Ozvučení houslí
-
- Reklama
-
marek.ottl
- Nováček fóra

- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 31. led 2007 23:02:09
- Kontaktovat uživatele:
Ozvučení houslí
Dobrej, chtěl bych se zeptat, na Váš názor, čím nejlépe ozvučit akustické housle, jestli náhodou nemáte někdo tip na mikrofon, atd. díky Marek
housle
zdravicko ... pokud zvucis housle samostatne tak je defakto jedno co pouzijes shure 57/musi byt blizko/, 58/asi optimalni/ nebo c 1000s pri hrani s kapelou sem vyzkousel vsechny tyto alternativy ale naposled sem prubnul zdanlive blbost ,,, vzal sem malyho kodana na hihatku/superlux/z drumsetu a prekvapive to hralo docela pekne ..... lip nez 57 58 dohromady .... tod moje zkusenost...
jinak durazne doporucuju porizeni piezosnimace ...
))
pac jinak je to neustavajici boj... houslista musi stat u mikraku kdyz se pohne je vse jinak ... no ..
jinak durazne doporucuju porizeni piezosnimace ...
pac jinak je to neustavajici boj... houslista musi stat u mikraku kdyz se pohne je vse jinak ... no ..
hlavně No stres 
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Mmno DPA (ex-Brujel&Kjaer) pro tohle dela specielne miniaturni kondenzatorovy mikrofon viz tady:
http://dpamicrophones.com/performance/" onclick="window.open(this.href);return false;

CHces to pro sediciho houslistu nebo pro behaciho houslistu ?
Jde ti o dobrej zvuk nebo taky (hlavne) o to aby se to dalo hodne nakrmit do odposlechu ?
Je to hlasita muzika s divokym bubenikem za zady jako Bill a nebo bluegrass ci folk ?
Chces to jen do dratu do XLR a nebo do bezdratu ?
... mnoho otazek najednou, vim
http://dpamicrophones.com/performance/" onclick="window.open(this.href);return false;

CHces to pro sediciho houslistu nebo pro behaciho houslistu ?
Jde ti o dobrej zvuk nebo taky (hlavne) o to aby se to dalo hodne nakrmit do odposlechu ?
Je to hlasita muzika s divokym bubenikem za zady jako Bill a nebo bluegrass ci folk ?
Chces to jen do dratu do XLR a nebo do bezdratu ?
... mnoho otazek najednou, vim
Naposledy upravil(a) safa dne úte 28. dub 2009 18:44:47, celkem upraveno 1 x.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Z mé zkušenosti se nejvěrnějšího zvuku houslí dosáhne při použití kondenzátorové kardiody a to ještě tak z metrové vzdálenosti. To je ale použitelné (a ideální) při nahrávání. Pro živé zvučení se člověk musí uchýlit ke kompromisům. K dynamickému mikrofonu musí být houslista nalepen dost blízko a hlavně se nesmí moc vrtět. Snímač je řešením, pokud chce mít houslista volnost pohybu a současně se chceme vyvarovat problémů s přeslechy a zpětnou vazbou avšak za cenu, že zvuk bude "trochu jiný". Na druhou stranu může houslista za použití různých efektů a vlastního aparátu se zvukem sám pracovat.
Osobně mám celkem dobré zkušenosti se snímačema od firmy Shadow. Konkrétně s typy SH 940, SH 941 a v současné době používám SH 945 NFX. SH 945 NFX je aktivní snímač s technologií, kterou Shadow nazývá nanoflex. Zvuk ze snímače je opravdu velmi kvalitní (Shadow uvádí, že zvuk je ekvivalentní použití kombinace klasického piezo snímače + kondenzátorového mikrofonu), ale je třeba si uvědomit, že je to hrozně citlivý. Vzhledem k tomu, že snímač se instaluje pod kobylku, snímá to jakýkoliv dotek těla houslí. Zpočátku jsem byl rozčarován z toho, že slyším i jakýkoliv dotek struny (máčknutí struny) - obvzláště na vyšších strunách to bylo slyšet. To jsem jakž takž odstranil korekcí basů. Hraní na jednotlivé struny zní vcelku pěkně a přirzeně. Hůř to zní, když houslista hraje přes dvě struny - obvzláště ty spodní D,G (akordy/doprovod), což výrazněji rozvibruje tělo houslí a zvuk je tupější a zahuhlanější (hučí to).
Každopádně zatím jsem nenarazil na řešení, se kterým bych byl spokojenější. Zvuk ze snímače ženu přes vysílačku Samson AirLine UHF Series One do akustického multiefektu Zoom A2.1u, kde mám nastavený nějaký ty korekce a lehký Spring reverb. Hraní občas ozvláštňuji použitím tapovaného delaye či kvákadla (obojí z tohohle pedálu).
Nicméně stále jsem nepřestal uvažovat o elektromagnetickém snímači, který by snad definitivně mohl vyřešit tu tupost a zahuhlanost, která vzniká při použití snímače na piezo principu. Nicméně tady se trochu bojím, co všechno bych musel dokoupit za krabičky, abych z toho dostal pěknej houslovej zvuk (určitě to bude chtít minimálně navíc enhancer).
Elektromagnetický snímač používá Karel Holas z Čechomoru a zvuk houslí je na živých koncertech opravdu parádní. Ale je to právě díky poměrně dost nákladnému vybavení: "Signál houslí z elektromagnetického snímače JANECKÝ je přes bezdrátový port TRANTEC S 4,5G veden do lampového procesoru TL Audio Ivory 5051 Valve Voice Processor. Následně je pak upraven pomocí wah/volume pedálu a klasického digitálního zpoždění DD-3 od firmy Boss. Hlavní efektové zpracování však probíhá pomocí procesoru T.C.Electronics M-One, který je řízen MIDI pedálem Boss FC-50."
Osobně mám celkem dobré zkušenosti se snímačema od firmy Shadow. Konkrétně s typy SH 940, SH 941 a v současné době používám SH 945 NFX. SH 945 NFX je aktivní snímač s technologií, kterou Shadow nazývá nanoflex. Zvuk ze snímače je opravdu velmi kvalitní (Shadow uvádí, že zvuk je ekvivalentní použití kombinace klasického piezo snímače + kondenzátorového mikrofonu), ale je třeba si uvědomit, že je to hrozně citlivý. Vzhledem k tomu, že snímač se instaluje pod kobylku, snímá to jakýkoliv dotek těla houslí. Zpočátku jsem byl rozčarován z toho, že slyším i jakýkoliv dotek struny (máčknutí struny) - obvzláště na vyšších strunách to bylo slyšet. To jsem jakž takž odstranil korekcí basů. Hraní na jednotlivé struny zní vcelku pěkně a přirzeně. Hůř to zní, když houslista hraje přes dvě struny - obvzláště ty spodní D,G (akordy/doprovod), což výrazněji rozvibruje tělo houslí a zvuk je tupější a zahuhlanější (hučí to).
Každopádně zatím jsem nenarazil na řešení, se kterým bych byl spokojenější. Zvuk ze snímače ženu přes vysílačku Samson AirLine UHF Series One do akustického multiefektu Zoom A2.1u, kde mám nastavený nějaký ty korekce a lehký Spring reverb. Hraní občas ozvláštňuji použitím tapovaného delaye či kvákadla (obojí z tohohle pedálu).
Nicméně stále jsem nepřestal uvažovat o elektromagnetickém snímači, který by snad definitivně mohl vyřešit tu tupost a zahuhlanost, která vzniká při použití snímače na piezo principu. Nicméně tady se trochu bojím, co všechno bych musel dokoupit za krabičky, abych z toho dostal pěknej houslovej zvuk (určitě to bude chtít minimálně navíc enhancer).
Elektromagnetický snímač používá Karel Holas z Čechomoru a zvuk houslí je na živých koncertech opravdu parádní. Ale je to právě díky poměrně dost nákladnému vybavení: "Signál houslí z elektromagnetického snímače JANECKÝ je přes bezdrátový port TRANTEC S 4,5G veden do lampového procesoru TL Audio Ivory 5051 Valve Voice Processor. Následně je pak upraven pomocí wah/volume pedálu a klasického digitálního zpoždění DD-3 od firmy Boss. Hlavní efektové zpracování však probíhá pomocí procesoru T.C.Electronics M-One, který je řízen MIDI pedálem Boss FC-50."
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
... mmno tohle bych jen uved na pravou miru. Housle muzou plnit ruznou funkci v ruznych hudebnich stylech ... tohle je jakstaks pravda pri nahravani housli ve vytlumenem studiu. Do kostela bych s jednou kardioidou nechodil, nehlede na to ze pokud to neni "first-order" kardioida tak zabarvuje zvuk mimo osu mikrofonu. To v dusledku znamena jednak ze neprirozene zabarvuje odezvu prostoru a za druhe ze pokud se houslista u hrani hybe (nedej Boze aby mel mikrofon moc blizko) tak se meni i samotna barva zvuku nastroje.skvrnda píše:Z mé zkušenosti se nejvěrnějšího zvuku houslí dosáhne při použití kondenzátorové kardiody a to ještě tak z metrové vzdálenosti. To je ale použitelné (a ideální) při nahrávání.
O nahravani vice housli resp. vetsich teles by se daly napsat knihy (a ostatne jiz jich rada napsanych je). Ja v nem nejsem natolik erudovany ze bych se o nem dovolil rozepsat, ale vim, ze to rozhodne nebude o kardioide metr nad houslema.
Nicmene abych koncil pozitivne, timto vyse popsanym zpusobem se jiste daji nahravat (playbackovat) solove housle pro hudebni styly jako je folk, pop, sraml atd., v tom mas pravdu
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, - TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, chtěl bych se připojit do diskuze,
jaký máte názor na tyto mikrofony pro zvučení houslí?
sennheser e-608, akg c-411, AUDUOTECHNICA PRO35.
Chtěl bych od nich aspoň trochu věrný dřevěný zvuk houslí,
aspoň trochu odolnost protí zpětné vazbě, ale ta není až tak pálivá,
ale aby se cena vešla někam ke 4. tisícům...
jaký máte názor na tyto mikrofony pro zvučení houslí?
sennheser e-608, akg c-411, AUDUOTECHNICA PRO35.
Chtěl bych od nich aspoň trochu věrný dřevěný zvuk houslí,
aspoň trochu odolnost protí zpětné vazbě, ale ta není až tak pálivá,
ale aby se cena vešla někam ke 4. tisícům...
http://www.a-znastroje.cz/?akce=show&id ... e-PG81-XLR
Tímto mikrofonem zvučím housle a banjo bluegrassové kapely. Se zvukem jsou muzikanti spokojeni a již několik hráčů z různých kapel hrajících podobný styl si tento mikrofon zakoupili (na základě poslechu mnou používaných mikrofonů).
Tímto mikrofonem zvučím housle a banjo bluegrassové kapely. Se zvukem jsou muzikanti spokojeni a již několik hráčů z různých kapel hrajících podobný styl si tento mikrofon zakoupili (na základě poslechu mnou používaných mikrofonů).
- HonzaH
- Nováček fóra

- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 10. říj 2007 8:37:31
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
PG-81
Pouzivam taky na banjo po ruznych experimentech a zatim zadeny problem, i nas bendzak je spokojenej(ale hlavne ja za mixem:-)) docela dobrej pomer cena-vykon.papr píše:http://www.a-znastroje.cz/?akce=show&id ... e-PG81-XLR
Tímto mikrofonem zvučím housle a banjo bluegrassové kapely. Se zvukem jsou muzikanti spokojeni a již několik hráčů z různých kapel hrajících podobný styl si tento mikrofon zakoupili (na základě poslechu mnou používaných mikrofonů).
PS.: zatim mam neustaly problem s kontrabasem, nemuzu najit ten spravnej stroj na snimani (nechci piezo pod kobylu napr. tento http://www.davidgage.com/catalog/produc ... ucts_id=28 neni spatnej (slysel jsem ho) ale spis bych cestou mikrofonu.
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
MMno nejjednodusi a nejrychlejsi se mi osvedcilo upnout ma kobylku Beyerovskou klipsnu na kotle Opus 87, ktera ma klestinu udelanou tak ze to bezproblemu jde ... a pak naohybat husi krk kam je potreba (nad Fko).
http://shop.audiopro.cz/katalog/beyerdy ... PUS_87.htm
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, -
Návštěvník
Ozvučení houslí
Doporučuji ten elektromagnetický snímač, ten je nejlepší na ozvučení ze všech věcí, které jsem vyzkoušel a nic jiného zatím neplánuju vyzkoušet. Je to paráda, ale musí se přikoupit minimálně TC electronic M ONE XL a TL audio 5051. Tuto sestavu používám já + bezdrát a jiné věci a zvuk je opravdu věrohodný a suprový.
-
Jiří E
- Uživatel

- Příspěvky: 102
- Registrován: čtv 02. říj 2008 15:21:39
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
PG-81
Proč nechceš použít piezo snímač? Já například používám dělaný piezosnímač (kamarád z Litovne) + mikrofon Audiotechnika ATM 350 (na dva vstupy do mixu). Samotným mikrofonem se mi zvuk zdá příliš zahuhlený a nekonkrétní (hlavně na špatných kontrabasech), snímač tomu dodá konkrétnost. Mikrofon zase spodní tóny. A hlavně není problém dáti zvuk ze snímače do odposlechu, aby kapela měla podle čeho hrát.HonzaH píše: PS.: zatim mam neustaly problem s kontrabasem, nemuzu najit ten spravnej stroj na snimani (nechci piezo pod kobylu napr. tento http://www.davidgage.com/catalog/produc ... ucts_id=28" onclick="window.open(this.href);return false; neni spatnej (slysel jsem ho) ale spis bych cestou mikrofonu.
- Jose1
- Uživatel

- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ozvučení houslí
Trošku bych tohle téma zevšeobecnil.
Neměl jsem na pódiu houslisty, který by se u hraní "nevrtěl" Takže jednoznačně klips. Používám AKG na dechy, teď nevím zrovna označení. Rovněž s tímhle mikro dělám i kontrabas.
Neměl jsem na pódiu houslisty, který by se u hraní "nevrtěl" Takže jednoznačně klips. Používám AKG na dechy, teď nevím zrovna označení. Rovněž s tímhle mikro dělám i kontrabas.
-
pisty
- Uživatel

- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 19. úno 2009 18:18:10
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Ozvučení houslí
Předpokládám Jose1, že máš AKG 409 jako já... Nebo podobný s klipsnou...
Jak ho přiděláváš?
Mě to z toho podbradku klouže, nemluvě o manipuličním hluku - a na kobylku se to chytat nemůže - housle by přestaly hrát... (u káči je to vcelku fuk...)
Dotazoval jsem se už v duplicitním tématu zde viewtopic.php?f=17&t=422&p=9048#p9048
Jak ho přiděláváš?
Mě to z toho podbradku klouže, nemluvě o manipuličním hluku - a na kobylku se to chytat nemůže - housle by přestaly hrát... (u káči je to vcelku fuk...)
Dotazoval jsem se už v duplicitním tématu zde viewtopic.php?f=17&t=422&p=9048#p9048
klídek chlapi, to je nulák
- Jose1
- Uživatel

- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ozvučení houslí
No přidělávám ho k jakémukoliv nástroji způsobem takovým, aby tam držel. To znamená, že imrovizuji. A hlavně tak aby mě majitel toho nástroje nezabil.
A hlavně aby to "hrálo" a "nezavazelo" V podstatě se to snažím nacpat do těch výřezů na houslích na ozvučnici. Ale ne každý houslista s tím souhlasí.
Je to typ AKG C419PP
Je to typ AKG C419PP
- Přílohy
-
- akg_C419_m.jpg (5.82 KiB) Zobrazeno 11036 x

























