Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Tak uz jsem zvedavy i na Nemecko a Nizozemi. 
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Dnes budem v Lyonu a čeká mě toto.
PM3500 sice neni můj oblíbenej pult, ale zas je tam D&B , takže to myslím bude v cajku
Jinak vzhledem k limitům 105 db jsem zavedl jemnou kompresi na masteru.
Kapela je hrozně dynamická a pomáhá mi je to dostat pod větší kontrolu a nemít tak furt někoho za zadkem že překračuju limit.
FAÇADE / PA SYSTEM
105DB MAX!!!
ENCEINTES / SPEAKERS:
D&B AUDIOTEKNIK C7 (2xC7TOP + 4xC7SUB + 1xB2)
FRONT FILLS: 2xCi90
RAPPELS / : 2xE12
CONSOLE:
YAMAHA PM3500 48+4/8/2
RACK:
- 1 x EQ 2x31 KLARK TEKNIK DN360
- 2 x COMP. DBX160 (/MASTER)
8 x COMP.:
- 1 x QUAD COMP. DRAWMER DL441
- 2 x STEREO COMP. DBX 166XL
4 x GATES:
- 1 x QUAD GATE DRAWMER DS404
- 1 x DELAY YAMAHA D5000
- 1 x REVERB LEXICON PCM90
- 1 x DUAL FX TC ELECTRONIC M-ONE
- 1 x CD TASCAM CD-01U
RETOUR / MONITOR SYSTEM
RETOURS / WEDGES:
D&B AUDIOTEKNIK 6 x MAX12 (+1 PFL / Q WEDGE)
2 x MAX15 SUR / ON 8 CIRCUITS
CONSOLE:
YAMAHA M7CL 48
MICROPHONES
1 x SHURE BETA91
1 x SHURE BETA52
1 x AKG C535
3 x SENNHEISER E614
3 x SENNHEISER MD521
1 x SENNHEISER E609
4 x SENNHEISER E604
9 x KLARK TEKNIK DI
5 x SHURE SM57
6 x SHURE SM58
1 x SHURE BETA58A
14 x GRANDS PIEDS / TALL STANDS
13 x PETITS PIEDS / SHORT STANDS
2 x PIEDS/STANDS (SIDE FILLS)
PM3500 sice neni můj oblíbenej pult, ale zas je tam D&B , takže to myslím bude v cajku
Jinak vzhledem k limitům 105 db jsem zavedl jemnou kompresi na masteru.
Kapela je hrozně dynamická a pomáhá mi je to dostat pod větší kontrolu a nemít tak furt někoho za zadkem že překračuju limit.
FAÇADE / PA SYSTEM
105DB MAX!!!
ENCEINTES / SPEAKERS:
D&B AUDIOTEKNIK C7 (2xC7TOP + 4xC7SUB + 1xB2)
FRONT FILLS: 2xCi90
RAPPELS / : 2xE12
CONSOLE:
YAMAHA PM3500 48+4/8/2
RACK:
- 1 x EQ 2x31 KLARK TEKNIK DN360
- 2 x COMP. DBX160 (/MASTER)
8 x COMP.:
- 1 x QUAD COMP. DRAWMER DL441
- 2 x STEREO COMP. DBX 166XL
4 x GATES:
- 1 x QUAD GATE DRAWMER DS404
- 1 x DELAY YAMAHA D5000
- 1 x REVERB LEXICON PCM90
- 1 x DUAL FX TC ELECTRONIC M-ONE
- 1 x CD TASCAM CD-01U
RETOUR / MONITOR SYSTEM
RETOURS / WEDGES:
D&B AUDIOTEKNIK 6 x MAX12 (+1 PFL / Q WEDGE)
2 x MAX15 SUR / ON 8 CIRCUITS
CONSOLE:
YAMAHA M7CL 48
MICROPHONES
1 x SHURE BETA91
1 x SHURE BETA52
1 x AKG C535
3 x SENNHEISER E614
3 x SENNHEISER MD521
1 x SENNHEISER E609
4 x SENNHEISER E604
9 x KLARK TEKNIK DI
5 x SHURE SM57
6 x SHURE SM58
1 x SHURE BETA58A
14 x GRANDS PIEDS / TALL STANDS
13 x PETITS PIEDS / SHORT STANDS
2 x PIEDS/STANDS (SIDE FILLS)
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Ten limit je myšlen jak? Kdekoliv v sále po dobu produkce nesmí hladina hluku překročit 105dB?
Nebo metr před bednou? Ve špičce, nebo je to průměr po dobu produkce?
Nebo je to průměr za 24h?
Nebo metr před bednou? Ve špičce, nebo je to průměr po dobu produkce?
Nebo je to průměr za 24h?
Dělám, co mě baví.
- Jakub M
- Uživatel

- Příspěvky: 33
- Registrován: úte 18. říj 2011 9:08:41
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
taktiež ma to zaujíma, nakoľko obyčajne je problém dosiahnuť trvalých 105 dB, nieto krotiť systém ..
NetLas s.r.o.
- Laserové systémy, vývoj v oblasti elektroniky a automatizácie
- Montáž, údržba a servis elektroniky, webové a IT riešenia
- Laserové systémy, vývoj v oblasti elektroniky a automatizácie
- Montáž, údržba a servis elektroniky, webové a IT riešenia
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
V každém sále je umístěn měřák s připojeným měřícím mikrofonem. Umístění mikrofonu se liší , proto v některých klubech celkem nemáte problém a někde je to opruz. Většinou ale naštěstí bývá u pultu. Na měřáku je průměr , momentální hodnota v dBA , dBC. Zároveň tam uvidíte šipky jestli jste přes pod nebo na 105. Jako strop je myšlen průměr 105dBa . Tudíž můžete ve špičkách trochu přes , ale né moc jinak vás začnou klepat přes prsty
Další věc je že samozřejmě v basech jste celkem v klidu kvůli křivce měření (a-weighting) .
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Měří se průměr po dobu produkce.
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Teda abych se opravil měří se průměr za časovou periodu. Přesné číslo nevim, ale je to odhadem 15 sekund až půl minuty. Průměrný level nesmí v tomto úseku překročit dBA, někdy je to dokonce ošetřené limiterem, který vám stáhne celé PAknobtweaker píše:Měří se průměr po dobu produkce.
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Jinak pro vás které zajímá problematika spl limitů a zvučení v takových podmínkách je dobrý tento článek.
Je to v angličtině.
http://www.prosoundweb.com/article/back ... it_battle/
Je to v angličtině.
http://www.prosoundweb.com/article/back ... it_battle/
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Takže dnes Tourcoing a čeká mě toto vybavení.
facade
diffusion
Têtes auto amplifiées 4 MEYER SOUND CQ-2
Subs auto-amplifiés 2 MEYER SOUND 650-P
console de mixage
1 Midas Legend 3000-48 mono i/12 auxs/ST-Mono
gestion du système
limiteur de dynamique 1 Dateq SPL4TS - 105dBA
équaliseur graphique stéréo 1 BSS FCS 966
processeur de diffusion 1 BSS FDS336T
multi-effets
1 D2 TC Electronic
1 TC M2000
1 yamaha SPX990
1 yamaha D5000
traitement dynamique et sources
compresseur stéréo 2 mindprint TComp
limiteur/compresseur/porte stéréo 4 Drawmer DL 241
quadruple porte 1 DBX1/274
source CD 1 sony
source/enregistreur MD 1 sony
Source et enregistreur DAT 1 tascam
retours de scène
1 Soundcraft MH2-40 mic input-4 st input-10 auxs sends- st
diffusion (passif)
retours 10 NEXO PS 15 (Dont une en version miroir)
Amplification de puissance
5 Nexo TD controller mkII
5 QSC PLX3402
equalisation
équaliseur graphique stéréo 4 DBX 3231
périphériques
multi-effets 1 yamaha pro R3
quadruple compresseur 1 DBX 1046
quadruple porte 1 DBX1/274
microphones
1 AKG c535
1 Shure Beta 56
4 SM 58
6 SM57
2 Shure Beta 52
3 Shure Beta 87
2 Shure beta58A
2 AKG C3000
1 AKG D112
facade
diffusion
Têtes auto amplifiées 4 MEYER SOUND CQ-2
Subs auto-amplifiés 2 MEYER SOUND 650-P
console de mixage
1 Midas Legend 3000-48 mono i/12 auxs/ST-Mono
gestion du système
limiteur de dynamique 1 Dateq SPL4TS - 105dBA
équaliseur graphique stéréo 1 BSS FCS 966
processeur de diffusion 1 BSS FDS336T
multi-effets
1 D2 TC Electronic
1 TC M2000
1 yamaha SPX990
1 yamaha D5000
traitement dynamique et sources
compresseur stéréo 2 mindprint TComp
limiteur/compresseur/porte stéréo 4 Drawmer DL 241
quadruple porte 1 DBX1/274
source CD 1 sony
source/enregistreur MD 1 sony
Source et enregistreur DAT 1 tascam
retours de scène
1 Soundcraft MH2-40 mic input-4 st input-10 auxs sends- st
diffusion (passif)
retours 10 NEXO PS 15 (Dont une en version miroir)
Amplification de puissance
5 Nexo TD controller mkII
5 QSC PLX3402
equalisation
équaliseur graphique stéréo 4 DBX 3231
périphériques
multi-effets 1 yamaha pro R3
quadruple compresseur 1 DBX 1046
quadruple porte 1 DBX1/274
microphones
1 AKG c535
1 Shure Beta 56
4 SM 58
6 SM57
2 Shure Beta 52
3 Shure Beta 87
2 Shure beta58A
2 AKG C3000
1 AKG D112
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
No tak zítra budeme v Německu, začíná trošku punk , ale furt myslim celkem ok .
P.A. - System
KS T11/TW MK II Aktivsystem bestehend aus 4 x 18” Bässe + 2 x T11 15”/2” Tops, zusätzlich 2 x Meyer Sound 18”/15” Aktivbässe
2 x 18“ Subbass passiv mit CROWN Amping
2 x 12”/1” Aktivsystem für Nearfield
Leistung: 2 x 5 KW = 10 KW
FOH
Pult
Soundcraft Series 8000, 24-Kanal, 8 x AUX, 8 Subgruppen
Soundcraft 8000, 32 - Kanal, 8 x AUX, 8 Subgruppen
EQ
2 x APEX PE232 MK II, 2x32 Band
1 x Court Graphic EQ 2x 30 Band
FX
1 x TC D TWO Tap Delay
1 x Yamaha D1500 Digital Delay
1 x Yamaha SPX 900
1 x Yamaha Rev 7 Digital reverb
Dynamics
1 x DBX 160x
2 x DBX 166 Dual Compressor
2 x DBX 166A Compressor/Limiter Stereo
2 x Drawmer Dual Gate DS 201
Mikrofone
(A)
2 x DM 788 Bassdrum
1 x AKG 112 - “ –
2 x AKG D 440
2 x Sennheiser E 604
2 x AKG D 3000
3 x Shure SM 58
1 x Shure SM 58 Beta
3 x Shure SM 57
2 x Audio Technica Pro 37 R Condens.
1 x AKG C 1000 Condens.
4 x DI Palmer passiv
2 x DI Stage Line passiv
Ausreichend Stative + Kabel
P.A. - System
KS T11/TW MK II Aktivsystem bestehend aus 4 x 18” Bässe + 2 x T11 15”/2” Tops, zusätzlich 2 x Meyer Sound 18”/15” Aktivbässe
2 x 18“ Subbass passiv mit CROWN Amping
2 x 12”/1” Aktivsystem für Nearfield
Leistung: 2 x 5 KW = 10 KW
FOH
Pult
Soundcraft Series 8000, 24-Kanal, 8 x AUX, 8 Subgruppen
Soundcraft 8000, 32 - Kanal, 8 x AUX, 8 Subgruppen
EQ
2 x APEX PE232 MK II, 2x32 Band
1 x Court Graphic EQ 2x 30 Band
FX
1 x TC D TWO Tap Delay
1 x Yamaha D1500 Digital Delay
1 x Yamaha SPX 900
1 x Yamaha Rev 7 Digital reverb
Dynamics
1 x DBX 160x
2 x DBX 166 Dual Compressor
2 x DBX 166A Compressor/Limiter Stereo
2 x Drawmer Dual Gate DS 201
Mikrofone
(A)
2 x DM 788 Bassdrum
1 x AKG 112 - “ –
2 x AKG D 440
2 x Sennheiser E 604
2 x AKG D 3000
3 x Shure SM 58
1 x Shure SM 58 Beta
3 x Shure SM 57
2 x Audio Technica Pro 37 R Condens.
1 x AKG C 1000 Condens.
4 x DI Palmer passiv
2 x DI Stage Line passiv
Ausreichend Stative + Kabel
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
TECHNICAL FEATURES
----------------------------------
Power supply inside venue : 1 x 63 A
(+ 63 A Spare)
------------------------
Sound Equipment
------------------------
P.A:
4 x Master Audio MD 215 Subwoofer
2 x Master Audio MD 222 Tops
2 x Master Audio MD 152 Tops
Amping:
10 kw, Capacity 500 Persons
1 x CREST Audio X-Eight, HS 40, 8x Aux, 40 Kanäle
EQ: 1 x Dbx 2231, 3 x Dbx 1231
FX: Yamaha SPX 2000, Lexicon M 300
Gate: Dbx 1074 Noisegate
Compressor: 4 x DBX 166 A (2-Channel)
Monitoring: 6 Wege, 7 x Floor Wedge, 1x Drumfill, Bi-Amped
Mikrophonierung:
6 x SM 58
5 x SM 57
2 x Sennheiser E 906
2 x Sennheiser MD 421
1 x Shure Beta 52 A
4 x Sennheiser 614
3 x Sennheiser E 604
----------------------------------
Power supply inside venue : 1 x 63 A
(+ 63 A Spare)
------------------------
Sound Equipment
------------------------
P.A:
4 x Master Audio MD 215 Subwoofer
2 x Master Audio MD 222 Tops
2 x Master Audio MD 152 Tops
Amping:
10 kw, Capacity 500 Persons
1 x CREST Audio X-Eight, HS 40, 8x Aux, 40 Kanäle
EQ: 1 x Dbx 2231, 3 x Dbx 1231
FX: Yamaha SPX 2000, Lexicon M 300
Gate: Dbx 1074 Noisegate
Compressor: 4 x DBX 166 A (2-Channel)
Monitoring: 6 Wege, 7 x Floor Wedge, 1x Drumfill, Bi-Amped
Mikrophonierung:
6 x SM 58
5 x SM 57
2 x Sennheiser E 906
2 x Sennheiser MD 421
1 x Shure Beta 52 A
4 x Sennheiser 614
3 x Sennheiser E 604
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Dnes Berlín Lido
FOH DESK
Crest X-8
40 Channel, 8 Subgroups, 4 pre fader aux-sends
2 x 2 selectable pre/post fader aux-sends
4 band EQ (2 semi parametric midfrequency bands)
SIDERACK
EQ 1 x dbx 3231L
3 x BSS FCS 966
COMP 1 x Klark Teknik DN 504
1 x Toft Audio DC2
1 x BSS 402
GATES 2 x Drawmer DS 201
1 x Klark Teknik DN514
FX 1 x TC Electronic D2
1 x Yamaha SPX 900
1 x Kurzweil Rumor Reverb
PA
FRONT PA
8 x MARTIN AUDIO W8C Top
1 x 12“/1 x 6,5“/1 x 1“
8 x MARTIN AUDIO WSX Subbass
1 x 18“ Horn Loaded
Amprack 2 x LAB Gruppen / 2 x 10 KW 4 Weg aktiv
2 x BSS FDS-335 Omnidrive
REAR PA
SPEAKER 4 x Altec Lansing Cabinet with 2 x 15”
Coax Speaker / 2 x 15” Bass Speaker
AMPING 1 x QSC RMX 2450
1 x RMX 5050
CROSSOVER BSS FDS 336T Minidrive
DJ
1 x Mixer Pioneer DJM 600
2 x Turntable Technics SL-1210 MK II
2 x CD-Player Pioneer CDJ 100-S
2 x CD-Player Pioneer CDJ 1000
MONITORING
SPEAKER
7 x MartinAudio LE 400C
1 x MartinAudio F215 (drum!ll)
AMPING
7 mixes / 3 x Crown MA1201 (one bridged for drum!ll)
1x QSC EX 2500
MICROPHONES
1 x Shure Beta 52
1 x Shure SM 91
1 x EV RE20
2 x Sennheiser MD421
3 x Sennheiser e604
2 x Sennheiser e906
4 x AKG C391
7 x Shure SM57
2 x Shure Beta 57
6 x Shure SM58
2 x Shure Beta 58
D.I. BOXES
4 x DI BSS (active)
4 x DI PALMER (passive)
separater Monitorplatz / for separate monitoring
DESK
Yamaha LS-9 32 CH
MONITORING
SPEAKER
7 x MartinAudio LE 400C
1 x MartinAudio F215 (drum!ll)
AMPING
7 mixes / 3 x Crown MA1201 (one bridged for drum!ll)
1x QSC EX 2500
FOH DESK
Crest X-8
40 Channel, 8 Subgroups, 4 pre fader aux-sends
2 x 2 selectable pre/post fader aux-sends
4 band EQ (2 semi parametric midfrequency bands)
SIDERACK
EQ 1 x dbx 3231L
3 x BSS FCS 966
COMP 1 x Klark Teknik DN 504
1 x Toft Audio DC2
1 x BSS 402
GATES 2 x Drawmer DS 201
1 x Klark Teknik DN514
FX 1 x TC Electronic D2
1 x Yamaha SPX 900
1 x Kurzweil Rumor Reverb
PA
FRONT PA
8 x MARTIN AUDIO W8C Top
1 x 12“/1 x 6,5“/1 x 1“
8 x MARTIN AUDIO WSX Subbass
1 x 18“ Horn Loaded
Amprack 2 x LAB Gruppen / 2 x 10 KW 4 Weg aktiv
2 x BSS FDS-335 Omnidrive
REAR PA
SPEAKER 4 x Altec Lansing Cabinet with 2 x 15”
Coax Speaker / 2 x 15” Bass Speaker
AMPING 1 x QSC RMX 2450
1 x RMX 5050
CROSSOVER BSS FDS 336T Minidrive
DJ
1 x Mixer Pioneer DJM 600
2 x Turntable Technics SL-1210 MK II
2 x CD-Player Pioneer CDJ 100-S
2 x CD-Player Pioneer CDJ 1000
MONITORING
SPEAKER
7 x MartinAudio LE 400C
1 x MartinAudio F215 (drum!ll)
AMPING
7 mixes / 3 x Crown MA1201 (one bridged for drum!ll)
1x QSC EX 2500
MICROPHONES
1 x Shure Beta 52
1 x Shure SM 91
1 x EV RE20
2 x Sennheiser MD421
3 x Sennheiser e604
2 x Sennheiser e906
4 x AKG C391
7 x Shure SM57
2 x Shure Beta 57
6 x Shure SM58
2 x Shure Beta 58
D.I. BOXES
4 x DI BSS (active)
4 x DI PALMER (passive)
separater Monitorplatz / for separate monitoring
DESK
Yamaha LS-9 32 CH
MONITORING
SPEAKER
7 x MartinAudio LE 400C
1 x MartinAudio F215 (drum!ll)
AMPING
7 mixes / 3 x Crown MA1201 (one bridged for drum!ll)
1x QSC EX 2500
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
Veľmi zaujímavé , úprimne Ti v dobrom závidím. Ako sa dá dostať k takejto robote?
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Tech. report z turné Black Lips po F, D, NL, B, GB
No celkem náhodou, prostě nějaký ten pátek zvučím a na mou práci asi byly povětšinou dobré ohlasy, takže si když sháněl tourmanager zvukaře byl jsem mu z více stran doporučen a nějak to dopadlo 

























