Zvučení školního divadelního představení a koncertu

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od PPSSound » pát 14. bře 2014 16:04:15

To ano, taky netvrdim, ze 58 neni legenda, urcite je, mam ty i ty, jen volim dle stylu, na zpevaka, co umi s mic pracovat, je to parada, na klidnejsi muziku, na tvrdsi styl davam LEGENDARY SHURE SM 58,ja jsem nic proti nim nikdy nenapsal,jen jsem na ty Q8 dostal tip, vyzkousel, porovnal - pri stejnych korekcich, na jednoho umelce a slysel jsem, proto mohu volit mezi tim ci onim....ale kazdy to vnima trochu jinak, ale rozdil tam je, rekl bych k lepsimu....jen nekoho muze privest do mdlob ten napis SAMSON, neco jako ULI, ale SAMSON neni ULI

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od MADMAX » pát 14. bře 2014 11:38:41

2 PPSSound: ale vypadá to, že zbytek světa s Tebou nesouhlasí anebo k tomuto poznání ještě nedospěl... :wink: , tatím jsou 58 furt legenda a nějakej Samson Q8 nikdo nezná - to je bohužel taky hledisko, které je třeba brát v úvahu. Ostatně mikrofon, který "je dobrý jen někdy" bude vždycky méně "úspěšný" než mikrofon, který " je dobrý skoro vždycky" - i na hardcore nebo metal, to je přece taky zpěv, ne?

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od PPSSound » pát 14. bře 2014 10:51:29

Lupiino píše:Vždycky jsem si říkal, že mikrofony od Behringera jsou ze "značkových" mikrofonů jedny z nejhorších. Pak se ale objevil Samson..... :D

Nedoporučuji nic od této firmy. Je to děs. Možná bych opravdu za ty mikrofony trošku připlatil a koupil SHURE, nebo AUDIX, nebo.... ale hlavně ne SAMSON prosím....

Zas tak kriticky bych ke znacce SAMSON nebyl, pouzivam mic SAMSON Q8 a jsou o neco lepsi nez SM 58, odolnejsi i vuci FDB a dle poslechu me prijdou vice projasnene, ovsem nejsou vhodne na HC,DM a ten styl, kde se do mic řve, jinak na zpev jsou dobre,ale je to vec nazoru, zkusil jsem, porovnal a rikam to...

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od kanjec » úte 11. bře 2014 17:01:31

Chlapi, ke skupinovému odsuzování bych byl velmi skeptický. Samson dělá spoustu zajímavých věcí, které se dají bez problémů používat - C05, CM10B, CM20P jsou dle mých zkušeností dobré za cenu, za kterou se konkurenční značky opravdu nechytnou. Chápu, koupil jsme i Q7 a to byla fakt minela.

K tomu zadání, nikdo nezmínil dvě věci - porty a delay zone. Pokud by ti divadelníci dostaly bezdrátové porty, bude vyřešeno. Music Data (Rental Pro) půjčují za velmi pěkné peníze. Co se týče zvuku v kostele, osvědčila se mi zpožděnka v půlce kostela, absolutně jsem se tak byl schopen zbavit vazby a i vpředu se dá hlasitost udržet v hladině, která je pro všechny akceptovatelná.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Han Tra » ned 09. bře 2014 19:02:23

Ahoj Jirko! Vím z vlastní zkušenosti, že nejhorší noční můrou zvukaře jsou kuňkající dětičky a nebo divadelníci, kteří neumějí mluvit nahlas. Osobně takovýhle problém řeším decentralizovaným způsobem ozvučení. Vezmu několik slabších beden a postavím je podél sedadel, zhruba od třetiny sálu dál. Dopředu nedám nic, protože první třetina sálu ty vystupující slyší live a tak můžu pokrýt zvukem jen ten zbytek. Nemusí to být moc nahlas, zhruba ve stejné síle, jako mají řady vpředu, bedny jsou daleko od mikrofonů a nevazbí. Nějaké zpoždění zvuku neprofesionálně neřeším, protože lidem vadí víc, když neslyší a nerozumí, než když jim ten zvuk přijde z boku, ale je dokonale slyšet každé nadechnutí. Viděl jsem v různých kostelích, že si věřící udělali podobný ozvučovací systém, kde ke každé lavici dali malý repráček, který pokryl slovem Božím pouze posluchače na té lavici. Jednou jsem tam musel zvučit také nějaké dětičky (vánoční pásmo s písněmi a recitací). Sice jsem tam natahal velké bedny, ale nakonec jsem se připojil na tenhle systém prťavých reprobeden, uřezal basy a do velkých beden pustil jenom lehce klávesy, aby tam ten bas trochu byl. Z hlediska barvy zvuku to byl docela běs (všichni víme jak hrají bedýnky k PC), taky s hlasitostí jsem se nemohl nijak rozmáchnout, ale na konci chodili rodiče a chválili, že už tam bylo nějakých zvukařů, ale teď konečně byly ty jejich děti dobře slyšet a bylo jim rozumět každé slovo. Od té doby platím za velkého zvukaře a nesmím chybět na žádné akci :D. Omlouvám se profesionálním kolegům, že tady popisuji takový amatérismus, ale důležitý je výsledek a tím je spokojenost posluchačů.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Lupiino » čtv 05. pro 2013 14:48:13

Madmax má naprostou pravdu, nicméně je to pohled trochu z druhé strany....

SE ELECTRONICS sE X1 - jo, ten nemá chybu... Na tuhle značku jsem zapomněl. Mohu doporučit. Taky budu pořizovat - měl jsem ho zapůjčený a přesvědčil mne, že za to stojí!
Shure typ PG je trošku slabší, souhlas.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od MADMAX » čtv 05. pro 2013 10:59:54

2 Lupiino: právě takovéhle akce se nedají udělat v jednom člověku DOBŘE. Protože prakticky neexistují žádné pauzy v programu a často ani nikdo neví, kde zrovna bude potřeba mikrofon v příštích 10 vteřinách, je potřeba aby jeden člověk byl za pultem a druhý u "podia" a běhal s mikrofony na stativech, snižoval stojany do výšky 6letých dětí, vrazil šeptavému vypravěči mikrofon "až do huby" a podobně... když jseš tam sám, než se někam prodereš davem od mixpultu, je většinou dávno pozdě... samozřejmě že to nejčastěji dělá jeden člověk s levnou technikou a od toho se odvíjí i konstantně tristní výsledky.

2 Jirka Zelený: naproisto chápu v jaké jsi situaci - prostě jeden velký kompromis, přitom už zadání, které skoro nemá dobré řešení... pokud se týče mikrofonů: Rode je rozhodně dobře, podle mne v poměru cena/výkon rozhodně lépe než "laciné" modely SHURE (třeba PG) nebo Audix (řada Fusion). Ještě bych doporučoval zkouknout značku sE Electronic (prodává Audiopro), tam je relace výkon/cena snad ještě zajímavější - např. nejlevnější velkomembránový model X1 je za ty peníze opravdu absolutní bomba /musím potvrdit z vlastní zkušenosti, už jsme ho koupili a chceme ještě jeden/, která ve slepém testu překonala nejen Rode NT-1A, ale i Neumanna TLM102... naprosto jinej level než Samson, behringer nebo superlux. Komické je, že např. šmejdský mikrofon od no-name Číňana "značky" JTS stojí o třetinu víc než ta X1.

Jinak souhlas s Kamilem, dobrý FBX (ne Behringer!!!) uškodí zvuku méně než 1/3oktávový EQ - protože má podstatně užší filtry. Proto byly koneckonců FBX vymyšleny...

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Zdeněk Prodance » čtv 05. pro 2013 10:53:19

Ještě k tomu "zhoršování zvuku" - opravdu mi vrtá hlavou, kdo mohl takovou věc vymyslet. Netušil jsem, že je úroveň průměrného zákulisního radila až tak nízká.
Samozřejmě se dá obecně říci, že každý další průchod přes jakýkoli bazmek zvuk nějak zhorší, na to ani nepotřebujete elektroniku a dokonce ani elektriku, stačí si strčit prsty do uší nebo jenom položit přes uši nebo hodit deku přes klavír. Ovšem vykládat, že zařízení, které z principu pouze odstraní nedostatky v kmitočtové charakteristice (tedy ty hrby, na kterých se to musí nejdříve rozhoukávat a rozpískávat) je vlastně škodlivé pro zvuk, může fakt jen neumětel, který na něm neumí zmáčknout správně těch pár tlačítek anebo to vždycky zkoušel jen na tom nejlevnějším, co sehnal. Skutečnost je taková, že co nejrovnější kmitočtová charakteristika je SOUČASNĚ podmínkou maximální bezpečnosti proti zpětné vazbě i kvalitního zvuku. Pokud se jí nedá docílit už těmi nezbytnými prvky řetězce (od mikrofonu po bednu a prostor) a působí to problémy, tak je naprosto na místě použít něco dalšího.

H.M.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Lupiino » čtv 05. pro 2013 9:30:15

Vždycky jsem si říkal, že mikrofony od Behringera jsou ze "značkových" mikrofonů jedny z nejhorších. Pak se ale objevil Samson..... :D

Nedoporučuji nic od této firmy. Je to děs. Možná bych opravdu za ty mikrofony trošku připlatil a koupil SHURE, nebo AUDIX, nebo.... ale hlavně ne SAMSON prosím....

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od exxxi » stř 04. pro 2013 13:59:11

Z low cost kondenzátorových se dají použít i Superlux Hi-10.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od KamilV » stř 04. pro 2013 13:23:18

Když není kam věšet, existují vysoké stativy.

Než Samson C02, raději bych asi volil Behringer C2. "Kvalitou" jsou podobné, cenově levnější, na scéně víc nenápadné. Bavíme se ale o low-endu a není možné na to zapomínat.

Ty logické argumenty proti FBX by se asi daly rozebrat, ale tady by to bylo OT.
Jak jsem psal, dobře použitý FBX nezhorší zvuk víc, než klasické ekvalizér. A je jedno, jestli se bavíme o zpěvu, kapele, nebo CD. Zvuk je jenom jeden...

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od blaha » stř 04. pro 2013 13:05:23

Já se teď vyjádřím k tomu nákupu pouze nových věcí. Pohybuju se v divadle, je to městská organizace a je pochopitelně potřeba mít doklad na nákup věcí. To však nutně neznamená, že ty věci musí být nové. V podstatě je spousta lidí, kteří prodávají starší kousky slušných přístrojů a zároveň je mají ve svém účetnictví. Tady pak není problém se s prodávajícím domluvit, aby na toto zboží doklad vystavil.
A pokud ti to někdo prodává soukromě, minimálně by měl stačit váš výdajový doklad jím potvrzený, nebo kupní smlouva s ním jako soukromou osobou.
Tím to máš papírově ošetřené a jediné co vlastně chybí je, u starší věci, záruka.

Proto je dobré odzkoušení a vybírat to co má dostupný a rychlý servis.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Jirka Zeleny » stř 04. pro 2013 12:20:09

Děkuji za rychlé reakce a názory k věci, pokusím se k tomu ještě vyjádřit:
Bedny bych rád vyměnil, ale momentálně na to asi nebude prostor. Kromě těch Samsonů máme ještě starší bedny, ale ještě mnohem horší (je to nějaký noname) a nedostačují výkonově. Ty Samsony byl posun nahoru, ale uvědomuji si, že by to ještě chtělo. Nicméně, nebylo by jednoduché naší paní ekonomce vysvětlovat, proč nám došla další sada beden.
Mikrofony musí být na kraji proto, že nemůžou být přímo na scéně a zároveň je není kam zavěsit - je to kostel. S umístěním beden bohužel také nelze moc laborovat. Stojí v rozích kostela, protože jinam se nevejdou (nebo by bránily procházení okolo nich).
S těmi eliminátory zpětné vazby jsem "prodával, jak jsem koupil". Já to nikdy nezkoumal v provozu, idea automatického potlačení vazby bez složitějšího nastavování se mi líbí, ale ty výhrady mi přišly celkem logické. Kromě toho hraní se tam i dost zpívá a mám trochu obavu, jestli to zvuk přece jen nezhorší (ač chápu, že mnohým z vás se ježí vlasy na hlavě jen z těch Samsonů).
Jinak mikrofony jsou podstatně blíž hercům a zpěvákům než bedny.
Co se týká možnosti najmout si zvukaře, tak tady je problém.
1/ Nějakých hudebních akcí máme několik za rok, to už by vyšlo celkem draho.
2/ ty peníze, co na to máme, můžeme utratit jen za nějaké hmotné pomůcky (podobně máme sumu peněz určenou výhradně na učebnice) - bohužel to není možné přelévat. Taky by byl problém koupit něco staršího. Osobně bych neváhal, ale zase potřebujeme ty papíry. Dá se říci, že určitou základní výbavu teď máme, takže je prostor postupně obměňovat ty věci, které ne úplně vyhovují.
Když tu padla řeč o těch ekvalizérech, nemáte nějaký tip? Podobně s těmi mikrofony. Člověk z audiotecu mi doporučoval koupit několik párů těch Samsonů c02 (já vím, zase Samson). Tvrdil, že vzhledem k ceně nejsou špatné. Zároveň je pravda, že když to někdo zkopne (což by se tam při troše smůly mohlo stát), tak to není zářez za 10.000,-.

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od Lupiino » stř 04. pro 2013 11:43:24

Jo, na takovéto akce to je moc. Neřeším oprávněnost uvedené ceny, řeším poměr kvalita/cena/kupní síla.

Zvučil jsem ve dvou akci, kde bylo za zvuk 30tis. a proč ne :-D

Běžné akce tohoto typu se přece dají zvládnout v jednom člověku... 5000,- si řeknu za celovečerní akci. Apec tím trpí, ale ne všude lze zaplatit profi techniku. Ta desítka je právě ten důvod, proč to raději někteří zkouší sami :?

Re: Zvučení školního divadelního představení a koncertu

od MADMAX » stř 04. pro 2013 10:24:13

ano, Lupiino, pokud to bude s bednama Samson, mikrofonama RH Sound a odpovídajícím výsledkem, tak ano. To je právě ta chyba. Dva kvalifikovaní lidé (zvukař + technik/mikrofonista) na celej den = 5.000,-
Doprava techniky dodávkou 10kč/km, nebo např. v rámci Prahy paušálem 1.200,- Na techniku zbývá 3.800,- - předpokládám čtyři aspoň trochu slušné velkomembránové mikrofony (Rode NT-1, sE electronic X1) a třeba 6 "tužek" (NT5, 55, AKG C451, audix ADX51...), připadá Ti to moc???

Nahoru