Mix pro kočovné profi divadlo
-
- Reklama
-
Tomas
Mix pro kočovné profi divadlo
Zdravím,
i přes přečtení řady příspěvků prosím o radu. Potřebuji vybrat pult s FX pro profi divadlo, které nemá stálou scénu. Většinou je potřeba zapojit nb/MD, ale občas je součástí představení i živá hudba (klávesy, 2 kytary, basa) a samozřejmě mikrofony.
Pult nebude v kabině, takže nepotřebuji monitory, AUX stačí s rezervou 2x, vstupy 6x. Mikrofony jsou Shure SM58, kabely na zakázku. Cena do 10.000,-. V současném působišti jsme měli Mackie (bez FX) a Behringer. Rád bych, aby ten pult měl i nějakou rezervu a perspektivu. A odolnou konstrukci.
Předvybráno mám:
Soundcraft MFX8/EFX8
Yamaha MG 124 CX
Mackie Pro FX12
Díky moc.
i přes přečtení řady příspěvků prosím o radu. Potřebuji vybrat pult s FX pro profi divadlo, které nemá stálou scénu. Většinou je potřeba zapojit nb/MD, ale občas je součástí představení i živá hudba (klávesy, 2 kytary, basa) a samozřejmě mikrofony.
Pult nebude v kabině, takže nepotřebuji monitory, AUX stačí s rezervou 2x, vstupy 6x. Mikrofony jsou Shure SM58, kabely na zakázku. Cena do 10.000,-. V současném působišti jsme měli Mackie (bez FX) a Behringer. Rád bych, aby ten pult měl i nějakou rezervu a perspektivu. A odolnou konstrukci.
Předvybráno mám:
Soundcraft MFX8/EFX8
Yamaha MG 124 CX
Mackie Pro FX12
Díky moc.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Na to člověk musí být velký optimista, aby dneska předpokládal, že někdo vyrábí analogový mix, který stojí pod deset tisíc, hodí se pro profesionální divadlo a ještě má odolnou konstrukci a dokonce perspektivu. Co tam kouříte za matroš ? 
Já bych třeba doporučil starý dobrý A&H PA12, když stačí sběrnicemi, tak vám může sloužit dobře a dlouho, ale nevejde se do rozpočtu, leda z bazaru. ZEDy jsou určitě minimálně na úrovni toho Mackie a stále ještě mají samostatné kanálové desky, čili opravitelnost je výrazně lepší, svinstvo které se dostane dovnitř panelem se nemůže rozlévat do šířky po vodorovné desce atd. Menší modely by se ještě vešly do rozpočtu, ale budou scházet vstupy (Mackie má šikovné "univerzální"), takže opět něco přes něj.
H.M.
Já bych třeba doporučil starý dobrý A&H PA12, když stačí sběrnicemi, tak vám může sloužit dobře a dlouho, ale nevejde se do rozpočtu, leda z bazaru. ZEDy jsou určitě minimálně na úrovni toho Mackie a stále ještě mají samostatné kanálové desky, čili opravitelnost je výrazně lepší, svinstvo které se dostane dovnitř panelem se nemůže rozlévat do šířky po vodorovné desce atd. Menší modely by se ještě vešly do rozpočtu, ale budou scházet vstupy (Mackie má šikovné "univerzální"), takže opět něco přes něj.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Ze zmíněnejch Soundcraft, možná ještě mrknout na AH ZED, ale spíš až 12FX.
A teď spíš bych se zabýval otázkou co by měl divadelní pult umět, vezmu podle sebe co fakt oceňuju a využívám.
1. 100mm fadery, tohle je věc k nezaplacení, u hudebních podkladů je potřeba pracovat i s hodně slabejma úrovněma a na 60mm faderu se udržet někde kolem -30 - -40dB je dost velkej problém.
2. Buď 2x AUX POST (ale i s možností PRE), nebo alespoň podskupina, tohle využívám na rozdělení do jevištních beden pro efekty, kdy potřebuju aby šel zvuk z jeviště, stáhnu master a hrají mi jen jevištní bedny přes POST AUX.
3. Pochopitelně vestavěnou slušnou efektovou jednotku, pro nějaký naefektování se nemusí řešit další krabice vedle.
4. No a co by měl mit dnes každý pult, vůbec pokud chceš ještě řešit i mikrofony, nebo nástroje, pak parametrický středy a HPF.
V divadle máme Soundcraft Spirit FX16, kterej je pro divadlo tak akorát, ale dá se na něm odmíchat i malá kapelka, školní představení apod.
A shodou okolností teď jeden známý prodává FX16ii, necelé 2 roky starý, málo používaný asi za 16k a tuším, že i s kufrem a ta cena bude taky asi k jednání.
http://www.audiotek.cz/product-26863-soundcraft-fx16ii
http://aukro.cz/soundcraft-fx16ii-i3809100698.html
Dle mne se ten příplatek vyplatí.
A teď spíš bych se zabýval otázkou co by měl divadelní pult umět, vezmu podle sebe co fakt oceňuju a využívám.
1. 100mm fadery, tohle je věc k nezaplacení, u hudebních podkladů je potřeba pracovat i s hodně slabejma úrovněma a na 60mm faderu se udržet někde kolem -30 - -40dB je dost velkej problém.
2. Buď 2x AUX POST (ale i s možností PRE), nebo alespoň podskupina, tohle využívám na rozdělení do jevištních beden pro efekty, kdy potřebuju aby šel zvuk z jeviště, stáhnu master a hrají mi jen jevištní bedny přes POST AUX.
3. Pochopitelně vestavěnou slušnou efektovou jednotku, pro nějaký naefektování se nemusí řešit další krabice vedle.
4. No a co by měl mit dnes každý pult, vůbec pokud chceš ještě řešit i mikrofony, nebo nástroje, pak parametrický středy a HPF.
V divadle máme Soundcraft Spirit FX16, kterej je pro divadlo tak akorát, ale dá se na něm odmíchat i malá kapelka, školní představení apod.
A shodou okolností teď jeden známý prodává FX16ii, necelé 2 roky starý, málo používaný asi za 16k a tuším, že i s kufrem a ta cena bude taky asi k jednání.
http://www.audiotek.cz/product-26863-soundcraft-fx16ii
http://aukro.cz/soundcraft-fx16ii-i3809100698.html
Dle mne se ten příplatek vyplatí.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
Tomas
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Já věděl, že jsem na něco zapomněl 
Je to do prostorů velikosti zkušebny či klubu (cca NoD, Café v lese), tedy pro zhruba 50 diváků. Zvuk půjde do dvou beden. Takže toho snad moc nekouříme
Každopádně díky oběma za odpovědi, vím, že s tím limitem nepůjdou zázraky, ale je bohužel konečný. Bláhovo shrnutí je velmi dobré, díky za ně.
Je to do prostorů velikosti zkušebny či klubu (cca NoD, Café v lese), tedy pro zhruba 50 diváků. Zvuk půjde do dvou beden. Takže toho snad moc nekouříme
Každopádně díky oběma za odpovědi, vím, že s tím limitem nepůjdou zázraky, ale je bohužel konečný. Bláhovo shrnutí je velmi dobré, díky za ně.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Tak ony některé věci nemají žádnou souvislost s velikostí prostoru, ve kterém se hraje. Například většině mikrofonů nebo snímačů je to úplně jedno a popelu z cigaret a nalitému pití do mixu taky. Aby ses pak nedivil, že ti při pokusu nechat něco takového opravit na rovinu řeknou, že to máš radši vyhodit a koupit jiný, protože výrobce s opravami jaksi nepočítal. Já jsem pochopil, že nevyužiješ víc sběrnic (což je dneska obvyklé omezení pro všechny lacinější mixy), protože je není kam pustit, ale ty zase pochop, že úplně všechno s výjimkou A&H je už dlouho na společných horizontálních deskách a pokud jedna z věcí, kterou výslovně požaduješ, je perspektiva a odolná konstrukce, tak bys měl mít aspoň nějakou představu, co to ve skutečnosti znamená. To se neřeší vyslechnutím ujištění " nám to funguje" a dokonce ani shlédnutím veselého videa, kde se po mixech jezdí, šlape a tváří se při tom vědecky. Pro to musí být nějaké technické předpoklady.
Nicméně nějaká delší morální životnost podobně velkého analogu je stejně dnes iluzorní, ale nebudu ti strkat digitál, když na něj ani náhodou nemáte.
H.M.
Nicméně nějaká delší morální životnost podobně velkého analogu je stejně dnes iluzorní, ale nebudu ti strkat digitál, když na něj ani náhodou nemáte.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Návštěvník
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Uznávám. Zkusím vydolovat z prasátka na ten ZED 12FX.
Ještě jednou díky!
Ještě jednou díky!
-
Ondráš
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Panove, dovolte mi reinkarnovat tema ze zahrobi.
Nutne ted shanim mensi zalozni mix, cca 12-16x IN, pochopitelne analog, protoze strop je 15.000,- Kc a protoze se tady nakousla servisovatelnost, mam dotaz:
Ktera znacka / model je v horizontu 5 let nejlepe servisovatelna v Praze?
Kteremu modelu se vylozene vyhnout?
Mam favority: AH ZED 18, SC MPMi 12 ev. EPM12, Yamaha MGP12 (pres cenu, ale uhraju slevu)
Nutne ted shanim mensi zalozni mix, cca 12-16x IN, pochopitelne analog, protoze strop je 15.000,- Kc a protoze se tady nakousla servisovatelnost, mam dotaz:
Ktera znacka / model je v horizontu 5 let nejlepe servisovatelna v Praze?
Kteremu modelu se vylozene vyhnout?
Mam favority: AH ZED 18, SC MPMi 12 ev. EPM12, Yamaha MGP12 (pres cenu, ale uhraju slevu)
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Odpověděl jsem na to skoro o rok dřív, než padl dotaz :-)
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Ondráš
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
..dobra zvonkohra, anebo tomu nekdo "ohnul obvody"
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Potíž je pouze v tom, že Hubert je prodejce AH a Mackie, takže od něj nemůžeš čekat nezaujaté doporučení.
Netvrdím, že ty pulty jsou špatné, ale vybírat pult podle toho, jestli je líp opravitelný když do něj někdo nalije pivo je poněkud "ujeté". Navíc na divadle je nebezpečí polití pultu pivem minimální. Prolití jakéhokoliv pultu čímkoliv je průšvih a je lepší se tomu snažit předejít.
Přístup Blahy k výběru (sběrnice, korekce, efekt. jednotka...) mě přijde mnohem smysluplnější a navíc má s divadlem zkušenosti.
Netvrdím, že ty pulty jsou špatné, ale vybírat pult podle toho, jestli je líp opravitelný když do něj někdo nalije pivo je poněkud "ujeté". Navíc na divadle je nebezpečí polití pultu pivem minimální. Prolití jakéhokoliv pultu čímkoliv je průšvih a je lepší se tomu snažit předejít.
Přístup Blahy k výběru (sběrnice, korekce, efekt. jednotka...) mě přijde mnohem smysluplnější a navíc má s divadlem zkušenosti.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Ano odpověděl jsi si sámOndráš píše:Ktera znacka / model je v horizontu 5 let nejlepe servisovatelna v Praze?
A&H, Mackie - servis Prodance, Praha
Dynacord - servis Audiopro, Praha
SC - Audiomaster, Praha, servis v Lounech
Yamaha - tuším Music Data, Velké Meziříčí
V dnešní době fungujících PPL, DPD apod. je to asi banální podmínka, po domluvě dokážou nejspíš s nějakým řešením reagovat rychle všichni, vůbec pokud je pult od nich.
Navíc pravděpodobnost nutnosti servisního zásahu v horizontu 5ti let u záložního pultu je velmi nízká a to vůbec v kombinaci s pultem, kterému má tento dělat zálohu. Prostě to, že ti kleknou 2 pulty najednou je šance asi tak kolem 2%. A to, že by jsi včas nesehnal menší pult na překlenutí doby opravy je hluboce pod 1%.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Tak za prvé - každé posílání mixu kamkoli je riziko navíc a čas navíc. Můžete mi věřit, my toho posíláme opravdu hodně, jistě o mnoho řádů víc, než běžný zvukař. Rozbitých věcí to generuje docela dost.
Za druhé - moci přijít s mixem do servisu a osobně jednat se servisním technikem je něco úplně jiného, než kamsi telefonovat a poptávat se jestli to už přišlo anebo kdy to pošlou. To je asi věc, se kterou má zkušenosti každý.
Za třetí - doporučil bych rozlišovat mezi obecným a zvláštním. Rozhoduje počet desek a jejich umístění plus způsob montáže do bedny. Určitě to taky někde na youtube bude a kdo je aspoň minimálně od fochu, tak pochopí rozdíl.
Jestli je servisovatelnost v tomto případě důležitější než něco jiného neřeším, na to se nikdo neptal. Rovněž neřeším co kde v kterém divadle nad pultem či na pultu dělají nebo nedělají, ale měli jsme v jednom dost známém pražském podivné problémy s určitou skupinou ovládacích prvků na dosti velkém mixu a jediné rozumné vysvětlení nakonec bylo, že si na něj sedají nebo na něm souloží. Ono tam jiné místo nezbylo a vysvětlení také ne :-)
H.M.
Za druhé - moci přijít s mixem do servisu a osobně jednat se servisním technikem je něco úplně jiného, než kamsi telefonovat a poptávat se jestli to už přišlo anebo kdy to pošlou. To je asi věc, se kterou má zkušenosti každý.
Za třetí - doporučil bych rozlišovat mezi obecným a zvláštním. Rozhoduje počet desek a jejich umístění plus způsob montáže do bedny. Určitě to taky někde na youtube bude a kdo je aspoň minimálně od fochu, tak pochopí rozdíl.
Jestli je servisovatelnost v tomto případě důležitější než něco jiného neřeším, na to se nikdo neptal. Rovněž neřeším co kde v kterém divadle nad pultem či na pultu dělají nebo nedělají, ale měli jsme v jednom dost známém pražském podivné problémy s určitou skupinou ovládacích prvků na dosti velkém mixu a jediné rozumné vysvětlení nakonec bylo, že si na něj sedají nebo na něm souloží. Ono tam jiné místo nezbylo a vysvětlení také ne :-)
H.M.
Naposledy upravil(a) Zdeněk Prodance dne stř 15. říj 2014 11:35:40, celkem upraveno 1 x.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Mirek1972
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Chlapy,když už je tady řeč o té spolehlivosti existuje i u tohoto zboží nějaký,,řebříček spolehlivosti,, podle značek stejně jak je to třeba u aut?
Zdeněk Prodance:já teda nejsem žádný odborník,ale taky si myslím(stejně jako ty),že pokut možno snadný servis u pultu nebo i čehokoliv jiného rozhodně není na škodu
Zdeněk Prodance:já teda nejsem žádný odborník,ale taky si myslím(stejně jako ty),že pokut možno snadný servis u pultu nebo i čehokoliv jiného rozhodně není na škodu
-
MADMAX
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
2 Mirek1972: já vím, že už jsi mi jednou napsal. že je Ti jedno, jak se co píše, ale dovol, abych Tě upozornil, že slovo POKUD nemá s pokutama nic společného, že oslovení "CHLAPI" se nepíše s "y" a že by Ti to nemělo být jedno, protože pokud budeš psát jako poloviční debil, tak si o Tobě všichni inteligentní lidé budou myslet, že jseš... domysli si sám. 
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix pro kočovné profi divadlo
Jestli existuje, tak mu nevěřím. Nevím jestli sis všiml, ale nedávno propukla dost velká aféra, když se ukázalo, že ty údajně nejspolehlivější žebříčky u aut byly dlouhodobě falšované. Bohužel je to tak, že cokoli má reálný vliv na prodej, cenu a tím zisk bude pod velkým tlakem. Jenom úplní naivové si myslí, že stačí neposlouchat lidi, kteří jsou otevřeně spojení s nějakou firmou a už uslyším jen pravdu, čistou pravdu a nic než pravdu. Mnohem častěji to jsou ještě horší nesmysly, než lezou z marketingových oddělení firem, protože anonym si víc troufne a dost lidí se prostě rádo poslouchá a nechce u ničeho chybět, aniž by měli nějaké relevantní zkušenosti a už vůbec ne ve větším rozsahu.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz

























