Záznam inscenace - rozmístění mikrofonů?
-
- Reklama
Záznam inscenace - rozmístění mikrofonů?
Dobrý den,
Chystám se dělat záznam inscenace jednoho amatérského souboru. Mělo by se jednat o videozáznam. Potřeboval bych poradit ohledně rozmístění a výběru mikrofonů. Jedná se o klasické vyvýšené jeviště. Ze zkoušek již vím, že není možné dát hercům mikroporty (což by pro mě bylo samozřejmě nejjednodušším řešením), protože hra je dosti nabitá nebezpečnými pohybovými akcemi (časté pády, rvačky). S tím souvisí i další problém, nemůžu mikrofony umístit na forbínu na nízké stojánky, protože se herecká akce často odehrává na samotné hraně jeviště. Navíc tam lítá a padá spousta rekvizit a tak by byly jednak ohroženy mikrofony a jednak by byly omezeni samotní herci v projevu, což bych velice nerad. Mám jeden návrh řešení. K dispozici mám 4x směrový mikrofon RODE NTG-2. Na každý kraj jeviště bych umístil jeden mikrofon, aby směřoval mírně šikmo do středu jeviště. Mikrofony budou na stojanech umístěny zhruba necelý metr od vyvýšeného jeviště. Doprostřed jeviště (resp. před jeviště) bych umístil na stojanech zbylé dva mikrofony do kříže, aby záběr směrových mikrofonů byl větší. Myslíte si, že je toto řešení přijatelné? S klasickou NTG-2 mám docela dobrou zkušenost. I když je to sice směrový mikrofon, pokud bych ho nepřiplácl přímo k jevišti, ale dál, záběr tohoto směrového mikrofonu by byl větší. V příloze schéma rozmístění mikrofonů.
Máte nějaký nápad, popř. zdá se vám to být dobrým řešením? Vzhledem k tomu, že se jedná o charitativní akci, nemám moc možnost si napůjčovat jiné mikrofony, než mám. Samozřejmě by mě zajímal i názor absolutně ideálního řešení, kdybych se to do budoucnosti rozhodl udělat jinak a měl nějaký rozpočet. Mám namysli konkrétně třeba jestli by byl lepší mikrofon s ledvinovou charakteristikou atd.
Budu moc vděčný za pomoc
Děkuji
Chystám se dělat záznam inscenace jednoho amatérského souboru. Mělo by se jednat o videozáznam. Potřeboval bych poradit ohledně rozmístění a výběru mikrofonů. Jedná se o klasické vyvýšené jeviště. Ze zkoušek již vím, že není možné dát hercům mikroporty (což by pro mě bylo samozřejmě nejjednodušším řešením), protože hra je dosti nabitá nebezpečnými pohybovými akcemi (časté pády, rvačky). S tím souvisí i další problém, nemůžu mikrofony umístit na forbínu na nízké stojánky, protože se herecká akce často odehrává na samotné hraně jeviště. Navíc tam lítá a padá spousta rekvizit a tak by byly jednak ohroženy mikrofony a jednak by byly omezeni samotní herci v projevu, což bych velice nerad. Mám jeden návrh řešení. K dispozici mám 4x směrový mikrofon RODE NTG-2. Na každý kraj jeviště bych umístil jeden mikrofon, aby směřoval mírně šikmo do středu jeviště. Mikrofony budou na stojanech umístěny zhruba necelý metr od vyvýšeného jeviště. Doprostřed jeviště (resp. před jeviště) bych umístil na stojanech zbylé dva mikrofony do kříže, aby záběr směrových mikrofonů byl větší. Myslíte si, že je toto řešení přijatelné? S klasickou NTG-2 mám docela dobrou zkušenost. I když je to sice směrový mikrofon, pokud bych ho nepřiplácl přímo k jevišti, ale dál, záběr tohoto směrového mikrofonu by byl větší. V příloze schéma rozmístění mikrofonů.
Máte nějaký nápad, popř. zdá se vám to být dobrým řešením? Vzhledem k tomu, že se jedná o charitativní akci, nemám moc možnost si napůjčovat jiné mikrofony, než mám. Samozřejmě by mě zajímal i názor absolutně ideálního řešení, kdybych se to do budoucnosti rozhodl udělat jinak a měl nějaký rozpočet. Mám namysli konkrétně třeba jestli by byl lepší mikrofon s ledvinovou charakteristikou atd.
Budu moc vděčný za pomoc
Děkuji
Re: Záznam inscenace - rozmístění mikrofonů?
přesně takto zvučím amatérské divodlo. Používám NT5 a je pravda, že pokud jsou příliš vepředu na forbíně, tak mikráky je nesejmou. To mi ale pro live nevadí, z tama je slyší všichni. Mikrofony mám spíš pro herce, kteří hrají více vzadu...
Ale co se týče umístění, mám to zcela stejně...
Pro nahrávku bych dal dva mikráky na kraje - někde až k první řadě.. Třeba AKG C214
Ale co se týče umístění, mám to zcela stejně...
Pro nahrávku bych dal dva mikráky na kraje - někde až k první řadě.. Třeba AKG C214


























