Vas nazor na mixaz ma zaujima

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
  • Reklama
  • nové mixpulty Qu
Uživatelský avatar
MetalWave

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » čtv 27. zář 2012 11:57:05

Zdravim, chcel som vas vsetkych poprosit o pocuvnutie mojich demo songov a vyjadrenie nazoru k vyslednemu zvuku. Potrebujem vediet co je dobre a co je zle, aby som sa postupne zlepsoval.
Hlavne ma zaujimaju nazory co je zle pocut, co sa zlieva dokopy, comu nieje rozumiet .
Velmi pekne dakujem.
www.bandzone.cz/metalwave

Uživatelský avatar
MetalWave

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » čtv 27. zář 2012 14:21:38

Nejake nazory ??

janek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 574
Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od janek » čtv 27. zář 2012 14:47:52

Sak dockaj, visi to tu 2 hodiny, vsetci su v robote... daj tomu napr. 2-3 dni...

... zatial sa mozes zaregistrovat ;)

Dudel
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: pon 11. črc 2011 0:08:12

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od Dudel » sob 29. zář 2012 9:25:22

Možno by to chcelo nájsť si bubeníka :wink:

EDIT: pokiaľ je to tvoje prvé homemade demo, tak chválim - je to celkom počúvateľné v porovnaní s podobne robenými demami väčšiny iných undergroundových kapiel. V podstate každej nahrávke sa dá vyčítať niečo iné - nesprávne nastavený master kompresor, rozdielny mastering pre jednotlivé tracky, divné rozfázovanie gitár (resp. nesprávne použitý rozširovač sterea), permanentne hlasnejšia ľavá gitara od pravej, na zvuku gitár by som možno viac popracoval (skúsil použiť viacero mikrofónov / metód nahrávania a navzájom skombinovať pre plnší zvuk) ... mne osobne ale najviac prekážajú softwarové bicie.

MetalWave
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 27. zář 2012 14:59:07

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » úte 02. říj 2012 12:06:12

Diky za nazor.
Zaujimal by ma nazor na zvuk poslednych demo nahravok Best, Follow me a Too late. Tieto vznikli vcase pol roka spat. Tie ostatne som nahraval este davno, je tomu aj 5-6 rokov.
K nahravaniu:
Vsetky gitary su zive, mono nahrane linkou priamo do externej zvukovky, ziadne mikrofony.
VST su pouzite Virtual Bass a Addictive drums. Na Master vystupe su pouzite Izotope Ozone 4 a Fabfilter Pro Q.
Vacsinou nahravam gitary takto : Riffove gitary rozhodim dolava-doprava okolo 50-70, backlide davam do stredu, obcas vrstvim - a tak davam rovnaku nahravku casovo posunute uplne do stran ( "falosne stereo" ).

Moje otazky:
1. Stereo enhancery treba pouzivat na samostatne stopy alebo je vhodne pouzivat az na master tracku?
2. Ako docielim aby software bicie nezneli ako automat ? Quantizacia ?
3. Ako docielim aby bicie boli "plnsie" a mali vyrovnanejsi zvuk ( frekvencne ). Aby ste rozumeli tejto otazke, jedna sa mi o to, ze na analyzeri vo Fabfilteri Pro Q, ktory je zaveseny na tracku bicich ( pre kontrolu ), ma frekvencna charakteristika klesajuci priebeh - ako keby chybali vysky, sice zvukovo ich dobre pocut. Existuje na to nejaka finta ako vysky nad 10kHz vytlacit hore ale aby neboli prihlasne oproti kopaku, rytmicaku a tomom ? Overheady su skoro az na 0 dB.

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od KamilV » úte 02. říj 2012 12:40:24

1. Třeba vůbec nikde. Nebo na masteru, nebo na grupě... Záleží, čeho chceš docílit.
2. K tomu slouží taková zvláštní sorta lidí, kteří tě během nahrávání přesvědčují, že metronom zpomaluje.
3. EQ, ale pokud tě to tam "na ucho" nechybí, tak to tam nepřimalovávej jen proto, že to nějaký měřák neukazuje.

MetalWave
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 27. zář 2012 14:59:07

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » úte 02. říj 2012 13:03:34

To KamilV:
Pocuvol si tie moje dema ? Co nane hovoris ?
Tej tvojej druhej odpovedi nerozumiem :) Co si tym myslel ?

A este jedna otazka. Cim doplnim frekvencne spektrum okolo 250-800 Hz ? Ked si stiahnete moje dema a pustite si ich vo winampe, tak zistite na spektr.analyzeri, ze je v tomto pasme jama - vacsinou je vidiet basy a stredy okolo 1kHz ? Co tam doplnit ? Dvihnut basu a menej orezat frekvencie gitar ? Alebo ritmicak ??

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od KamilV » úte 02. říj 2012 13:52:44

Poslouchal jsem je jen v práci (tzn. na čínských blechách v NTB), nejvíc se mi nelíbily bicí, ale kdo ví, kolik toho můžeš spravit.

Tou druhou odpovědí jsem myslel na lidi, co si sednou za bicí a mlátí do nich paličkama. Ono to pak ve výsledku hraje trochu jinak, než jak to generuje počítač.
EDIT: aha, čtu pořádně, píšeš "softwarové bicí"... :(

V oblasti 250 - 800 Hz klidně prosaď nějakou kytaru, hodí-li se to do arrange.
Ale pokud tě to na ucho nevadí, klidně tam nech díru.
Fakt si nikdo neřekne "Aha, je to opravdu hnusný, do spuštění analyzéru bych to ani neřekl..."

MetalWave
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 27. zář 2012 14:59:07

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » úte 02. říj 2012 15:14:37

Nezdal sa ti zvuk bicich, alebo to co hraju ? :)
Nakolko sa jedna o software, da si tym este pohrat.

Este sa chcem spytat ci dodrzujem spravny postup finalizacie dema :
1. Nahravanie, tvorba aranzma...
2. Equalizacia jednotlivych stop ( odrezanie spodkov na gitarach do 150 Hz, odrezanie basy do 50 Hz, upravenie dynamiky a efektov jednotlivy stop - ak je potrebne ), vytvorenie efektovych zbernic
3. Mixovanie - nastavovanie hlasitosti jednotlivych stop a ulozenie do sterea
4. Vytvorenie mixdown - WAV
5. Korekcna uprava EQ, kompresia, reverb

Zabudol som na nieco ?
Alebo je nieco v zlom poradi ?

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 413
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od pavlii » stř 03. říj 2012 8:29:47

Vyhodil bych "reverb" v bodě 5 - nemá obvykle smysl. Ano, svého času se něco podobného po různu psalo (něco jako "lehce reverbu to stmelí"), ale přesto z praxe osobně nevidím důvod, proč to dělat. Pak jen řečnická, jestli máš potuchu, proč "korekční EQ" - opět v bodě 5. Pokud netušíš, tak je taky možné, že opět netřeba ;-)

Ještě bych se možná vyhnul těm přesným frekvenčním specifikacím pro EQ ořezávání; dost to závisí na konkrétním materiálu, aranžmá a záměru (aneb ani jedna z těch frekvencí není žádné dogma a může se třeba ukázat, že je to pro nějaké věci spíš nevhodné).

V zásadě na tom postupu není nic špatného.

P.
Obrázek
home recording: Cubase Pro 12, WaveLab Pro 11 / Dynaudio BM6 + A500 / Antelope Discrete 8 Pro SC

MetalWave
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 27. zář 2012 14:59:07

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » stř 03. říj 2012 9:22:43

Jasne, tomu orezaniu rozumiem, presne frekvencie sa povedat nedaju, zalezi na dynamike, ci tlmim struny atd..
Ako ziskam priestor v skladbe ked nie reverbom na masteri ? Ked budem reverbovat jednotlive tracky nemusi to do seba ladit a stratim v tom prehlad.

Odrezavat z mixdownu frekvencie pod 20 Hz ?

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od KamilV » stř 03. říj 2012 9:31:37

Já bych teda otočil bod 1: o aranžmá bys měl mít ponětí už před nahráváním. Cíl musí být vytyčen jako první, všechno další už je jen hledání cesty.
O EQ už psal pavlii a má pravdu, někdy se může hodit (třeba jen některou) kytaru nechat klidně i pod 150 Hz. Ona se ekvalizace promítá do bodu 3 a nejde oddělit, až při míchačce se může ukázat, že některá frekvence vadí v souzvuku s něčím jiným, dochází ke sčítání formantů aj., a budeš chtít tato místa vyřezat s úzkým Q.
A EQ a comp. můžeš pověsit na master a odpadně tě bod 5. Navíc produkuješ nahrávky po kusech, takže u dobrého materiálu "mastering" vůbec nepotřebuješ. Nevěnuj se mu, odvádí tvou pozornost.

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 413
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od pavlii » stř 03. říj 2012 9:39:06

Přesně tak. A prostor ve skladbě se samozřejmě vytváří už při míchačce; reverb na masteru ovlivňuje všechno a dost dobře si nedokážu představit, že pověsíš nějaký dlouhý dozvuk (simulace jánevím stage například) takhle na všechno, čímž se ti nádherně rozplizne od bicích naprosto všechno ;-) tudy cesta prostě opravdu nevede (to, co jsem zmiňoval jako opodstatnění pro takovou akci, je ovšem něco zcela jiného; nemá cenu to teď rozebírat).

Není problém mít (a obvykle to tak i je) několik typů reverbů ve skladbě - jiný pro kytary, jiný pro bicí, jiný pro zpěv..... Bude se to pojit dohromady - pokud to samozřejmě nadávkuješ smysluplně a tak, aby to fungovalo (=záměr, uši). Nezapomínat taky na dost podceňovaný delay, kdy ve smyslu "prostorovosti" udělá hodně práce a není třeba dávat pak větší množství reverbu (a ještě k tomu s dlouhými časy) - výsledek je pak zvukově konkrétnější včetně dojmu.

P.
Obrázek
home recording: Cubase Pro 12, WaveLab Pro 11 / Dynaudio BM6 + A500 / Antelope Discrete 8 Pro SC

MetalWave
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 27. zář 2012 14:59:07

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od MetalWave » stř 03. říj 2012 9:41:43

A co sa tyka otacanie fazy gitar ?
Ako priklad uvediem:
1. gitara riffova, umiestnena vlavo 50%
2. gitara riffova ( moze hrat to iste (nie je uplne totozna-nekopirovana), resp. hra harmoniu s 1.g, umietnena vpravo 50%
3. gitara do stredu backlide.

Je potrebne otocit niekde fazu ?

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 413
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Vas nazor na mixaz ma zaujima

Příspěvek od pavlii » stř 03. říj 2012 9:44:51

V žádném případě, otáčení fáze je k něčemu zcela jinému!

P.
Obrázek
home recording: Cubase Pro 12, WaveLab Pro 11 / Dynaudio BM6 + A500 / Antelope Discrete 8 Pro SC

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání a práce ve studiu“