od Coax » čtv 27. kvě 2010 17:14:23
Možná s křížkem po funuse, ale třeba se najde nějaký další pozdní čtenář.
Jaký kostel, klasický katolický s dlouhatánským dozvukem nebo spíš něco jako víceúčelový akusticky (ne)upravený sál? Jaký styl - táhlé zpěvy nebo sborový unplugged popík? Odkud se zpívá (kůr vzadu nahoře, pódium vpředu dole)? Některé styly se s některou akustikou vzájemně odpuzují a nějaký problém bude vždycky, to co v kostelech s dlouhým dozvukem opravdu funguje je vidět z přirozeného zhruba tisíciletého vývoje. Jaký máte aparát, jaké korekce, master EQ? Jaké mikrofony používají ostatní?
Při vhodné konstelaci se dají dosáhnout výborné výsledky minimálním počtem mikrofonů, často i s jediným (a někdy s žádným...), obecně spíš čím míň, tím líp. Musí se použít vhodné a dobré mikrofony, ty určené pro zpěv zblízka nebudou až na drahé vyjímky moc vhodné.
Zpěvové dynamiky typu SM58 na housle moc nesnáším (a někdy ani na zpěv u akustické muziky), ve vhodné kombinaci s aparátem a zvukařem dokážou utrhnout uši od hlavy (u bigbítu zase pomůžou prosadit zpěv vůči nástrojům).
Je vhodné, aby všichni používali stejný typ mikrofonu, vyhnete se tím řadě problémů.
Těžko hledat opravdu universální mikrofon pro tyto aplikace, málem bez ohledu na cenu, dosti světlá vyjímka je RODE M3. Dá se použít zblízka na zpěv nebo řeč, kytaru, housle, akustické nástroje, bicí (nejen o/h a hh), ale i na sbory zdálky v minimalisitickém uspořádání. Má i LCF a pokud není phantom, můžeš použít baterku.
Možná s křížkem po funuse, ale třeba se najde nějaký další pozdní čtenář.
Jaký kostel, klasický katolický s dlouhatánským dozvukem nebo spíš něco jako víceúčelový akusticky (ne)upravený sál? Jaký styl - táhlé zpěvy nebo sborový unplugged popík? Odkud se zpívá (kůr vzadu nahoře, pódium vpředu dole)? Některé styly se s některou akustikou vzájemně odpuzují a nějaký problém bude vždycky, to co v kostelech s dlouhým dozvukem opravdu funguje je vidět z přirozeného zhruba tisíciletého vývoje. Jaký máte aparát, jaké korekce, master EQ? Jaké mikrofony používají ostatní?
Při vhodné konstelaci se dají dosáhnout výborné výsledky minimálním počtem mikrofonů, často i s jediným (a někdy s žádným...), obecně spíš čím míň, tím líp. Musí se použít vhodné a dobré mikrofony, ty určené pro zpěv zblízka nebudou až na drahé vyjímky moc vhodné.
Zpěvové dynamiky typu SM58 na housle moc nesnáším (a někdy ani na zpěv u akustické muziky), ve vhodné kombinaci s aparátem a zvukařem dokážou utrhnout uši od hlavy (u bigbítu zase pomůžou prosadit zpěv vůči nástrojům).
Je vhodné, aby všichni používali stejný typ mikrofonu, vyhnete se tím řadě problémů.
Těžko hledat opravdu universální mikrofon pro tyto aplikace, málem bez ohledu na cenu, dosti světlá vyjímka je RODE M3. Dá se použít zblízka na zpěv nebo řeč, kytaru, housle, akustické nástroje, bicí (nejen o/h a hh), ale i na sbory zdálky v minimalisitickém uspořádání. Má i LCF a pokud není phantom, můžeš použít baterku.