Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
-
- Reklama
-
jiskrabk
Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
Ahoj,
chci si pořídit mix, s ohledem na poměr cena/kvalita/užitnost tak starří z druhé ruky.
Cenovou relaci mám cca. do 14 tis.
V tom co chci nebo na co to potřebuji (resp. co v kapelách řešíme/používáme):
aspoň 16 vstupů (12 mono je minimum), min. 2 odposlechy (i když váhám zda nepreferovat už rovnou více), použití efetků na zpěvech a foukací harmonice (hall, případně echo,...).
Použití je na zvučení akustické kapely - 5-7 MIC (zpěvy + některé nástroje), 4-5 nástrojových linek (jedna baskytara, jinak akutstické nástroje se snímači).
Prakticky se jedná o použití pro 2-3 kapely se stálém složení na relativně opakujících se prostorách.
V tom co jsem našel a porovnával tak vybírám mezi
AH PA20 - obecně se mi asi značka PA líbí nejvíce
Mackie CFX 16 MKII - má 9-ti pásmový EQ na výstupu
pak levněji se dá ještě sehnat MACKIE 1642 VLZ3, ale je bez efektů a výstupního EQ
ještě jsem našel digitální Yamaha 01V - neznám ale srovnání v kvalitě zvuku oproti novějším analogům
Žádné doplňkové vybavení v podobě externích efektů či EQ momentálně nemám - doteď to vše děláme na Behringer PMP 5000 (ale jelikož jsem si už na vlastní uši a ruce behringer vyzkoušel, tak se teď dívám po náhradě)
Zajímalo by mě srovnání z hlediska kvality zvuku, předzesilovačů, korekcí... případně co vás napadá, že by se z výbavy pultů dále mohlo/mělo hodit?
Případně máte zkušenosti s powermixem AH řady PA? Je ve hře i jedna PA20-CP ale neznám kvalitu těchto zesilovačů (na aktuálním Behringeru jsem se hodně zklamal, ale zase PA není jako Behriger - doufám
). Powermix, ale není podmínkou mého výběru (i když by se mohl někdy hodit) - zvažujeme přechod na aktivní bedny (asi RCF) a v přechodném období bych holt využíval zesilovač ve stávajícím Behringeru.
Díky moc za rady nebo tipy.
chci si pořídit mix, s ohledem na poměr cena/kvalita/užitnost tak starří z druhé ruky.
Cenovou relaci mám cca. do 14 tis.
V tom co chci nebo na co to potřebuji (resp. co v kapelách řešíme/používáme):
aspoň 16 vstupů (12 mono je minimum), min. 2 odposlechy (i když váhám zda nepreferovat už rovnou více), použití efetků na zpěvech a foukací harmonice (hall, případně echo,...).
Použití je na zvučení akustické kapely - 5-7 MIC (zpěvy + některé nástroje), 4-5 nástrojových linek (jedna baskytara, jinak akutstické nástroje se snímači).
Prakticky se jedná o použití pro 2-3 kapely se stálém složení na relativně opakujících se prostorách.
V tom co jsem našel a porovnával tak vybírám mezi
AH PA20 - obecně se mi asi značka PA líbí nejvíce
Mackie CFX 16 MKII - má 9-ti pásmový EQ na výstupu
pak levněji se dá ještě sehnat MACKIE 1642 VLZ3, ale je bez efektů a výstupního EQ
ještě jsem našel digitální Yamaha 01V - neznám ale srovnání v kvalitě zvuku oproti novějším analogům
Žádné doplňkové vybavení v podobě externích efektů či EQ momentálně nemám - doteď to vše děláme na Behringer PMP 5000 (ale jelikož jsem si už na vlastní uši a ruce behringer vyzkoušel, tak se teď dívám po náhradě)
Zajímalo by mě srovnání z hlediska kvality zvuku, předzesilovačů, korekcí... případně co vás napadá, že by se z výbavy pultů dále mohlo/mělo hodit?
Případně máte zkušenosti s powermixem AH řady PA? Je ve hře i jedna PA20-CP ale neznám kvalitu těchto zesilovačů (na aktuálním Behringeru jsem se hodně zklamal, ale zase PA není jako Behriger - doufám
Díky moc za rady nebo tipy.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
CFX bych asi vynechal, nejsem si jistej jeho kvalitou, jeho předchůdce žádný terno nebyl a to ho ještě nedělali v Číně.
Známej teď, mám takovej pocit, prodává Soundcraft FX16ii, ten by mohl vyhovět, první verzi používáme v divadle a je naprosto v pohodě. Má tam cenu 16k, ale je s kejsem a možná by se ještě dalo jednat.
link na inzerát:
http://www.prodance.cz/vas-bazar.html?type=&cat=&s=fx16
link na info o pultu:
http://www.audiotek.cz/product-26863-soundcraft-fx16ii
Známej teď, mám takovej pocit, prodává Soundcraft FX16ii, ten by mohl vyhovět, první verzi používáme v divadle a je naprosto v pohodě. Má tam cenu 16k, ale je s kejsem a možná by se ještě dalo jednat.
link na inzerát:
http://www.prodance.cz/vas-bazar.html?type=&cat=&s=fx16
link na info o pultu:
http://www.audiotek.cz/product-26863-soundcraft-fx16ii
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
PA 20 používám už asi tři roky. Zvukově mi naprosto vyhovuje, počet šavlí 16 mono, 2 x stereo, mi zatím taky vždy stačil. Efektuju Lexiconem MPX 110, a jako druhý efekt občas využívám interní EFX. Zvučím vlastní kapelu, občas malé festiválky ve stylu folk, country, tedy akustickou muziku většinou na malých pódiich, kde dva odposlechy stačí. Pro bubeníky občas používám jako třetí cestu výstup mono OUT, ale tam jde kompletně vše.
Mix je verze bez zesilovače. I tak je dost těžkej.
Počítám, že dokud budu u analogu, tak nemám důvod měnit. Ale přiznávám se že pošilhávám po digitálu QU-16, ale je to 50 litrů, které teď zatím nemám
Mix je verze bez zesilovače. I tak je dost těžkej.
Počítám, že dokud budu u analogu, tak nemám důvod měnit. Ale přiznávám se že pošilhávám po digitálu QU-16, ale je to 50 litrů, které teď zatím nemám
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
PA řada od A&H je solidní, opravitelná díky kromě A&H skoro nepoužívaným samostatným vertikálním deskám a faderům prakticky donekonečna, zesilovače v CP modelech jsou taky klasika, což ovšem přidává na váze a myslím, že powermixy už mají svoje nejlepší časy za sebou. Nejen kvůli nástupu aktivních beden, ale i externí zesilovače jsou dnes výkonnější, menší a lacinější, než bývaly a jde je měnit podle potřeby, což s powermixem nelze. S cenou za nový kus jsou něco nad rozpočtem ještě Mackie ProFX22 a ZED-22FX a asi bychom uměli udělat nějakou doprodejovou cenu na 1604VLZ3 (na cestě jsou VLZ4), ovšem do toho se už efekt atd. nevešly.
V jetých analogových mixech se dá dneska dost vybírat a já osobně bych ani nepřemýšlel o ničem, co by stálo víc, než 50% MOC a co nemá spolehlivě zajištěný ekonomický servis. Což může souviset právě s tím uspořádáním desek a faderů.
H.M.
V jetých analogových mixech se dá dneska dost vybírat a já osobně bych ani nepřemýšlel o ničem, co by stálo víc, než 50% MOC a co nemá spolehlivě zajištěný ekonomický servis. Což může souviset právě s tím uspořádáním desek a faderů.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
CFX radši vyškrtni z úvah. Kvalita nic moc, příšerně se to opravuje. AH je na tom o poznání lépe. Já jsem zastánce značky Soundcraft, spokojenost, kvalitní práce.
-
jiskrabk
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
díky za názory...
o Soundcraftu taky uvažuji, jen jsou dražší a pokud vím tak nemají výstupní EQ (a externí momentálně taky nemme, takže by to byla další investice navíc). A taky se mi tolik nelíbí vzhledově, ale to u mixpultu není podstatné
. Ale názor beru a určitě o nich taky budu uvažovat.
Ještě by mě zajímal názor na tu digitální Yamahu 01V?
Lepší starší digitál (a ve své době ve zcela jiných cenových kategoriích) nebo novější analog z nižších tříd? Co bude hrát líp nebo je kvalitněji zpracované?
J.
o Soundcraftu taky uvažuji, jen jsou dražší a pokud vím tak nemají výstupní EQ (a externí momentálně taky nemme, takže by to byla další investice navíc). A taky se mi tolik nelíbí vzhledově, ale to u mixpultu není podstatné
Ještě by mě zajímal názor na tu digitální Yamahu 01V?
Lepší starší digitál (a ve své době ve zcela jiných cenových kategoriích) nebo novější analog z nižších tříd? Co bude hrát líp nebo je kvalitněji zpracované?
J.
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
Pořád se motáš kolem GEQ na masteru. Co od cca 9 pásmového na tak kritickém místě čekáš?
Vždyť to na pultu jen zabírá místo a nejlepší je to bypassovat.
Poslední otázka je hodně subjektivní, ale já bych volil novější analog. Oni přece nejsou špatné a nedegradovaly tím, že doba přinesla něco "lepšího". A staré digitály jsou v ledasčem nevychytané. Výbava, ovládání...
Jo otázka "nový digitál - nový analog" už je o něčem jiném. A ne vždy to vyhraje digitál. I když dost často, přirozeně.
Vždyť to na pultu jen zabírá místo a nejlepší je to bypassovat.
Poslední otázka je hodně subjektivní, ale já bych volil novější analog. Oni přece nejsou špatné a nedegradovaly tím, že doba přinesla něco "lepšího". A staré digitály jsou v ledasčem nevychytané. Výbava, ovládání...
Jo otázka "nový digitál - nový analog" už je o něčem jiném. A ne vždy to vyhraje digitál. I když dost často, přirozeně.
-
jiskrabk
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
no... vzhledem k tomu že aktuálně mám k dispozici jen 7-pasm. EQ na powermixu od behringeru a zatím, byť je to behringer, tak nějak posloužil (pravda že nemám zkušenost s lepsími GEQ i když už se sám pomalu kloním k názoru že k němu časem dojde - jen je to otázka peněz), tak si myslím že něco jiného než než behringer by mohlo posloužit stejně nebo pravděpodobně lépe.
Toť asi vše k tomu EQ.
co se týká nalaog vs. digitál, tak chápu že je to subjektivní a starý digitál má svoje "mouchy" např. v ovládání. Spíš mě zajímalo srovnání kvality zvuku a novějších levných řadách a starších, v té době, poloprofi nebo profi mixech.
J.
Toť asi vše k tomu EQ.
co se týká nalaog vs. digitál, tak chápu že je to subjektivní a starý digitál má svoje "mouchy" např. v ovládání. Spíš mě zajímalo srovnání kvality zvuku a novějších levných řadách a starších, v té době, poloprofi nebo profi mixech.
J.
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
Já jsem třeba sehnal v bazaru za 700Kč parametrický ekvalizér T.C.electronic, což je někde úplně jinde. Když budeš mít dobrý bedny, tak ekvalizér na výstup nepotřebuješ, když budeš v nějakém mizerném sále "honit" parazitní frekvence, tak ti ani 15 pásem nepomůže, to bys potřeboval aspoń 30.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
Já myslím, že má smysl řešit hlavně konkrétní případy, ne nějaké hypotetické a všeobecné. Rozptyl stavu a stáří se v ojetinách přidává a někdy i převažuje původní rozdíly mezi modely a částečně i výrobci, takže razit dogma typu "starý digitál vs novější analog" je nesmysl. Kolik stála nějaká digitální Yamaha kdysi neříká absolutně nic o její reálné dnešní hodnotě, protože dneska je jako nová neprodejná proti současné konkurenci. Zrovna tak se úplně vykašli na to, které značce kdo fandí, ty si nekupuješ značku, ale ojetinu a ojetá škodovka může a velmi pravděpodobně bude sloužit líp, než ojetý bavorák. Každopádně s menšími náklady na údržbu.
Ano, u staršího analogu bych se nesnažil nakoupit "všechno na palubě", hlavně proto, že se to nevyrábělo a vestavěné EQ, efekty a kompresory jsou vesměs hodně kompromisní, kdežto nástup digitálu (který toho má naopak pod kapotou hromady) snížil ceny nejen analogových mixů, ale snad ještě víc výbavy efekťáků. Možná to koupíš i dohromady docela výhodně, od někoho, kdo si např. DL1608 už pořídil.
H.M.
Ano, u staršího analogu bych se nesnažil nakoupit "všechno na palubě", hlavně proto, že se to nevyrábělo a vestavěné EQ, efekty a kompresory jsou vesměs hodně kompromisní, kdežto nástup digitálu (který toho má naopak pod kapotou hromady) snížil ceny nejen analogových mixů, ale snad ještě víc výbavy efekťáků. Možná to koupíš i dohromady docela výhodně, od někoho, kdo si např. DL1608 už pořídil.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
jiskrabk
Re: Výběr levnějšího mixu z druhé ruky
Tak vybráno a koupeno.
Nakonec jsem sehnal Soundcraft Spirit LX7 - už se moc těším až ho nasadíme do provozu
.
Nakonec jsem sehnal Soundcraft Spirit LX7 - už se moc těším až ho nasadíme do provozu


























