od frantik » pon 16. bře 2009 18:37:10
Katastrofa začíná už při tom, kdo se na tu školu hlásí. Většina se spoléhá na to, že školu nějak proleze a pak si půde po svých. Někteří moji polužáci ze SPŠE skončili např. u hasičů. Na technické obory by se měli hlásti kluci, které to baví a v ideálním případě jsou bastlíři už cca od 10 let věku. V ideálním případě by pak měli tlačit na kantory, aby jim bylo vysvětleno co se to vlastně učí a k čemu jim to bude a hlídat si jestli kantor rozumí tomu co učí. Jsou-li povinné osnovy k ničemu, kantor by to měl vědět a bokem by měl přidávat do učiva věci z praxe.
Mám ten dojem, že od bolševika se ve školství traduje snaha lidi nachytat na tom, co nevědí, místo toho, aby se něco prokazatelně naučili. Študáky poznáte lehce, hlaní téma hovoru jsou "otázky", co se bude zkoušet a co se na to má říct. Pokračuje to i na VŠ, akorát je víc učiva a méně srozumitelného.
Katastrofa začíná už při tom, kdo se na tu školu hlásí. Většina se spoléhá na to, že školu nějak proleze a pak si půde po svých. Někteří moji polužáci ze SPŠE skončili např. u hasičů. Na technické obory by se měli hlásti kluci, které to baví a v ideálním případě jsou bastlíři už cca od 10 let věku. V ideálním případě by pak měli tlačit na kantory, aby jim bylo vysvětleno co se to vlastně učí a k čemu jim to bude a hlídat si jestli kantor rozumí tomu co učí. Jsou-li povinné osnovy k ničemu, kantor by to měl vědět a bokem by měl přidávat do učiva věci z praxe.
Mám ten dojem, že od bolševika se ve školství traduje snaha lidi nachytat na tom, co nevědí, místo toho, aby se něco prokazatelně naučili. Študáky poznáte lehce, hlaní téma hovoru jsou "otázky", co se bude zkoušet a co se na to má říct. Pokračuje to i na VŠ, akorát je víc učiva a méně srozumitelného.