Mix monitoring - jaký pult?
-
- Reklama
-
Tazatel.
Re: Mix monitoring - jaký pult?
2 blaha: rozdělení vstupního signálu do monitorového mixu a do mixu zvukaře hned u mikrofonů rozdvojkou (4x bicí, 2x kytara, basa,zpěv,samply linkou) z výstupů mixu to půjde do IEM
dnes proběhla porada kapely v duchu hesla za málo peněz málo muziky a začalo se řešit kde na to vzít
čímž se dostává do hry vítkův mix
dnes proběhla porada kapely v duchu hesla za málo peněz málo muziky a začalo se řešit kde na to vzít
čímž se dostává do hry vítkův mix
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
V tom případě je potřeba to udělat alespoň jak píše MAD poctivě nějakým splitterem buď na hulváta nebo alespoň přes ty odpory.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Nevidím žádný jednoznačný přínos v těch odporech, už jejich hodnota je diskutabilní a nutně kompromisní a pokud je tam chcete dávat, tak by měly být určitě přesné (1%) nebo vybírané měřením na maximální shodu obou kusů v každém vstupu. V krabici bych si nechal trochu místa, aby se tam případně vešla i ta trafa, kdyby se na ně někdy přecházelo. Počítat ale s tím, že rozhodně nebudou tak malá, jako ty Neutriky NTE apod, reálnější je rozměr toho tesláckého vajíčka i větší.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Ještě by to taky mělo být zvukaři přívětivé. Tzn. rack kde bude usazený váš mix, vysílače IEM, splitterem a třeba i nějakej šuplík na přijímače IEM s příslušenstvím, napájení a výstupní multi kabel.
Jednoduše tak aby se to na akcí položilo někde poblíž páráku, přeházeli se kabely od mikrofonů do vašeho black boxu, k němu se připojilo jedno napájení a jedním multikabelem se z BB zapojil signál dal do páráku ke zvukaři.
Jednoduše tak aby se to na akcí položilo někde poblíž páráku, přeházeli se kabely od mikrofonů do vašeho black boxu, k němu se připojilo jedno napájení a jedním multikabelem se z BB zapojil signál dal do páráku ke zvukaři.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Pro zvukaře to bude maximálně přívětivé
jediné co udělá bude to že stáhne svoje monitory na nulu,
kapela sama se postará o rozbočení signálu přímo u mikrofonu a odtud si povede signál do monitorového pultu
což na akcích kde se střídají kapely (kluby, festivaly) ušetří spoustu času.
Navíc se ušetří zvukařovi nervy tím že nebude rozpojovat u páráku a vkládat spliter
kapela sama se postará o rozbočení signálu přímo u mikrofonu a odtud si povede signál do monitorového pultu
což na akcích kde se střídají kapely (kluby, festivaly) ušetří spoustu času.
Navíc se ušetří zvukařovi nervy tím že nebude rozpojovat u páráku a vkládat spliter
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Rozbočení u mikrofonů mě nepřijde až tak praktický, pro mě jako pro zvukaře by bylo spíš lepší to přepíchat na jednom místě, tzn. u páráku, než tam mit nataháno dvojnásobek drátů, který navíc po akci musí někdo zbalit.
Vás to vyjde cenově podobně co se týká konektorů, 3 musíš mit na linku tak jako tak, k tomu ale ještě další dva na kabel a kabely, něco v čem kabely převážet atp.
Řešení s komplet rackem mi přijde jednodužší, budeš tam mit odpovídající počet vstupů, který budou rovnou do mixu a paralelně s tím třeba 3-5m multikabel s konektory dál do páráku k FOH. K tomu si zadrátuješ ty IEM.
Vás to vyjde cenově podobně co se týká konektorů, 3 musíš mit na linku tak jako tak, k tomu ale ještě další dva na kabel a kabely, něco v čem kabely převážet atp.
Řešení s komplet rackem mi přijde jednodužší, budeš tam mit odpovídající počet vstupů, který budou rovnou do mixu a paralelně s tím třeba 3-5m multikabel s konektory dál do páráku k FOH. K tomu si zadrátuješ ty IEM.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Přesně jak píše Blaha - to vám budou viset z každýho mikrofonu "kalhotky" a od každýho majku povedou DVA dráty - jeden do vašeho monitoráku a druhej ke zvukařI? Sorry, ale ten bordel okolo bicích kupříkladu... zvukař nebude vkládat splitter, ten si vložíte vy, kabely se napíchají do něj a vy dáte zvukařovi konec páráku s rezpletem na XLRka...bych to viděl já.
MAD
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Vidíme to stejně
.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Rozumím tomu dobře že zvukař vytahá kabely z páráku a natahá je k bubeníkovi kde bude splitter v racku s monitorovým pultem a odsud to zas natáhne zpět do páráku?
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Rozumíš tomu dobře, akorát že místo pro ten rack by mělo být co nejblíž páráku.
Je důvod, mit to u bubeníka?
Je důvod, mit to u bubeníka?
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Zřejmě bubeník ovládá monitorový mixpult. Ale je to podle mě spíše přidávání práce, než pomoc. Tahat všechno k bicím a potom multikáblem do stageboxu. Leda by vše mimo bicích bylo osázeno bezdráty a natvalo zapojeno do splitteru.
Dělám, co mě baví.
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Ano bubeník ovládá monitorový pult a je to přidávání práce zvukaři. Zvukař se procesu zapojování a zvučení monitorů nebude vůbec věnovat, což u některých jedinců může ušetřit až dvacet minut (bohužel to tak někdy je).
Prostě kytarista postaví aparát, zvukař přistaví mikrofon, kytarista vloží rozdvojku (kalhotky) a natáhne kabel do racku k bubeníkovi (virtuozní hráč zvládne do jedné minuty
) druhý kytarista provede stejný proces, basák natáhne linku,
zpěv jde bezdrátem takže je zapojený v racku na věčné časy, pouze bubeník to má horší protože bude tahat asi čtyři kabely ale zas to má nejblíž
Zvukař v celém procesu provede pouze to že stáhne monitory na nulu, eliminace zpětných vazeb
zde funguje dokonale
Prostě kytarista postaví aparát, zvukař přistaví mikrofon, kytarista vloží rozdvojku (kalhotky) a natáhne kabel do racku k bubeníkovi (virtuozní hráč zvládne do jedné minuty
zpěv jde bezdrátem takže je zapojený v racku na věčné časy, pouze bubeník to má horší protože bude tahat asi čtyři kabely ale zas to má nejblíž
zde funguje dokonale
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Mozno by sa to dalo vyriesit tak, ze vsetko napchat do racku, a z raku urobit ten parak dlhsi a na koniec dat nieco taketo:
http://www.blue-room.org.uk/index.php?s ... t&p=150119 alebo http://www.padrick.net/LiveSound/SpecialMicWye.htm pripadne keby sa pouzili tieto konektory, tak by to bolo jednoduchsie: http://www.bryant-unlimited.co.uk/NC3MFRC
zvukar by nakabloval normalne do jeho paraku, a vy by ste mu tam vopchali odbocky. Akurat nie som si isty ako dlho by to vydrzalo a ci by sa do tej spleti zmestili este tie odbocky...
Ked tak nad tym rozmyslam, tak dalsia moznost (asi lepsia) je urobit parak z racku so stageboxom a rozpletom. mikrofony zvukarovi prepichat do vasho stageboxu, a rozpletom ich vratit spat.
http://www.blue-room.org.uk/index.php?s ... t&p=150119 alebo http://www.padrick.net/LiveSound/SpecialMicWye.htm pripadne keby sa pouzili tieto konektory, tak by to bolo jednoduchsie: http://www.bryant-unlimited.co.uk/NC3MFRC
zvukar by nakabloval normalne do jeho paraku, a vy by ste mu tam vopchali odbocky. Akurat nie som si isty ako dlho by to vydrzalo a ci by sa do tej spleti zmestili este tie odbocky...
Ked tak nad tym rozmyslam, tak dalsia moznost (asi lepsia) je urobit parak z racku so stageboxom a rozpletom. mikrofony zvukarovi prepichat do vasho stageboxu, a rozpletom ich vratit spat.
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Mix monitoring - jaký pult?
Každý duševně zdravý zvukař přece stejně používá přibližovací sub-párák, zpravidla umístěný u bicích, do kterého se obvykle "píchá" všechno, co vede ze zadní poloviny podia, tedy nejen kompletní bicí, ale i basa, kytary... a odrud do "hlavního" stageboxu vede už jen jeden tlustý multikabel. Tahat každý nástroj zvlášť XLR kabelem přes celé pódium až do hlavního stageboxu, motat se s ním muzikantům okolo nástrojových aparátů a pod nohama - to je spolehlivá známka ubohého amatérismu. Čili zvukař pouze u bubnů přepíchá mikrofony ze svého do vašeho stageboxu/páráku (s odbočením pro Vás, opět samozřejmě multikabelem do Vašeho monitorového mixu ) a totéž udělá podle čísel na druhém konci u hlavního stageboxu...
MAD

























