Zvučení 100 V rozvodem
-
- Reklama
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Miro, jsi to ty, cos kamarádil s Jirkou DoDo Doležalem , centrum zvuku v Mohelnici byl kufr auta a VHF yaginou se honil smer na komentatora?
Re: Zvučení 100 V rozvodem
No já myslím, že s Dodíkem jsme přátelé stále. V Mohelnici VHF port a stará TV 5-ti prvková yagi na 6. kaná TV. To bylo kolem 170MHz. Chodlo to přes celý údolí. Chudák spíkr, delay víc jak 1 sec. Dneska to Sennheiser v UHF zvládne i na tykadla Mohelinice bude i letos, je to víkend nějak kolem 26.5.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Zdravím , dostali jsme za úkol vystěhovat obecní rozhlas Tesla AUA 230 , do odpojeni asi v roce 2000 byl funkční ,, zajímalo by mě jestli to má nějakou hodnotu .Děkuji za odpověď . Roman
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Ze stolu jsem si občas vzal modulometr. Pak jde o to, kolik a jaké tam jsou koncáky. Jinak cena železa.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Bývaly v tom mixu malá vajíčka (signálové transformátory). Ty taky mají nějakou cenu.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Byla tam tři linková trafa. 4:1 (linkový vstup 1,55V) a 40:1 (vstup pro rozhlas po drátě) a 1:1 linkový výstup.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Dobrý den vážení,
rád bych se touto cestou zeptal uživatelů/majitelů speciálních zesilovačů Tesla TB500A a TB500B /asi pánové miro, Ota i další/, jaké přesné typové označení mají ŠR vidlice k výstupním zásuvkám 100V a 200V na těchto zesilovačích?
Používám nepravidelně pouze novější typ TB500B, B-typ je v několika ohledech lépe - zodpovědněji konstruován i vyroben, než poněkud horkou jehlou šitý TB500A. Mezi oběma typy je více rozdílů, než je na první pohled patrno, ale funkčně a téměř i výkonově /v mírný prospěch B-typu/ jsou identické a kompatibilní. TB500B má napohled stejně velký, ale vizuálně jinak vinutý a asi také jinak propojený sekundár výstupního transformátoru. Snad s ohledem na účel, ke kterému byl B-typ přednostně konstruován.
TB500A ještě skladuji jako zálohu, kdyby se něco stalo s B-typem, má totiž tyto výstupní zásuvky ŠR stejné.
Doposud používám na 100V výstupu pouze ostudnou improvizaci vidlice, z nějakého československého průmyslového konektoru, co ani nemá matici, je obroušený a asi má i o několik destin mm slabší kolíky, než mají být původní.
Originální vidlice k zásuvkám na zesilovači, ať už přímé, či 90° vidlice, jsem v době koupě zesilovačů nedokázal už nikde sehnat, neměli je ani prodejci této výhradně armádní techniky. Jinde údajně tyto zesilovače vzhledem ke svým specifikům používány nebyly. Bylo mi prodejci/likvidátory armádní techniky v Přerově a v Olomouci řečeno, že konektory se patrně vyhodily, zároveň s kabeláží z likvidovaných nástaveb vozidel, náhradní ani podobné neměli. Zjistil jsem toho o těchto speciálech poměrně více, jak v 90. letech od prodejců/likvidátorů, tak i před cca 6-7 lety od armádních muzejníků - ale to se tohoto přípěvku a mé prosby netýká.
Vím spolehlivě pouze to, že jde o typ ŠR20, ale rád bych někoho z Vás pánové, poprosil o úplné označení tříkolíkové i čtyřkolíkové přímé vidlice, pokud někdo tyto zesilovače /miro?/ používáte, nebo třeba máte i spojení na armádní muzejníky. Určitě bych byl velmi vděčen i za katalog / kódovací tabulku těchto konektorů.
Má to snad původně být konektor sovětské konstrukce i výroby, po určitém čase prý licenčně vyráběný i v Československu a patrně i v jiných státech bývalé Varšavské smlouvy či RVHP. Sám jsem tyto konektory mnohokrát zahlédl na bytelných, skutečně průmyslových zařízeních i strojích. Zásuvky a vidlice tohoto typu ŠR a různých mechanických provedení /údajně tisíce kombinací!/ se podle mých zjištění i osobních zkušeností používaly hlavně v armádě /byl jsem dva roky na ZVS/, ale zcela jistě v 70 - 90.letech i v civilním a nejenom leteckém průmyslu. Viděl jsem je všude tam, kde nepochybně byla požadována všeobecná robustnost a elektrická i mechanická spolehlivost. Vodotěsné či plynotěsné provedení jsem ale nikdy neviděl.
Začátkem 90. let jsem zmíněný, asi 2cm silný katalog A4 s označovací - kódovací tabulkou /co které pímeno a číslice značí/
na vlastní oči viděl v elektroskladu tehdy leteckého podniku LET Kunovice. Tento podnik v tehdejší euforické době, pomocí krajské novinové inzerce rozprodával údajné nadbytečné zásoby elektroskladu a skladu materiálů. Kromě laciného nákupu mnoha jiných specialit, o kterých mi řekli do telefonu, jsem se tam přes 100km vypravil zkusit koupit vidlice k velkým zásuvkám ŠR60, co byly standardně montovány na mixpulty Tesla AZL160-AZL240. LET Kunovice mimo mnoha jiných věcí tehdy inzeroval hlavně prodej těchto konektorů a speciálních stíněných kabelů.
Měl jsem tehdy také jen označení zásuvek z pultu, pán s pomocí mého označení zásuvky a té knihy přesně vyhledal označení vidlic, přinesli je kompletní ze skladu, pečlivě zabalené ve voskovém papíru a doslova za pár korun prodali.
Mockrát díky za odpověď, pánové.
P.S.:
Jako protislužbu za Vaši pomoc mohu nabídnout na formát A3 pečlivě naskenované, úplné schéma a originální návod k použití TB500B i s měřicím protokolem. Pokud by měl dotyčný, který pomůže s označením vidlic zájem, tak mohu nechat naskenovat i kompletní TB500A, nebo kvalitní dokumentaci a popis nastavení k velmi podobné konstrukci ADJ636A.
rád bych se touto cestou zeptal uživatelů/majitelů speciálních zesilovačů Tesla TB500A a TB500B /asi pánové miro, Ota i další/, jaké přesné typové označení mají ŠR vidlice k výstupním zásuvkám 100V a 200V na těchto zesilovačích?
Používám nepravidelně pouze novější typ TB500B, B-typ je v několika ohledech lépe - zodpovědněji konstruován i vyroben, než poněkud horkou jehlou šitý TB500A. Mezi oběma typy je více rozdílů, než je na první pohled patrno, ale funkčně a téměř i výkonově /v mírný prospěch B-typu/ jsou identické a kompatibilní. TB500B má napohled stejně velký, ale vizuálně jinak vinutý a asi také jinak propojený sekundár výstupního transformátoru. Snad s ohledem na účel, ke kterému byl B-typ přednostně konstruován.
TB500A ještě skladuji jako zálohu, kdyby se něco stalo s B-typem, má totiž tyto výstupní zásuvky ŠR stejné.
Doposud používám na 100V výstupu pouze ostudnou improvizaci vidlice, z nějakého československého průmyslového konektoru, co ani nemá matici, je obroušený a asi má i o několik destin mm slabší kolíky, než mají být původní.
Originální vidlice k zásuvkám na zesilovači, ať už přímé, či 90° vidlice, jsem v době koupě zesilovačů nedokázal už nikde sehnat, neměli je ani prodejci této výhradně armádní techniky. Jinde údajně tyto zesilovače vzhledem ke svým specifikům používány nebyly. Bylo mi prodejci/likvidátory armádní techniky v Přerově a v Olomouci řečeno, že konektory se patrně vyhodily, zároveň s kabeláží z likvidovaných nástaveb vozidel, náhradní ani podobné neměli. Zjistil jsem toho o těchto speciálech poměrně více, jak v 90. letech od prodejců/likvidátorů, tak i před cca 6-7 lety od armádních muzejníků - ale to se tohoto přípěvku a mé prosby netýká.
Vím spolehlivě pouze to, že jde o typ ŠR20, ale rád bych někoho z Vás pánové, poprosil o úplné označení tříkolíkové i čtyřkolíkové přímé vidlice, pokud někdo tyto zesilovače /miro?/ používáte, nebo třeba máte i spojení na armádní muzejníky. Určitě bych byl velmi vděčen i za katalog / kódovací tabulku těchto konektorů.
Má to snad původně být konektor sovětské konstrukce i výroby, po určitém čase prý licenčně vyráběný i v Československu a patrně i v jiných státech bývalé Varšavské smlouvy či RVHP. Sám jsem tyto konektory mnohokrát zahlédl na bytelných, skutečně průmyslových zařízeních i strojích. Zásuvky a vidlice tohoto typu ŠR a různých mechanických provedení /údajně tisíce kombinací!/ se podle mých zjištění i osobních zkušeností používaly hlavně v armádě /byl jsem dva roky na ZVS/, ale zcela jistě v 70 - 90.letech i v civilním a nejenom leteckém průmyslu. Viděl jsem je všude tam, kde nepochybně byla požadována všeobecná robustnost a elektrická i mechanická spolehlivost. Vodotěsné či plynotěsné provedení jsem ale nikdy neviděl.
Začátkem 90. let jsem zmíněný, asi 2cm silný katalog A4 s označovací - kódovací tabulkou /co které pímeno a číslice značí/
na vlastní oči viděl v elektroskladu tehdy leteckého podniku LET Kunovice. Tento podnik v tehdejší euforické době, pomocí krajské novinové inzerce rozprodával údajné nadbytečné zásoby elektroskladu a skladu materiálů. Kromě laciného nákupu mnoha jiných specialit, o kterých mi řekli do telefonu, jsem se tam přes 100km vypravil zkusit koupit vidlice k velkým zásuvkám ŠR60, co byly standardně montovány na mixpulty Tesla AZL160-AZL240. LET Kunovice mimo mnoha jiných věcí tehdy inzeroval hlavně prodej těchto konektorů a speciálních stíněných kabelů.
Měl jsem tehdy také jen označení zásuvek z pultu, pán s pomocí mého označení zásuvky a té knihy přesně vyhledal označení vidlic, přinesli je kompletní ze skladu, pečlivě zabalené ve voskovém papíru a doslova za pár korun prodali.
Mockrát díky za odpověď, pánové.
P.S.:
Jako protislužbu za Vaši pomoc mohu nabídnout na formát A3 pečlivě naskenované, úplné schéma a originální návod k použití TB500B i s měřicím protokolem. Pokud by měl dotyčný, který pomůže s označením vidlic zájem, tak mohu nechat naskenovat i kompletní TB500A, nebo kvalitní dokumentaci a popis nastavení k velmi podobné konstrukci ADJ636A.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
OK, zítra se podívám ev. vyfotím a ozvu se ale bude to asi Ruské. V Holicích jsem viděl borce, který měl plnou krabici podobných konektrorů. Navíc nemám ale zase mi stačí po kuse. Já ale většinou jezdím z ADJ 636 (mají limiter) a více odboček výstupu na trafu.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Já si ty mrchy pamatuju z ruských letadel, kde opravdu využívali celou škálu osazení a velikostí a byl to někdy strašlivý porod rozebrat a dostat ven a obvykle ještě horší namontovat zpátky. Závity v hliníkové slitině se pravidelně zakousávaly, menší průměry pinů se ohýbaly a ten pertinax nebo bakelit nebo co je drží od sebe, praskal. No a samozřejmě každý šroubový spoj bylo nutno ještě zajistit zkrouceným drátkem a plombou a tím myslím doslova každý a to i v místě, kam jste stěží strčili jednu ruku (a pak už na ni neviděli, takže pohmatu). Z toho, na čem jsem dělal, byl nejhorší prostor avioniky před kabinou Migu 21, ale jsem si jistý, že kdo vydržel v téhle branži déle, zná mnoho horších, protože pokrok jen tak holejma rukama nezastavíš.
Podle starých psů, co pamatovali na letišti mezky i spitfajry, obšlehli Rusové tyhle konektory od spojenců, ale ono si to z principu musí být dost podobné všechno.
pro představu
https://www.google.cz/search?q=mig+21+a ... b-X6J9M%3A
H.M.
Podle starých psů, co pamatovali na letišti mezky i spitfajry, obšlehli Rusové tyhle konektory od spojenců, ale ono si to z principu musí být dost podobné všechno.
pro představu
https://www.google.cz/search?q=mig+21+a ... b-X6J9M%3A
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Miro, podařilo se Vám prosím opsat typové číslo těch ŠR vidlic?
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Pane miro, už asi vím, proč vojenské zesilovače TB500 nemají limiter, ačkoli by ho ohledem předpokládaného použití i zacházení mít měly. Dověděl jsem se dnes z jedoho telefonátu, že nějaké zařízení TT300 či tak nějak, se kterým to mělo v armádě snad pracovat, prý má nějaký omezovač výstupního napětí v sobě.
Nevíte o tom prosím něco více?
Nevíte o tom prosím něco více?
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Já tohle zařízení oprašoval v NZ, bohužel technické detaily už nepamatuji http://auta.yauto.cz/uaz-452-boure-ii-2032803.html
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Ano, koncovky jsou vesměs CCCP neboli SSSR s těžko rozentatelnými nápisy v azbuce. Také jsem to kdysi sháněl kde se dalo, po kovošrotech, kde se likvidovala vojenská technika. Takže ti asi žádné hodnotné info nepodám. Co se TT300 a TB500 týče, na to byl profík Sinclair ale asi má nějaké zdravotní problémy a již se delší dobu nevyskytuje. TT300 byla opravdu něco jako powermix ve výše uvedeném UAZu. Napájení měla 12V a pro provoz na 220V k tomu byla skříňka s trafem, diodami a elytem. NF výkon TT300 byl údajně 100W. Aby toho bylo dosaženo ze 12V, konce byly složeny snad z 8ks KD 503 (4+4) paralelně páč to muselo jet do malý zátěže primáru výstupáku hlavně proudově aby dosáhli těch 100W na výstupu. Pokud si pamatuju, mělo to zabudovaný autorádio TESLA, vstupy byly pro radiostanici, linku a dva mikrofony. A právě u mikrofonních vstupů bylo tlačítlo "LIMITER". To bylo jediný v celý cestě. Z TT300 se pak dala budit TB500. Ta limiter neměla protože nebyl třeba. Naopak bylo nutné z toho dostat co nejvíce a zkreslení limitací nebyl na závadu. Poškodit se to taky nedalo protože v TB 500 byla dobře vyřešena proudová ochrana. Koncáky ADJ 636 které sloužily jako zdroj páteřních linek rozhlasu po drátě v krajských městech, ty limitery měly protože tady by slyšitelná limitace dost vadila. A tak se to dalo nastavit tak plochý a bez dynamiky jako dnešní vysílače AM. Jinak byly tyto koncáky koncepčně stejné až na výstupní trafo. Bouře měla daleko měnší výstupák protože jela od 200Hz nahoru. ADJ 636 uměly od 40Hz. Výstup z Bouře bylo vinutí 100 a 200V pro mě z nepochopitelných důvodů s uzeměným středem vinutí. ADJ 636 měly úplně galvanicky odělené vinutí 30-60-120-240V. Sinclair kdesi uváděl, že tyto konce uměly bez problémů i 700W čemuž se dá pohledem na síťové trafo a "svářečkové" diody i věřit. Když už něco 100V pácháme, dnes už zásadně jen s ADJ 636 u kterých právě limitér hodně zneužívám. Ono při závodech motocyklů kdy přijede na rošt 40 šílenců na litrech a je 10 min do startu je napjaté ticho, moderátor pianko připravuje na akci a ve chvíli startu se hluk a řvaní speakera rovná startu tryskového letadla to bez limiteru ani jinak nelze.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Miro, dokumentaci k tomu TT300 prosím náhodou nemáte? Nebo někdo jiný?
Mne by to z čistě technicko-historického hlediska i kvůli tomu limiteru docela zajímalo. Jsem si také vědom toho, že jde svým způsobem o unikát, asi tohoto zařízení nebylo mnoho kusů. Na té fotce z bazaru to vypadá, jakoby to vyrobili v nějakém VOP, nikdy jsem nic ani vzdáleně podobného neviděl a ze ZVS se na to pamatuju jen mlhavě.
Možná bych dostal k tomu zařízení přístup v jednom z vojenských armyparků - dokumentaci tam ale asi mít nebudou, protože v tom jednom bližším mají jen vůz, neúplný tlampač, asi dvě TB500A a z ostatního vybavení těch speciálních vozů jen fragmenty, nemají tam bohužel ani ty původní kabely k TB500, jako jsou na fotkách toho inzerátu. Ostatně taky proto jsem poprosil o číslo té ŠR vidlice tady.
Mne by to z čistě technicko-historického hlediska i kvůli tomu limiteru docela zajímalo. Jsem si také vědom toho, že jde svým způsobem o unikát, asi tohoto zařízení nebylo mnoho kusů. Na té fotce z bazaru to vypadá, jakoby to vyrobili v nějakém VOP, nikdy jsem nic ani vzdáleně podobného neviděl a ze ZVS se na to pamatuju jen mlhavě.
Možná bych dostal k tomu zařízení přístup v jednom z vojenských armyparků - dokumentaci tam ale asi mít nebudou, protože v tom jednom bližším mají jen vůz, neúplný tlampač, asi dvě TB500A a z ostatního vybavení těch speciálních vozů jen fragmenty, nemají tam bohužel ani ty původní kabely k TB500, jako jsou na fotkách toho inzerátu. Ostatně taky proto jsem poprosil o číslo té ŠR vidlice tady.
Re: Zvučení 100 V rozvodem
Tenkrát co si vzpomínám byla kompletní dokumentace, návod k použití vč schémat součástí každé soupravy. Možná, pokud někdo slovil celou soupravu a dnes ji má jako veterána tenhle celý dokument má, ale taky je možné, že to překupníci skartovali jako málo zpeněžitelnou věc, které nerozuměli a zabírala místo.