Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od kanjec » úte 17. srp 2010 5:25:44

Scholu si obvykle postavím do malých hloučků kolem velkomembránových kondíků, tohle byl spíš výjimečný stav.

Co se týče toho sfázování s bednami pod kůrem - v live ozvučení mi to nikdy (musím zaklepat) problém nedělalo. Ba naopak to umístění pod kůrem mi přijde z těch zkoušenýc variant poměrně nejefektivnější a nejjednodušší. Akustika kostela to celé pěkně obalí a pokud se mezi scholou najde borec u bicích, který do toho třískne, tak i přes sebevětší snahu není nic slyšet. Obvykle přikrmuju z beden jen hlasy, případně slabší nástroje. I housle se většinou prosadí samy.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od KamilV » pon 16. srp 2010 23:05:15

Mít zpěváky na kúru a repro pod ním může (a asi i bude) docela sranda na sfázování. V kostele je potřeba si v takovém případě pohrát s naspožďováním, aby se to vepředu pak netřískalo.

Já to řeším buď tak, že mám silnější repro tam kde jsou zpěváci (takže to jede bez spoždění a dozvuk je v kostele přirozený), nebo pak vícero malých repro po celém prostoru - tak, aby mezi nimi nebyly přeslechy - čímž se usnadní (nebo eliminuje zcela) delay.

Jinak, jak už někdo psal, čím míň, tím líp. Scholy nejlíp kondíkama, protože s dynamikou neumí pracovat. 2 až 3 stačí snad vždy...

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od kanjec » pon 16. srp 2010 21:02:35

Několik zkušeností se zvučením různě velkých těles v kostelech mám taky, tak přihodím svou trošku do mlýna.

Používám ke zvučení takřka všechno, co je po ruce (kondíky malomembránové i velkomembránové, dynamiky). Přikládám malou fotku. Co se vazby týče, ukazuje se spíš, že jde o umístění beden proti mikrofonům. Velmi se mi osvědčilo umístění zpěváků na kůru a beden pod kůrem směrem dopředu.

Co vy? Jaké rozmístění preferujete? (hádky Line Array x stojny s bednami si teď odpusťte, jedeme okresní / farní ligu :))

AKG D5 mám také dva kusy a používám je velmi rád. Nejsou tak odolné, proti vazbě, jako třeba SM58, ale zvukovým přednesem SM58 doslova válcují. Zvláště k děvčatům se osvědčily. Slovy jednoho zvukaře: "To doslova mrazí v zádech." Ne možná náhodou se D5 občas objeví i v nějakém rideru...
Přílohy
Kostel v Lomnici nad Popelkou (zleva RODE M1, Studioprojects B1, 2x Audio-Technica AT3035, 2x AKG C1000S, klarinet dole Shure PG81)
Kostel v Lomnici nad Popelkou (zleva RODE M1, Studioprojects B1, 2x Audio-Technica AT3035, 2x AKG C1000S, klarinet dole Shure PG81)
_MG_0083.JPG (55.11 KiB) Zobrazeno 1596 x
Nazvučení scholy, kostel Panny Marie, Hradec Králové (zleva 2x AKG C1000S, 2x AKG D5)
Nazvučení scholy, kostel Panny Marie, Hradec Králové (zleva 2x AKG C1000S, 2x AKG D5)

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Coax » čtv 27. kvě 2010 17:14:23

Možná s křížkem po funuse, ale třeba se najde nějaký další pozdní čtenář.
Jaký kostel, klasický katolický s dlouhatánským dozvukem nebo spíš něco jako víceúčelový akusticky (ne)upravený sál? Jaký styl - táhlé zpěvy nebo sborový unplugged popík? Odkud se zpívá (kůr vzadu nahoře, pódium vpředu dole)? Některé styly se s některou akustikou vzájemně odpuzují a nějaký problém bude vždycky, to co v kostelech s dlouhým dozvukem opravdu funguje je vidět z přirozeného zhruba tisíciletého vývoje. Jaký máte aparát, jaké korekce, master EQ? Jaké mikrofony používají ostatní?
Při vhodné konstelaci se dají dosáhnout výborné výsledky minimálním počtem mikrofonů, často i s jediným (a někdy s žádným...), obecně spíš čím míň, tím líp. Musí se použít vhodné a dobré mikrofony, ty určené pro zpěv zblízka nebudou až na drahé vyjímky moc vhodné.
Zpěvové dynamiky typu SM58 na housle moc nesnáším (a někdy ani na zpěv u akustické muziky), ve vhodné kombinaci s aparátem a zvukařem dokážou utrhnout uši od hlavy (u bigbítu zase pomůžou prosadit zpěv vůči nástrojům).
Je vhodné, aby všichni používali stejný typ mikrofonu, vyhnete se tím řadě problémů.
Těžko hledat opravdu universální mikrofon pro tyto aplikace, málem bez ohledu na cenu, dosti světlá vyjímka je RODE M3. Dá se použít zblízka na zpěv nebo řeč, kytaru, housle, akustické nástroje, bicí (nejen o/h a hh), ale i na sbory zdálky v minimalisitickém uspořádání. Má i LCF a pokud není phantom, můžeš použít baterku.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Vrzalík » pon 19. dub 2010 6:44:02

KamilV :"Mnoho mládežníků totiž na dynamický mikrofon zpívat neumí - ale možná to není váš případ."

Taky mám tu zkušenost, ale nevím, jak to vysvětlit, že když stojí cca půl metru od mikrofonu ( někteří ještě mimo směrovou charakteristiku ). Že je to, jakoby tam ten mikrofon nebyl. :wink:

Už mám vyzkoušenou tu D5 na zpěv. Zatím zklamaný rozhodně nejsem. Co jsem srovnával, tak z mikrofonů Sennheiser E835, Shure SM57 a Akd D5, zní mým uším nejlíp.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od KamilV » čtv 15. dub 2010 22:10:20

Zklamaný nebudeš, jak SM58, tak i D5, jsou dobré mikrofony a zvuk stejně degraduje kostelními repro (vím, na co scholy hrávají). I na superkardiodu se dá hrát na housle, jen to chce zvyk v neodklánění se.

Stejně bych byl ale pro zvučit scholu 2x AKG P170 overhead. Vychytat vazby a hotovo. Mnoho mládežníků totiž na dynamický mikrofon zpívat neumí - ale možná to není váš případ.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Vrzalík » čtv 15. dub 2010 13:48:09

Takže by to mělo být v pohodě. Třískat s tím, ani řvát do toho nebudu :D. Šlo mi spíš o to srovnání tišího až středně hlasitého zpěvu a houslí, které mám osobně raději také víc zticha ( pilku nemusím :D .

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Pavel Sedlák » čtv 15. dub 2010 13:24:27

Myslím, vím, že D5 je opravdu dál než SM58.
Jak zvukově, tak technologicky.

Betě 58 je dost podobný, ale v basech trochu plnější - tam, kde betu už použít nemůžu (většinou holky) je D5 OK.

Jediné, v čem patrně nedosahuje ani ke kotníkům na SM58, je mechanická odolnost.
Ale to platí téměř pro všechny ostatní mikrofony.

A ještě jeden postřeh - pro abnormální uřvaněblicí styly se taky nehodí, ale to nejspíš v kostele řešit netřeba.
Ono to trafíčko v SM58 má svoje kouzlo...

Z pěti D5, které používám, jsem už u čtyřech měnil vložku po divokých rejích, ale vzhledem k tomu, že stojí asi 700,- Kč oproti cca 2300,- Kč u SM58, to tak neprožívám.

Jinak Shure je Shure a třeba k SM87 (kondík) těžko hledat konkurenci.
A i Beta 58 se ne nadarmo používá na celém světě.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Vrzalík » čtv 15. dub 2010 13:07:11

Nakonec jsem koupil tu Akg D5. Narazil jsem ale na prodavače, který říkal, že ty D5 skoro nikdo nekupuje. A začal mně nabízet shurky. :wink: Tak doufám, že nebudu zklamaný. Myslíte si, že je to méně kvalitní mikrofon? ( např. v porovnání s sm58 nebo betou58)

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Návštěvník » stř 14. dub 2010 23:42:37

Uhodls nikdo u mixu nestojí a z toho co jsi zmiňoval, mám právě největší obavy.

Teď trochu řeším, jestli je velký rozdíl mezi kardioidou (e840) a superkardioidou( d5) u dynamiky nebo to skoro nepoznám.
Osobně bych šel do toho akgčka, ale mám strach, že bude brát moc na úzko. Podle grafů mně to příjde jen o něco málo užší.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od KamilV » stř 14. dub 2010 22:10:44

AKG P170 je na housle dobrý (připojuju se s nabídkou na ukázání, přeci jen to ke mě máš blíž než k Blahovi), ale: pokud hraješ v nějaké "samozvučné schole" a nikdo nestojí u mixu, bál bych se P170 použít. V kostele bude mít tendenci hodně vazbit (já ho v kostelích používám, ale po důkladné zvukovce a musím hodně vyřezávat rozhoukané frekvence). Pokud nemáš za mixem nějaký EQ, tak bych šel cestou nějaké dynamiky.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od blaha » stř 14. dub 2010 21:55:55

Už se to tu řešilo, ale nechce se mi to hledat, symetrický = kabel XLR-XLR natažený 2 dráty + stínění. Jinak v tvým případě se to omezuje jen na toho Behringera, dynamice phantom neva, pokud jsou dobře kabely. V podstatě phantom funguje tak, že na piny 2a3 se posílá +48V a stínění je nula, takže pokud použiješ jednožilý XLR kabel+stínění (piny 1a3 propojené) tak by jsi phantom vyzkratoval.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Vrzalík » stř 14. dub 2010 18:09:15

Mohl byste mně prosím ještě vysvětlit to zachování symetrického vedení. Moc se v tom nevyznám.

Jinak by ten kondík došel zapojit do mixpultu xenyx 802 (http://kytary.cz/behringer-xenyx-802/HN086491/) ještě s jedním dynamickým mikrofonem. Tento malý mixpult pak máme propojený s peavey escort 2000( http://www.musicmarket.cz/32-peavey/412 ... &back=view), kde jsou 3 dynamiky.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od blaha » stř 14. dub 2010 15:53:11

No každpádně pokud ho nakoupíš přes net, tak ho můžeš do 14ti dnů bez udání důvodu vrátit. S dynamikami se nijak neovlivňují. Akorát potřebuješ z mixu phantomové napájení a pokud ho máš centrální, musíš zachovat symetrické vedení. Jinak co se týká citlivosti, tak právě tu potřebuješ aby jsi nemusel mikrofon tolik budit.

Re: Akg D5 vs Akg D7 vs Sennheiser e840 v kostele

od Návštěvník » stř 14. dub 2010 14:00:03

Díky za tipy. Oba jsou taky v dané cenové relaci ( tu c5 jsem našel za 3500,-). Nejsou ty kondenzátory citlivé? Abych jsi ho nekoupil a pak nezjistil, že houká a nemůžu ho použít :wink: Snáší se dobře kondenzátor s dynamikami? Jinak bych šel zřejmě do té akg c5.

Bohužel jsem až z jižní Moravy :(

Nahoru