Audio interface pro recording a live recording
-
- Reklama
Audio interface pro recording a live recording
Ahoj všem,
prosim vás...rád bych pořídil pro nahrávání jak do "studia" tak pro záznam živých vystoupení dvě "zvukovky". Chci mít minimum 16 vstupů aby to mělo nějakej smysl...
Nicméně stále hodně diskutované téma a mě zajímá váš názor...Firewire nebo USB?
Případně máte k doporučení nějaké modely?
Zatim mam vybráno http://www.audiotek.cz/product-49786-pr ... cer-zdarma a http://www.audiotek.cz/product-29471-m- ... rofire2626
To je asi maximální cena co do toho chci vrazit...
Uvítám názory, poznatky atp.
prosim vás...rád bych pořídil pro nahrávání jak do "studia" tak pro záznam živých vystoupení dvě "zvukovky". Chci mít minimum 16 vstupů aby to mělo nějakej smysl...
Nicméně stále hodně diskutované téma a mě zajímá váš názor...Firewire nebo USB?
Případně máte k doporučení nějaké modely?
Zatim mam vybráno http://www.audiotek.cz/product-49786-pr ... cer-zdarma a http://www.audiotek.cz/product-29471-m- ... rofire2626
To je asi maximální cena co do toho chci vrazit...
Uvítám názory, poznatky atp.
Re: Audio interface pro recording a live recording
S FireWire rozhraním bývají občas problémy. Málokterý současný počítač ho podporuje a s dostupností a funkčností ovladačů to také nebývá nejslavnější. Chce to vždycky dopředu prověřit, jestli konkrétní sestava (počítač <> ovladač <> fyzické rozhraní <> připojené zařízení) má veškerou podporu.
Už se mi přihodilo, že jsem některá zařízení (konkrétně 003 Digidesign) nebyl schopen vůbec zprovoznit ani za asistence technické podpory výrobce a bylo nutné některé komponenty vyměnit.
Tím nechci tvrdit: "jedině USB", ale tam jsem podobné potíže nikdy nezažil.
Takže vybírej opatrně a šťastnou ruku
Už se mi přihodilo, že jsem některá zařízení (konkrétně 003 Digidesign) nebyl schopen vůbec zprovoznit ani za asistence technické podpory výrobce a bylo nutné některé komponenty vyměnit.
Tím nechci tvrdit: "jedině USB", ale tam jsem podobné potíže nikdy nezažil.
Takže vybírej opatrně a šťastnou ruku
-
MADMAX
Re: Audio interface pro recording a live recording
firewire mělo smysl v době USB 1.0, které více kanálů moc nestíhalo, dneska už to začíná být trochu mrtvý protokol. Podívej se ještě na FOCUSRITE Scarlett 18i20 nebo FOCUSRITE Saffire PRO 40, při porovnání Saffire 6 USB vs. M-Audio Profire 610 mi přišlo, že zvuková kvalita je u FOCUSRITE znatelně lepší, a je to pořád v Tvojí cenové hladině...
-
Marylin
Re: Audio interface pro recording a live recording
Focusrite Liquid Saffire 56.
Mám ji a můžu ji vřele doporučit. Na win 7 64 běží bez problémů. FireWire bych se nebál. Chce to ovšem mít základní desku (v případě, že má FW port)/kartu do notebooku nejlépe s chipsetem od Texas Instrument...
Jinak bacha na to. Nové notebooky většinou nemají FW port, kde bys mohl zkukovku připojit. Bohužel již nemívají ani slot PCMCIA, kam by šla zastrčit karta s FW řadiči. V tomto ohledu je tedy USB více přívětivé...
Musí to být 2 zvukovky? Nestačí jedna 8 kanálová zvukovka a k tomu připojit přes ADAT např. 8mi kanálový převodník?
Mám ji a můžu ji vřele doporučit. Na win 7 64 běží bez problémů. FireWire bych se nebál. Chce to ovšem mít základní desku (v případě, že má FW port)/kartu do notebooku nejlépe s chipsetem od Texas Instrument...
Jinak bacha na to. Nové notebooky většinou nemají FW port, kde bys mohl zkukovku připojit. Bohužel již nemívají ani slot PCMCIA, kam by šla zastrčit karta s FW řadiči. V tomto ohledu je tedy USB více přívětivé...
Musí to být 2 zvukovky? Nestačí jedna 8 kanálová zvukovka a k tomu připojit přes ADAT např. 8mi kanálový převodník?
Re: Audio interface pro recording a live recording
Jelikož patřim k těm co jí chtějí používat i s NTB tak chci právě USB
Převodník je prima nápad, ale nemam moc zkušenosti s tim jak to funguje 
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audio interface pro recording a live recording
Já používám Steinberg UR824, má 2x ADAT IN/OUT, takže až 24 vstupů, ale její cena je teď úplně někde jinde, než když jsme ji před rokem kupovali.
Pak tu je ještě MOTU 828 mkIII Hybrid, ta sice umí až 26 IN, ale má jen 2 předzesilovače a má i svá negativa, rozhodně jsem od ní čekal víc, nakonec se ji podařilo vyreklamovat a brali jsme právě UR824.
Pak tu je ještě MOTU 828 mkIII Hybrid, ta sice umí až 26 IN, ale má jen 2 předzesilovače a má i svá negativa, rozhodně jsem od ní čekal víc, nakonec se ji podařilo vyreklamovat a brali jsme právě UR824.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Audio interface pro recording a live recording
Tady jsem ti vypích něco o USB a Firewire
There is no 'faster'. The speed of electricity is the same.
Firewire has a higher CAPACITY. Fw400 can stream well over 100 simultaneous channels at a time whereas most consumer usb2 interfaces top out around 16.
If you are not recording more than 16 channels at a time it just doesn't matter which on you use....
A tady je cela diskuse Firewire či USB.
http://www.gearslutz.com/board/music-co ... -more.html
Zajímavý čtení a myslím že ti pomůže
Dále k nahrávání. Koncerty se většinou nahrávají 44.1/16 ve studiu min 44.1/24 tak by ti karta na tohle rozlišení měla stačit. Pokud by jsi však chtěl ve studiu nahrávat ve vyšíím například 88.2/24 pak si podrobně prostuduj manuál zvukovky jelikož se zvyšující sample rate se snižuje počet kanálů. Jelikož uváděný počet je při nejnižší sample rate.
Tady je příklad z mý Apogee Ensamble. V týhle cenový relaci je toho hodně v nabídce. Koukej hlavně na preampy (počet a kvalita) a asi nejdůležitější parametr ADA převodníky (kvalita )a porovnávej.
There is no 'faster'. The speed of electricity is the same.
Firewire has a higher CAPACITY. Fw400 can stream well over 100 simultaneous channels at a time whereas most consumer usb2 interfaces top out around 16.
If you are not recording more than 16 channels at a time it just doesn't matter which on you use....
A tady je cela diskuse Firewire či USB.
http://www.gearslutz.com/board/music-co ... -more.html
Zajímavý čtení a myslím že ti pomůže
Dále k nahrávání. Koncerty se většinou nahrávají 44.1/16 ve studiu min 44.1/24 tak by ti karta na tohle rozlišení měla stačit. Pokud by jsi však chtěl ve studiu nahrávat ve vyšíím například 88.2/24 pak si podrobně prostuduj manuál zvukovky jelikož se zvyšující sample rate se snižuje počet kanálů. Jelikož uváděný počet je při nejnižší sample rate.
Tady je příklad z mý Apogee Ensamble. V týhle cenový relaci je toho hodně v nabídce. Koukej hlavně na preampy (počet a kvalita) a asi nejdůležitější parametr ADA převodníky (kvalita )a porovnávej.
Re: Audio interface pro recording a live recording
ještě k FW vs USB
Tady je ukázka redukcí takže připojení není problém ale jak je uvedeno výše rozdíl je mezi schopností přenosu určeného množství kanálů. Vyjímkou je nedávno uvedený Antelope Orion 32 který umí díky speciální úpravě USB firmou Antelope nahrávat 32 kanálů najednou ale to je jiná cenová relace. Ale i zde platí omezení se zvyšující se sample rate.
Tady je ukázka redukcí takže připojení není problém ale jak je uvedeno výše rozdíl je mezi schopností přenosu určeného množství kanálů. Vyjímkou je nedávno uvedený Antelope Orion 32 který umí díky speciální úpravě USB firmou Antelope nahrávat 32 kanálů najednou ale to je jiná cenová relace. Ale i zde platí omezení se zvyšující se sample rate.
Re: Audio interface pro recording a live recording
Díky za obsáhlé rady, další věci na studium - bomba... Jen ještě jedna věc...Nějaký ucházející AD/DA převodník k tomu UR824?
Zatim jsem toho totiž moc nenašel..Nebo našel,ale nemam s nima vůbec žádný zkušenosti takže moc nevim...
Re: Audio interface pro recording a live recording
Jediná rada pro ADA. Vyhni se Behringer velkým obloukem. 
Re: Audio interface pro recording a live recording
Tak o téhle značce jsem ani neuvažoval...Tim spíš pokud bych měl zainvestovat 18000 do URka tak bych chtěl něco v odpovídající kvalitě...
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audio interface pro recording a live recording
U těch redukcí pozor aby nevzniklo mínění, že FW lze připojit na USB, to fakt nejde a žádný takový převodník jsem nenašel. Tohle vypadá jen jako napájecí záležitost.
USB 2.0 zvládá bez problémů záznam 26 kanálů (odzkoušeno), pochopitelně ne při 96kHz.
Při 96kHz jdou přes ADAT pouze 4 kanály, takže pro 16 jich je 8 ve zvukovce a 2x ADAT převodník.
Já mám k UR824 převodníky od Steinbergu (RME) ADI-8 DS, ale ty nemají mikrofonní preampy.
ADA8000/8200 co jsem slyšel zase tak špatné reference nemá, ale umí max. 48kHz.
Pokud se chceš vyhnout Behringeru a nevykrvácet, pak už asi zbývá jen Presonus, jenž 96kHz umí až Digimax FS a Digimax D8 umí taky jen 48kHz.
A jak teď koukám po webech moc za rozumnou cenu na výběr není, takže bych ADA8000/8200 tak nezatracoval.
USB 2.0 zvládá bez problémů záznam 26 kanálů (odzkoušeno), pochopitelně ne při 96kHz.
Při 96kHz jdou přes ADAT pouze 4 kanály, takže pro 16 jich je 8 ve zvukovce a 2x ADAT převodník.
Já mám k UR824 převodníky od Steinbergu (RME) ADI-8 DS, ale ty nemají mikrofonní preampy.
ADA8000/8200 co jsem slyšel zase tak špatné reference nemá, ale umí max. 48kHz.
Pokud se chceš vyhnout Behringeru a nevykrvácet, pak už asi zbývá jen Presonus, jenž 96kHz umí až Digimax FS a Digimax D8 umí taky jen 48kHz.
A jak teď koukám po webech moc za rozumnou cenu na výběr není, takže bych ADA8000/8200 tak nezatracoval.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Audio interface pro recording a live recording
Tak teď mě opravte pokud melu nesmysly, ale v tom případě není lepší varianta si koupit dvě zvukovky, např. Presonuse nebo Focusrite s tim, že propojit přes ADAT jdou taky, ale navíc je v případě potřeby dokážu využít na dvou různých místech najednou...?
Samozřejmě mě láká představa, že nahrávám přes URko a k tomu mam ADDA Presonuse, ale cenově je to docela masakr...
Takže se ptám...pakliže bych pořídil např. Focurite 18i20 dvakrát tak mam vyřešených 16 MIC vstupů (což by i na živý nahrávání mohlo stačit - sice těsně, ale mohlo), propojim je přes ADAT nebo obě nezávisle přes USB do PC a mam hotovo... Samozřejmě, že předpokládám, že pro synchronizaci je lepší asi přes ADAT, případně WC...
Je to tak?
Samozřejmě mě láká představa, že nahrávám přes URko a k tomu mam ADDA Presonuse, ale cenově je to docela masakr...
Takže se ptám...pakliže bych pořídil např. Focurite 18i20 dvakrát tak mam vyřešených 16 MIC vstupů (což by i na živý nahrávání mohlo stačit - sice těsně, ale mohlo), propojim je přes ADAT nebo obě nezávisle přes USB do PC a mam hotovo... Samozřejmě, že předpokládám, že pro synchronizaci je lepší asi přes ADAT, případně WC...
Je to tak?
Re: Audio interface pro recording a live recording
Taky jsem ti chtěl doporučit Presonus či Alesis ale v této cenové relaci co se kvality týče je to v podstatě jedno co koupíš. Pokud budeš chtít nahrávat koncerty neuvedl jsi jestli máš mix či ne. Pak by bylo ještě řešení Sudio/Live kde je vše co potřebuješ a v současný době klesla cena 16.0.2 na €1000 a 16.4.2 na €1500. Pro začátečníka je do v pohodě. Pokud budeš chtít ucházející kvalitu a budeš kupovat vše samostaně tak to vynásob minimálně 2x. Ale vše záleží čím jseš již vybavený. Pokud budeš nahrávat pouze ve studiu pak mix v podstatě nepotřebuješ a bude ti stačit jen zvukova ale i tak se dostaneš na cenu Studio/Live 16.0.2.
K těm převodníkum FW/USB já to nestudoval ale jelikož je stále dost výrobců kteří vyrábějí zvukovky s FW určitě bude ke koupi kabel jak to připojit k USB ale je otázka jestli to má cenu.
K těm převodníkum FW/USB já to nestudoval ale jelikož je stále dost výrobců kteří vyrábějí zvukovky s FW určitě bude ke koupi kabel jak to připojit k USB ale je otázka jestli to má cenu.
Naposledy upravil(a) Stan dne pát 30. srp 2013 10:46:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Audio interface pro recording a live recording
Co je mi známo tak u Focusrite jsou dost velký problémy s drivery u některých typů, nevím jak u 18i20 ale u menší 24-ky dost zásadní, tak se podívej na uživatelská fóra jak to je s drivery pro 18-ku.
K Word Clock : pokud koupíš 2 zvukovky pak je nastavíš Master/Slave, obecně by jsi měl mít přes WC lepší jitter rate ale pokud použiješ kvalitní kabely pak je v podstatě jedno jestli bude synchro přes ADAT či WC rozdíl bude neznatelný, pokud nějaký.
K Word Clock : pokud koupíš 2 zvukovky pak je nastavíš Master/Slave, obecně by jsi měl mít přes WC lepší jitter rate ale pokud použiješ kvalitní kabely pak je v podstatě jedno jestli bude synchro přes ADAT či WC rozdíl bude neznatelný, pokud nějaký.


























