Proč analog a ne digital a obráceně
-
- Reklama
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
JJ, unifikace ...... ono to asi bude vo tom , jak dlouho se vyvíjelo ovládání , struktura a design analogových pultů.
Třeba se toho u digitálu taky ještě dožiju ( je mi 33 let )
Třeba se toho u digitálu taky ještě dožiju ( je mi 33 let )
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Jen tak pro legraci jsem koukal na ten Soundcraft Vi4, zamáčk jsem slzu, protože to je pult absolutně pro jinou ligu než kde se pohybuju já, každopádně si myslím, že cena 1,5 mega (našel jsem cca 73 tis. USD) za to co ten pult nabízí je asi fakt docela dobrá. A tenhle "pultík" by mě asi dokázal z analogu zvyklat.
A to jsem zastáncem analogu, protože, když dostaneš 15 minut na to aby jsi z pódia vypakoval kapelu, která právě dohrála, nachal nastoupit kapelu, která přijela před 10 minutama, a která má úplně jiný složení potažmo i jinej styl hudby, tu kapelu nechal rozbalit, rozstrkat mikrofony, linky, odposlechy apod. a nazvučit, navíc před davem lidí, a to obsáhnout ve dvou lidech, tak to je fakt někdy docela stres a skutečně si nedovedu představit, jak bych do těch 15-ti minut nacpal nastavování digitálu.
Nebo přijdou mistři ze ZUŠky zahrajou 2 písničky pro nazvučení, tím je pro ně zvuková zkouška vyřízená a máš max. 5minut na nastavení nějakejch 16-ti mikrofonů.
S tím jsem vybíral pult i já (GB4-24CH), vzal jsem kolik na akce který se mě týkaj potřebuju vstupů, kolik AUXů, kolik podskupin, co s tím budu zvučit, efektovej rack jsem už měl a hlavně kolik nám na to město dá peněz. A nakonec navíc pomohla náhoda, akce od Soundcraftu takže pul byl za 50 místo za 75, a nekup to.
A v tom souhlasím s J.J. otázkou k čemu to chce používat a co už má za vybavení a taky kolik do toho chce vrazit. Podle toho co jsem pochopil z jiných témat tohohle fóra, tak tony se vybavuje zvukařinou od piky, chce zvučit fesťáky, tuším, že hlavně country, folk. Takže se taky docela naskýtá otázka kolik do toho chce a může vůbec kompletně investovat?
A to jsem zastáncem analogu, protože, když dostaneš 15 minut na to aby jsi z pódia vypakoval kapelu, která právě dohrála, nachal nastoupit kapelu, která přijela před 10 minutama, a která má úplně jiný složení potažmo i jinej styl hudby, tu kapelu nechal rozbalit, rozstrkat mikrofony, linky, odposlechy apod. a nazvučit, navíc před davem lidí, a to obsáhnout ve dvou lidech, tak to je fakt někdy docela stres a skutečně si nedovedu představit, jak bych do těch 15-ti minut nacpal nastavování digitálu.
Nebo přijdou mistři ze ZUŠky zahrajou 2 písničky pro nazvučení, tím je pro ně zvuková zkouška vyřízená a máš max. 5minut na nastavení nějakejch 16-ti mikrofonů.
S tím jsem vybíral pult i já (GB4-24CH), vzal jsem kolik na akce který se mě týkaj potřebuju vstupů, kolik AUXů, kolik podskupin, co s tím budu zvučit, efektovej rack jsem už měl a hlavně kolik nám na to město dá peněz. A nakonec navíc pomohla náhoda, akce od Soundcraftu takže pul byl za 50 místo za 75, a nekup to.
A v tom souhlasím s J.J. otázkou k čemu to chce používat a co už má za vybavení a taky kolik do toho chce vrazit. Podle toho co jsem pochopil z jiných témat tohohle fóra, tak tony se vybavuje zvukařinou od piky, chce zvučit fesťáky, tuším, že hlavně country, folk. Takže se taky docela naskýtá otázka kolik do toho chce a může vůbec kompletně investovat?
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Petr V.
- Uživatel

- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Pro menší akce je velmi vhodný Mackie TT24, ovládání je intuitivní. Pokud je potřeba zvuková kvalita na úrovni AH ML a Soundcraft MH, je nutné sáhnout po digitálních pultech cca nad 700tis kč.Za nedlouho přijde do prodeje AH iLive T80, což je komplet se 32 a 48 vstupy-nelze jej nijak dále rozšiřovat.Zvuková kvalita bude prý stejná jako u velkého iLive, cena o dost nižší.
Velmi důležitý je u digitálu počet faderů, pokud je jich málo ,dá se velmi rychle ztratit v jednotlivých vrstvách.
Velmi důležitý je u digitálu počet faderů, pokud je jich málo ,dá se velmi rychle ztratit v jednotlivých vrstvách.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ještě bych se vrátil k té unifikaci. Považuji za důležité aby měl digitál jednu obrazovku na které uvidím kompletní nastavení vyselektovaného kanálu - dělá to tak většina výrobců. Zrovna zmiňovaný Soudcraft Vi se od tohoto principu odklání. Stejně tak Digico - ne že by to bylo nepřekousnutelné, ale člověk musí zbytečně více přemýšlet kde zrovna je. Dostatek faderu je nezbytnost při použití digitálu hlavně na festivalech kde se vyskytují kapelní zvukaři
Opravdu nechápu proč by to mělo trvat na digitálu déle než na analogu. Zvučím hlavně podobné taškařice takže přesně znám situaci kterou popisuješ ale dělával jsem dlouho pouze na malé yamaze bez nějakých problémů. Naopak se domnívám, že na analogu se podobná stresová situace zvládá hůřblaha píše:A to jsem zastáncem analogu, protože, když dostaneš 15 minut na to aby jsi z pódia vypakoval kapelu, která právě dohrála, nachal nastoupit kapelu, která přijela před 10 minutama, a která má úplně jiný složení potažmo i jinej styl hudby, tu kapelu nechal rozbalit, rozstrkat mikrofony, linky, odposlechy apod. a nazvučit, navíc před davem lidí, a to obsáhnout ve dvou lidech, tak to je fakt někdy docela stres a skutečně si nedovedu představit, jak bych do těch 15-ti minut nacpal nastavování digitálu.
Nebo přijdou mistři ze ZUŠky zahrajou 2 písničky pro nazvučení, tím je pro ně zvuková zkouška vyřízená a máš max. 5minut na nastavení nějakejch 16-ti mikrofonů
Zvukař bez www stránek
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
digitál má několik OBROVSKÝCH VÝHOD , na tu první jsem přišel před lety, když jsem začínal s prapůvodní verzí 01 ( pamětníci si určitě se slzou v oku vzpomenou)
1, Přiopilí čumilové jsou fascinováni tím že se nějaký knoflík může sám od sebe hejbat
2, Pokud si schováte kuličku z prastaré myši a položíte ji na pult, můžete při vhodném nastavení poměrů faderů a jednotlivých auxů hrát poměrně zajímavý fotbal - vhodné pro čtvrtý půlhodinový jazzový přídavek
3, Pokud už muzikant neskutečně prudí s tím že by tuhle tohle přidal a támhleto zase ubral , tak v rychlém sledu zasebou změníte několikrát vrstvu a se slovy " prosím , tak si nastav sám co potřebuješ" odejděte na párek . Fakt to funguje
Tohle s analogem bohužel nejde
1, Přiopilí čumilové jsou fascinováni tím že se nějaký knoflík může sám od sebe hejbat
2, Pokud si schováte kuličku z prastaré myši a položíte ji na pult, můžete při vhodném nastavení poměrů faderů a jednotlivých auxů hrát poměrně zajímavý fotbal - vhodné pro čtvrtý půlhodinový jazzový přídavek
3, Pokud už muzikant neskutečně prudí s tím že by tuhle tohle přidal a támhleto zase ubral , tak v rychlém sledu zasebou změníte několikrát vrstvu a se slovy " prosím , tak si nastav sám co potřebuješ" odejděte na párek . Fakt to funguje
Tohle s analogem bohužel nejde
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Tohle je třeba právě věc, která mi u digitálů (některých) vadí - pouze jedna obrazovka s omezeným počtem informací. Naopak pulty jako Soundcraft Vi6, DiGiCo D1/D5 mi přijdou jako koncepčně nejpodobnější analogu - nad každou šavlí vidím nastavení gainu, eq, auxů atd. (plus navíc vidím nastavení gate a kompresoru). Takový pult mi přijde jako optimální řešení pro touring, když už někdo tedy trvá na digitálu.J.J. píše:Považuji za důležité aby měl digitál jednu obrazovku na které uvidím kompletní nastavení vyselektovaného kanálu - dělá to tak většina výrobců. Zrovna zmiňovaný Soudcraft Vi se od tohoto principu odklání. Stejně tak Digico - ne že by to bylo nepřekousnutelné, ale člověk musí zbytečně více přemýšlet kde zrovna je.
Je to věc zkušeností. Když budeš dnes a denně s digitálem dělat, určitě Ti popsaná práce nebude trvat déle než na analogu. V opačném případě (tzn. přijedeš na kšeft a tam je postavený nějaký aparát) mi přijde analog výhodnější, neboť bez ohledu na značku, typ a velikost pultu okamžitě víš, kam sáhnout.J.J. píše:Opravdu nechápu proč by to mělo trvat na digitálu déle než na analogu.
Zvláště ty první dvě "výhody" jsou vskutku přínosnémaly_medved píše:digitál má několik OBROVSKÝCH VÝHOD , na tu první jsem přišel před lety, když jsem začínal s prapůvodní verzí 01 ( pamětníci si určitě se slzou v oku vzpomenou)
The best sound comes from one source...
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
To jo, ale furt je to cenově pro většinu z nás nedostupné. Dát mego za mix se dělá dost těžko. Když dotahnu něco postaršího z německa tak budu hrát za ani ne 1/3 ceny. Sice to bude větší, těžší , asi na každou kliku nebudu mít kompresor a gate a tak dál. Je to prostě věcí možností. Přiznejme se ale, že dát takové peníze opravdu většina nemůže.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
honza637 píše:Dát mego za mix se dělá dost těžko.
No zase v té ceně máš krom pultu kompletní efekťák, ekvalizéry, dynamické procesory, často i párák (MADI, ethersoundový, případně optický - tj jeden slabý kabel). Ta cena není zas až tak přemrštěná, na to, co všechno digitál umí navíc. Schválně si vezmi, na kolik vyjde slušná "riderová" režie při použití analogového pultu - mix 40ch cca 300000Kč (Soundcraft MH..., Allen Heath ML...), ekvalizéry na FOH + monitory minimálně 150000Kč (5x Klark DN360), efekty cca 100000Kč (PCM91 + MPX1 + SPX2000 + D-TWO), dynamické procesory dalších cca 100000Kč (2x DPR404 + 2x DS404). Dohromady 650000 bez páráku a s tím, že je tam jen čtyřicetikanálový mix a po osmi kanálech kompresorů a gejtů. Za plus mínus tyhle peníze už je prakticky k mání třeba DiGiCo SD8. Spíš je to o tom, jestli děláš tak velké akce, abys takový pult uživil. Ačkoli nejsem obecně příznivcem digitálů, tak zrovna cena je argument, který hovoří spíš pro digitál...
The best sound comes from one source...
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Sorry, ze rejpam mimo tema, ale trochu motas hrusticky a jablicka. Madi i ethersound jsou pouze ruzne "komunikacni protokoly". Oba dva mohou "tect" po spouste druhu hadicek...honza_s píše:...často i párák (MADI, ethersoundový, případně optický - tj jeden slabý kabel)...
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Jj blbě jsem se vyjádřil, chtěl jsem hlavně zdůraznit ten fakt, že není potřeba párák jako takový, že veškerá komunikace běží po dvou slabých koaxech (v případě MADI)...Fyla píše:Sorry, ze rejpam mimo tema, ale trochu motas hrusticky a jablicka. Madi i ethersound jsou pouze ruzne "komunikacni protokoly". Oba dva mohou "tect" po spouste druhu hadicek...
The best sound comes from one source...
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Tak tohle me dostalu mohl bych se zeptat jak se to řešilo? no asik reset pri akcni nevim no zapeklita situacemaly_medved píše:to J.J. - A mimochodem : DOŠLO K NEJHORŠÍMU : Už jsem se dožil okamžiku kdy jsem na monitoru mixážního pultu viděl hlášku WinXP "došlo k neočekávané chybě" ( KLOTZ AEON ) . To Vám nikomu nepřeju zažít !
-
jardatop
- Uživatel

- Příspěvky: 461
- Registrován: stř 26. bře 2008 23:39:44
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Nevyfotil to nekdo? To bych chtel videt!maly_medved píše:to J.J. - A mimochodem : DOŠLO K NEJHORŠÍMU : Už jsem se dožil okamžiku kdy jsem na monitoru mixážního pultu viděl hlášku WinXP "došlo k neočekávané chybě" ( KLOTZ AEON ) . To Vám nikomu nepřeju zažít !
- CharlesBass
- Uživatel

- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
hh a pak vsecko nastavovat odznovaOK2MDK píše:Tak tohle me dostalu mohl bych se zeptat jak se to řešilo? no asik reset pri akcni nevim no zapeklita situacemaly_medved píše:to J.J. - A mimochodem : DOŠLO K NEJHORŠÍMU : Už jsem se dožil okamžiku kdy jsem na monitoru mixážního pultu viděl hlášku WinXP "došlo k neočekávané chybě" ( KLOTZ AEON ) . To Vám nikomu nepřeju zažít !
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Fotky mám, nebylo to na živé akci , ale ve studiu a bylo to strašlivé ( je to ON AIR broadcast pult ) . šlo do řiti celé vysílání a studio jsme stěhovali do jiné režie .
jen koukám že je sem nedám ....
-----------
Pozn. admin: pročpak ne?
jen koukám že je sem nedám ....
-----------
Pozn. admin: pročpak ne?
-
jardatop
- Uživatel

- Příspěvky: 461
- Registrován: stř 26. bře 2008 23:39:44
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Proc ne? Stacila by jedna fotka, jak tam sviti ta hlaska a je videt, ze je to mixpult 
























