Automatické ztlumování vstupů
-
- Reklama
Automatické ztlumování vstupů
Ahoj,
jsem tady nový (a laik), tak snad můj dotaz nebude příliš mimo.
Existuje nějaké zařízení, které by se staralo o automatické ztlumování jednotlivých kanálů podle nastavené úrovně?
Jestli jsem správně pochopil, jmenuje se to gate? Momentálně máme vše napíchané přímo do mixu. Používáme také feedback destroyer pro odposlechy a jeden přední kanál. Kapela nemá přímo zvukaře, takže není nikdo, kdo se mohl mixu intenzivně věnovat. Takže pokud se např. většina písní zpívá na 1 mikrofon ze 3, nikdo je nemůže stáhnout (zamutovat). Problém je také elektroakustická kytara, která přes tu "díru pod strunama" chytá ruchy, např. hlasité bavení se lidí (hluboké kmitočty), když se zrovna nehraje a toto vše se pak zesiluje do beden, což v pauzách mezi písničkami nepůsobí moc dobře (normání lidi si toho třeba ani nevšimnou).
.
Co jsem se díval, tak gate v 1U existují, ale viděl jsem jen 2 kanálové... Neexistuje nějaké zařízení např. s 4-8 vstupy, přičemž pro každý by se nastavila hranice, od které signál pouštět? Používáme vše Behringer, tak klidně stejného výrobce. Popř. děkuji za klíčová slova co hledat.
Děkuji.
jsem tady nový (a laik), tak snad můj dotaz nebude příliš mimo.
Existuje nějaké zařízení, které by se staralo o automatické ztlumování jednotlivých kanálů podle nastavené úrovně?
Jestli jsem správně pochopil, jmenuje se to gate? Momentálně máme vše napíchané přímo do mixu. Používáme také feedback destroyer pro odposlechy a jeden přední kanál. Kapela nemá přímo zvukaře, takže není nikdo, kdo se mohl mixu intenzivně věnovat. Takže pokud se např. většina písní zpívá na 1 mikrofon ze 3, nikdo je nemůže stáhnout (zamutovat). Problém je také elektroakustická kytara, která přes tu "díru pod strunama" chytá ruchy, např. hlasité bavení se lidí (hluboké kmitočty), když se zrovna nehraje a toto vše se pak zesiluje do beden, což v pauzách mezi písničkami nepůsobí moc dobře (normání lidi si toho třeba ani nevšimnou).
.
Co jsem se díval, tak gate v 1U existují, ale viděl jsem jen 2 kanálové... Neexistuje nějaké zařízení např. s 4-8 vstupy, přičemž pro každý by se nastavila hranice, od které signál pouštět? Používáme vše Behringer, tak klidně stejného výrobce. Popř. děkuji za klíčová slova co hledat.
Děkuji.
Re: Automatické ztlumování vstupů
Myslím že na toto by se dal použít gate tak jak píšeš. Otázka vhodného nastavení. Teď mám na prodej dbx 266XL, je to gate + kompresor. Podle mě hodně užitečná věc, mám 3 kusy, takže to máš 6 kanálů
viewtopic.php?f=42&t=5667
viewtopic.php?f=42&t=5667
Listen... and enjoy the sound
Re: Automatické ztlumování vstupů
Děkuji. Potřeboval bych něco do 1U (není místo), alespoň ty 4 kanály lépe 6.
U Behringeru už jsem našel dva, ale jelikož nevím, k čemu jsou ty další funkce (kompresor, expander, limiter...), tak vůbec netuším rozdíly.
MULTIGATE PRO XR4400
MULTICOM PRO-XL MDX4600
Možná sem se měl zeptat. Jak se podobný problém řeší normálně. Nebo to je prostě na zvukaři, který se o toto celou dobu běžně stará (ručně)?
Samozřejmě uvítám i jiný nápad jak to řešit, ta gate mě napadla jako první.
Děkuji.
U Behringeru už jsem našel dva, ale jelikož nevím, k čemu jsou ty další funkce (kompresor, expander, limiter...), tak vůbec netuším rozdíly.
MULTIGATE PRO XR4400
MULTICOM PRO-XL MDX4600
Možná sem se měl zeptat. Jak se podobný problém řeší normálně. Nebo to je prostě na zvukaři, který se o toto celou dobu běžně stará (ručně)?
Samozřejmě uvítám i jiný nápad jak to řešit, ta gate mě napadla jako první.
Děkuji.
Re: Automatické ztlumování vstupů
o tvůj problém by se měl gate nebo lépe expander postarat, prostě se nastaví hranice od které se ti začne vstup zeslabovat až úplně utichne, navíc lze nastavit poměr v jakém to má zeslabovat vůči vstupní úrovni. Je lepší než gate třeba na ten zpěv kde by ti mohl usekávat konce slov, dozvuk a tak to jen postupně zeslabuje.
Do 1U se standardně dělají jen 2 kanály maximum jsou 4 pro 2U už seženeš i 8 kanálů, na Behringer se vykašli a raději si připlaťte za to DBX nebo třeba ALESIS 3632 což je i s kompresorem co časem můžete použít.
Do 1U se standardně dělají jen 2 kanály maximum jsou 4 pro 2U už seženeš i 8 kanálů, na Behringer se vykašli a raději si připlaťte za to DBX nebo třeba ALESIS 3632 což je i s kompresorem co časem můžete použít.
Re: Automatické ztlumování vstupů
není místo kde? v kejsu nebo na stole/aute... jestli není místo v kejsu a misto na kejs je tak ti přidám i kejs... akorát jestli si dobře pamatuju je 8U což je velké ale zase tam můžeš přehodit co už máš do toho jednoho..milanc píše:Děkuji. Potřeboval bych něco do 1U (není místo), alespoň ty 4 kanály lépe 6.
- Přílohy
-
- IMAG1288.jpg (44.75 KiB) Zobrazeno 4609 x
Listen... and enjoy the sound
-
pavel.vojta
- Uživatel

- Příspěvky: 155
- Registrován: pát 13. úno 2009 20:41:40
Re: Automatické ztlumování vstupů
Gate je nesmysl, nebude to nikdy dobře fungovat. Na zpěvy je velmi použitelné http://www.optogate.com/pb05_uk.html . Na akustickou kytaru jakýkoliv mute pedál.
Pavel Vojta
http://www.RentalPro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RentalPro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Automatické ztlumování vstupů
Neřešil bych následky, ale příčinu. Zajímala by mě víc ta situace, jak k tomu dochází. Já běžně nechávám všechny majky vytažený a hlasy lidí přes ně neprolézaj. Kdyby ano, nedovedu si představit, že by to pak nějak při hrání fungovalo a nevazbilo.
Aby lidi z publika lezli nahlas skrz kytaru odloženou na pódiu, musela by ta kytara být tak vyšťavená, že když ji potom hráč vezme do ruk, musí lidem ustřelit hlavy...
Aby lidi z publika lezli nahlas skrz kytaru odloženou na pódiu, musela by ta kytara být tak vyšťavená, že když ji potom hráč vezme do ruk, musí lidem ustřelit hlavy...
Re: Automatické ztlumování vstupů
Ahoj, zajímavá myšlenka.
Je to elektroakustika s pasivním snímačem v těle (ne pod strunami). Vytažené to trochu bylo, sál byl cca 20m dlouhá nudle zvučená jen od podia (jsme malá amatérská kapela, nic profi). Při hraní OK, ale když se nehrálo, zaregistroval jsem těsně u beden zvuky, které to snímalo z hlediště. Také byl trochu problém v tom, že kytara byla svisle ve stojanu otočená směrem k lidem (v pauze). Kytarista už byl poučen.
Další věc jsou mikrofony, máme to tak poskládané z toho co bylo (samé levné kousky). Hlavně to není jednotné. Přijde mi, že jeden ze tří vyvolává vazby poměrně značně. Nejspíš nějaký nevhodný typ s blbou charakteristikou? Přitom zvuk z něj je naprosto nejhorší, bez dynamiky. Slouží jen pro vstupní slovo... Je to nějaký plastový Philips. Všechny mikrofony jsou elektrodynamické (ne kondenzátorové), snad to píši dobře.
Takže řeším paralelně výměnu. Pro sólový zpěv máme 1x Behringer ULTRAVOX (bližší typ nevím), ten má zvuk zdaleka nejlepší.
Asi je to hodně věcí dohromady... jsme prostě amatéři a učíme se za běhu.
Je to elektroakustika s pasivním snímačem v těle (ne pod strunami). Vytažené to trochu bylo, sál byl cca 20m dlouhá nudle zvučená jen od podia (jsme malá amatérská kapela, nic profi). Při hraní OK, ale když se nehrálo, zaregistroval jsem těsně u beden zvuky, které to snímalo z hlediště. Také byl trochu problém v tom, že kytara byla svisle ve stojanu otočená směrem k lidem (v pauze). Kytarista už byl poučen.
Další věc jsou mikrofony, máme to tak poskládané z toho co bylo (samé levné kousky). Hlavně to není jednotné. Přijde mi, že jeden ze tří vyvolává vazby poměrně značně. Nejspíš nějaký nevhodný typ s blbou charakteristikou? Přitom zvuk z něj je naprosto nejhorší, bez dynamiky. Slouží jen pro vstupní slovo... Je to nějaký plastový Philips. Všechny mikrofony jsou elektrodynamické (ne kondenzátorové), snad to píši dobře.
Takže řeším paralelně výměnu. Pro sólový zpěv máme 1x Behringer ULTRAVOX (bližší typ nevím), ten má zvuk zdaleka nejlepší.
Asi je to hodně věcí dohromady... jsme prostě amatéři a učíme se za běhu.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatické ztlumování vstupů
OK, takže v podstatě než začnete (jak psal Kamil) řešit následky investicemi do Gatů a Kompresorů, začněte řešit příčiny investicí do mikrofonů, to je základ.
Kouknul bych třeba po AKG D5 (teď v akci se sluchátkama zdarma), Audix OM2, Shure SM58, apod., to jsou odzkoušené kvalitní a cenově dostupné mikrofony.
Hlavní věcí je, že asi oproti těm lacinejm nebudou muset bejt tak vyšťavený, nebudou tak náchylný na vazbu a celkový zvukový projev se výrazně zlepší.
Pokud pak chcete aby v mezipauzách nebylo slyšet co si povídáte, vemte verze s vypínačem a je to.
Kouknul bych třeba po AKG D5 (teď v akci se sluchátkama zdarma), Audix OM2, Shure SM58, apod., to jsou odzkoušené kvalitní a cenově dostupné mikrofony.
Hlavní věcí je, že asi oproti těm lacinejm nebudou muset bejt tak vyšťavený, nebudou tak náchylný na vazbu a celkový zvukový projev se výrazně zlepší.
Pokud pak chcete aby v mezipauzách nebylo slyšet co si povídáte, vemte verze s vypínačem a je to.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Automatické ztlumování vstupů
Tak samozřejmě se přikláním k řešení mikrofonama též, ono pokud máš mizerný náběr tak z toho nikdy nic pořádného nevznikne.
Původně jsem odpovídal na dotaz automatického ztlumení vstupů tam správně nastavený expander pomůže. Na kytaru pedál.
Původně jsem odpovídal na dotaz automatického ztlumení vstupů tam správně nastavený expander pomůže. Na kytaru pedál.
Re: Automatické ztlumování vstupů
Nehledě na to, že na plastový philips moc dlouho hrát nemůžete (pokud si chcete udržet zákazníky), takže bude nákup nových mikrofonů stejně nutný, a pak by vám zbyl gate navíc k ničemu.
Re: Automatické ztlumování vstupů
netvrdil bych že gate/kompresor je k ničemu. ano nejdřív nové mikrofony. a potom možná budou chtít zase o krok dál...
Listen... and enjoy the sound
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Automatické ztlumování vstupů
Tak ona je především na místě otázka, jestli náhodou ten správný krok dopředu nevede přes hrajícího nebo nehrajícího "zvukaře". Spoléhat při živém vystoupení jen na sebelepší automatiky (a kdo je optimálně nastaví ?) se myslím zatím nikde neprosadilo a při evidentním nedostatku kvalitní techniky a prostředků na ni mi to přijde jako slepá ulička, aspoň nyní. Obsluha jedním každým muzikantem/zpěvákem zvlášť (individuální vypínače) je dost náročná na soustředění a když to někdo zvoře a až po pár neslyšných notách napravuje, tak je výsledek podivný. Mimochodem i ty mikrofony jdou mutovat nožním spínačem, není potřeba na ně stále sahat a přepínat ručně, je to ale levnější.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Automatické ztlumování vstupů
Ahoj, zatím děkuji za všechny názory. Půjdeme tedy nejspíš tou cestou přes sjednocení a nákup doporučených mikrofonů. Pak se uvidí co dál. 
Re: Automatické ztlumování vstupů
Ahoj, souhlas. Ono to bývá tak, že se postaví aparát, dělá se rychlá zkouška, kde se srovná mix na nějaký průměr. Pak se o něj stará jeden z muzikantů, ale něco upravit má pouze v přestávkách mezí písničkami. Vše jsou většinou malé akce a malé prostory, takže až tak o nic nejde. Jen třeba 2x za rok se hraje nějaká větší akce ve velkém sále a to většinou zvučím já. Zkušenosti se nabírají časem a na základě rad, jsem laik, ale z celé kapely (nehraju) jsem na tom nejlíp.Zdeněk Prodance píše:Tak ona je především na místě otázka, jestli náhodou ten správný krok dopředu nevede přes hrajícího nebo nehrajícího "zvukaře". Spoléhat při živém vystoupení jen na sebelepší automatiky (a kdo je optimálně nastaví ?) se myslím zatím nikde neprosadilo a při evidentním nedostatku kvalitní techniky a prostředků na ni mi to přijde jako slepá ulička, aspoň nyní.
Myslím, že úplně nejlepší by bylo najít v blízkosti někoho se zkušenostmi, a třeba někdy třeba na zkoušce se nad aparátem poradit, a doporučit možná zlepšení (jsme z ČB). Jinak asi jako většina amatérů jsme skupina s malým rozpočtem, nicméně si myslím, že za ty peníze máme zvuk velmi dobrý.


























