prach ve studiu
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
prach ve studiu
taky vas trapi prach ve studiu?
ja nechapu kde se vzdycky bere tolik prachu, ale i kdyz si vsechny masinky ocistim tak za tyden mam zase vsechno nehorazne zaprasene.
da se to nejak eliminovat?
ja nechapu kde se vzdycky bere tolik prachu, ale i kdyz si vsechny masinky ocistim tak za tyden mam zase vsechno nehorazne zaprasene.
da se to nejak eliminovat?
prach ve studiu
statická elektřina plus stáří koberců a látek (lámavost vláken), materiál obkladu, sprašnost maleb (nátěrů), netěsnost oken a dveří...
pomůže klima s filtrem prachových částic a nejvyšší možná eliminace výše uvedeného
pomůže klima s filtrem prachových částic a nejvyšší možná eliminace výše uvedeného
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
prach ve studiu
Taky na to trpim, jednak ja a jednak stroje. Budu rad kdyz mi nekdo poradi jak proti prachu ... ale obavam se ze to je asi dost beh na dlouhou trat.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, prach ve studiu
přesně, tohle je v domácích podmínkách opravdu náročné k řešení
tobě to Šáfo nemusím určitě vysvětlovat, ale pro ostatní popíšu, jak to chodí např. v některém z novějších studií ČRo (ale rozhodně ne ve všech), rsp. rozepíšu svůj předchozí příspěvek:
- kvalitní akustický materiál (malá drobivost a prašnost pěny/vlny), schováno ještě v "pytli" z jemné látky a schováno za překližkovým obkladem
(jedním z parametrů, který se primárně nesleduje, ale u kvalitního materiálu se předpokládá, je nízká prašnost. Tj. když do toho zkusmo praštíte, nevznese se oblak prachu. Ideálně sledovat v prosluněné místnosti
A dále: materiál stárne...)
- minimum holých stěn s nátěrem, ten je prakticky vždy (s)prašný, i když se výrobci zapřísahají
- koberce z podgumovaného nízkého vlákna, nejčastěji jde o dlaždice na technologické podlaze
- všechny přístroje jsou zemněny, pokud ne přes síť, tak pomocí extra oček
- pokud jsou otevírací okna, tak samozřejmě dvojitá, oboje s kvalitním těsněním
- dveře už samy o sobě musí splňovat vysoké požadavky na útlum / prostup hluku, takže buďto dvojité nebo jednoduché, ale velmi těžké (< 100 kg) s kvalitním obvodovým kováním a několikanásobným těsněním, takže prostup prachu je autom. minimální. Osobní postřeh - hrany jsou tak slícované a dveře tak těžké, že pokud byste tam nechali prsty, prakticky byste si je ustřihli.
- a v neposlední řadě klimatizace s filtrací a rekuperací, filtry by měly být vyměňovány po 3 měsících, kdy jsou stejně prakticky černé... Klimatizací je také řešeno stabilní vytápění místnosti - jedním z největších tvůrců prachu je klasické topení, které se v intervalech rozpaluje na např. 60 stupňů, markantně ohřívá a vysouší vzduch a způsobuje tak doslova pumpování vzduchových mas dovnitř a ven z místnosti.
- denní vysávání místnosti běžným vysavačem
I za takových podmínek se po týdnech, či spíše měsících usadí na místech, na která se nesahá, vrstva velejemného prachu. Oproti běžné domácnosti je to ale až neuvěřitelný rozdíl.
A teď si to porovnej se svými podmínkami... každý neodškrtnutý bod jsou desítky procent v neprospěch.
Tolik osobní zkušenost se stavbou a úpravou nahrávacího studia, režie a vysílacího studia.
tobě to Šáfo nemusím určitě vysvětlovat, ale pro ostatní popíšu, jak to chodí např. v některém z novějších studií ČRo (ale rozhodně ne ve všech), rsp. rozepíšu svůj předchozí příspěvek:
- kvalitní akustický materiál (malá drobivost a prašnost pěny/vlny), schováno ještě v "pytli" z jemné látky a schováno za překližkovým obkladem
(jedním z parametrů, který se primárně nesleduje, ale u kvalitního materiálu se předpokládá, je nízká prašnost. Tj. když do toho zkusmo praštíte, nevznese se oblak prachu. Ideálně sledovat v prosluněné místnosti
- minimum holých stěn s nátěrem, ten je prakticky vždy (s)prašný, i když se výrobci zapřísahají
- koberce z podgumovaného nízkého vlákna, nejčastěji jde o dlaždice na technologické podlaze
- všechny přístroje jsou zemněny, pokud ne přes síť, tak pomocí extra oček
- pokud jsou otevírací okna, tak samozřejmě dvojitá, oboje s kvalitním těsněním
- dveře už samy o sobě musí splňovat vysoké požadavky na útlum / prostup hluku, takže buďto dvojité nebo jednoduché, ale velmi těžké (< 100 kg) s kvalitním obvodovým kováním a několikanásobným těsněním, takže prostup prachu je autom. minimální. Osobní postřeh - hrany jsou tak slícované a dveře tak těžké, že pokud byste tam nechali prsty, prakticky byste si je ustřihli.
- a v neposlední řadě klimatizace s filtrací a rekuperací, filtry by měly být vyměňovány po 3 měsících, kdy jsou stejně prakticky černé... Klimatizací je také řešeno stabilní vytápění místnosti - jedním z největších tvůrců prachu je klasické topení, které se v intervalech rozpaluje na např. 60 stupňů, markantně ohřívá a vysouší vzduch a způsobuje tak doslova pumpování vzduchových mas dovnitř a ven z místnosti.
- denní vysávání místnosti běžným vysavačem
I za takových podmínek se po týdnech, či spíše měsících usadí na místech, na která se nesahá, vrstva velejemného prachu. Oproti běžné domácnosti je to ale až neuvěřitelný rozdíl.
A teď si to porovnej se svými podmínkami... každý neodškrtnutý bod jsou desítky procent v neprospěch.
Tolik osobní zkušenost se stavbou a úpravou nahrávacího studia, režie a vysílacího studia.
prach ve studiu
Prašnost je i na "operačních sálech" tedy žádná podlahová krytina pouze LINO, oděv pouze silonový a umělé dřeváky 
pravidelný denní vytírání a oprašování = Operatér Gustav
pravidelný denní vytírání a oprašování = Operatér Gustav
prach ve studiu
Omyl, na oper. sálech a přípravnách prašnost není - rsp. neměla by být, ve standardních zařízeních.
Používá se přetlakový systém, který jednoduše brání průniku mikročástic, virů, bacilů atd. a také pohybu vzduchové masy směrem dovnitř. Vedlejším efektem je minimální prašnost.
(samozřejmě čím méně "prašných" materiálů uvnitř, tím lépe - proto lino, dlaždice, anyhydritové hmoty pro redukci dilatačních spár apod. A taky se z toho jen tak sekundárně dobře stírá krev
)
Tedy opět - vyřešená klimatizace (nejen na ochlazování vzduchu) společně s těsností místnosti řeší problém zásadně.
Používá se přetlakový systém, který jednoduše brání průniku mikročástic, virů, bacilů atd. a také pohybu vzduchové masy směrem dovnitř. Vedlejším efektem je minimální prašnost.
(samozřejmě čím méně "prašných" materiálů uvnitř, tím lépe - proto lino, dlaždice, anyhydritové hmoty pro redukci dilatačních spár apod. A taky se z toho jen tak sekundárně dobře stírá krev
Tedy opět - vyřešená klimatizace (nejen na ochlazování vzduchu) společně s těsností místnosti řeší problém zásadně.


























