Nároky kapel
-
- Reklama
Re: Nároky kapel
Nevím jestli to sem má cenu vůbec psát - vše čtu, sleduju a těžím z toho, nepíšete zbytečně. Díky moc. (musím se někdy připlést někam, kde bude k poslechu vedle sebe co nejvíce rozličných typů mikrofonů a poslechnout si to, ať nemám taky vše jen teoreticky)
-
MADMAX
Re: Nároky kapel
2 PPSSound: Jo Zrní... to je kapitola sama pro sebe. Kterej démon s tím teď jezdí? Mně to teda taky přijde jako dost zbytečná hudba, nechápu, co katapultovalu tuhle kapelu k takovýhle popularitě. Ale takovejch partiček je víc, třeba Brněnská punkfolková písničkářka Mucha a její band - co na tom lidi mají?
Re: Nároky kapel
ad ridery
Fixa: očividně žádný překvapení, nijak složitě pojatý ani žádný speciality, takže snad na pohodu. Jenom teda musím konstatovat, že jsem slyšel naživo dvakrát nebo třikrát a zvuk z PA se mi moc nelíbil, zato za podiem to hrálo jak víno
Mardi asi mimojiné ožralej jak papuč (a to potom nikdo nezachrání)
Zrní: do klubu dva mikrofony na kopák se může zdát zbytečnost. B91 nevlastní každej. Nejvíc se divím asi těm 451. Ale řekl bych, že po domluvě se kluci budou schopní vsáknout na 16in/4out.
Co je na těchdle dvou riderech trochu neobvyklé, že mají psaný pouze jednu variantu mikrofonů a ne možnosti. A z druhé strany nemají psaný požadavky, jaké mikrofony nebo outboard rozhodně ne...
Madmax: Boom se Zrní jsem nepochopil a vůbec nechápu, jak je možný, že se udrželi... Posledně, když jsem je viděl, zvučil nějakej Karel (západní čechy) a zvukově mi to přišlo +- ok s ohledem na aranže. Jejich chování neznám.
Mucha je taky boom a ohromnej obchodní potenciál. Si pamatuju, když jsem zvučil jejich první koncert a během zvukovky jsem málem skončil dvakrát smíchy na zemi. Jinak muchu poslouchaj alternativci...rozdělitelní na tři kategorie - poslouchatelná alternativa, avantgardní/pazvuky/skřeky a "alternativci, kteří poslouchají alternativní muziku, protože je alternativní"
(ale to už je celý mimotéma)
Fixa: očividně žádný překvapení, nijak složitě pojatý ani žádný speciality, takže snad na pohodu. Jenom teda musím konstatovat, že jsem slyšel naživo dvakrát nebo třikrát a zvuk z PA se mi moc nelíbil, zato za podiem to hrálo jak víno
Zrní: do klubu dva mikrofony na kopák se může zdát zbytečnost. B91 nevlastní každej. Nejvíc se divím asi těm 451. Ale řekl bych, že po domluvě se kluci budou schopní vsáknout na 16in/4out.
Co je na těchdle dvou riderech trochu neobvyklé, že mají psaný pouze jednu variantu mikrofonů a ne možnosti. A z druhé strany nemají psaný požadavky, jaké mikrofony nebo outboard rozhodně ne...
Madmax: Boom se Zrní jsem nepochopil a vůbec nechápu, jak je možný, že se udrželi... Posledně, když jsem je viděl, zvučil nějakej Karel (západní čechy) a zvukově mi to přišlo +- ok s ohledem na aranže. Jejich chování neznám.
Mucha je taky boom a ohromnej obchodní potenciál. Si pamatuju, když jsem zvučil jejich první koncert a během zvukovky jsem málem skončil dvakrát smíchy na zemi. Jinak muchu poslouchaj alternativci...rozdělitelní na tři kategorie - poslouchatelná alternativa, avantgardní/pazvuky/skřeky a "alternativci, kteří poslouchají alternativní muziku, protože je alternativní"
(ale to už je celý mimotéma)
Re: Nároky kapel
nějak moc nerozumím tomu,že pokud budu požadovat mikrofon X a budu ho tedy mít,jsem naprosto v pohodě,páč výsledný zvuk,který poleze z aparátu bude X.Mikrofon je součást celého elektroakustického řetězce a výsledek,tedy to co uslyším z beden snad záleží i na dalších dalších zařízeních v celé cestě signálu od mikrofonu až po reproduktor.Spíš si myslím,že by se mělo důvěřovat zvukaři,který svůj aparát dobře zná,zná jeho možnosti a umí s tím pracovat,moc na chlup stejných a identických aparátů se tady přece nepohybuje.Vyžadovat striktně,jakoukoliv jednu součást aparatury,mi příjde poněkud zavádějící,přece jen samotný mikrofon nemůže zaručit klíč k úspěchu 
Re: Nároky kapel
Zaručit ne, ale z toho, co jsem tady vyrozuměl, ovlivňuje zvuk pokud ne nejvíce, tak hodně. Tzn. razantně se zvyšuje šance, že to bude, jak si to představuješ.
Re: Nároky kapel
výsledný zvuk,ovlivňuje ne nejvíce,ale hodně,taky předzesilovač,pult,zesilovač a reproduktory,to jsem chtěl říci.Pokud SM58 zapojím do řetězce skládajícího se z jakých si omnitroniků a dalších troniků,určitě nedostanu zvuk jako na Nexu,přes to,že jsem použil SM58,požadavek na samotný mikrofon přece nezaručí slušný výsledek.Požadavek kapely jen na určitou dílčí součást aparátu,prostě nechápu.Rozumím tomu,že někdo napíše:chceme SM58,tím se brání tomu aby jim tam někdo nepřitáh mikrofon z Lídlu mizerných kvalit.SM58 je mikrofon,kterej je v pohodě,ovšem je to koncepce mikrofonu stará 50let,určitě jsou dnes ve stejné cenové kategorii mikrofony lepších parametrů a muzikanti by neměli mít problém na ně zpívat,většinou je to jen věc dohody,sortimet je dost širokej a alternativy existují,pamatuji dobu kdy byla k dispozici pouze Tesla AMD a Polská Unitra,to bylo docela zoufalý s dnešním výběrem,možnostmi a kvalitou mikrofonů nesrovnatelný.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nároky kapel
Přesně tak, pokud bude jeden člověk nastavovat různý aparáty, bude si je nastavovat přibližně stejně. Tzn. třeba podle nějaké skladby si to na EQ doladí podle sebe aby to hrálo jak je zvyklý.
Pak vhodnou volbou a umístěním mikrofonů na stejných muzikantech, nástrojích a kombech, třeba z větší části eliminuje nutnost používání korekcí, a nebo ty korekce kroutí hodně podobně kdekoliv a na jakýmkoliv pultu.
Ale vždy je to o domluvě, spousta kapel se dokáže přizpůsobit a dohodnout.
Pak vhodnou volbou a umístěním mikrofonů na stejných muzikantech, nástrojích a kombech, třeba z větší části eliminuje nutnost používání korekcí, a nebo ty korekce kroutí hodně podobně kdekoliv a na jakýmkoliv pultu.
Ale vždy je to o domluvě, spousta kapel se dokáže přizpůsobit a dohodnout.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Nároky kapel
jo,jak píše blaha...zrovna tak to platí obráceně,mám jeden aparát a vystřídám tam pět zvukařů,budu mít stejnej aparát,stejnou kapelu,mikrofony SM58 a s každým zvukařem to bude znít trošku jinak.Další věc je že rozhodně není v možnostech menších místních zvukařů,vyhovět požadavkům kapel typu já chci to,ten ono,támhle ten něco jinýho a za pár let se zas třeba potkáme a bude to fajn,to by člověk s sebou musel tahat takovejch krámů,že by se z toho po**al.SM58 není rozhodně taková pecka,která by neměla alternativu a jak již zde bylo psáno,pokud má někdo nároky takové,že z nich nehodlá ustoupit má si ty věci vozit s sebou,neumím si představit akci,kde budu zvučit 6 kapel a každá z nich bude požadovat úplně jiný mikrofony na zpěvy a nástroje včetně bicích:))jinak co se týká požadavků FIXI,tak to je opravdu v pohodě,na tuhle notu to tady myslím začalo 
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Nároky kapel
Já bych ten mikrofon zase tak nestrkal zpátky do řady, přece jenom jeho vlastnosti jsou docela složitá sada nejrůznějších závislostí kdečeho na něčem jiném, laikovi asi může 31pásmový EQ nebo i šavle na dospělejším mixu (nedejbože jejich schema na úrovni součástek...) připadat podobně nebo spíš mnohem více komplikovaný, ale není to tak. Podobně jako u hudebních nástrojů hraje roli kdejaký detail a výsledek je posuzován spíš subjektivně (snad jen o citlivosti na zpětnou vazbu se dá říct, že je ryze objektivní, ovšem jen samotný mikrofon paradoxně posuzovat příliš nelze).
No a stejně jako u nástroje je to TA věc, kterou lze dotýkat, manipulovat s ní, přibližovat, vzdalovat, natáčet, házet do vzduchu, tlouct s ní o zem, mít v ni důvěru, obávat se ztráty.... je to prostě ještě další kousek muzikanta, což o zbytku techniky (s možnou výjimkou kytaristických krabiček a beden), neplatí.
H.M.
No a stejně jako u nástroje je to TA věc, kterou lze dotýkat, manipulovat s ní, přibližovat, vzdalovat, natáčet, házet do vzduchu, tlouct s ní o zem, mít v ni důvěru, obávat se ztráty.... je to prostě ještě další kousek muzikanta, což o zbytku techniky (s možnou výjimkou kytaristických krabiček a beden), neplatí.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nároky kapel
Přijde mi, že v tom hledáte složitosti. Každá akce má pořadatele, ten zodpovídá a domlouvá vše potřebné. Pokud má nějaká pela požadavky XY, pořadatel buď kapelu nepozve, nebo zajistí požadavek XY u zvukaře-dodavatele. Pokud má zvukař-dodavatel nějaké pochybnosti, zavolá zvukaři kapely či managerovi a upřesní si spolu, co z podmínek je nezbytné a co se dá obejít. Pokud je nezbytné něco, co zvukař nemá, nebo není v ceně, holt se zase domluví s pořadatelem, zda nevypusti kapelu, nebo kdo a za čí peníze zajistí chybějící.
Dále je to už jednoduché. Rentálka, která nechce plnit požadavky kapel bude mít problém sehnat kšeft. Kapela, která má nesmyslné požadavky, na kterých trvá, si moc nezahraje. Pořadatel, který se nechce domlouvat nebude mít co domlouvat, protože se na něj vykašlou kapely i zvukaři.
Nářek, že v riderech jsou tydlety mikrofony a já mám támhlety je dost mimo mísu. Konkurence má.
Obecně je v ČR tolik techniky, že není problém pujčit cokoliv.
Dále je to už jednoduché. Rentálka, která nechce plnit požadavky kapel bude mít problém sehnat kšeft. Kapela, která má nesmyslné požadavky, na kterých trvá, si moc nezahraje. Pořadatel, který se nechce domlouvat nebude mít co domlouvat, protože se na něj vykašlou kapely i zvukaři.
Nářek, že v riderech jsou tydlety mikrofony a já mám támhlety je dost mimo mísu. Konkurence má.
Obecně je v ČR tolik techniky, že není problém pujčit cokoliv.
Dělám, co mě baví.
Re: Nároky kapel
to má něco do sebe a nezbývá než souhlasit,ovšem takové to ,,city" mívá muzikant většinou k jednomu svému,konkrétnímu nástroji,či zpěvák ke svému vlastnímu mikrofonu,se kterým se mu dobře pracuje,který důvěrně zná a má s ním jenom ty nejlepší zkušenosti.Zdeněk Prodance píše:Já bych ten mikrofon zase tak nestrkal zpátky do řady, přece jenom jeho vlastnosti jsou docela složitá sada nejrůznějších závislostí kdečeho na něčem jiném, laikovi asi může 31pásmový EQ nebo i šavle na dospělejším mixu (nedejbože jejich schema na úrovni součástek...) připadat podobně nebo spíš mnohem více komplikovaný, ale není to tak. Podobně jako u hudebních nástrojů hraje roli kdejaký detail a výsledek je posuzován spíš subjektivně (snad jen o citlivosti na zpětnou vazbu se dá říct, že je ryze objektivní, ovšem jen samotný mikrofon paradoxně posuzovat příliš nelze).
No a stejně jako u nástroje je to TA věc, kterou lze dotýkat, manipulovat s ní, přibližovat, vzdalovat, natáčet, házet do vzduchu, tlouct s ní o zem, mít v ni důvěru, obávat se ztráty.... je to prostě ještě další kousek muzikanta, což o zbytku techniky (s možnou výjimkou kytaristických krabiček a beden), neplatí.
H.M.
Všiml jsem si,že když někdo opravdu umí zpívat a má co nabídnout,pak zpavidla ovládá i práci s mikrofonem,což je hodně důležitá věc.Tyhle lidi,zas až tak striktně neřeší,co jim dám za typ mikrofonu,samozřejmě jim nabídnu z toho co mám k dispozici,ať si vyberou co by jim nejvíce vyhovovalo,na co jsou zvyklý atd..,řekneme si něco o charakteristice mikrofonu a to je celý,ještě se nestalo,že by to skončilo nějakým průserem.Pokud zpěvák práci s mikrofonem nezvládá a nebo neumí,nepomůže mu ani ten jeho vlastní,nebo oblíbený typ..prostě to nefunguje,ale napsal si to dobře..s tím fakt souhlasím
Re: Nároky kapel
Stejně je paradox, že si každý muzikant kupuje kytary (dříve) za desetitisíce a mnoho zpěváků si po dvou třech letech v kapele nedokáže koupit blbý mikrofon za 4k, jako by to nebyl jeho nástroj. A zejména zpívat každý víkend na na něco, co předtím oprskal nějaký kuřák nebo pivař, to je snad masochismus.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Nároky kapel
Především je to o tom, že se tím kapela brání, aby jí kšeft nedělal zvukař, který na to nemá. Již jste někdo viděl zvukaře, který bude mít mix Behringer, konce Omnitronic, bedny Skytronic a v kufru osm SM58?
Sám jsem byl v časech mých dřevných začátků, kdy kšeft začínal půlhodinovkou s pájkou, najatý "šetrným" pořadatelem na zábavu, kde hrálo Plektrum, tehdy okresní legenda. Bylo to nad mé možnosti a já blbec to nevěděl... "Řezňovi" se o tom možná zdá ještě dneska i když kapela z toho měla spíš srandu. Nakonec to nebyla až taková hrůza, lidi pařili, nikdo mě nezbil, ani nepolil pivem a i peníze jsem dostal... 
exxxi: Jezdím přes patnáct let s "barovkou" narozeniny, svatby, plesy,... Kamarád, kytarista, vokál v jedné osobě již přes deset let říká, že si koupí svůj mikrofon... Komické je, že neustále vede řeči, co všechno si já musím koupit, aby se jim dobře hrálo...
exxxi: Jezdím přes patnáct let s "barovkou" narozeniny, svatby, plesy,... Kamarád, kytarista, vokál v jedné osobě již přes deset let říká, že si koupí svůj mikrofon... Komické je, že neustále vede řeči, co všechno si já musím koupit, aby se jim dobře hrálo...
Co nejde silou, jde ještě větší silou...
-
MADMAX
Re: Nároky kapel
Nojo, a teď si představte, že máte dělat koncert Paco de Lucii, a v rideru je jasně napsáno, že všechny monitory musí být jedině a pouze Meyersound a že bez ohledu na použitý FOH pult (v našem případě digitál - SD8) k němu chtějí Lexicon 48O + PCM300 + dva další "libovolné" reverby (tj. PCM70 a výš, T.C. M3000 a výš) a dva lampové channel stripy AVALON Vt737sp. Bez diskuse.
14kusů UM-100P nám nakonec dovezl jeden chlepík z Düsseldorfu ( a to včetně dopravy za cenu, za kterou by nám je Otava nepůjčil, ani kdyby jich tolik měl), ze studia Zero jsme měli Lexicona 960L (což jsou vlastně 4 kanály 480 v jedné bedně + dálkové ovládání) a nejvíc shánění nám daly ty Avalony (mimochodem fantasticky udělaná mašina, nějaké Summit Audio se může jít zahrabat, za těch 52.000,- co stojí je vlastně laciná...).
To by si taky mohli vozit vlastní, ale proč, když nesplnit rider takovéhle hvězdy prostě nepadá v úvahu?
Na monitory měli napsané pouze: MiDAS Heritage 3000 / Soundcraft Series FIVE monitor / a ještě něco ve stejné kategorii, tuším že Yamaha PM5000 plus hromadu outboardů (další hally, asi 14 kompresorů, na všechny cesty Klarky DN360...) a jedinej "povolenej" digitál - MIDAS PRO 6. Protože z těch pultů jsou v čechách jen dvě H3000 u T SERVISu a HiLITE Touring (a obrátit se na tyhle velké rentálky znamenalo o ten kšeft nejspíš přijít), nakonec jsme "ukecali" produkci na MIDAS PRO 3 - ta v čechách jedna je...
A přišel ten největší paradox - když dorazil španělský monitorový zvukař, prohlásil: "skvělej pult - ještě nikdy jsem na něm nedělal!"
14kusů UM-100P nám nakonec dovezl jeden chlepík z Düsseldorfu ( a to včetně dopravy za cenu, za kterou by nám je Otava nepůjčil, ani kdyby jich tolik měl), ze studia Zero jsme měli Lexicona 960L (což jsou vlastně 4 kanály 480 v jedné bedně + dálkové ovládání) a nejvíc shánění nám daly ty Avalony (mimochodem fantasticky udělaná mašina, nějaké Summit Audio se může jít zahrabat, za těch 52.000,- co stojí je vlastně laciná...).
To by si taky mohli vozit vlastní, ale proč, když nesplnit rider takovéhle hvězdy prostě nepadá v úvahu?
Na monitory měli napsané pouze: MiDAS Heritage 3000 / Soundcraft Series FIVE monitor / a ještě něco ve stejné kategorii, tuším že Yamaha PM5000 plus hromadu outboardů (další hally, asi 14 kompresorů, na všechny cesty Klarky DN360...) a jedinej "povolenej" digitál - MIDAS PRO 6. Protože z těch pultů jsou v čechách jen dvě H3000 u T SERVISu a HiLITE Touring (a obrátit se na tyhle velké rentálky znamenalo o ten kšeft nejspíš přijít), nakonec jsme "ukecali" produkci na MIDAS PRO 3 - ta v čechách jedna je...
A přišel ten největší paradox - když dorazil španělský monitorový zvukař, prohlásil: "skvělej pult - ještě nikdy jsem na něm nedělal!"
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nároky kapel
Je to sice offtopic, ale pre buducnost Palo Prockl ma series five foh aj monitor.



























