dostal do PA. Ze 3 m se ale neslyšel v odposlechu, následovalo vytažení odposlechu a zkončilo to samozřejmě vazbou. V té chvíli mi došlo, že snažit se vyhovět nenormálním požadavkům nemá smysl. Prostě pusť do odposlechů to co chtějí, ale v míře, jaká je podle tebe hraniční (jsi tam od toho a znáš svůj vercajk). Pokud je to někomu málo, je to chyba jeho...
Obdobně i zvukař by se měl snažit vyhovět muzikantům jen do té míry, do jaké je to pro ně "bezpečný" a výhodný. Sám jsem se na poslední akci vypekl: zpěvák se během zpěvu přesunul do vzdálenosti cca 3 m od mikrofonu. Samozřejmě následovalo vytažení mikrofonu, aby se dostal do PA. Ze 3 m se ale neslyšel v odposlechu, následovalo vytažení odposlechu a zkončilo to samozřejmě vazbou. V té chvíli mi došlo, že snažit se vyhovět nenormálním požadavkům nemá smysl. Prostě pusť do odposlechů to co chtějí, ale v míře, jaká je podle tebe hraniční (jsi tam od toho a znáš svůj vercajk). Pokud je to někomu málo, je to chyba jeho...

























