Propojení zesilovačů
-
- Reklama
Propojení zesilovačů
Mám dva starší zesilovače, který nemaj výstup. Chci je propojit. Přemýšlel jsem, že bych je zapojil paralelně, ale bojím se abych neodprásk výstup na mixu. Potřeboval bych radu jak je mám propojit. Popřípadě i schéma nějakýho vhodnýho obvodu který by se na to dal použít.
Ahoj,
pokud by se ti zde náhodou nedostalo odpovědi, doporučuji dotaz položit na specializovaných www.zesilovace.cz či www.aldax.cz.
Divil bych se, kdyby ti tam nepomohli.
pokud by se ti zde náhodou nedostalo odpovědi, doporučuji dotaz položit na specializovaných www.zesilovace.cz či www.aldax.cz.
Divil bych se, kdyby ti tam nepomohli.
-
Ota
propojení zesíků
Zesilovače bez výstupů jsou docela zajímavé přístroje...
) Asi máš na mysli linkový výstup, tedy nějaký ten XLR či jack, paralelně propojený se vstupním konektorem, ne? Pokud jde o připojení více vstupů na jeden linkový výstup mixu, není v paralelním spojení vstupů žádná větší záludnost. V podstatě by neměla být snížena paralelním připojováním vstupů minimální zatěžovací impedance výstupu mixu, což ale v praxi nijak nehrozí. Současné mixage-pultage mají díky výstupním operákům vnitřní impedance řádově desítky až stovky ohmů, vstupy konců pak většinou 10kohmů a více. Předpokládám, že všechny konce jsou shodné a mají symetrické vstupy. Stínění kabelů mezi paralelně propojenými vstupy připoj jen na jedné straně.
Půjde - kompletní výměnou reproduktorů a výhybek pro impedanci 8ohm. Nebo přidáním rezistoru odpovídajícího zatížení, který sežere zhruba polovinu výkonu, který přemění na teplo a poměrně značně zhorší kmitočtovou charakteristiku a ..., a nebo koupit ty stejné bedýnky ještě jednou a zapojit je do série... Nic moc, co? V každém případě bych se vyhýbal připojení 4ohmových reproduktorů k recievru. Je sice možné, že některé tyto přístroje by při nízkých hlasitostech a současném připojení jen dvou reprobeden (režim stereo) mohly dlouhodoběji přežívat (vnitřní chladiče by dva pracující zesilovače mohly udržet na vyhovující teplotě a zdroj by to také asi takto utáhl), ale to asi nebude nic pro praktické využití, že?
-
PECHACEK LIBOR
Dobry vecer a dekuji za radu.
VEC: Ptam se zase na ty 4ohmove reprosoustavy kdyz radite radeji nepripojovat k av receiveru napisi vam presny typ meho zesilovace a jestli nebude opravdu vahovovat budu muse koupit druhou reprosoustavu,tak zesilovac je Pioneer VSX-915-S. Byl bych nerad kdybych ho odpalkoval,aco ty 6ohmove ty muzu napojit? take nevim tloustku kabelu k reprosoustavam presne delky a vse co se tyce propojeni zesilovace a dvd recorderu+tv jake kable poridit jestli pozlacene kontakty,opticky kabel scart-scart a kolik by to asi stalo?predem dekuji za vasi radu.
-
NOVAK LADISLAV
RADA PRO REPROSOUSTAVU
Vec: Potrebuji poradit ohledne zesilovace je to Pioneer-VSX-915-S ktere reprosoustavy bych mel k nemu pripojit a koupit? A ktere bys te mi doporucil myslim podle wattu atd. Predni+zadni regalove nebo sloupove ktere hraji lepe? kolem 10 000 za jeden par. popripade center diky pan NOVAK LADISLAV.
-
mayk_man
- Uživatel

- Příspěvky: 59
- Registrován: pát 03. úno 2006 16:02:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RADA PRO REPROSOUSTAVU
predpokladam ze to mate na domaci poslechNOVAK LADISLAV píše:Vec: Potrebuji poradit ohledne zesilovace je to Pioneer-VSX-915-S ktere reprosoustavy bych mel k nemu pripojit a koupit? A ktere bys te mi doporucil myslim podle wattu atd. Predni+zadni regalove nebo sloupove ktere hraji lepe? kolem 10 000 za jeden par. popripade center diky pan NOVAK LADISLAV.
podle toho co jsem se docetl by tento zesilovac mel mit na kazdy kanal vykon 100W/8ohm. mozna me tady nekdo opravi, ale doporucil bych bedny s prikonem nekde mezi 100 az 150W/8ohm.
Regalove nebo sloupove? Podle zkusenosti bedny hrajou casto podle ceny
To Novák/Pecháček - tipuji to na jednu a tutéž osobu - Co se týká reprosoustav, bude to otázka peněženky a poslechu různých typů beden v nějaké prodejně specializované elektroniky. Pořizovat Hi-End nebo profi soustavy by nemělo vzhledem ke kvalitativní třídě výrobku valný význam. Výkon 7x110W/8ohm současně do všech připojených soustav přístroj s celkovým příkonem 120VA nedodá, 100wattové bedny potřeba nebudou. (Druhá věc je, že většina levných beden spotřební elektroniky má uvedenou wattáž především pro reklamu, skutečná hodnota bývá o hodně menší.) 6ti ohmové bedny by sice neměly při rozumném provozu zásadně přetížit 8ohmový výstup slušně provedených koncových zesilovačů, tady je ale opět otázka solidnosti provedení přístroje - chlazení, ochrany apod. pravděpodobně do můstku pracujících monolitických IO. Navíc, impedance bedny není stejná v celém kmitočtovém rozsahu. Servisáci by konkrétní situaci mohli upřesnit, zkus se kdyžtak zeptat na www.zesilovace.cz. Obecně ale o drtivé většině výrobků spotřební elektroniky platí, že je vše provedeno na doraz již pro běžný provozní režim, šetří se, kde to jen lze, aby překupníci mohli vydělávat.
Kabely k bednám by na kratší vzdálenost měly stačit 2x2,5mm, 2x čtyřkou se nic nezkazí, k pasivnímu subwooferu bych jej natáhl určitě. Na pozlacené kolíčky, vidličky apod. bych se z vysoka, nízký přechodový odpor se dá, nejen v tomto případě, docílit nejlépe pouhým vsunutím zkrouceného lanka oholeného konce reproduktorové dvojlinky do svorky. Co půjde propojit digitálně, propojil bych tak. Ani tak ne z hlediska kvality zvuku - jestli je použit levný D/A převodník v CD, MD a nebo v recievru, je celkem jedno. Důvod vidím spíše v minimalizaci převodů do analogu při nahrávání mezi přístroji (typicky z CD na MD). U ostatních analogových cest je dobré se vyhnout nejlacinějším tenoučkým tkaničkám - nejvíce to platí pro video. Rovněž propojovací Hi-End šňůry bych obešel obloukem. Většinou je to o oblbování zákazníka, u této aplikace stejně případný rozdíl mezi 20cm propojkou za 100,- Kč nebo za 5000,- Kč rozhodně nepoznáš. Jak to propojit je na delší vyprávění, k výrobku by měl být k dispozici (i na netu) návod k obsluze, kde je propojení popsáno i pro laiky.
Kabely k bednám by na kratší vzdálenost měly stačit 2x2,5mm, 2x čtyřkou se nic nezkazí, k pasivnímu subwooferu bych jej natáhl určitě. Na pozlacené kolíčky, vidličky apod. bych se z vysoka, nízký přechodový odpor se dá, nejen v tomto případě, docílit nejlépe pouhým vsunutím zkrouceného lanka oholeného konce reproduktorové dvojlinky do svorky. Co půjde propojit digitálně, propojil bych tak. Ani tak ne z hlediska kvality zvuku - jestli je použit levný D/A převodník v CD, MD a nebo v recievru, je celkem jedno. Důvod vidím spíše v minimalizaci převodů do analogu při nahrávání mezi přístroji (typicky z CD na MD). U ostatních analogových cest je dobré se vyhnout nejlacinějším tenoučkým tkaničkám - nejvíce to platí pro video. Rovněž propojovací Hi-End šňůry bych obešel obloukem. Většinou je to o oblbování zákazníka, u této aplikace stejně případný rozdíl mezi 20cm propojkou za 100,- Kč nebo za 5000,- Kč rozhodně nepoznáš. Jak to propojit je na delší vyprávění, k výrobku by měl být k dispozici (i na netu) návod k obsluze, kde je propojení popsáno i pro laiky.
-
sebi
Sebi, samozřejmě že to jde. Koupíš šňůru s malým jackem a druhý konec (cinche nebo 3,5 jack) odstřihneš. Šňůru můžeš vyrobit celou, ale vzhledem k ceně těchto tkaniček a pakárny s letováním těch 3,5 jacků je toto rychlejší, danému účelu ve většině případů vyhovující. Pak naletuješ na každý kablík dvojlinky jacka 6,3 stereo. Zapojíš tak, že "živý" prostřední drátek frkneš pochopitelně na čepičku jacku a stínění spojíš s nejen s GND pláštěm jacku, ale i s tím mezikroužkem. Snad jsem to popsal dost polopaticky. Jinými slovy: T=živý, R+S=GND. Předpokládám, že to na mixu zapojuješ do linkových vstupů, které jsou zpravidla osazeny těmi 6,3 jacky. Pokud má mix linkové XLR (canony), pak živý přijde na pin 2, GND pak současně na 1 a 3. Pozor, tohle propojování asymetrického signálu do symetrického vstupu neplatí úplně obecně ale teď zrovna nemám čas se o tom rozepisovat, páč to navíc asi ani nepotřebuješ řešit 



























