Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
-
- Reklama
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Co sa tyka tej odolnosti na vazbu, tak v tom je Mipro fakt super, to suhlasim. Len prave sa mi zda ze je to vdaka tej ciastocnej okresanosti zvuku (rovnako ako SM58 ... to budu teraz reakcie
). Ale je to subjektivne treba to pocut, urcite to nie su zle mikrofony.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
"Kuchtelski" jako vždy extra liga
- není důvod mu nevěřit - ale ta cena.. D.facto...... jako levný kondik ( cca 6.000,-) se mě osvědčil (jak jinak) Rode S1 a velmi levný a nenáročný M2
(nejsu díler RODE, jen spokojený dlouholetý uživatel..) splnil vše co se očekávalo...přešel jsem z Shure Beta...už před x roky...asi v extralize nic jinýho než DPA není, ale né každej "okresní" zvukař může mít nachystaný v kufru 5 mikráků po 25 litrech...Rode toto vychytalo ( nejebte mě za to, že jsou daleko lepší, ano jsou daleko lepší) ale nástroják M3 za 2 litry je boží a co teprve pár M5 to nemá výkon x cena konkurenci....(když děláš okresní přebor - musíš čumět na výkon x cena..judisti, hasiči, myslivci, děvčátka v tanečním kroužku, místní sbor a tři pseudo muzikanti na tancovačce ti většinou profi mikrák nezaplatijou, a ani neocenijou - většinou( dej tam bezdrát a hlavně at něco hraje)....a v sále co člověk to zvukař - zesil, zeslab, uber, přidej, seš hluchej, já to vím líp, ja tady všechny znám....
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Ještě doplním: když vidíš ty maličký judisty se prát, děvčátka ze sboru zpívat a hrát, ukončení školní docházky a pasování absolventů - dělám to rád a vždy zadarmo ( živí mě dobře stavařina) - (lžu většinou si vezmu 200,- na beneli....)

- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
... tak to snad vsichni prodejci, ne? Uprimne receno srovnavacky u nas delame docela casto a radi
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Asi jo, já jen psal kde se dá vyzkoušet zrovna tenhle. Že by to mohlo vyznít tak, že jinde nenechají mikrofon vyzkoušet a MusicData jsou tím jakkoli výjimka mě nenapadlo.
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
bohužel se občas takový umělec vyskytnenavstevnik píše: ↑sob 07. lis 2020 16:32:23Takovy "umelce", jak je Lounova a obecne ty lidi, co lezou k PAckum, to fakt vsem kolegum zavidim.
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Ahoj,
Mel bych jeste doplnujici otazku na kolegy co pouzivaji kondiky na live.
Jak je to s odolnosti vuci źpetne vazbe?
Horsi?
Srovnatelne s dynamikou?
Diky vsem.
Mel bych jeste doplnujici otazku na kolegy co pouzivaji kondiky na live.
Jak je to s odolnosti vuci źpetne vazbe?
Horsi?
Srovnatelne s dynamikou?
Diky vsem.
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Obecně horší. U dobrých kondíků (taky za adekvátní cenu) se ten rozdíl v náchylnosti částečně smazává. Plusem může být že zpěv/nástroj nabíraný kondíkem bývá čistší a zřetelnější a tak není potřeba ho tam dávat tolik nahlas a přesto je slyšet případně se patřičně prosadí. Asi to neplatí šmahem všemi žánry, ale to případně upřesněte dotaz a ozve se někdo erudovanější, kdo zvučí tu věc co vás zajímá.
- Kuchteleski
- Uživatel

- Příspěvky: 77
- Registrován: ned 14. říj 2018 23:51:28
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Obecně je to srovnatelné.
S tím nemůžu souhlasit.
To, jak moc je mikrofon náchylný ke zpětné vazbě, daleko víc závisí na jiných faktorech, jako je konstrukce a způsobu použití, tedy obecně nemůžeme říct, že kondenzátorové mikrofony víc vazbí.
Ostatně o tom v rámci své snahy vzdělávat píše i dpa:
https://www.dpamicrophones.com/mic-univ ... vs-dynamic
Můžeme říct, že
- lepší mikrofon bude méně náchylný ke zpětné vazbě, než horší mikrofon, protože bude mít vyrovnanější frekvenční charakteristiku a směrovost.
- mikrofony s užší vyzařovací charakteristikou budou míň náchylný k zpětné vazbě, protože budou mít méně přeslechů.
- mikrofony s menší vzdáleností mezi mřížkou a kapslí budou méně náchylné k vazbě, protože mají potenciál k lepšímu poměru mezi snímaným signálem a přeslechem.
A proti tomu můžeme argumentovat tím, že
- mikrofon, který nezahraje 11kHz na nich nikdy nebude vazbit..
- užší vyzařovací charakteristika je vykoupena větším útlumem do stran na místo dozadu, tedy vzadu bude opět náchylnější..
- například nd967, který by díky své konstrukci měl v tomto parametru excelovat, byl pro mě nepoužitelný, protože kvůli své konstrukci jej každý automaticky chytnul za „bambuli“ a tím se z něj stal všesměrový vazbící mikrofon..
Tím chci říct, že (z vlastní zkušenosti) je např. kondenzátorové d:facto mnohem odolnější vůči zpětné vazbě než např. dynamická sm58 a to právě z důvodů vyrovnanější směrovosti, užší vyzařovací charakteristiky, menší vzdáleností od grillu, ale v tomto konkrétním případě i lepším chováním při uchopení za grill. Samozřejmě jsou scénáře, kdy d:facto není vhodný (too much of a good thing), ale vím, že když už by d:facto vazbilo, tak to není tím, že je kondenzátorový a výměna za sm58 nepomůže. Naopak.
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Taky mám zkušenost, že "kondík" nemusí být (a zpravidla není) z pohledu FB horší.
Například můj oblíbený XML LSC1 (jak kardiodní, tak hyperkardiodní kapsle) je ve většině aplikací ve FB o kus dál oproti SM-58, stejně tak Neumann KSM 104, se kterým zvučím (tedy kromě Covid AGE) hodně často.
Podobné to bude u ostatních výrobců.
Důvody vyjmenoval Kuchteleski, já bych jen doplnil, že vedle vyrovnané frekvenční charakteristiky hrají patrně velkou roli také fázové poměry daného kusu a vlastně celého řetězce.
Například můj oblíbený XML LSC1 (jak kardiodní, tak hyperkardiodní kapsle) je ve většině aplikací ve FB o kus dál oproti SM-58, stejně tak Neumann KSM 104, se kterým zvučím (tedy kromě Covid AGE) hodně často.
Podobné to bude u ostatních výrobců.
Důvody vyjmenoval Kuchteleski, já bych jen doplnil, že vedle vyrovnané frekvenční charakteristiky hrají patrně velkou roli také fázové poměry daného kusu a vlastně celého řetězce.
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Tak to máme asi příliš rozdílné zkušenosti. Ale protože vy máte těch zkušeností víc a povětšinou i s lepší technikou, nezbývá mi než počkat až se k takovému poznání taky prokroutím. Zatím jsem s jakýmkoli kondíkem vždycky měl na live daleko víc práce s FB než s dynamikou za stejné situace. Takže to spíš beru jako daň za hezčí zvuk a dávám je tam kde si to můžu dovolit. Samozřejmě že nepoužívám d:facto a podobné, za to mi jaksi nikdo neplatí tolik, abych si je mohl pořídit. A jako Hobík, navíc pěkně s DPH a bez možnosti cokoli kdekoli odečíst.
Ale jinak se vždycky musím smát tomu, jak se vyzdvihuje malá vzdálenost grilu od kapsle, potažmom membrány, protože až na výjimky mi nikdo mikrofon nedá k hubě tak blízko, aby se tento rozdíl vůbec měl šanci projevit. Leda bych mu ho tam přilepil gafou i s rukou. Ale kupodivu mi ani nechytaji mikrofon za kulu, nebo jsem schopný zatím kohokoli dost rychle naučit to nedělat. Zpívat z blízka bohužel né. Asi jiný kraj.
Ale jinak se vždycky musím smát tomu, jak se vyzdvihuje malá vzdálenost grilu od kapsle, potažmom membrány, protože až na výjimky mi nikdo mikrofon nedá k hubě tak blízko, aby se tento rozdíl vůbec měl šanci projevit. Leda bych mu ho tam přilepil gafou i s rukou. Ale kupodivu mi ani nechytaji mikrofon za kulu, nebo jsem schopný zatím kohokoli dost rychle naučit to nedělat. Zpívat z blízka bohužel né. Asi jiný kraj.
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Ked uz sa bavime o tej nachylnosti na spatnu vazbu ...
Myslim ze Kuchteleski to zhrnul velmi presne. Ale ja by som este nieco podstatne doplnil.
Ja totiz vela casu pred akciou investujem do poriadneho nastavenia PA (umiestnenie bedni, uhlovanie, fazovanie, ekvalizacia, ...), je jedno ci su to 2 bedne alebo line array, ale dolezite je urobit to aj s monitormi. Ked je vsetko spravne urobene, tak je tych vazieb omnoho omnoho menej. Mam to velmi dobre odskusane, ze ked na akcii nemam dost casu na poriadne nastavenie PA, tak sa to prejavi aj na vacsej nachylnosti celeho systemu k vazbam. Ked mam casu dost, tak ani poriadne neviem co je to vazba a je uplne jedno ci dam kondiky alebo dynamiky. S oblubou pouzivam AKG C1000, AKG C3000, Beyer MCE930, beyeracke klopaky, Beta 87, ... a fakt nemam problem.
A tu vidim casty kamen urazu u vela zvukarov. Moja kapela (spev. husle s DPA4099, 2 akusticke gitary s piezo kombinovane DPA, kontrabas s DPA) pouziva 1-2 monitory max, ale aj s tym sme uz nejedneho zvukara vytrapili. Ale ked som pocul ako ma tie monitory nastavene, tak som sa vobec nedivil. A to sa snazime mat na stagi pohodovu hlasitost, ziadna diskoteka.
No snazim sa len povedat, ze v praxi nachylmost na vazbu spociva aj v mnohych inych faktoroch ako je samotny mikrofon ... a to tu nerozvadzame postavenie mikrofonu voci monitorovej bedni.
Myslim ze Kuchteleski to zhrnul velmi presne. Ale ja by som este nieco podstatne doplnil.
Ja totiz vela casu pred akciou investujem do poriadneho nastavenia PA (umiestnenie bedni, uhlovanie, fazovanie, ekvalizacia, ...), je jedno ci su to 2 bedne alebo line array, ale dolezite je urobit to aj s monitormi. Ked je vsetko spravne urobene, tak je tych vazieb omnoho omnoho menej. Mam to velmi dobre odskusane, ze ked na akcii nemam dost casu na poriadne nastavenie PA, tak sa to prejavi aj na vacsej nachylnosti celeho systemu k vazbam. Ked mam casu dost, tak ani poriadne neviem co je to vazba a je uplne jedno ci dam kondiky alebo dynamiky. S oblubou pouzivam AKG C1000, AKG C3000, Beyer MCE930, beyeracke klopaky, Beta 87, ... a fakt nemam problem.
A tu vidim casty kamen urazu u vela zvukarov. Moja kapela (spev. husle s DPA4099, 2 akusticke gitary s piezo kombinovane DPA, kontrabas s DPA) pouziva 1-2 monitory max, ale aj s tym sme uz nejedneho zvukara vytrapili. Ale ked som pocul ako ma tie monitory nastavene, tak som sa vobec nedivil. A to sa snazime mat na stagi pohodovu hlasitost, ziadna diskoteka.
No snazim sa len povedat, ze v praxi nachylmost na vazbu spociva aj v mnohych inych faktoroch ako je samotny mikrofon ... a to tu nerozvadzame postavenie mikrofonu voci monitorovej bedni.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Přidal jsem fotky Rode M1 (dynamika) a M2 (elektret), jen tak pro porovnání, , tyto levný mikráky jsou na vazbu na tom tak nějak stejně, (sám mám radši M2..ale je to podle vkusu každého soudruha..) přikláním se, že víc záleží na rozmístění odposlechů, členitost prostoru, vlastní hlasitosti muzikantů na prkně - příklad 2 tria- 1.trio=1. zpěvačka s akustikou a flétnou, 2.sólová akustika, 3. cajón a vokál- paráda zvučení...2.trio=1.řezník za škopkama s dvojšlapkou (nedej bože dva kopáky, 10 přechodů a 8 činelů - ten sám potřebuje 12 mikrofonů a vlastní mix...), 2.basák s Ampegem a 8x10 lednicou, 3.frontmen s Exploerem a 100W Buginou s volume doprava (flaška přece hraje jen na (plný kule") na bazaru si to dnes lehce pořídí každej mladej kluk za pár brigád).. to bude parádně hvízdat ....
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Je to tzv. off topic , ale můžete mě někdo vysvětlit jak je možný, že 100W Bugina nebo Matěj(např. osmikilo..) a taky Fender - můj Supersonic 60W - objektivně přeřve 1000 Wattovou aktivní PA bednu - já su stavař a principech elektro za 40 let, co hraju vlastně nic nevím.... ani to nechcu skoumat .- rád se poučím.... - mě to jen z akustickýho hlediska zajímá - to je tak nedokonalý ucho....nebo co????
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Přímé srovnání s RCF HD 32 700W, ale RCF se dá asi věřit, je to jediná firma, která moc nelže o výkonu......takže né 1000 W...ale 700....ale RMS snad..


























