Můj postup zvučení

Otázky a odpovědi z LIVE PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika)
  • Reklama
  • Zesilovače pro touring Powersoft Unica T
Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2707
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Můj postup zvučení

Příspěvek od safa » stř 11. kvě 2011 16:20:08

Egestas píše:Jeste jeden off topic dotaz: jak je to obecne s efektama, pouzivat jen jako dokresleni zvuku nebo maji i nejakej praktickej vyznam? Typicke aplikace efektu a tak... Jedine co pouzivam je v nekterych skladbach Chorus a Stage a to protoze ostatni to chcou... Jinak v teto oblasti mam prazdno v hlave...
... efektu je nekolik ruznych typu. Nektere (dozvuk, opakovacka) se pouzivaji na vytvoreni umeleho prostoru tam kde si to produkce zaslouzi, pripadne pri vhodnem nastaveni jako "koreni" (tam je to na kreativite a vkusu zvukare a na tom co ti produkce dovoli). Modulacni efekty (mj, tebou zmineny chorus) se pouzivaji jako koreni na ztlusteni, rozmazani, nabarveni a podobne.

Nicmene tahle problematika je natolik siroka, ze to tezko rozebirat na foru ;-)

Uživatelský avatar
zzbar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 97
Registrován: úte 12. dub 2011 3:48:02
Bydliště: někde u Uh.Hradiště

Můj postup zvučení

Příspěvek od zzbar » stř 11. kvě 2011 19:15:32

Sam Jr. píše:myslím, že náběr komba dyn. mikrofonem z 30cm je už moc daleko. signál bude tenkej a se spoustou nabranýho bordelu. dávám SM57 tak 2 palce od plátna/mříže.
Jo to je pravda, 30cm je moc, hrozí přeslechy a ty jsou vždy nežádoucí.
"Basu linkou" - myslím tím linkovým výstupem z bas. komba do mixu. Ne basu napřed do mixu, pak do odposlechu. Ale možná jsem tě jen špatně pochopil.

A co se týče efektů, to je vážně téma samo o sobě. Pokud je to možné, nějaký si vždy pujč a testuj, zkoušej, laboruj... Tady musíš dát na vlastní zkušenost. I když spoustu se dozvíš tady na fóru.

Egestas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: pát 01. dub 2011 6:40:27

Můj postup zvučení

Příspěvek od Egestas » čtv 12. kvě 2011 19:48:31

jasne takto ty efekty pouzivam jen jako "koreni" ale prave ze jsem zde cetl nejake pokusy s delay na odposlechach proti vaze a podobne proto se ptam jestly jsou nejake takove typycke aplikace ale samozdrejme idelane si to zkouset...

jasne ze do komba a pak linkou a kombo jen jako odposlech tak jsem to myslel...

Uživatelský avatar
anon safa

Můj postup zvučení

Příspěvek od anon safa » čtv 12. kvě 2011 23:49:46

pokusy s delay na odposlechach proti vaze
... cece davam do odposlechu delay co to jde ale jsou tezky furt ;-( . Proti vaze to zjevne nepomaha :twisted: :-D

Proti fazi... to mas tezky takhle rict... faze neni zradlo, faze je kamos ;-)

Egestas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: pát 01. dub 2011 6:40:27

Můj postup zvučení

Příspěvek od Egestas » pát 13. kvě 2011 7:10:36

melo tam byt vazbe :D

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Můj postup zvučení

Příspěvek od KamilV » pát 13. kvě 2011 7:47:24

Egestas píše:...cetl nejake pokusy s delay na odposlechach proti vaze a podobne proto se ptam jestly jsou nejake takove typycke aplikace ale samozdrejme idelane si to zkouset...
Některé věci jsou zřejmé, některé samozřejmé, ale zdřejmé není nic :wink:

Delay se dá použít jako efekt (s rozumně nastaveným feedbackem), nebo jako součást procesingu (buď není řešen jinak - komplexně). A tam se delay používá hojně - ať už na zpoždění odposlechů, nebo jednotlivých částí PA (pokud jsou např. vrchy hodně vzdáleny od subů), nebo na vyzpožďování vykrývacích beden.

Uživatelský avatar
šmakec

Můj postup zvučení

Příspěvek od šmakec » stř 08. čer 2011 7:29:22

Zdravím Tě aVás všechny.
Doporučuji Ti domluvit se s nějakým profesionálním zvukařem, který jezdí s s nějakou kapelou jako jejich zvukař a odjet s nimi nějaké koncerty nebo festivali a dívat se mu a i dalším zvukařům pod ruce a poslouchat co dělají a jak to dělají a klidně se i zeptat. Je pravda že někteří jsou takový a jiní makový:-)
no a při hledání a vytváření koncertního zvuku by jsi měl mít přesnou představu o tom čeho chceš ve výsledku dosáhnout a makat na tom celý koncert. zvuková zkouška je jen 40% zvuku.
tak to jen tak do začátků.
musíš chtít, musíš slyšet, musíš vědět co chceš

Tak zatím

Šmakec

Uživatelský avatar
Návštěvník

Můj postup zvučení

Příspěvek od Návštěvník » sob 11. čer 2011 9:56:50

S tim kopakem je to trosku milny... Bubenik, kterej neslysi svuj vlastni nastroj neumi hrat dynamicky a je to pakos. Na bici hraju pres 20 let, v zivote jsem nepotreboval kopak v odposlechu. To snad slysim ne? Mozna na velikych podiich, ale na venkovsky tancovacce vubec. Krom toho, primer s kytarou je kravina, protoze kytara je elektricka a tam je skutecne problem slyset to spodni Ecko. Kdezto kopak se prosadi sam jako akusticky nastroj.

Uživatelský avatar
zzbar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 97
Registrován: úte 12. dub 2011 3:48:02
Bydliště: někde u Uh.Hradiště

Můj postup zvučení

Příspěvek od zzbar » sob 11. čer 2011 11:46:26

Tak na bicí hraju ještě trošku dýl a nemyslím si, že bych neuměl hrát dynamicky (alespoň se o to snažím). Zároveň jsem popsal, jak to vyhovuje mně. A také jsem dodal, ať si to každý udělá tak, jak mu to vyhovuje. Proto ještě nemusím být pakoš ( to bych stejně tak mohl nazvat pakošem někoho, kdo napíše mylný s měkkým i). Podotýkám, že mně osobně, hlavně k závěru vystoupení, když už jsou tělo i uši unavené, mi kopák v monitoru pomáhá udržovat kontrolu nad hraním a souhru s baskytarou. Mám prostě větší jistotu. Nic víc. A navíc nejsou jen kytary elektrické.

Uživatelský avatar
gabluk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 246
Registrován: stř 30. čer 2010 8:03:19
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Můj postup zvučení

Příspěvek od gabluk » ned 12. čer 2011 9:28:55

Taky si myslim, ze kopak do odposlechu je docela fajn, kdyz se tu udela umirnene, do rozumnych beden nebo do sluchatek, tak je to pro bubednika urcite prinos. Minimalne ma daleko lepsi pocit pri hrani a prece o pohodu muzikantu jde taky. Do odposlechu podle mne patri vse, co tam chce mit muzikant, aby se mu dobre hralo. Vzdy vsak s ohledem na ostatni muzikanty a na pomer hlasitosti mezi podiem a PA.

Jiriczek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: pon 28. dub 2008 16:42:41
Bydliště: Tachov, Praha
Kontaktovat uživatele:

Můj postup zvučení

Příspěvek od Jiriczek » pon 13. čer 2011 23:11:39

to gabluk: Kéž by to tak bylo v reálném světě :-).

kopák dej všude.... ještě ,, ještě ... (v tuto chvíli už je odposlechová cesta téměř plná). jo dobrý a teď, kytaru, basu, zpěv ... a jsem spokojenej .. Takhle to často vypadá v reálném světě .. alespoň u naší okresní ligy.
umělecko-produkční agentura ABEL - http://www.agenturaabel.cz | tel: 732 575 195

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Můj postup zvučení

Příspěvek od KamilV » úte 14. čer 2011 8:39:12

Inu, když si v restauraci poručíš krvavý steak, kuchař tě ho udělá krvavý jen do té míry, aby to bylo ještě trochu bezpečný na požití (ne každý maso se dá jíst úplně syrový).

Obdobně i zvukař by se měl snažit vyhovět muzikantům jen do té míry, do jaké je to pro ně "bezpečný" a výhodný. Sám jsem se na poslední akci vypekl: zpěvák se během zpěvu přesunul do vzdálenosti cca 3 m od mikrofonu. Samozřejmě následovalo vytažení mikrofonu, aby se dostal do PA. Ze 3 m se ale neslyšel v odposlechu, následovalo vytažení odposlechu a zkončilo to samozřejmě vazbou. V té chvíli mi došlo, že snažit se vyhovět nenormálním požadavkům nemá smysl. Prostě pusť do odposlechů to co chtějí, ale v míře, jaká je podle tebe hraniční (jsi tam od toho a znáš svůj vercajk). Pokud je to někomu málo, je to chyba jeho... :idea:

Odpovědět

Zpět na „Zvučíme live a věci okolo“