Ideální úrovně pro TV
-
- Reklama
Ideální úrovně pro TV
2 Veruk2.
Jistě, jistě - technika vyvracení pomocí degradace, to je znak profesionálů, že
Jistě víš, co vyjadřuje hodnota RMS, když ji tak prosazuješ, že? Nemylsím tím ten výpočet, ale to, co skutečně reprezentuje....
PS: kalkulačka již přestala dávno stačit...chce to pořádnej škopek, hromadu mesrů a samozřejmě kompů
. Ale puristé mohou vytáhnout logaritmická pravítka a šoupat a šoupat...
Cajs - no o dolbáku píšou, že
)
Jistě, jistě - technika vyvracení pomocí degradace, to je znak profesionálů, že
Jistě víš, co vyjadřuje hodnota RMS, když ji tak prosazuješ, že? Nemylsím tím ten výpočet, ale to, co skutečně reprezentuje....
PS: kalkulačka již přestala dávno stačit...chce to pořádnej škopek, hromadu mesrů a samozřejmě kompů
Cajs - no o dolbáku píšou, že
Tak bych řekl, že je kompatibilní...ale v ruce jsem ho neměl (a ani nemusímThe LM100 can use ITU-R BS.1770-1 and BS.1770-2 as the core measurement algorithm. Users can also select Leq(A) or EBU R128. For units manufactured prior to September 2011, Dolby offers a software upgrade option that adds the latest features, including the ITU-R BS.1770-2 algorithm.
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
Ideální úrovně pro TV
Aha. My máme tu starší verzi, která umí jenom Dolby Dialogue Level. Zítra se na to juknu a zjistím, jestli to je otázka pouze upgradu firmware, nebo se musí koupit celý nový šufle. Jestli Tě to zajímá, o výsledek bádání se klidně podělím.sledge píše:Cajs - no o dolbáku píšou, že...
Ideální úrovně pro TV
Díky za nabídku, možná ze zvědavosti kdybych někdy šel kolem (jsi z nějaké TV?). Jinak tohle jde trochu mimo mě...radši mám přeci jen analog
Jinak bych ohledně RMS vypsal ještě jendu soutěž - jaký signál může (alespoň teoreticky) dosáhnout hodnoty 0 dBFS RMS? To tak na zamišlenou na dobrou noc
Jinak bych ohledně RMS vypsal ještě jendu soutěž - jaký signál může (alespoň teoreticky) dosáhnout hodnoty 0 dBFS RMS? To tak na zamišlenou na dobrou noc
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
-
Veruk2
Ideální úrovně pro TV
Nevím jak teoreticky (určitě máš v rukávu pár rovnic z kvantový fyziky), ale když vygeneruju square wave syntézu jakékoli frekvence, tak při maximálním zesílení mi to píše RMS power 0,00 db (100%)sledge píše:Jinak bych ohledně RMS vypsal ještě jendu soutěž - jaký signál může (alespoň teoreticky) dosáhnout hodnoty 0 dBFS RMS? To tak na zamišlenou na dobrou noc
Ideální úrovně pro TV
Výborně. Obdélníkový signál je jediný signál, u kterého se shoduje střední, efektivní i maximální hodnota. Sice to vůbec nebude odpovídat tomu, co vyleze z převodníku (díky omezené šířce pásma), ale to už je momentálně vedlejší. V dig. doméně to sedí.
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ideální úrovně pro TV
Ehm a jak to sakra ten obdélník dělá? Pokud má nějakou střídu, nemůže být průměr roven maximu. Pokud nemá střídu, je to ss napětí. Nebo je v tom ještě nějaký háček?
Dělám, co mě baví.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Ideální úrovně pro TV
Ano, protože právě proto, aby to bylo AC a ne DC, tak se nestřídá maximum s nulou, ale s druhým maximem, opačné polarity.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ideální úrovně pro TV
Jaj, pravda. Sypu si popel na hlavu, kde už mám máslo...
Díky za objasnění.
Díky za objasnění.
Dělám, co mě baví.
Ideální úrovně pro TV
není ale střední hodnota takového signálu rovna 0?
EDIT: ano, zapoměl jsem, že se v tomto případě bavíme o střední hodnotě za jednu půl periodu.
EDIT: ano, zapoměl jsem, že se v tomto případě bavíme o střední hodnotě za jednu půl periodu.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Ideální úrovně pro TV
Nebo tam stačí přidat slůvko absolutní, z kontextu je myslím jasné, o co šlo. Aby to sedělo například na ty "chemické účinky", kterými se občas střední hodnota vysvětluje, tak stačí si představit, že to samozřejmě nejdřív někdo usměrní, než začne nabíjet nebo pokovovat atd.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Veruk2
Ideální úrovně pro TV
S dovolením ještě oživím tohle téma...
Vím, že si zas koleduju o pranýřování za neznalost teorií apod. Ale snad jsem úspěšným složením toho square wave testu trochu představu o vysmátých tydýtech s kreklým softem vyvrátil...
Prima rozesílá info, že od 2013 přechází na to měření mixu dle EBU R128.
Konkrétně:
6. Referenční tón o kmitočtu 1 kHz musí být zaznamenán s úrovní –18 dBFS. Zvukový mix musí respektovat doporučení EBU R128, zvuková úroveň pořadu musí být normalizována na -23 LUFS v integračním módu měření, maximální povolená hodnota modulace je -3 dBTP.
Je jasný, že nějaký investici, nejspíš teda do pluginu, se nevyhnu. Koukal jsem zatím na WLM od waves a pár dalších.
8000,- za kus, tím pádem koupě minimálně dvou není úplně málo, ale co se dá dělat. Zaplatí to klient
V praxi jsem to měření ještě neviděl, takže nemám představu "o kolik" to teď po staru dělám přes čáru. Doufám, že o dost a výsledkem tak bude mnohem větší prostor na čistý a dynamický mix.
Zkusím si samozřejmě natahat nějaký demoverze a odzkoušet v reálu, zkouknu pár videí na YT, ale přesto se zase zeptám:
- maximální povolená hodnota modulace je -3 dBTP.
tedy znamená, že po splnění / naměření toho -23 LUFS pro celý program je maximální hodnota špiček -3dbfs ? (teď to bylo snad nějakých -9, -6 ?)
- je nějaký rozdíl, když by se původní "narvanej" mix pouze v nějakým single track wave editoru dle toho měřáku hlasitostně snížil na úroveň -23 LUFS a tím i max hodnota špiček bylo třeba někde na -16dBTP ? Splní to ty podmínky?
- Jak to pak bude na ucho v televizi znít ve srovnání s identickým audiem, míchaným už s větší dynamikou s tolerancí do těch -3 dBTP a stejného LUFS?
(Jde mi o jednoduchou úpravu již hotovejch věcí, zda je nutný je komplet i přemíchat... a taky, zda tu úpravu dle nových podmínek může dělat jen tímhle jednoduchým post-procesem nějaký přepisovací studio)
-Ten správný postup mixu pro splnění specifikací by měl být jaký?
Nějaký předběžný mix a následný prohnání ještě v rámci multitracku měřákem zavěšeným na masteru a doladění formou přidávání / ubírání masteru, a v případě nedostatečnýho LUFS pak ještě skrze nějaký limiter s výstpume do -3db a méně?
A zkuste prosím fakt k věci, určitě to bude zajímat víc lidí a může to tu pak někdo i zpětně dohledat jako praktický návod.
Díky.
Vím, že si zas koleduju o pranýřování za neznalost teorií apod. Ale snad jsem úspěšným složením toho square wave testu trochu představu o vysmátých tydýtech s kreklým softem vyvrátil...
Prima rozesílá info, že od 2013 přechází na to měření mixu dle EBU R128.
Konkrétně:
6. Referenční tón o kmitočtu 1 kHz musí být zaznamenán s úrovní –18 dBFS. Zvukový mix musí respektovat doporučení EBU R128, zvuková úroveň pořadu musí být normalizována na -23 LUFS v integračním módu měření, maximální povolená hodnota modulace je -3 dBTP.
Je jasný, že nějaký investici, nejspíš teda do pluginu, se nevyhnu. Koukal jsem zatím na WLM od waves a pár dalších.
8000,- za kus, tím pádem koupě minimálně dvou není úplně málo, ale co se dá dělat. Zaplatí to klient
V praxi jsem to měření ještě neviděl, takže nemám představu "o kolik" to teď po staru dělám přes čáru. Doufám, že o dost a výsledkem tak bude mnohem větší prostor na čistý a dynamický mix.
Zkusím si samozřejmě natahat nějaký demoverze a odzkoušet v reálu, zkouknu pár videí na YT, ale přesto se zase zeptám:
- maximální povolená hodnota modulace je -3 dBTP.
tedy znamená, že po splnění / naměření toho -23 LUFS pro celý program je maximální hodnota špiček -3dbfs ? (teď to bylo snad nějakých -9, -6 ?)
- je nějaký rozdíl, když by se původní "narvanej" mix pouze v nějakým single track wave editoru dle toho měřáku hlasitostně snížil na úroveň -23 LUFS a tím i max hodnota špiček bylo třeba někde na -16dBTP ? Splní to ty podmínky?
- Jak to pak bude na ucho v televizi znít ve srovnání s identickým audiem, míchaným už s větší dynamikou s tolerancí do těch -3 dBTP a stejného LUFS?
(Jde mi o jednoduchou úpravu již hotovejch věcí, zda je nutný je komplet i přemíchat... a taky, zda tu úpravu dle nových podmínek může dělat jen tímhle jednoduchým post-procesem nějaký přepisovací studio)
-Ten správný postup mixu pro splnění specifikací by měl být jaký?
Nějaký předběžný mix a následný prohnání ještě v rámci multitracku měřákem zavěšeným na masteru a doladění formou přidávání / ubírání masteru, a v případě nedostatečnýho LUFS pak ještě skrze nějaký limiter s výstpume do -3db a méně?
A zkuste prosím fakt k věci, určitě to bude zajímat víc lidí a může to tu pak někdo i zpětně dohledat jako praktický návod.
Díky.
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ideální úrovně pro TV
Orientacne existuju aj free meraky, ktorym das WAV a vypadne ti z toho par cisel, prinajhorsom posunies master o kolko ti povie a mohlo by to byt (teda az na tu dynamiku, ale podmienky to splni).
Steinberg ponuka zadarmo plugin do Cubase/Nuenda.
Ak nezabudnem vecer poslem linky co som nasiel, ak tu uz nie su spomenute.
Steinberg ponuka zadarmo plugin do Cubase/Nuenda.
Ak nezabudnem vecer poslem linky co som nasiel, ak tu uz nie su spomenute.
Ideální úrovně pro TV
Venoval jsem asi tri dny zivota a tema jsem si docela nastudoval. (V ramci zvukare) Tazke, prosim, panove technici nechytejte za slovo.
Jinak je zajimava variants i hardware meraku napr. Od Rtw, ktery budeme mit u nas. Cena cca 1500 eur za petikanal verzi. Coz neni az tak hrozne.
Jaky pouzijes limitery je na Tobe. Ale mel bys mit na masteru limiter, ktery Ti ohlida ty spicky do -3 a pak uz pouzivat kompresory jen na lehke srovnani dyn. Vykyvu..
Kdyz si nastavis Voiceover na -23 a ostatni dle ucha k tomu, tak mas vyhrano..
Cau v.
No ja jsem vyzkousel ted pluginy od vetsich vyrobcu (Tc, Dolby meter, Waves) a kazdy ma neco do sebe. Zkousel jsem i jeden freeware, ale ten nema ruzne vychytavky, ktere by me chybely.Veruk2 píše:S dovolením ještě oživím tohle téma...
Je jasný, že nějaký investici, nejspíš teda do pluginu, se nevyhnu. Koukal jsem zatím na WLM od waves a pár dalších.
8000,- za kus, tím pádem koupě minimálně dvou není úplně málo, ale co se dá dělat. Zaplatí to klient![]()
Jinak je zajimava variants i hardware meraku napr. Od Rtw, ktery budeme mit u nas. Cena cca 1500 eur za petikanal verzi. Coz neni az tak hrozne.
No tak by to presne melo vypadat. Hlavne Te nebude producent tlacit do hlasiteho mixu. Bude to kreativnejsi prace, protoze uz nemuzes zaujmout hlasitosti, ale napadem ve zvuku..
V praxi jsem to měření ještě neviděl, takže nemám představu "o kolik" to teď po staru dělám přes čáru. Doufám, že o dost a výsledkem tak bude mnohem větší prostor na čistý a dynamický mix.
Ano, maximalni modulace je -3dB. Muzes tedy vyuzit celou dynamiku. Ale v technickych podminkach je jeste omezeni maximalniho dynamickeho rozsahu.
- maximální povolená hodnota modulace je -3 dBTP.
tedy znamená, že po splnění / naměření toho -23 LUFS pro celý program je maximální hodnota špiček -3dbfs ? (teď to bylo snad nějakých -9, -6 ?)
Splni. Pokud vezmes puvodni mix a snizis to na -23dB, tak Ti to bude hrat hnusne, ale podminky to splni. Bude to prekomprimovanej tiche zvuk.. (:
- je nějaký rozdíl, když by se původní "narvanej" mix pouze v nějakým single track wave editoru dle toho měřáku hlasitostně snížil na úroveň -23 LUFS a tím i max hodnota špiček bylo třeba někde na -16dBTP ? Splní to ty podmínky?
No jak jsem psal vyse, bude to zvuk se stejnou hlasitosti, ale zkreslenej L3 a bez zadne dynamiky. Tzn. Bude to znit hnusne oproti reklame smichane dle EBU.- Jak to pak bude na ucho v televizi znít ve srovnání s identickým audiem, míchaným už s větší dynamikou s tolerancí do těch -3 dBTP a stejného LUFS?
No michat mas s merakem, ze. Musis dosahnout toho, aby program loudness byl -23dB. U reklamy to nebude tak tezke, protoze je kratka.
-Ten správný postup mixu pro splnění specifikací by měl být jaký?
Nějaký předběžný mix a následný prohnání ještě v rámci multitracku měřákem zavěšeným na masteru a doladění formou přidávání / ubírání masteru, a v případě nedostatečnýho LUFS pak ještě skrze nějaký limiter s výstpume do -3db a méně?
Jaky pouzijes limitery je na Tobe. Ale mel bys mit na masteru limiter, ktery Ti ohlida ty spicky do -3 a pak uz pouzivat kompresory jen na lehke srovnani dyn. Vykyvu..
Kdyz si nastavis Voiceover na -23 a ostatni dle ucha k tomu, tak mas vyhrano..
Cau v.
Ideální úrovně pro TV
A jeste jsem asi pred ctrnacti dny udelal seminar na famu na toto tema. Aby spoluzaci blbe nekoukali, kdyz jim technik v Ct zacne neco o EBU. (Aby se treba neurazili, ze jim nadava)
Jinak ja jsem z EBU nadseny a jsem rad, ze se to podarilo i v nasi zemi.
Aktualni info je, ze CT uz ma v podminkach ze nove porady se budou dodavat v EBU, Prima to ma od noveho roku a Nova, co jsem se bavil, tak uz ma nastavene vysilaci procesory na EBU a nejspis take od noveho roku pojede dle noveho doporuceni..
Cau V.
Jinak ja jsem z EBU nadseny a jsem rad, ze se to podarilo i v nasi zemi.
Aktualni info je, ze CT uz ma v podminkach ze nove porady se budou dodavat v EBU, Prima to ma od noveho roku a Nova, co jsem se bavil, tak uz ma nastavene vysilaci procesory na EBU a nejspis take od noveho roku pojede dle noveho doporuceni..
Cau V.
Ideální úrovně pro TV
Ještě bych si dovolil pro jistotu linknout toto:
http://downloads.bbc.co.uk/rd/pubs/whp/ ... WHP202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a poprosit o opatrnost a důslednost při psaní stupnic v dB s příslušnou příponou, vyhneme se tím nedorozuměním
http://downloads.bbc.co.uk/rd/pubs/whp/ ... WHP202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a poprosit o opatrnost a důslednost při psaní stupnic v dB s příslušnou příponou, vyhneme se tím nedorozuměním
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)

























