Hudební PC
-
- Reklama
Hudební PC
Ano, bavíme se o chipsetu, který ale jde ruku v ruce se základní deskou.
Tedy, abych nikoho neurazil, přeformuluju svůj výrok:
Na základě mé zkušenosti tvrdím, že deskám různých výrobců s chipsetem Intel věřím víc, než deskám různých výrobců s chipsetem AMD. Ve stejné cenové kategorii pozoruji, že desky s chipsetem Intel vydrží déle. Nikoho však neodrazuju od koupě AMD. Pokud ale tuto skutečnost vidím na tolika PC, určitou informační hodnotu to pro mě má, pro jiné mít nemusí.
Tedy, abych nikoho neurazil, přeformuluju svůj výrok:
Na základě mé zkušenosti tvrdím, že deskám různých výrobců s chipsetem Intel věřím víc, než deskám různých výrobců s chipsetem AMD. Ve stejné cenové kategorii pozoruji, že desky s chipsetem Intel vydrží déle. Nikoho však neodrazuju od koupě AMD. Pokud ale tuto skutečnost vidím na tolika PC, určitou informační hodnotu to pro mě má, pro jiné mít nemusí.
Hudební PC
Áno, není důvod tvrdit, že amd je poruchovější, než intel, záleží na výrobci desky. Každému se podaří nějaký kiks, vadná série. Pokud by se to mělo brát takhle, tak by se intel se svými vadnými deskami sandy bridge, musel zakopat.
32 bit vs 64bit a ram, konkrétně win.
Rozdíl je hlavně v tom,že 32bitové win systémy nedokážou plnohodnotně využít velikosti RAM. Platí pravidlo:2 na 32 hou.Ti kteří máte win 32 a 4GB paměti, tak se jen tak mrkněte, kolim vám ram ukazuje. 32 bit systémy MS neumějí používat více jak 4Gb ram. Přesněji 3GB a nějaké drobné, 32 bit Windows nevyužije celých 4GB RAM, část adres je totož pro periferie. Ve všech(od xp) je ale obsaženo PAE, stačí jej zapnout, ale má to negatívni vlyv na výkon systému (zpomalení). Takže Franku, co tady prezentuješ, jsou jen frikulínske, ne plně spolehlivé vychytávky.
64 bit os. plnohodnotně řeší, plné využití ram. Podotýkam, že tohle se týče os win, ne GNU/Linuxu. Ale kolik hudebního softu půjde na linuxu, že?
32 bit vs 64bit a ram, konkrétně win.
Rozdíl je hlavně v tom,že 32bitové win systémy nedokážou plnohodnotně využít velikosti RAM. Platí pravidlo:2 na 32 hou.Ti kteří máte win 32 a 4GB paměti, tak se jen tak mrkněte, kolim vám ram ukazuje. 32 bit systémy MS neumějí používat více jak 4Gb ram. Přesněji 3GB a nějaké drobné, 32 bit Windows nevyužije celých 4GB RAM, část adres je totož pro periferie. Ve všech(od xp) je ale obsaženo PAE, stačí jej zapnout, ale má to negatívni vlyv na výkon systému (zpomalení). Takže Franku, co tady prezentuješ, jsou jen frikulínske, ne plně spolehlivé vychytávky.
64 bit os. plnohodnotně řeší, plné využití ram. Podotýkam, že tohle se týče os win, ne GNU/Linuxu. Ale kolik hudebního softu půjde na linuxu, že?
Hudební PC
ano ale těch +-5%-10% zpomalení je nepodstané proti tomu, když systém kvůli nedostatku RAM swapuje...navíc je myslím jen pomalejší přístup do pamětí nad 4GB. samozřejmě PAE není plnohodnotné 100% řešení, ale na x86 cpu třeba 64bit OS nespustíš. Co myslíš že měli třeba servery v dobách kdy x86-64 neexistovalo a mely i tak mnohem vice nez 4GB pameti.
A tohle platí pro všechny OS, je to totiž dané architekturou počítače. A kdybys to bral do deailu tak to taky není pravda, protože dnešní CPU mají zatím adresové sběrrnice jen 52 bitů fyzické a 48bitů virtuální paměti. Takže kdyby sis dal do kompu 16000 Petabajtů RAM tak máš taky smůlu, výrobci šetří
. Jinak pro Linux je třeba Ardour, rosegarden, Traverso . 
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
Hudební PC
Jo jenže server běží na linu, nebo servrových win, o kterých běžný uživatel ani neví že existujou. A nevím teď, voni se ještě vyráběj procesory čistě x86? Z těch tebou spomínaných programů, neznám ani jeden.Naposled jak jsem skládal hudební pc, jsem taky bral ohled na podporu programů, cubase, magix samplitude, cakewalk... ve spojení se zvukovkou edirol a nakonec vyšlo, že pokud to má všechno běžet, tak jedině xp.Je pravdou, že to již budou pomalu 2 roky, ale zkus do skříne běžíci na xp dát 8 GB ram...
Hudební PC
to nemění nic na tom, že bez PAE to nejde ani tam, x86 se samozřejmě ještě vyrábí, třeba pro embedded systémy. A samozřejně se PAE týká starších kousků PC. Nové už snad má každý 64bit i 64bit OS. No ty programy nejsou známé, ale žádná firma vyrábějící Samplitude, Cubase, atd. nepodporuje nativně Linux - (důvod je jasný výrobci zvukovek serou na ovladače i uvolňování specifikacíJo jenže server běží na linu, nebo servrových win, o kterých běžný uživatel ani neví že existujou.
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
Hudební PC
Jo a proto, co tady píšu, je použitelné, pro běžné uživatele, ne pro správce sytémů.
Hudební PC
Hudební PC
Pokud chceš chytat za slovíčka, prosím.Ty správce sítě
Nevadí, alespoň už víš, jaký je rozdíl mezi 32 a 64 b win.
Hudební PC
Nepotřebuju tady obhajovat, že je mi ten rozdíl znám moc dobře...
Myslím, že vlákno je hodno uzamčení. Martine?
Myslím, že vlákno je hodno uzamčení. Martine?
Hudební PC
taky nevím co to motáš. PAE je použitelné pro kohokoli kdo chce víc jak 4GB RAM a má jen x86 procesor nebo z nějakého důvodu nemůže mít 64bit OS. Správce nastaví, uživatel používá. A jedno jestli to je server pro 100lidi nebo PC pro jednoho. Tady nejsme na IT foru a tem lidem tady stačí informace že maj starsi stroj, tak pro ne PAE může být řešení. A tím jsem skončil, já mám vystudovanou architekturu počítačů, správu Pc systémů (win, i Unix) a sítí, živí mě to a mě prostě nenachytáš na bludy.je použitelné, pro běžné uživatele, ne pro správce sytémů.
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
Hudební PC
Vlákna nezamykám. Nemohu jej ani vyčistit - je pod mou rozlišovací úroveň, nakolik je tato debata ještě k tématu.KamilV píše:Myslím, že vlákno je hodno uzamčení. Martine?
Navíc tím nemíním ztrácet čas.
Čiže sami jste si zabordelařili, sami si rozpleťte...
Za sebe jen dodám, že chybí pokora k zakladateli tématu. Znáte/pamatujete si vůbec první otázku?
Kdo chce vést odbornou disputaci o rozdílech v motherboardech, ať jde jinam.
Hudební PC
Bludy? Cituju jednoho známeho člověka, kterého síce nemám rád, ale taky ví o čem mele.
Desítky let stará architektura PC (x86) umí přímo adresovat maximálně 4096MB RAM (tedy 232). Toto omezení se netýká Windows, je to hardwarové omezení, s nímž musí počítat jak Windows XP, tak Windows Vista, Linux (32-bitový kernel) či OS X na Intelu.
Novější chipsety umožňují tuto IO oblast realokovat nad 4GB, nicméně, protože 32-bitový OS neumí adresovat více než 4GB RAM, nic tím nezískáte. Realokaci můžete na 32 bitech úspěšně použít jen pokud máte třeba 2GB RAM, poté operační systém používá prvních 2048MB RAM, a grafickou kartu a další namapuje na 2049MB+.
Adresace více než 4GB RAM je nicméně možná skrze PAE, což je jakýsi "hack", umožňující adresovat paměť 36-bitově i na 32 bitovém procesoru (tedy teoreticky až 64GB RAM, 236). Pro podporu PAE ovšem musí být speciálně zkompilované a napsané programy, běžné programy ji nejsou schopny použít.
Windows XP mají v kernelu podporu pro PAE (proprietární rozšíření navržené Intelem). Standardní omezení Windows XP na jeden proces je 2GB, které je možné rozšířit na 3GB pomocí přepínače /PAE /3G v boot.ini. Na většinu her či databází na desktopu by vám 3GB měly stačit.
Jak jsem ale říkal, PAE je hack, a nikoliv systémové řešení. PAE navíc mírně zpomaluje přístup do paměti, protože se do ní přistupuje přes tabulky po jednotlivých segmentech.
A taky jsem skončil, dál to nemá význam.
Desítky let stará architektura PC (x86) umí přímo adresovat maximálně 4096MB RAM (tedy 232). Toto omezení se netýká Windows, je to hardwarové omezení, s nímž musí počítat jak Windows XP, tak Windows Vista, Linux (32-bitový kernel) či OS X na Intelu.
Novější chipsety umožňují tuto IO oblast realokovat nad 4GB, nicméně, protože 32-bitový OS neumí adresovat více než 4GB RAM, nic tím nezískáte. Realokaci můžete na 32 bitech úspěšně použít jen pokud máte třeba 2GB RAM, poté operační systém používá prvních 2048MB RAM, a grafickou kartu a další namapuje na 2049MB+.
Adresace více než 4GB RAM je nicméně možná skrze PAE, což je jakýsi "hack", umožňující adresovat paměť 36-bitově i na 32 bitovém procesoru (tedy teoreticky až 64GB RAM, 236). Pro podporu PAE ovšem musí být speciálně zkompilované a napsané programy, běžné programy ji nejsou schopny použít.
Windows XP mají v kernelu podporu pro PAE (proprietární rozšíření navržené Intelem). Standardní omezení Windows XP na jeden proces je 2GB, které je možné rozšířit na 3GB pomocí přepínače /PAE /3G v boot.ini. Na většinu her či databází na desktopu by vám 3GB měly stačit.
Jak jsem ale říkal, PAE je hack, a nikoliv systémové řešení. PAE navíc mírně zpomaluje přístup do paměti, protože se do ní přistupuje přes tabulky po jednotlivých segmentech.
A taky jsem skončil, dál to nemá význam.




























