Kombinace různých typů subbasů
-
- Reklama
Kombinace různých typů subbasů
Zdravím..
Přemýšlím nad posílením subbasů a docela mě zaujaly basové horny. Jenže současné suby jsou přímovyzařovací s basreflexem, tak mě napadá otázka, jak by si spolu dva různé typy subů rozuměly?
Máte s tím nějakou zkušenost?
Díky moc.
Přemýšlím nad posílením subbasů a docela mě zaujaly basové horny. Jenže současné suby jsou přímovyzařovací s basreflexem, tak mě napadá otázka, jak by si spolu dva různé typy subů rozuměly?
Máte s tím nějakou zkušenost?
Díky moc.
Re: Kombinace různých typů subbasů
Zdarec, ty horny jsou úžasná věc. Nicméně pouze v účinnosti. Např. aby ti zvukovod "zesiloval" frekvence pod 80 Hz, musí mít vyústění hornu rozměr alespoň 120x120cm. Proto se skládají min. do dvojic, standardně do čtveřic. Problém u spárování bude. Možná, že výsledek nebude odpovídat navýšenému výkonu. Pokud máš speaker management, můžeš to zkusit vyřešit zpožděním přímovyzařujících boxů o rozdíl vzdáleností membrán. ( měří se středem zvukovodu). Nicméně je to prostá teorie. Nikdy jsem neměl odvahu párovat různé druhy ozvučnic. Na tvém místě bych se koukl na to, zda to podobným způsobem nějaká firma nedělá. Pokud ano, koukl bych se na nastavení speaker managementu ( obvykle bývají na netu). Z toho bych vycházel. Napiš pls. jak to dopadlo.
Master Sound
---------------
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.
---------------
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.
-
Návštěvník
Re: Kombinace různých typů subbasů
u párování různých subbasů (přímovyzarující, šnek, atd...) je hlavně problém ve správným sfázováním - proto je nutný mít pro kazdej typ bedny zvlášť kanál na zesilvoači, kterej je řízenej nějakým speakermanagementem, kterej dobře umí delay... mezi těma bedna může bejt třeba 3 ms rozdíl a to už se můžeš dostat do protifáze - místo aby sis bass posílil, tak si ho smažeš...
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombinace různých typů subbasů
NAVSTEVNIK) ...
tleskam, je to presne jak pises. Co takhle se regnout a prispivat casteji ?
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, -
Návštěvník2 (Mcgyver)
Kombinace různých typů subbasů
ještě dodatek k prvnímu návštěvníkovi
a to koherence - sfázovat to můžeš sebelíp, ale u beden odlišnejch konstrukcí je často nemožný to sfázovat v celý šírče pásma, resp. udržet zvukovej "hrozen" ... čímž pádem se většinou můžeš rozloučit i s "flat response" ... ALE i toho se dá využít a hejbat s hroznem (resp. jeho basovou částí/její částí
) do různejch tvarů - sám jsem nevěřil, že se povede dostat (sub)basy přímo před bedny v "malý" betonový místnosti při použití "Mogaleho" "dálkovejch" horen(s citl. přes 100dBWm) v kombinaci s jednim párem MT18SUB (uprostřed), ale když se jim dobře ořízne HPF/LPF, vyekvalizuje nejžádanější frekvence a MTčka (ne)vyzpozdíš jako horny - ideálně o malinko delší než ve skutečnosti (a ne jako přímovyzařující) a k tomu u MT dáš LPF(i HPF) o něco vejš, tak se "basovej hrozen" dostane přímo před bedny
... na měření čas nebyl (stejně jsem v tom amatér), ale jak řikam - výsledek překvapil nejen mě, ale i posluchače (a když to ladíš "za chodu", tak se i z rozmístění posluchačů dá leccos odvodit
) ...
a to koherence - sfázovat to můžeš sebelíp, ale u beden odlišnejch konstrukcí je často nemožný to sfázovat v celý šírče pásma, resp. udržet zvukovej "hrozen" ... čímž pádem se většinou můžeš rozloučit i s "flat response" ... ALE i toho se dá využít a hejbat s hroznem (resp. jeho basovou částí/její částí
-
McGyver
Kombinace různých typů subbasů
Jo a ještě na něco jsem zapomněl - připomnělo mi to čtení tohohle článku:
http://www.prosoundweb.com/article/the_ ... oofers_is/" onclick="window.open(this.href);return false;
(převzato z tématu "videa a návody ke zvučení v angličtině" )
a to je překryv u dělících frekvencí - nejen v případě více druhů (konstrukčních řešení) beden je žádoucí("snažší" by bylo možná víc na místě), aby byl co nejmenší i za cenu ztráty nějakýho toho decibelu v oblasti dělících frekvencí, k čemuž ovšem ani nemusí dojít, když je k dispozici PEQ, díky němuž (nimž) lze dosáhnout větší strmosti filtru a zároveň "pomalejšího úbytku hlasitosti" před samotnou dělící frekvencí ... nepopisuju to možná nejlíp (co chcete po McGyverovi
), ale snad je to k pochopení ...
dál bych měl ještě poznámku k výkonu jednotlivejch druhů (sub)basů - imho - čim menší výkonovej rozdíl, tim menší smysl má víc druhů beden hrajících stejný pásmo(větší interference), ovšem opět "it depends..." (na prostoru, neméně na rozestavění, vhodnosti a kvalitě různejch druhů subů pro konkrétní podmínky, ... ) ... prostě když budou oba druhy postavený "na roveň", tak se to podepíše na zvuku v celym FOH, zatimco když budou jedny jen "na dokreslení" (nechci použít přímo "vykrejvací", ale de facto v tom smyslu), tak ty interference můžou bejt i přínosný jak ve smyslu sjednocení hlasitosi, tak při "změnách tvaru zvukovýho hroznu" (převaha horen má větší smysl spíš venku, ale jak jsem psal v min. příspěvku, tak i vevnitř se s tim dá pracovat, když se ty horny nenechaj hrát moc nízko a o to víc "tlačit" před LPF, kterej jsem volil stejně níž, než kdyby hrály samy) - bez výpočtů a meření je to "střílení od oka", ale leckdy přínosnější než "neodborný" měření a "znásilňování" početních vzorečků ...
tfuj, to jsem ze sebe zase vymáčkl moudra
- co vy na to, páni zvukaři

http://www.prosoundweb.com/article/the_ ... oofers_is/" onclick="window.open(this.href);return false;
(převzato z tématu "videa a návody ke zvučení v angličtině" )
a to je překryv u dělících frekvencí - nejen v případě více druhů (konstrukčních řešení) beden je žádoucí("snažší" by bylo možná víc na místě), aby byl co nejmenší i za cenu ztráty nějakýho toho decibelu v oblasti dělících frekvencí, k čemuž ovšem ani nemusí dojít, když je k dispozici PEQ, díky němuž (nimž) lze dosáhnout větší strmosti filtru a zároveň "pomalejšího úbytku hlasitosti" před samotnou dělící frekvencí ... nepopisuju to možná nejlíp (co chcete po McGyverovi
dál bych měl ještě poznámku k výkonu jednotlivejch druhů (sub)basů - imho - čim menší výkonovej rozdíl, tim menší smysl má víc druhů beden hrajících stejný pásmo(větší interference), ovšem opět "it depends..." (na prostoru, neméně na rozestavění, vhodnosti a kvalitě různejch druhů subů pro konkrétní podmínky, ... ) ... prostě když budou oba druhy postavený "na roveň", tak se to podepíše na zvuku v celym FOH, zatimco když budou jedny jen "na dokreslení" (nechci použít přímo "vykrejvací", ale de facto v tom smyslu), tak ty interference můžou bejt i přínosný jak ve smyslu sjednocení hlasitosi, tak při "změnách tvaru zvukovýho hroznu" (převaha horen má větší smysl spíš venku, ale jak jsem psal v min. příspěvku, tak i vevnitř se s tim dá pracovat, když se ty horny nenechaj hrát moc nízko a o to víc "tlačit" před LPF, kterej jsem volil stejně níž, než kdyby hrály samy) - bez výpočtů a meření je to "střílení od oka", ale leckdy přínosnější než "neodborný" měření a "znásilňování" početních vzorečků ...
tfuj, to jsem ze sebe zase vymáčkl moudra


























