Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Zdarte, řešíme v kapele další problém. A to sice, že se klávesačka málo slyší.
Nastíním situaci. Z pohledu zvukaře- z leva kytarista, nezpívá, ale potřebuje odposlech kvůli zpěvům a druhé kytaře, první cesta. Vedle zpěvačka s in ear, druhá cesta, vedle já s basou a in ear, třetí cesta. Vedle další kytara se zpěvem, črvrtá cesta. Za ním je klávesačka se zpěvem a za náma mezi mnou a zpěvačkou je bicí se zpěvem. Jenže už zbývá jen jedna cesta takže mají odposlech mezi sebou společnej a klávesačka prostě neslyší klávesy když hraje jen nějaký doprovody do pozadí. Viděl sem kolikrát, že u kláves je kombo, nebo sluchátka, jak to udělat? Klávesy má tuším nějaký Korgy, ale to bych kecal, každopádně nový a docela drahý. Když zapojí sluchátka tak to samozřejmě vypne výstup a zvukař chce oba výstupy do mixu P i L. Tak jakej je na to fígl?
Nastíním situaci. Z pohledu zvukaře- z leva kytarista, nezpívá, ale potřebuje odposlech kvůli zpěvům a druhé kytaře, první cesta. Vedle zpěvačka s in ear, druhá cesta, vedle já s basou a in ear, třetí cesta. Vedle další kytara se zpěvem, črvrtá cesta. Za ním je klávesačka se zpěvem a za náma mezi mnou a zpěvačkou je bicí se zpěvem. Jenže už zbývá jen jedna cesta takže mají odposlech mezi sebou společnej a klávesačka prostě neslyší klávesy když hraje jen nějaký doprovody do pozadí. Viděl sem kolikrát, že u kláves je kombo, nebo sluchátka, jak to udělat? Klávesy má tuším nějaký Korgy, ale to bych kecal, každopádně nový a docela drahý. Když zapojí sluchátka tak to samozřejmě vypne výstup a zvukař chce oba výstupy do mixu P i L. Tak jakej je na to fígl?
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Nebo třeba jen vyřešit aby každej efekt u kláves byl stejně nahlas, to už by se pak asi i slyšela z odposlechu. Vyřešil by to třeba nějakej dibox?
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Zvukař si to stejně bere z DI, ne? Většina má právě pro tyto účely nějaký PARALEL. OUT, kterým si to vrátíš do vlastní bedny kvůli poslechu. Nebo naopak mít odposlech s OUTem a z toho to posílat zvukaři.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Asi by to především chtělo vědět, co ty klávesy mají za možnosti, snad tam není u drahého modelu jen jediný výstup, který odepínají sluchátka zastrčením konektoru jako u nějakého tranzistoráku ze šedesátých let ??
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Pokud by si klávesačka pořizovala kombo,tak bych jí spíš doporučil nějakou P.A. bedynku, nejlépe s koaxiálem, než klávesové kombo. Ta jsou obvykle osazená středobasem a piezzo hornou, takže to akorát nesrozumitelně huhlá. Pravda, P.A. bedynka bude mít míň vstupů, ale pokud má jen jedny klávesy, tak to problém nebude.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
PA bedna ke klávesám se nedá dát zpředu, klávesy to odstíní. Dát ji z boku, to je hrozně divný na uši, když to jde jen zprava, nebo zleva. Osobně jsem pořídil tuto bedýnku
http://www.thomann.de/cz/the_box_ma205_aktivmonitor.htm
Upravil si stojan na noty, abych ji vystrčil těsně nad klávesy a nasměroval zpředu na hlavu, je hned vedle stojanu na noty, takže skoro přímo. Je malá, nebrání výhledu a výkon jede na čtvrt plynu. Chce to asi vyzkoušet, třeba i něco podobnýho, kvůli mikrofonu. Je to hodně blízko kvůli vazbě, ale neblbne mi to. Hlava mikrofonu je přímo v ose od bedny.
Dražší řešení http://kytary.cz/mackie-srm150/HN112498/ nebo něco podobného, ale je tady možnost si ještě upravit qualizerem zvuk...záleží na mixu, jestli lze upravit zvuk do odposlechu
http://www.thomann.de/cz/the_box_ma205_aktivmonitor.htm
Upravil si stojan na noty, abych ji vystrčil těsně nad klávesy a nasměroval zpředu na hlavu, je hned vedle stojanu na noty, takže skoro přímo. Je malá, nebrání výhledu a výkon jede na čtvrt plynu. Chce to asi vyzkoušet, třeba i něco podobnýho, kvůli mikrofonu. Je to hodně blízko kvůli vazbě, ale neblbne mi to. Hlava mikrofonu je přímo v ose od bedny.
Dražší řešení http://kytary.cz/mackie-srm150/HN112498/ nebo něco podobného, ale je tady možnost si ještě upravit qualizerem zvuk...záleží na mixu, jestli lze upravit zvuk do odposlechu
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Tak koukám, že klávesy je větší alchymie než sem myslel. No máme to tak, že dva kabely R a L jdou přímo do páráku ke zvukaři a ten jí to posílá zpátky právě do toho zmiňovanýho společnýho odposlechu s bubeníkem. Kávesy mají víc děr než jen tři, musím se pořádně podívat k čemu kterej je, ale když jsme s tím laborovali kdysi v sále tak nám z toho nic nešlo jinam než z těch dvou R a L co jsou potřeba aby šly do páráku. Varianta dál klávesy do bedny a z ní pak teprve ke zvukaři nás nenapadla. K čemu se tam vlastně používá ten dibox?
-
martin2
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
A nemůže mít klávesačka s někým společnou monitorovou cestu? Třeba ten kytarista bez zpěvu, nebo ten kytarista se zpěvem, kteří mají odposlech (ne in-ear) by mohli mít ve svém odposlechu (kromě toho co tam mají puštěné teď) navíc i klávesy. Z jejich odposlechu by se linkou vedl ten samý signál ke klávesačce do jejího odposlechu. Sice by ve svém odposlechu měla i něco jiného než chce, ale to přeci nevadí, hlavně když tam bude mít to svoje.
M.
M.
-
martin2
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
ještě doplnění. Nyní mají 1 odposlech s bubeníkem. Tak mohou mít jednu odposlechovou cestu, na kterou budou napojeny 2 odposlechy a každý si ho dá, kam potřebuje.
M.
M.
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
To sme taky zkoušely, ale není to ono, měli jsme propojenej monitor s nezpívajícím kytaristou, ale nebylo to nic moc. Možná by u téhle varianty chtělo víc času věnovat nastavenín aktivních monitorů....martin2 píše:A nemůže mít klávesačka s někým společnou monitorovou cestu? Třeba ten kytarista bez zpěvu, nebo ten kytarista se zpěvem, kteří mají odposlech (ne in-ear) by mohli mít ve svém odposlechu (kromě toho co tam mají puštěné teď) navíc i klávesy. Z jejich odposlechu by se linkou vedl ten samý signál ke klávesačce do jejího odposlechu. Sice by ve svém odposlechu měla i něco jiného než chce, ale to přeci nevadí, hlavně když tam bude mít to svoje.
M.
-
MADMAX
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
trochu se mi nechce věřit, že u drahého profesionálního nástroje se při zasunutí jacku od sluchátek odepnou výstupy... přiznej se, že je to nakonec nějaká "samohrajka" (i ta se může někomu jevit drahá...) - napiš označení.
Jinak si myslím, že opravdu je ideální řešit to vlastním combem nebo aktivním odposlechem (což je při použití jen jedněch kláves jedno), případně dvěma kusy pro stereo ze země z obou stran. "Na co je tam ten DI box" si najdi tady na diskuzi, probíralo se to tu už tolikrát, že nemám chuť to opakovat... Dva jacky (L a R) pak půjdou do DI boxů (dvou mono nebo jednoho stereo), které by teoreticky měl být schopen poskytnout každý zvukař, kterej není úplnej trumpeta, takže by jste nemuseli mít vlastní; další jack kabely pak z paralelního výstupu každého DI do příslušné aktivky. Zvukař si bere symetrický signál z DI boxů dvěma XLR.
Jinak si myslím, že opravdu je ideální řešit to vlastním combem nebo aktivním odposlechem (což je při použití jen jedněch kláves jedno), případně dvěma kusy pro stereo ze země z obou stran. "Na co je tam ten DI box" si najdi tady na diskuzi, probíralo se to tu už tolikrát, že nemám chuť to opakovat... Dva jacky (L a R) pak půjdou do DI boxů (dvou mono nebo jednoho stereo), které by teoreticky měl být schopen poskytnout každý zvukař, kterej není úplnej trumpeta, takže by jste nemuseli mít vlastní; další jack kabely pak z paralelního výstupu každého DI do příslušné aktivky. Zvukař si bere symetrický signál z DI boxů dvěma XLR.
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Já si taky myslím, že problém je jen v tom, mít společný odposlech pro bicí i klávesy je nesmysl, jsou moc daleko od sebe a nedá se to nasměrovat, vždy jeden z nich nebude slyšet!
A pokud to co jde do odposlechu pro bicí jí trochu vyhovuje a jen to blbě slyší, chce to další příposlech přímo před klávesy nahoru. Na zem je to fakt blbý, na to není místo, jak vpředu (klávesy to zastíní a odrazí), tak stereo po stranách(navíc to už jsou 2bedny navíc).
Já to řešil dostatečně dlouho a pomohlo až umístění malé aktivky The Box - jak popisuju v prvním příspěvku
A pokud to co jde do odposlechu pro bicí jí trochu vyhovuje a jen to blbě slyší, chce to další příposlech přímo před klávesy nahoru. Na zem je to fakt blbý, na to není místo, jak vpředu (klávesy to zastíní a odrazí), tak stereo po stranách(navíc to už jsou 2bedny navíc).
Já to řešil dostatečně dlouho a pomohlo až umístění malé aktivky The Box - jak popisuju v prvním příspěvku
-
mekmek
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Myslím si, že je to příliš vyhraněný pohled (že to jinak nejde).pavsiba píše:Já to řešil dostatečně dlouho a pomohlo až umístění malé aktivky The Box - jak popisuju v prvním příspěvku
Nám se ve swingbandu střídají pianisti každou chvíli (hostují, za rok tak 8-10 lidí), drtivá většina z nich si vozí vlastní kombo, aby se slyšeli, a dávají si ho povětšinou na židli, nejčastěji z levé strany. Je teda pravda, že oni sedí, ale myslím, že by to mělo fungovat i ve stoje, když se kombo naklopí, případně vyšší stojan.
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Tak o tom žádná, i takto to jde. Ale zkus si to, koukej dopředu, hrej, zpívej, cokoliv a zvuk si dej z jedné strany vedle sebe, zprava, zleva, jak je libo. Mě osobně to šíleně vadilo a potřebuju mít zvuk na obě uši stejný.
Taky jsem zezačátku hrál jen na odposlech vedle od zpěvačky zprava, ale na levé ucho to bylo jak hluchý.
Nedělám z toho problém, neříkám, že to tak musí být a že jinak to nejde, popisuju jen co se osvědčilo mně.
Pokud někomu vyhovuje odposlech z boku, klidně ať tak hraje.
Taky jsem zezačátku hrál jen na odposlech vedle od zpěvačky zprava, ale na levé ucho to bylo jak hluchý.
Nedělám z toho problém, neříkám, že to tak musí být a že jinak to nejde, popisuju jen co se osvědčilo mně.
Pokud někomu vyhovuje odposlech z boku, klidně ať tak hraje.
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Asi by to řešila druhá bedna propojená s tou společnou co je mezi ní a bubeníkem. Nebo si z ní vytáhnout sluhátka. Ale neřeší to proč se neslyší. Když hraje něco v čem má hlavní roly hlávesy tak pohoda, prostě nějakej efekt jako harmonika, saxofon a takový ty elektronický věci jako třeba Mechanik od Mandrage, ale když hraje jen pozadí tak to je potichý a neslyší to. Protože z kláves jde každej efekt jinak nahlas a tím pádem to jde tak blbě i do odposlechu, samozřejmě i ven, ale s tím si zvukař poradí, ale odposlech zvukař neslyší. Takže je to najednou potihu a v tu chvíli nastává problém. Vyřeší mi toto jen dibox? At to nemusím hledat někde tady. Je teda třeba podotknout, že si kapelu zvučíme samy a dibox prostě nemáme.
Ty klávesy večer zjistím co jsou, zač. Ale stály okolo 20 000,- tak nepředpokládám, že by to byl nějakej šit, navíc jí s výběrem radil prodavač v Brně v nějakým obchodě, Kytary nebo Audiotec, nevím.
Ty klávesy večer zjistím co jsou, zač. Ale stály okolo 20 000,- tak nepředpokládám, že by to byl nějakej šit, navíc jí s výběrem radil prodavač v Brně v nějakým obchodě, Kytary nebo Audiotec, nevím.

























