Čo na tomy ?
-
- Reklama
Čo na tomy ?
Chcel by som sa spytať co použivate na tomy hlavne pri tvrdsich žánroch kde je samý činel aby vynikli jasne tomy v tom bordeli.
Má niekto skúsenosť so Sennheiser E604 ,Audix D2 a D4 na floor tom,
Doteraz som použival v štúdiu Sennheiser MD421 ale na live majú pár nevýhod Bubenik sa stazuje že ho cez ne ani nevidno a radsej by som niečo maličké čo sa dá uchytiť piamo na tom.
Taktiež som už pár krát videl na festivaloch kondenzatorové mikrofóny na tomoch ale do malých interierov si nemyslím že je to dobrý nápad ci ?
Má niekto skúsenosť so Sennheiser E604 ,Audix D2 a D4 na floor tom,
Doteraz som použival v štúdiu Sennheiser MD421 ale na live majú pár nevýhod Bubenik sa stazuje že ho cez ne ani nevidno a radsej by som niečo maličké čo sa dá uchytiť piamo na tom.
Taktiež som už pár krát videl na festivaloch kondenzatorové mikrofóny na tomoch ale do malých interierov si nemyslím že je to dobrý nápad ci ?
-
Jiriczek
- Uživatel

- Příspěvky: 356
- Registrován: pon 28. dub 2008 16:42:41
- Bydliště: Tachov, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo na tomy ?
Mam zkusenost jen s E604 a jen pozitivni
Dokonce se nam je podarilo nasadit i na bubinky ktere maji takovou tu dvojitou obruc kolem, kam jsem treba shure drzak nedal.
umělecko-produkční agentura ABEL - http://www.agenturaabel.cz | tel: 732 575 195
Re: Čo na tomy ?
Používám Senn. E904 (tvarově stejná jako 604, jiná kapsle) a neměnil bych. Na kopák E902.
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo na tomy ?
Na to by mohli vyhovět EV PL-35, jsou malý, slušně zněj, nestojej svět a maj zahnutej vývod na kabel, takže kabely netrčej.
http://www.audiotek.cz/electro-voice-pl-35-53582.html
http://www.audiotek.cz/electro-voice-pl-35-53582.html
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: Čo na tomy ?
Těch kondenzátorů bych se nebál, u zvučení bubnů je zdroj zvuku tak hlasitý a tak blízko mikrofonu, že velikost a akustika prostoru jeviště nemůžou mít zásadnější vliv. Kromě toho kondenzátorové klipsny určené pro bicí mají potřebné směrové vlastnosti a přeslechy lze také případně eliminovat na přijatelnou úroveň pomocí gate na příslušných vstupech. Za úvahu určitě stojí Beyerdynamic TG-D58c nebo D57c. Taky nestojí ranec a dle mého to funguje výborně.
Jinak E604 a Audix D4 jsem také používal, zkušenosti jen pozitivní.
Jinak E604 a Audix D4 jsem také používal, zkušenosti jen pozitivní.
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Čo na tomy ?
Já používám buď Shure Beta56 s držáky Shure A56D anebo (a radši, protože se lépe dají uchytit na ráfky jakýchkoli bicích) právě ty Audixy D2 (rack tomy), D4 (floor tomy) a D1 (snare) s úchyty D-FLEX (nikoli D-VICE!!!). Popravdě řečeno MD421 nebo BF521 mám taky, hrajou velmi věrně, ale ty AUDIXy udělají lepší práci, zvlášť na bicích, které nejsou úplně top (nebo nejsou top naladěné) - což je 80% baterek. A ještě bych doporučil jeden skvělý mikrofon, který tady nepadl, a to EV N/D468 - nemá takové basy jako D4, barvou zvuku je nejpodobnější té D1, ale na menší tomy je skvostný (a mimochodem na snare také...)
MAD
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Čo na tomy ?
A jinak - na otázku "...co použivate na tomy hlavne pri tvrdsich žánroch kde je samý činel aby vynikli jasne tomy v tom bordeli" odpověď zní DOBRÝ GATE na každý mikrofon!!! (tzn. BSS DPR504, Drawmer DS201, XTA G2 nebo Symetrix 564E; jiné gejty nepovažuju za hodné toho označení...)
MAD
Re: Čo na tomy ?
Nuž samozrejme používam gate aj kompresor na každý tom ale len v dig. mixe. Ale myslím že ten gate co obsahuje Qu-24 sa dá celkom pekne vyladiť či je tam nejaký rozdiel oproti spomínaným gatom ?
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Čo na tomy ?
Ano, je zde jeden velmi podstatný funkční rozdíl - všechny zmíněné gates mají filtry klíčovaní: tzn můžeš odříznutím některých frekvencí zajistit, že tyto kmitočty nebudou gate otvírat (typicky kopák na basech, gejt musí být otvíraný "mlaskancem" a ne následným "bučením", přechody zdola i zeshora, jinak ti gejty budou stále otvírat i údery na činely). Krom toho nevěřím, že gate v digitálním pultu v dané ceně může být stejně dobrý jako analogové přístroje, kdy osm kanálů mých gejtů znamenalo v nákupu nějakých 76.000,- korun - mezi cenou a kvalitou přece jen existuje nějaká (byť ne konstantní či lineární) úměra. Čímž nechci říci, že bys měl k Qučku používat analogové gejty, ale že se to celé vyřeší v momentě, až si koupíš nějaký pult
(třeba gate v DiGiCu SD8 nebo v Yamaze CL serie opravdu funguje zcela srovnatelně s mými analogovými dinosaury od BSS). Jsem sprostý posměváček?
Ale ne, kamaráde. Sad but true.
A mimochodem - zrovna tomy bych nekomprimoval, tím jenom naroste procento průměrného bordelu v signálu. Když chci, aby něco znělo jako rána, tak tomu nemohu sebrat dynamiku. Pokud není aparát slabý anebo bubeník špatný (popřípadě oboje), vyhýbám se i komprimování velkého a malého bubnu - s výjimkou velkých akcí pochopitelně, když hraješ na 2x70kW venku, kde akusticky už bicí prakticky nejsou slyšet, tam pak už je to zvučení spíš jako ve studiu a dá se se zvukem i podobně pracovat.
A mimochodem - zrovna tomy bych nekomprimoval, tím jenom naroste procento průměrného bordelu v signálu. Když chci, aby něco znělo jako rána, tak tomu nemohu sebrat dynamiku. Pokud není aparát slabý anebo bubeník špatný (popřípadě oboje), vyhýbám se i komprimování velkého a malého bubnu - s výjimkou velkých akcí pochopitelně, když hraješ na 2x70kW venku, kde akusticky už bicí prakticky nejsou slyšet, tam pak už je to zvučení spíš jako ve studiu a dá se se zvukem i podobně pracovat.
MAD
Re: Čo na tomy ?
A práve preto mam rozbehnutý projekt s kamarátom a snazime sa postaviť analogový GATE otovaraný trigrom ako to používaju niektorý zvukári v štúdiu. Zatiaľ to funguje ale chce to ešte veľa vecí vychytať
Ak to vobec bude možné a použitelné 
Kompresor pouzívam len jemne na dofarbenie zvuku samozrejme nikdy sa to nevyrovna analogu ale to ani nemožem čakat od tochto mixu
a podium neni studiu
na SD7 nemám
Iked by som ho velmi velmi chcel aj z waves pluginmi 
Kompresor pouzívam len jemne na dofarbenie zvuku samozrejme nikdy sa to nevyrovna analogu ale to ani nemožem čakat od tochto mixu
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo na tomy ?
Na stavěný Gate, otevíraný trigerem bych se vyprdl. Bude to zdroj nejistot. I kdyby to bylo tovární řešení, co tím získáš navíc?
Gate s filtrem v klíči ti udělá stejnou službu a ušetříš hromadu trigerů, které taky musíš nějak prahovat, jinak se bude spínat při přeslechu uplně stejně, jako mikrofony. Blána bubnu umí chytit zvuk odvedle, začne se chvět a ttriger to sejme...
Když se vrátím k mikrofonům - Sen 604, Audix D2-D4-D6, či Beyery TG jsou všechny naprosto použitelné a běžně používané.
Bebyer je nejmenší, bubeník bude vidět a nacvakávací úchyt přiděláš fakt ke všemu.
Sen 604 je hodně oblíbený a riderový, občas je piplačka jej chytit na tomy s plovoucím uchycením na obroučku, Audixy jsou o kus větší, jejich origo držáky občas neumístíš, ale doporučuji přikoupit univerzální držáky od K&M.
Gate s filtrem v klíči ti udělá stejnou službu a ušetříš hromadu trigerů, které taky musíš nějak prahovat, jinak se bude spínat při přeslechu uplně stejně, jako mikrofony. Blána bubnu umí chytit zvuk odvedle, začne se chvět a ttriger to sejme...
Když se vrátím k mikrofonům - Sen 604, Audix D2-D4-D6, či Beyery TG jsou všechny naprosto použitelné a běžně používané.
Bebyer je nejmenší, bubeník bude vidět a nacvakávací úchyt přiděláš fakt ke všemu.
Sen 604 je hodně oblíbený a riderový, občas je piplačka jej chytit na tomy s plovoucím uchycením na obroučku, Audixy jsou o kus větší, jejich origo držáky občas neumístíš, ale doporučuji přikoupit univerzální držáky od K&M.
Dělám, co mě baví.
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo na tomy ?
Na urovni e604 nebo D2 jeste doporucuju mrknout na Electro-Voice PL-35, kterej nestoji majlant a hraje velmi dobre (mozna nekdy az moc dobre
). Jasne, N/D468 to neni, ale v tyhle cenovy hladine je to pecka. Jediny co mi na nem vadi je stejne udelanej drzak jako ma e604 ovsem vyrobenej z tvrdsiho plastu, takze sice drzi vyborne, ale na nandavani to chce trochu fortelu a nejde na siroky rafky. Resim to drzaky od Beyera.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Re: Čo na tomy ?
EV-PL35 je fajn mikrofon. Tuhle jsem si delal nahravku sedmi mikrofonu na kytarove kombo a i tam vysel nejlip. Za nim byl PL24 a Rode M1. Nejhorsi byl, ano, svete div se, SM57. I to AMDcko znelo lip.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Čo na tomy ?
Zase jeden, co musí za každou cenu dehonestovat SM57...
Tak holt asi všichni na světě schválně používají ten nejhorší mikrofon...
MAD

























