Audio interface pro recording a live recording

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Audio interface pro recording a live recording

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Bildic » úte 02. zář 2014 8:53:31

používam MACmini a motu 4Pre - Spokojnosť
tu je prehľad čo dnes MOTU má: http://www.motu.com/products


info o MACmini - porty:
Port Thunderbolt (až do 10 Gb/s)
Port FireWire 800 (až do 800 Mb/s)
Štyri porty USB 3 (až do 5 Gb/s)
Port HDMI
Slot pre SDXC kartu
Port Gigabit Ethernet
Vstup a výstup pre zvuk
Infračervený prijímač

Re: Audio interface pro recording a live recording

od blaha » úte 02. zář 2014 8:08:32

Už jsem psal, třeba Steinberg UR824, Motu 828 MKIII Hybrid.

Ale tak mě napadá, myslíš, že někde ve studiu, nebo nějaký zvukař by vám tu nahrávku nepořídili, lépe a levněji (cca kolem 5k +-).
A pokud si to chcete smíchat sami, pak by asi neměl být problém se s někým domluvit jen na náběru jednotlivých stop.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Grazlll » úte 02. zář 2014 6:30:10

Ahoj,
rád bych se optal na názor na PRESONUS AudioBox 1818 VSL ( http://kytary.cz/presonus-audiobox-1818 ... tAod32gAgg )
Ano, pošilhával jsem po nějakých těch RME, ale neživý nás to takže přes 20k je už dost... možná jednou...
Nicméně.. Chceme udělat placku v našich podmínkách co nejlepší. Podmínkama se rozumí co nejlíp upravená místnost, tzn. paravany a zbytek deky :-D, mikrofony celkem na úrovni (NT5, D6, SM57 atp.) a právě řešim zvukovku...
Už celkem neřešim jestli FW nebo USB, jde mi spíš o to jestli v cenové hladině PRESONUSE existuje ještě něco lepšího nebo jestli touto značkou nic nezkazim... Nabízejí se ještě nějaký Focurite, atp...
Jaký je váš názor prosím?

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » sob 31. srp 2013 11:26:31

:oops: no to jsem ale d....l :lol: ještě spím
Pravděpodobně ne ale to nezáleží jen na kartách ale na mnoho ostatních aspektech. jako je akustika CR, kvalita monitorů, vycvičený sluch atd.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Grazlll » sob 31. srp 2013 11:25:23

Karty, ne kytary :-D

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » sob 31. srp 2013 11:22:16

Nemám osobní zkušenosti s těmito zvukovkami ale podle toho co jsem si prošel by jsem se přikláněl k 2x Scarlett. Jak jsem již napsal v této cenové relaci je v podstatě jedno co koupíš a uživalelé jsou se Scarlett až na pár vyjímek spokojeni. Jediná nevýhoda z mého pohledu je že nemůžeš aktivovat 48V pro každý vstup samostatně ale pouze 1-4 a 5-8.

Tu otázku s kytarama na stole jsem opravdu nepochopil.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Grazlll » sob 31. srp 2013 7:50:06

Dobrá...trochu debatu nasměruji tam kam jsem původně chtěl...:-)
Pakliže bych si měl vybrat mezi:
http://kytary.cz/presonus-audiobox-1818-vsl/HN119687/
http://kytary.cz/focusrite-scarlett-18i20/HN141592/
případně nakombinovat
http://kytary.cz/steinberg-ur824/HN139383/
s
http://www.audiotek.cz/product-42151-fo ... ctopre-mk2

Co z toho se zkušenějším jeví jako nej řešení?
Buď Presonus nebo Focusrite zapojený přes ADAT v režimu Master/slave nebo URko přes ADAT s AD/DA Focusrite :-)

Váš názor mi hodně pomůže ve výběru :-)

Teď jen otázka ještě zdaleka ne tak zkušeného "zvukaře"... Když si ty karty položim na stůl vedle sebe a přes každou z nich nahraju např. bicí nebo zpěvy a nebudu vědět která je která... Poznám rozdíl...?

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » pát 30. srp 2013 21:24:55

No ještě jedna možnost pro FW je Mac. Mac mini stojí tak okolo €600 ten poslední model FW, USB3, ect. starší by jsi mohl sehnat tak okolo €400 a ta investice se ti určitě vyplatí. Jsou to další výdaje ale k nezaplacení. :wink: Já jedu pouze Macky už 6 let a nevím co jsou to problémy s počítačem. Nejstarší co mi tady sedí je Mac Book Black 2.2 (2008) a jede na něm všechno bez problémů, samozřejmě mu nemůžu navalit 50 pluginů naráz ale normální session utáhne absolutně bez problémů jak v C6 tak L9. C7 mi na něm dělá neplechu ale je to tím že je to už stařeček ;-)

Re: Audio interface pro recording a live recording

od blaha » pát 30. srp 2013 20:22:44

Návštěvník píše:FW k USB nejde připojit... Ani takový převodník neexistuje. Jedná se o dvě odlišné věci.
Tak tak, ani číňan to nedělá, prohledal jsem toho při nákupu zvukovky docela dost a nic.

V podstatě pro FW máš jedině šanci buď u PC, nebo u NTB s ExpressCard slotem a odpovídající kartou s TI čipem. Třeba na mém XPS 1330 se mi MOTU přes vestavěný FW (tuším RICOH) ani nenašla.
Druhou volbou pro FW je pak PC s FW kartou v PCI/PCIe slotu, ale tady už je na zvážení i nějaká jiná zvukovka přímo do PCI/PCIe slotu.

Takže pro NTB vidím jako vhodnější variantu zvukovku s USB.

A ano, při uceleném řešení a spokojení se s 48kHz je už při dnešních cenách asi na zvážení koupě digitálního mixu, ať Presonuse, jsou teď nižší ceny, protože přicházejí nové modely, nebo Behringera X32 série (nedělá jen ten velký, ale i Compact, Producer, Rack).

Taky si nejsem úplně jistý jak budou fungovat 2-3 zvukovky přes USB dohromady, propoj přes ADAT je v podstatě tady dobrý, ale jen do 48kHz (tady umí ADAT 8 kanálů), pro vyšší frekvence už jdou přes ADAT jen 4 kanály). Takže jedině by museli umět ty dvě zvukovky spolu umět komunikovat na úrovni počítače a SW a přes ADAT nebo WC běžet pouze synchronizace. Pokud by to neuměli je výhodnější jedna zvukovka a 1-2 ADA 8000/8200.

Já jen podotýkám, že ty naše dva Steinberg/RME převodníky jsem v podstatě sehnal starší za hubičku (za cenou dvou nových ADA8000) a že nahrávám stejně většinou jen pracovně z mixu (DirOut) na 48kHz. I když teď trochu začínám laškovat se SACem, ale jsem zatím úplně v začátcích, a to hlavně z důvodu pohodlnosti na některých akcích, kde moc místa ani praktičnosti mixu není, takhle sklapnu noťas a mám FOH post sbalený :D .

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » pát 30. srp 2013 16:39:46

ok tak to nejde. Zase jsem o něco chytřejší :idea: :wink:

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Návštěvník » pát 30. srp 2013 12:41:54

FW k USB nejde připojit... Ani takový převodník neexistuje. Jedná se o dvě odlišné věci.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » pát 30. srp 2013 10:43:11

Co je mi známo tak u Focusrite jsou dost velký problémy s drivery u některých typů, nevím jak u 18i20 ale u menší 24-ky dost zásadní, tak se podívej na uživatelská fóra jak to je s drivery pro 18-ku.
K Word Clock : pokud koupíš 2 zvukovky pak je nastavíš Master/Slave, obecně by jsi měl mít přes WC lepší jitter rate ale pokud použiješ kvalitní kabely pak je v podstatě jedno jestli bude synchro přes ADAT či WC rozdíl bude neznatelný, pokud nějaký.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Stan » pát 30. srp 2013 10:31:55

Taky jsem ti chtěl doporučit Presonus či Alesis ale v této cenové relaci co se kvality týče je to v podstatě jedno co koupíš. Pokud budeš chtít nahrávat koncerty neuvedl jsi jestli máš mix či ne. Pak by bylo ještě řešení Sudio/Live kde je vše co potřebuješ a v současný době klesla cena 16.0.2 na €1000 a 16.4.2 na €1500. Pro začátečníka je do v pohodě. Pokud budeš chtít ucházející kvalitu a budeš kupovat vše samostaně tak to vynásob minimálně 2x. Ale vše záleží čím jseš již vybavený. Pokud budeš nahrávat pouze ve studiu pak mix v podstatě nepotřebuješ a bude ti stačit jen zvukova ale i tak se dostaneš na cenu Studio/Live 16.0.2.
K těm převodníkum FW/USB já to nestudoval ale jelikož je stále dost výrobců kteří vyrábějí zvukovky s FW určitě bude ke koupi kabel jak to připojit k USB ale je otázka jestli to má cenu.

Re: Audio interface pro recording a live recording

od Grazlll » pát 30. srp 2013 10:19:38

Tak teď mě opravte pokud melu nesmysly, ale v tom případě není lepší varianta si koupit dvě zvukovky, např. Presonuse nebo Focusrite s tim, že propojit přes ADAT jdou taky, ale navíc je v případě potřeby dokážu využít na dvou různých místech najednou...?
Samozřejmě mě láká představa, že nahrávám přes URko a k tomu mam ADDA Presonuse, ale cenově je to docela masakr...:-)
Takže se ptám...pakliže bych pořídil např. Focurite 18i20 dvakrát tak mam vyřešených 16 MIC vstupů (což by i na živý nahrávání mohlo stačit - sice těsně, ale mohlo), propojim je přes ADAT nebo obě nezávisle přes USB do PC a mam hotovo... Samozřejmě, že předpokládám, že pro synchronizaci je lepší asi přes ADAT, případně WC...
Je to tak?

Re: Audio interface pro recording a live recording

od blaha » pát 30. srp 2013 10:07:01

U těch redukcí pozor aby nevzniklo mínění, že FW lze připojit na USB, to fakt nejde a žádný takový převodník jsem nenašel. Tohle vypadá jen jako napájecí záležitost.

USB 2.0 zvládá bez problémů záznam 26 kanálů (odzkoušeno), pochopitelně ne při 96kHz.
Při 96kHz jdou přes ADAT pouze 4 kanály, takže pro 16 jich je 8 ve zvukovce a 2x ADAT převodník.

Já mám k UR824 převodníky od Steinbergu (RME) ADI-8 DS, ale ty nemají mikrofonní preampy.
ADA8000/8200 co jsem slyšel zase tak špatné reference nemá, ale umí max. 48kHz.

Pokud se chceš vyhnout Behringeru a nevykrvácet, pak už asi zbývá jen Presonus, jenž 96kHz umí až Digimax FS a Digimax D8 umí taky jen 48kHz.

A jak teď koukám po webech moc za rozumnou cenu na výběr není, takže bych ADA8000/8200 tak nezatracoval.

Nahoru