Přůřez párákem
-
- Reklama
Přůřez párákem
Jakej byste řekli, že má mít minimální průřez (nebo průměr) živý vodič v páráku?
Jasně. Potřebuju udělat krátký spojovák (cca 5m) od mixu do patche, vyhrabal jsem párák 10x2x0,5 který se používal kdysi pro přenos rozhlasových modulací. Je velice slušně dvakrát stíněný, mechanicky slušně provedený a z dob, kdy jsme ty trasy měřili vím, že se to vždy vešlo do Q kvality i při velkých délkách. Jenom mi těch 0,5mm průměru připadá slabý.
- HonzaH
- Nováček fóra

- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 10. říj 2007 8:37:31
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Trocha teorie laicky: elektrina proudi po laicky receno okrajich vodice, tj. cim vetsi prurez tim vetsi plocha pro proud elektronu a mensi odpor(nebo impedance). Klidne by mohl byt vodic duty o urcitem prumeru a mel by stejne vlastnosti jako plny(ostatne takove se taky vyrabeji treba pro VN vedeni). Proto se take vyrabeji vodice ne jen kuloveho prurezu. Samozrejme nezalezi jen na prurezu(prumeru) ale i na jmenovitem odporu materialu z ktereho je vodic. (samozrejme nezanedbatelne jsou parazitni kapacity(v zavislosti na typu proudu) atd. ktere mohou neblahym spusobem ovlivnit cely system vedeni el.
HonzaH to vidí moc černě,
, pravdu sice má, ale pokud jde o zvukařinu, tenhle problém není zas tak akutní. Je závislý na frekvenci, čím vyšší, tím je tzv. "Skin-efekt" významnější, naopak u stejnosměrného proudu se neuplatňuje. Ale aby to hrálo roli v páráku, tj. při impedancích řádově několika kiloohmů, to asi těžko. (Něco jiného je to u nejvyšších kmitočtů a vedeních k reprosoustavám, kde vzhledem nízké impedanci a velkému přenášenému výkonu je zapotřebí tudíž i většího průřezu pro přenášenou energii. Tam už ubývání průřezu uprostřed vodiče může mít vliv na hifistovo ucho.) Takže, u páráku je třeba uvažovat mechanickou pevnost a ohebnost, rozmyslet, zda na obou koncích bude multikonektor, či někde naopak rozplet - podle toho volit izolaci vnitřních plášťů jednotlivých kablíků. Dále odolnost proti průniku rušivých napětí - hustota stínění a především kroucení párových žil v kablíku. Jak známo, stínění chrání před elektrickým polem, kroucení před elektromagnetickým, čili dalo by se říct, že to kroucení je minimálně stejně důležité, jako stínění. Jistou roli hraje i tepelná odolnost izolace při pájení. Neskutečně mě serou vodiče, jejichž izolace sleze o 1cm již při pomyšlení, že se musí něco přeletovat. Tenké žilky nevadí z důvodu elektrického - stejnosměrný odpor řádově několika jednotek až desítek ohmů nehraje při zatěžovacích impedancích 1k - 20kohmů žádnou roli. Ale tenká laciná tkanička, kromě toho že se ráda urve někde v tu nejnevhodnější chvíli, má také zpravidla tenoučkou izolaci, čili se sousedící další žílou vytváří parazitní kapacitu, která již v některých případech může být doprovázena slyšitelným úbytkem výšek, či dalšími nelinearitami. To ale hodně závisí na výstupu, který do tohoto vedení hraje. Čím větší jeho vnitřní odpor/impedance, tím větší pokroucenosti. Linky z komb, kláves a mixů nejsou na tom tak zle, dynamické mikrofony jakž takž, avšak krajnosti, jako přímo připojené pasivní snímače již problémy zaručí.
Stručný závěr je vlastně naprostým klišé: Vyhnout se podezřele laciným výrobkům a nenakupovat tam, kde prodají za každou cenu cokoliv. Belden, Tasker, Gotham cable - tady chybu neuděláte.
Stručný závěr je vlastně naprostým klišé: Vyhnout se podezřele laciným výrobkům a nenakupovat tam, kde prodají za každou cenu cokoliv. Belden, Tasker, Gotham cable - tady chybu neuděláte.
- HonzaH
- Nováček fóra

- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 10. říj 2007 8:37:31
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Naprosty souhlas, ps.:z kroucenim signalovych vodicu(audio, ale i data o danych frekvencic) jsem si zazil svoje. Na me rady jak presne rikas "kupovat jen kvalitni a doporucene"(v mem pripade dokonce presne specifikovane vyrobcem zarizeni) se nekteri mi kolegove neridili a ja resil totalni nesmysli pres telefon typu "proc to nejde?" nez z nich vypadlo, ze setrili
a bylo...
PS2.: fyzika je devka
PS2.: fyzika je devka
- souchop
- Uživatel

- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 07. bře 2007 14:52:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Místo multipáru TP kábl
Děcka, četl jsem v Muzikusu, že už jsou plně digitální jednotky např. 16 vstupů/8 odposlechcest či 24/8 atp., jednu mašinku máš na pódiu a druhou u mixu, obě spojený JEDNÍM TENKÝM SÍŤOVÝM TP KÁBLEM!!!
tak tohle je dost drsně dobrej latex, ne? 
- CharlesBass
- Uživatel

- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Hm, neni daleko doba, kdy budou nastroje komunikovat s mixem přes wifi a mix s PA a In-Ear monitory taktež. Mix bude v podobě kompaktního širokoúhlého dotykového displeje plně digitální a bude to vše co bude mít zvukař k ovládání. Možná na památku bude k dispozici motorizovaný tahový master. Bude ho moct přenášet během produkce z místa na místo, aby mohl automatický korekční system vyhodnotit zvuk ve všech místech sálu, mající mix zavěšen na popruhu jako dobró. Takže zvukař vlastně nebude už nic jinýho než řidič a hlídač mixu. Na konci produkce zmačkne tlačítko off a racky, bedny automaticky odjedou k rampě a počkají až jim někdo laskavě přistaví přepravní prostředek. podium se složí a vyfoukne a posleze také opdochoduje za aparaturou. Energii všemu bude dodávat malý termonukleární reaktor v rackové velikosti 5U poskytující neomezeně výkonný tvrdý zdroj el energie....... 
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

























