Vas nazor na mixaz ma zaujima
-
- Reklama
-
MetalWave
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Zdravim, chcel som vas vsetkych poprosit o pocuvnutie mojich demo songov a vyjadrenie nazoru k vyslednemu zvuku. Potrebujem vediet co je dobre a co je zle, aby som sa postupne zlepsoval.
Hlavne ma zaujimaju nazory co je zle pocut, co sa zlieva dokopy, comu nieje rozumiet .
Velmi pekne dakujem.
www.bandzone.cz/metalwave
Hlavne ma zaujimaju nazory co je zle pocut, co sa zlieva dokopy, comu nieje rozumiet .
Velmi pekne dakujem.
www.bandzone.cz/metalwave
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Sak dockaj, visi to tu 2 hodiny, vsetci su v robote... daj tomu napr. 2-3 dni...
... zatial sa mozes zaregistrovat
... zatial sa mozes zaregistrovat
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Možno by to chcelo nájsť si bubeníka 
EDIT: pokiaľ je to tvoje prvé homemade demo, tak chválim - je to celkom počúvateľné v porovnaní s podobne robenými demami väčšiny iných undergroundových kapiel. V podstate každej nahrávke sa dá vyčítať niečo iné - nesprávne nastavený master kompresor, rozdielny mastering pre jednotlivé tracky, divné rozfázovanie gitár (resp. nesprávne použitý rozširovač sterea), permanentne hlasnejšia ľavá gitara od pravej, na zvuku gitár by som možno viac popracoval (skúsil použiť viacero mikrofónov / metód nahrávania a navzájom skombinovať pre plnší zvuk) ... mne osobne ale najviac prekážajú softwarové bicie.
EDIT: pokiaľ je to tvoje prvé homemade demo, tak chválim - je to celkom počúvateľné v porovnaní s podobne robenými demami väčšiny iných undergroundových kapiel. V podstate každej nahrávke sa dá vyčítať niečo iné - nesprávne nastavený master kompresor, rozdielny mastering pre jednotlivé tracky, divné rozfázovanie gitár (resp. nesprávne použitý rozširovač sterea), permanentne hlasnejšia ľavá gitara od pravej, na zvuku gitár by som možno viac popracoval (skúsil použiť viacero mikrofónov / metód nahrávania a navzájom skombinovať pre plnší zvuk) ... mne osobne ale najviac prekážajú softwarové bicie.
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Diky za nazor.
Zaujimal by ma nazor na zvuk poslednych demo nahravok Best, Follow me a Too late. Tieto vznikli vcase pol roka spat. Tie ostatne som nahraval este davno, je tomu aj 5-6 rokov.
K nahravaniu:
Vsetky gitary su zive, mono nahrane linkou priamo do externej zvukovky, ziadne mikrofony.
VST su pouzite Virtual Bass a Addictive drums. Na Master vystupe su pouzite Izotope Ozone 4 a Fabfilter Pro Q.
Vacsinou nahravam gitary takto : Riffove gitary rozhodim dolava-doprava okolo 50-70, backlide davam do stredu, obcas vrstvim - a tak davam rovnaku nahravku casovo posunute uplne do stran ( "falosne stereo" ).
Moje otazky:
1. Stereo enhancery treba pouzivat na samostatne stopy alebo je vhodne pouzivat az na master tracku?
2. Ako docielim aby software bicie nezneli ako automat ? Quantizacia ?
3. Ako docielim aby bicie boli "plnsie" a mali vyrovnanejsi zvuk ( frekvencne ). Aby ste rozumeli tejto otazke, jedna sa mi o to, ze na analyzeri vo Fabfilteri Pro Q, ktory je zaveseny na tracku bicich ( pre kontrolu ), ma frekvencna charakteristika klesajuci priebeh - ako keby chybali vysky, sice zvukovo ich dobre pocut. Existuje na to nejaka finta ako vysky nad 10kHz vytlacit hore ale aby neboli prihlasne oproti kopaku, rytmicaku a tomom ? Overheady su skoro az na 0 dB.
Zaujimal by ma nazor na zvuk poslednych demo nahravok Best, Follow me a Too late. Tieto vznikli vcase pol roka spat. Tie ostatne som nahraval este davno, je tomu aj 5-6 rokov.
K nahravaniu:
Vsetky gitary su zive, mono nahrane linkou priamo do externej zvukovky, ziadne mikrofony.
VST su pouzite Virtual Bass a Addictive drums. Na Master vystupe su pouzite Izotope Ozone 4 a Fabfilter Pro Q.
Vacsinou nahravam gitary takto : Riffove gitary rozhodim dolava-doprava okolo 50-70, backlide davam do stredu, obcas vrstvim - a tak davam rovnaku nahravku casovo posunute uplne do stran ( "falosne stereo" ).
Moje otazky:
1. Stereo enhancery treba pouzivat na samostatne stopy alebo je vhodne pouzivat az na master tracku?
2. Ako docielim aby software bicie nezneli ako automat ? Quantizacia ?
3. Ako docielim aby bicie boli "plnsie" a mali vyrovnanejsi zvuk ( frekvencne ). Aby ste rozumeli tejto otazke, jedna sa mi o to, ze na analyzeri vo Fabfilteri Pro Q, ktory je zaveseny na tracku bicich ( pre kontrolu ), ma frekvencna charakteristika klesajuci priebeh - ako keby chybali vysky, sice zvukovo ich dobre pocut. Existuje na to nejaka finta ako vysky nad 10kHz vytlacit hore ale aby neboli prihlasne oproti kopaku, rytmicaku a tomom ? Overheady su skoro az na 0 dB.
Vas nazor na mixaz ma zaujima
1. Třeba vůbec nikde. Nebo na masteru, nebo na grupě... Záleží, čeho chceš docílit.
2. K tomu slouží taková zvláštní sorta lidí, kteří tě během nahrávání přesvědčují, že metronom zpomaluje.
3. EQ, ale pokud tě to tam "na ucho" nechybí, tak to tam nepřimalovávej jen proto, že to nějaký měřák neukazuje.
2. K tomu slouží taková zvláštní sorta lidí, kteří tě během nahrávání přesvědčují, že metronom zpomaluje.
3. EQ, ale pokud tě to tam "na ucho" nechybí, tak to tam nepřimalovávej jen proto, že to nějaký měřák neukazuje.
Vas nazor na mixaz ma zaujima
To KamilV:
Pocuvol si tie moje dema ? Co nane hovoris ?
Tej tvojej druhej odpovedi nerozumiem
Co si tym myslel ?
A este jedna otazka. Cim doplnim frekvencne spektrum okolo 250-800 Hz ? Ked si stiahnete moje dema a pustite si ich vo winampe, tak zistite na spektr.analyzeri, ze je v tomto pasme jama - vacsinou je vidiet basy a stredy okolo 1kHz ? Co tam doplnit ? Dvihnut basu a menej orezat frekvencie gitar ? Alebo ritmicak ??
Pocuvol si tie moje dema ? Co nane hovoris ?
Tej tvojej druhej odpovedi nerozumiem
A este jedna otazka. Cim doplnim frekvencne spektrum okolo 250-800 Hz ? Ked si stiahnete moje dema a pustite si ich vo winampe, tak zistite na spektr.analyzeri, ze je v tomto pasme jama - vacsinou je vidiet basy a stredy okolo 1kHz ? Co tam doplnit ? Dvihnut basu a menej orezat frekvencie gitar ? Alebo ritmicak ??
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Poslouchal jsem je jen v práci (tzn. na čínských blechách v NTB), nejvíc se mi nelíbily bicí, ale kdo ví, kolik toho můžeš spravit.
Tou druhou odpovědí jsem myslel na lidi, co si sednou za bicí a mlátí do nich paličkama. Ono to pak ve výsledku hraje trochu jinak, než jak to generuje počítač.
EDIT: aha, čtu pořádně, píšeš "softwarové bicí"...
V oblasti 250 - 800 Hz klidně prosaď nějakou kytaru, hodí-li se to do arrange.
Ale pokud tě to na ucho nevadí, klidně tam nech díru.
Fakt si nikdo neřekne "Aha, je to opravdu hnusný, do spuštění analyzéru bych to ani neřekl..."
Tou druhou odpovědí jsem myslel na lidi, co si sednou za bicí a mlátí do nich paličkama. Ono to pak ve výsledku hraje trochu jinak, než jak to generuje počítač.
EDIT: aha, čtu pořádně, píšeš "softwarové bicí"...
V oblasti 250 - 800 Hz klidně prosaď nějakou kytaru, hodí-li se to do arrange.
Ale pokud tě to na ucho nevadí, klidně tam nech díru.
Fakt si nikdo neřekne "Aha, je to opravdu hnusný, do spuštění analyzéru bych to ani neřekl..."
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Nezdal sa ti zvuk bicich, alebo to co hraju ? 
Nakolko sa jedna o software, da si tym este pohrat.
Este sa chcem spytat ci dodrzujem spravny postup finalizacie dema :
1. Nahravanie, tvorba aranzma...
2. Equalizacia jednotlivych stop ( odrezanie spodkov na gitarach do 150 Hz, odrezanie basy do 50 Hz, upravenie dynamiky a efektov jednotlivy stop - ak je potrebne ), vytvorenie efektovych zbernic
3. Mixovanie - nastavovanie hlasitosti jednotlivych stop a ulozenie do sterea
4. Vytvorenie mixdown - WAV
5. Korekcna uprava EQ, kompresia, reverb
Zabudol som na nieco ?
Alebo je nieco v zlom poradi ?
Nakolko sa jedna o software, da si tym este pohrat.
Este sa chcem spytat ci dodrzujem spravny postup finalizacie dema :
1. Nahravanie, tvorba aranzma...
2. Equalizacia jednotlivych stop ( odrezanie spodkov na gitarach do 150 Hz, odrezanie basy do 50 Hz, upravenie dynamiky a efektov jednotlivy stop - ak je potrebne ), vytvorenie efektovych zbernic
3. Mixovanie - nastavovanie hlasitosti jednotlivych stop a ulozenie do sterea
4. Vytvorenie mixdown - WAV
5. Korekcna uprava EQ, kompresia, reverb
Zabudol som na nieco ?
Alebo je nieco v zlom poradi ?
- pavlii
- Uživatel

- Příspěvky: 413
- Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Vyhodil bych "reverb" v bodě 5 - nemá obvykle smysl. Ano, svého času se něco podobného po různu psalo (něco jako "lehce reverbu to stmelí"), ale přesto z praxe osobně nevidím důvod, proč to dělat. Pak jen řečnická, jestli máš potuchu, proč "korekční EQ" - opět v bodě 5. Pokud netušíš, tak je taky možné, že opět netřeba 
Ještě bych se možná vyhnul těm přesným frekvenčním specifikacím pro EQ ořezávání; dost to závisí na konkrétním materiálu, aranžmá a záměru (aneb ani jedna z těch frekvencí není žádné dogma a může se třeba ukázat, že je to pro nějaké věci spíš nevhodné).
V zásadě na tom postupu není nic špatného.
P.
Ještě bych se možná vyhnul těm přesným frekvenčním specifikacím pro EQ ořezávání; dost to závisí na konkrétním materiálu, aranžmá a záměru (aneb ani jedna z těch frekvencí není žádné dogma a může se třeba ukázat, že je to pro nějaké věci spíš nevhodné).
V zásadě na tom postupu není nic špatného.
P.
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Jasne, tomu orezaniu rozumiem, presne frekvencie sa povedat nedaju, zalezi na dynamike, ci tlmim struny atd..
Ako ziskam priestor v skladbe ked nie reverbom na masteri ? Ked budem reverbovat jednotlive tracky nemusi to do seba ladit a stratim v tom prehlad.
Odrezavat z mixdownu frekvencie pod 20 Hz ?
Ako ziskam priestor v skladbe ked nie reverbom na masteri ? Ked budem reverbovat jednotlive tracky nemusi to do seba ladit a stratim v tom prehlad.
Odrezavat z mixdownu frekvencie pod 20 Hz ?
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Já bych teda otočil bod 1: o aranžmá bys měl mít ponětí už před nahráváním. Cíl musí být vytyčen jako první, všechno další už je jen hledání cesty.
O EQ už psal pavlii a má pravdu, někdy se může hodit (třeba jen některou) kytaru nechat klidně i pod 150 Hz. Ona se ekvalizace promítá do bodu 3 a nejde oddělit, až při míchačce se může ukázat, že některá frekvence vadí v souzvuku s něčím jiným, dochází ke sčítání formantů aj., a budeš chtít tato místa vyřezat s úzkým Q.
A EQ a comp. můžeš pověsit na master a odpadně tě bod 5. Navíc produkuješ nahrávky po kusech, takže u dobrého materiálu "mastering" vůbec nepotřebuješ. Nevěnuj se mu, odvádí tvou pozornost.
O EQ už psal pavlii a má pravdu, někdy se může hodit (třeba jen některou) kytaru nechat klidně i pod 150 Hz. Ona se ekvalizace promítá do bodu 3 a nejde oddělit, až při míchačce se může ukázat, že některá frekvence vadí v souzvuku s něčím jiným, dochází ke sčítání formantů aj., a budeš chtít tato místa vyřezat s úzkým Q.
A EQ a comp. můžeš pověsit na master a odpadně tě bod 5. Navíc produkuješ nahrávky po kusech, takže u dobrého materiálu "mastering" vůbec nepotřebuješ. Nevěnuj se mu, odvádí tvou pozornost.
- pavlii
- Uživatel

- Příspěvky: 413
- Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Vas nazor na mixaz ma zaujima
Přesně tak. A prostor ve skladbě se samozřejmě vytváří už při míchačce; reverb na masteru ovlivňuje všechno a dost dobře si nedokážu představit, že pověsíš nějaký dlouhý dozvuk (simulace jánevím stage například) takhle na všechno, čímž se ti nádherně rozplizne od bicích naprosto všechno
tudy cesta prostě opravdu nevede (to, co jsem zmiňoval jako opodstatnění pro takovou akci, je ovšem něco zcela jiného; nemá cenu to teď rozebírat).
Není problém mít (a obvykle to tak i je) několik typů reverbů ve skladbě - jiný pro kytary, jiný pro bicí, jiný pro zpěv..... Bude se to pojit dohromady - pokud to samozřejmě nadávkuješ smysluplně a tak, aby to fungovalo (=záměr, uši). Nezapomínat taky na dost podceňovaný delay, kdy ve smyslu "prostorovosti" udělá hodně práce a není třeba dávat pak větší množství reverbu (a ještě k tomu s dlouhými časy) - výsledek je pak zvukově konkrétnější včetně dojmu.
P.
Není problém mít (a obvykle to tak i je) několik typů reverbů ve skladbě - jiný pro kytary, jiný pro bicí, jiný pro zpěv..... Bude se to pojit dohromady - pokud to samozřejmě nadávkuješ smysluplně a tak, aby to fungovalo (=záměr, uši). Nezapomínat taky na dost podceňovaný delay, kdy ve smyslu "prostorovosti" udělá hodně práce a není třeba dávat pak větší množství reverbu (a ještě k tomu s dlouhými časy) - výsledek je pak zvukově konkrétnější včetně dojmu.
P.
Vas nazor na mixaz ma zaujima
A co sa tyka otacanie fazy gitar ?
Ako priklad uvediem:
1. gitara riffova, umiestnena vlavo 50%
2. gitara riffova ( moze hrat to iste (nie je uplne totozna-nekopirovana), resp. hra harmoniu s 1.g, umietnena vpravo 50%
3. gitara do stredu backlide.
Je potrebne otocit niekde fazu ?
Ako priklad uvediem:
1. gitara riffova, umiestnena vlavo 50%
2. gitara riffova ( moze hrat to iste (nie je uplne totozna-nekopirovana), resp. hra harmoniu s 1.g, umietnena vpravo 50%
3. gitara do stredu backlide.
Je potrebne otocit niekde fazu ?
- pavlii
- Uživatel

- Příspěvky: 413
- Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Vas nazor na mixaz ma zaujima
V žádném případě, otáčení fáze je k něčemu zcela jinému!
P.
P.




























