rozdíl

Analogové, digitální, powermixy, D.J. mixy...
  • Reklama
  • nové mixpulty Qu
Tade
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 4
Registrován: sob 16. črc 2011 1:30:29

rozdíl

Příspěvek od Tade » sob 16. črc 2011 1:35:43

jen malou otázku nevíte jaký je rozdíl mezi digitálním mixpultem a analogovým??:D protože sem byl ve studiu a vyděl sem i na iternetu jen digital tak nevim jestli se používá nebo dá použít i analogový mixpult na dabing.....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 8:29:00

Tak rozdíl je především ve zpracování signálu. Analog provádí všechny operace analogově (nečekaně co?) a digitál si na vstupu převede analog do digitálu a na konci po zpracování zas zpět s tím rozdílem že ten signál zpravidla víc domrví :-D Ale na mluvené slovo do TV to stačá ;-)
Jo prosimtě koukni se na y/i ... nějak se ti motají [-X
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Uživatelský avatar
Pavel Sedlák
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1335
Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

rozdíl

Příspěvek od Pavel Sedlák » sob 16. črc 2011 10:52:37

Jo, jo Soudcraft Vi6 nebo třeba DIGICO SD7, SD8 zvuk vyloženě mrví a nedá se s tím vůbec dělat !

Prosím Tě, honzo637, nic ve zlým, ale ty Tvoje závěry jsou fakt někdy na palici.

Taky občas plácku kravinu, ale tohle jsi mohl psát tak v roce 1996...
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 10:56:22

No to dost záleží na tom na čem posloucháš ten "produkt" kterej z toho leze ven. A to co píšu jsou zkušenosti z praxe. Pokud bys věděl jak ten systém digitálních pultů jak je známe v praxi opravdu funguje tak bys nepsal ty zas tohle. Nechci tu zas rozpoutat válku. Takže si nech svůj digitál. Já si počkám až se ta technika vyvine tak, že bude rovnocená s kvalitním analogem. Pak do toho taky půjdu.
A imho, VI6 jsem slyšel a na mluvený slovo to ujde, na víc bych to nepoužil. Stejnovejšky, bez rozlišení, bez detailů. Ale jinak krásná barevná hudba, umí to kde co ... to se musí uznat.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

rozdíl

Příspěvek od Frenk » sob 16. črc 2011 11:06:23

:shock: :shock: :D Běž prosím na dnes nebo zítra na Colours a všem jim tam řekni proč na to zvučej kapely, když je to jen na mluvené slovo. [-o<
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 12:03:25

No to neni složitý. Když drtivý většině zvukařů stačí v pultu TL072jky který hrajou jak když tahám kočku za vocas tak ten digitál je pohodlnej, hraje sice ještě o něco hůř ale je to pohodlný. Proč si myslíte že se to asi používá ... komu by se chtělo tahat těžký racky když to zastane jedna kalkulačka. A móda je samozřejmě taky fajn záležitost.
Jestli chceš srovnat, přijeď v pondělí odpo do Tábora. Můžem si tam pokecat a porovnat. Jináč to nemá smysl řešit. Ty o koze a já o voze.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Patso
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 10. čer 2010 12:50:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od Patso » sob 16. črc 2011 12:17:06

No více méně je to tak. Taky mám digi, ale taky uznávám že zvuk bez druhé/třetí harmonické je poněkud sterilní.
Srovnáváme prostě CD a vinil. Čísla jsou jedna věc a vlastní pocity druhá.
Pokud je tady topic analog vs digi a debata se line tímto směrem tak bych to řekl třeba i takto. Levnej digitál může hrát hůř, než levnej analog. Oproti tomu opravdu kvalitní analogový řetězec ničím digitálním nedoženeš. A tím myslím i D zesy v sebelepším LineArray.

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

rozdíl

Příspěvek od Frenk » sob 16. črc 2011 12:40:06

ok jasné, ale opravdu VI6 jen na mluvené slovo ? :-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 12:49:43

Podivej, VI6 je pěknej pult, dobře vybavenej. Ale všechny digitály z principu chodit dobře nemůžou, ne tak jako kvalitní analog. Dynamika na vejškách je mizerná, hloubka, detaily .. to všechno dělají vejšky. Já si myslel že mě to hraje dobře a že pár aparátů co znám taky hrajou dobře než jsem měl srovnání. Ona je jedna věc co se propaguje a druhá co je pravda. Dokud nemáš srovnání tak to těžko pochopíš. I D zesilovače z principu nemůžou mít malý zkreslení. To zkreslení se pohybuje minimálně od desetin do procent THD a níž to prostě nejde. O ostatním nemluvim. Kvalitní ABčko šlape v tisícinách %ta .... a přece se brutálně D zesy propagujou. Je to lehký, malý a při dnešním standardu mizerných komponentů se to už tak nějak moc nepozná.
No a LA systémy to je další věc .. to z principu taky chodit nemůže. Největší úskalí je to, že se protínají jednotlivé vyzařovací diagramy reproduktorů a podle toho kde to posloucháš se to různě odečítá, sčítá, ruší ... Prostě LA systém nikdy nemůže zahrát to, co apec kterej valí z jednoho místa. Je to móda, dělá to velkej kravál, hodně kilowatt (na hooodně kW lidi slyší) ale kvalita tu lepší tu horší podle výrobce ale princip prostě špatnej.
To že jsem napsal na mluvený slovo .. no dá se to použít i na kapelu ale pak se ti nestane abys měl krásnej prostor, aby to bylo přirozený, aby byl poznat každej detail ... A taky to každej aparát nezahraje.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 13:15:04

Takový srovnání .. dynamika CD se samplovací frekvencí 44.1kHz je na 10kHz nějakých 20dB ale rychle roste zkreslení až někam na cca 7%. Je to tim že když se blížíš k polovině samplovací frekvence tak ubývá vzorků. Takže tu řekněme sinusovku to "dopočitává" a stane se to, že zvuk neni sinusovka ale tim že není dost vzorků na sestavení toho průběhu tak jak byl před převodem tak se stane silná degradace signálu. A ani samplováním na 96kHz tomu zásadně nepomůžeš. Třeba pro příklad spožďovačky v zesech KV2 jedou na 20MHz a není to náhoda.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

rozdíl

Příspěvek od Frenk » sob 16. črc 2011 13:38:42

No a teď ti tu můžu napsat taky tolik věcí co má špatně analog už z principu, převodní charakteristiky polovodičů nejsou celé lineární - dochází ke zkreslení, kondenzátory nemají jen kapacitu ale i odpor, odpory mají parazitní kapacity a indukčnost, napájecí zdroje mají nějaký sériový odpor, i kus drátu šumí, dynamika je omezena napájecím napětím, to vše má neblahý vliv na kvalitu zvuku, na megafon možná dobré. :-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 13:52:20

No hochu ale přesně tyhle záležitosti mají vliv i na digitál. I ten má AD a DA převodníky, vstupní výstupní zesy , impedanční přizpůsobení a tak dále. Navíc s každou úpravou signálu v digitálním pultu klesá vzorkovací hloubka a tím se silně zhoršuje i výsledný zvuk. Kam se s odpouštěním sere zkrslení analogu... Furt ti ale uniká ten fakt že ta nedokonalost toho digitálu je daleko horší než analogu. Dneska si totiž umíme s lecčím poradit . Totiž korekce nelinearit zesů, předzesů a podobně lze dost dobře upravit tak, že to zkreslení není patrné nebo jen minimálně. A dynamika? No hele ty špičky se samozřejmě nepřenesou dokonale ,protože rozdíl ve špičce a průměrné hladině zvuku ( která je nositelem hlasitosti a toho co vnímáme) asi 100x. Ale ten digitál jí nezaznamená vůbec a nebo jí silně zkreslí. Tak si vyber.
Taky není nepodstatné to jak mozek a ucho ty zvuky vnímá. Tu analogovou limitaci vnímá docela dobře. Třebas magnetofon tu špičku pojme tak, že ji částečně ořeže přesycením pásu, což způsobí druhou a třetí harmonickou. Digitál to utne nebo vůbec nepřekouše (záleží jak kdy a kde) a vlítne do limitace a signál se celej rozsype. To ucho slyší až moc dobře. Proto jsou třeba muzikantama hodně vyhledávaný elektronkový komba. Jednak mají lampy a tu nepřetížíš. A jednak mají výstupní trafa a to trafo nepřesytíš. Teda do určitý meze ano ale ten signál to zalimituje tak že ta limitace uchu nevadí. No a nevím jak komu ale oželím šum na hranici -70dB když poznám nástroje a jejich lokaci, zpěvy netahaji za uši, zvuk je vyrovnaný s detailama, perfektně vykreslená barva jednotlivých nástrojů a tak dáááááále

Pokud s tim máš velký problém, hraj si s kalkulačkou. Nic proti tomu nemám:-D Pokud chceš slyšet jak to asi tak může hrát tak si udělej do Tábora vejlet. Víc ti doporučit nemůžu. A ani nemám čas tu něco dál řešit. Jdu do dílny.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

sledge
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 09. črc 2010 15:57:29

rozdíl

Příspěvek od sledge » sob 16. črc 2011 14:09:11

honza637 píše:Takový srovnání .. dynamika CD se samplovací frekvencí 44.1kHz je na 10kHz nějakých 20dB ale rychle roste zkreslení až někam na cca 7%. Je to tim že když se blížíš k polovině samplovací frekvence tak ubývá vzorků. Takže tu řekněme sinusovku to "dopočitává" a stane se to, že zvuk neni sinusovka ale tim že není dost vzorků na sestavení toho průběhu tak jak byl před převodem tak se stane silná degradace signálu. A ani samplováním na 96kHz tomu zásadně nepomůžeš. Třeba pro příklad spožďovačky v zesech KV2 jedou na 20MHz a není to náhoda.
Můžeš tenhle blábol nějak dokázat (resp. jak jsi na to přišel)? Mimochodem, víš, na jaké frekvenci běhá převod dněšních A/D převodníků, které sjou běžně v pultech a kartách?

Ad zkreslení v desetinách a setinách procent - PA aparáty bych zrovna jako etalon nízkého zkreslení nevydával - zesilovači počínaje a bednami konče.... Běžná ABčka, Hčka atd mají desetiny procenta THD naprosto běžně, ty tisíciny bych fakt rád viděl!
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

rozdíl

Příspěvek od Frenk » sob 16. črc 2011 14:22:42

jako já se nehádám že by tyhle věci nebyly, taky bych raděj hodně kvalitní analog než jakýkoli gigi-pult. Ale tvé tvrzení že jen na mluvené slovo je už opravdu extrém a nahlavu. By mě zajímalo co třeba používáš za mikrofon na pódiu všude Neumann U 87 nebo Dummy Head ? aby to bylo kvalitní bez zkreslení/frekvenčně vyrovnané/detailní/opravdové. Snímáš kopák mikrofonem s obrovským hnusným hrbem? A dáváš jej dovnitř či k díře, ale tam přece nedostaneš skutečný zvuk který to má....snímáš kytarový aparát aspoň z metru, pokud ne tak přímo u repráku je jiný zvuk než skučně slyšíš, a tak dále..... :-) A co vítr? zvučíš jen za bezvětří, jinak to taky krade výšky....? Takto bych mohl dojít k tomu že je lepší žádný pult a nezvučit nic. :-)
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

rozdíl

Příspěvek od honza637 » sob 16. črc 2011 14:54:36

Hele to neni špatný pojetí ... Bych to udělal tak si nechat zaplatit a nejet nikam neb nejsou vhodné podmínky =D>
No ale ptal ses na majky. Zpravidla používám AKG, Electro Voice, Sennheiser, Philips. Na zpěvy je to diskutabilní neb každému nesedí to samý. Třebas SM58 vozím taky ale nesnažím se je moc používat. Mikrofony to nejsou špatný ale "mečí". Třebas jsem teď viděl od Samsona krofon kterej je dost slušnej a stojí polovic. Ten náběr nástrojů taky není vždy to samý. Komba samozřejmě beru blízko kvůli přeslechum. Není to ideál ale důležitej je tam mikrofon kterej vezme vysokou hladinu zvuku. To jest třeba Sennheiser MD421, různý EVčka . Naproti tomu SM57 nic moc. I když neurazí. Ale o tom by bylo lepší si sednout na kafi nebo to řešit při konkrétním zvučení. Každý muzikant hraje jinak, má jinou techniku, jiný styl ... Na to fakt neexistuje jednoznačný stanovisko.
Ono je možná tohle zbytečný řešit, protože to co je nejvíc nelineární je ta elektronika. Breptáky a mikrofony jsou docela v poho vůči tomu ostatnímu...
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Zamčeno

Zpět na „Mixážní pulty“