Aký dynamický mic do štúdia???
-
- Reklama
Aký dynamický mic do štúdia???
Dobrý deň, chcem sa spýtať na používanie dynamických mikrofónov v štúdiu.Používate ich?Ak áno,tak na čo?Aké tipy? Či je lepšie používať len kondenzátory,alebo je to individuálne?Pretože sa chystám kúpiť Audix D6 na snímanie kopáku a basových nástrojov,ale nechcem urobiť chybu a zbytočne vyhodiť 200€.
fell so good
Re: Aký dynamický mic do štúdia???
Samozřejmě, že se dynamický mikrofony ve studiu používají a to docela dost a to i ve velmi dobrých a drahých studiích. Oproti kondenzátorům většinou snesou vyšší SPL, takže se používaj třeba (ale nejenom) na škopky
Používaj se všechny možný od levných jako je SM57 (třeba na kytarový komba, snare) až po drahý -
Senheiser MD421 (komba, přechody, kopák...), Elektrovoice RE20 (kopák, vokál...) Shure SM7 (vokál...)
Výše zmíněnej Audix je určitě možný ve studiu použít, je to jeden z těch lepších kopákovejch mic a kdekdo ho používá.
Jinak bych řek že u výběru mikrofonu platí zlatý pravidlo If it sounds good, it is good. A je jedno esli je to dynamika, kondenzátor nebo třeba páskáč..
Používaj se všechny možný od levných jako je SM57 (třeba na kytarový komba, snare) až po drahý -
Senheiser MD421 (komba, přechody, kopák...), Elektrovoice RE20 (kopák, vokál...) Shure SM7 (vokál...)
Výše zmíněnej Audix je určitě možný ve studiu použít, je to jeden z těch lepších kopákovejch mic a kdekdo ho používá.
Jinak bych řek že u výběru mikrofonu platí zlatý pravidlo If it sounds good, it is good. A je jedno esli je to dynamika, kondenzátor nebo třeba páskáč..
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký dynamický mic do štúdia???
... ackoliv chapu jako to Jeany mysli a na tehle urovni je to de-facto pravda, nerad bych aby to nekdo bral jako absolutni pravdu! Treba trumpetovy kondenzatorovy DPA 4099T snese 154dB SPL, rovnez kondenzatorovy referencni DPA 4004 dokonce 168dB SPL. Tlak 148dB SPL dokaze snimat se zkreslenim mensim nez 1 procento, coz jsou hodnoty o jakych se dynamickym mikrofonum nesnilo (napriklad zminena D6 ma max SPL 144dB, o mire zkresleni vyrobce nepise).Oproti kondenzátorům většinou snesou vyšší SPL
... naprostej souhlas, pridal bych jeste nas Beyerdynamic M88TG a pripadne M201TG. Budeme-li i paskovy mikrofony brat za dynamicky (coz v principu jsouSenheiser MD421 (komba, přechody, kopák...), Elektrovoice RE20 (kopák, vokál...) Shure SM7 (vokál...)
... Amen.Jinak bych řek že u výběru mikrofonu platí zlatý pravidlo If it sounds good, it is good. A je jedno esli je to dynamika, kondenzátor nebo třeba páskáč..
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Re: Aký dynamický mic do štúdia???
Len či som správne pochopil,a možno aj pre niekoho kto sa tomu bude rozumieť ešte menej ako ja. Tak ak je snímaný zvuk dobrý ,t.j. ak je správne naladený nástroj ,dobrý hudobník , dobrá akustika miestnosti, a ostatné veci okolo (elektrika ,káble...) je jedno aký druh mic použijem.A z toho ma napáda hneď ďalšia otázka: "môžem dosiahnuť dobrú nahrávku aj na mikrofónoch ktoré niesu úplná špička (nemyslím zas čínske šunty a rôzne napodobeniny)ale napr. ako je ten audix D6,ak sa mi podarí dodržať spomínané podmienky?"Pýtam sa preto ,lebo chcem pomaly vytvoriť zbierku mikrofónov ktoré asi nebudú špička ,niečo v kategórii tej D6 a aby som si za rok ,dva nenadával ,že som vyhodil 1500€ a je to nepoužiteľné.If it sounds good, it is good
PS: pýtam sa len na mikrofóny ,viem že to záleží na ďalších veciach (preamp,DAW...)ale len mikrofóny.
A ďakujem za tipy.
fell so good
Re: Aký dynamický mic do štúdia???
v zásadě neexistuje na určitý nástroj nebo typy hlasu žádný univerzální mikrofon. Můžeš mít nějaký AKG nebo Rode za 40K CZK a zrovna jednomu člověku z celé kapely nemusí prostě sednout a v daným případě možná poslouží líp i SM57 nebo Audix OM5
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký dynamický mic do štúdia???
Myslim ze sa tym chcelo povedat, ze nech pouzijes akokolvek nestandardny postup na snimanie zvuku, ak to v konecnom vysledku (nahravka,...) znie dobre, tak ten postup bol dobry.JABAS píše:Len či som správne pochopilIf it sounds good, it is good
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký dynamický mic do štúdia???
... tak nejak. Jina vec je, ze obvykle s ultra-low-end mikrofonama nebyva zvuk sam o sobe dobry ... tedy cest vyjimkam. Ale to uz je spis slovickareni, pojem "dobry" totiz pro kazdeho muze nabyvat ruznych rozmeruTak ak je snímaný zvuk dobrý ,t.j. ak je správne naladený nástroj ,dobrý hudobník , dobrá akustika miestnosti, a ostatné veci okolo (elektrika ,káble...) je jedno aký druh mic použijem.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,



























